Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Hallo, ik wil nog even reageren op het feit dat je niet iedereen een persoonlijk antwoord geeft en vragen stelt die allang ergens genoemd zijn. Ik ben hier net en kan niet eens bijhouden wat er allemaal geschreven word, maar ik voel mij persoonlijk aangesproken als er word gezegd dat je geen vragen moet stellen die al geweest zijn; sorry maar ik ga geen 500 pagina's lezen of er l misschien eventueel iets over geschreven is. Verder word er ook gereageerd dat je dan niet antwoord op de reacties van je vraag; het gaat zo snel dat lukt mij niet.
    Er word aangegevn dat het om 1 persoon gaat. Stuur die persoon dan een PB, want ik ben als nieuweling nu wel aan het afvragen of ik het wel zo gezellig vind om verplicht dagelijks te lezen en te antwoorden.
    Iedereen mag natuurlijk schrijven wat zij wil en dat is ook niet erg maar het valt mij op en niet alleen hier dat mensen het graag luchtig willen houden en dan maar in de groep gooien terwijl ze zich maar aan 1 persoon irriteren. Hou het direct communiceer meteen naar de juiste persoon.

Sorry voor mijn late commentaar maar ik heb hier een paar dagen over moeten nadenken of ik wilde reageren en inmiddels zijn we al 40 pagina's verder.

Iedereen waarvan ik iets moet zeggen maar geen puf heb gehad om alles te lezen, succes, sterkte etc.

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Het is allang de wereld uit geholpen.
    De persoon in kwestie weet er allang van hoe ik erover denk.

Niemand wordt verplicht om 500 pagina's terug te lezen. Vragen stellen die allang gesteld zijn gebeurd hier bijna iedereen weleens. Maar het ging erom dat iemand zelf een vraag stelde, zelf de antwoorden op haar vraag niet las en 2 dagen later dezelfde vraag stelde! Daar ging het dus om!

Je bent dus ook niet verplicht om dagelijks te lezen en overal antwoord op te geven. Je hebt de boodschap dan dus niet begrepen. Maar het ging hier om iemand die wel bijna dagelijks komt, maar het alleen maar over zichzelf kon hebben.

Het was bij mij dus gewoon een vraag, of ik de enige was die zich daaraan stoorde. Blijkbaar was dat niet zo. Was niet mijn bedoeling dat iedereen zich aangevallen zou voelen.

Maar goed, ga me hier dus niet zitten verdedigen voor mijn gevoel, evenals de persoon die dus gereageerd heeft op hoe ik over haar dacht zich niet hoefde te verdedigen. het is allang uit de wereld geholpen!

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo meiden!

Melanie: Streep mijn naam maar door hoor. Ik ga niet mee met de meeting (ik heb al uitgelegd waarom niet) hoe jammer ik het ook vind. Want ik weet zeker dat jullie (diegenen die wel meegaan) straks een (nog) veel hechtere band zullen hebben.....
    Monique: Die foto is zeker een topper! WOW! Net op het juiste moment gemaakt.
    Adine: Ik ben jaloers op jou. Wat heeft je mannetje een respect voor jou als hij al zegt dat jullie beter maar niet meer kunnen 'klussen'. (Ik leg het hieronder straks wel ff uit..... :( )
    Beebie: Gefeliciteerd met de geboorte van de dochter van je vriendin! (Leuke zin he? haha) Krijg je nu zelf vast ook helemaal zin om je kleine in je armen te mogen sluiten?
    Kar: Werkse! En we denken aan je als jij zit te ploeteren (ik ben vandaag lekker vrij).

Oh gelukkig, ik zie dat Evelieveling al gereageerd heeft op Tientje, hoef ik het niet meer uit te leggen tenminste.... ;)

Nu even over mezelf: (Ik moet ff mijn hart luchten hoor.) Ik heb gisteravond wel 2 uur zitten huilen. Het was namelijk zo: Ik heb steeds zo'n last van mijn onderrug dus ik had al daaagen aan mijn vriend gevraagd of hij mij een keer wil masseren en dat zou steeds maar gebeurde niet. Tot gisteravond, toen was hij even heel lief voor me en masseerde mijn rug. Toen hij klaar was, wilde hij heel graag 'klussen' (wat wil je ook, is wel een maand geleden als het niet langer is). Maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. Dus ik zei dat ik daar echt geen zin in had (had hem de avond ervoor en diezelfde middag nog ahum 'oraal bevredigd' omdat hij wel behoefte heeft aan sex). Toen was hij heel kortaf en ging achter de computer zitten. Ik barstte in snikken uit natuurlijk. Ik ben al zo emotioneel de laatste tijd en als dit ook nog gebeurd dan hou ik het niet meer. Omdat ik geen sex wilde werd hij een beetje pissig en kortaf. Nou jaaa zeg. Ik wil gewoon niet, punt!
    Dus ik zat daar een half uur te huilen voordat hij bij me kwam, ik voelde me zo K*T! Er schiet dan van alles door je hoofd. Ik voelde me schuldig, voelde mij een aansteller, ging twijfelen over alles! Ook over of we er wel goed aan hebben gedaan om een baby te nemen...... :cry: :cry: :cry: :cry:
    Allemaal van die onzin! En hij ging me niet eens troosten. Hij denkt namelijk dat zwanger zijn niks anders is dan een buik die groeit. Ik heb van allemaal kleine dingetjes last: zere rug, moeilijk slapen, steken in de buik, emotioneel, moe enzo. Maar daar laat ik hem nooit wat van merken. Omdat ik weet dat hij dat toch niet zal snappen. Want zwanger zijn is alleen een dikke buik krijgen immers!
    Dus ik ging naar beneden en heb daar nog een tijd gejankt! Wat er toen allemaal door mijn hoofd spookte zal ik hier maar niet neerzetten, vreselijk!

Hier laat ik het maar even bij geloof ik. Maar we hebben het eigenlijk dus niet eens uitgesproken (hij is nu aan het werk). Ik voel me nog steeds zo K*T. Ik zit hier alweer te janken.......

Sorry voor dit lange verhaal meiden! Maar ik moest het ff kwijt, en dat kan nu niet bij mijn vriend dus zijn jullie de pineut!

Groetjes en traantjes van Miep.

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Miep, sla je vriend eens voor zijn harses met een tijdschrift over zwanger zijn. Het klinkt alsof hij zich totaal niet heeft ingelezen.
    Hallo... het is ook ZIJN kind wat jij draagt. Hij hoefde alleen maar klaar te komen, meer niet. En wachten tot hij straks mag helpen opvoeden. Maar dan nog rust de grootste taak op jouw schouders.

Ik geloof echt dat ik enorm kwaad zou worden!

Hang in there meis!
    KUS

5. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge,

Zo, net op tijd binnen. Het hagelt hier verschrikkleijk nu. Moet zelfs het licht aan doen.

Om 9 uur zat ik al bij de vk. IE doet het nog steeds. Bloeddruk was netjes 120/80. Voor de rest gaat alles volgens het boekje. Ik stond dus ook weer binnen 10 minuten buiten.
    Ik haal hier van deze site zoveel informatie af, dat ik bij de vk niks meer te vragen heb.

Peetje, Zullen we volgende week gaan starten? Kan jij nog even lekker bijkomen. Misschien is Romy volgende week weer helemaal beter. Jij zoekt uit met welke trein je komt en ik sta bij het station. Zullen we het zo doen?
    Nou moet ik wel even mijn badpak opzoeken en kijken of ik er nog in kom. :confused:

Beebie, Leuk dat je vriendin een dochtertje heeft gekregen. Kan je alvast een beetje oefenen. :D

Miep, dat is effe kl*te met je vriend.
    Maar.......ga je vooral niet schuldig voelen. En zeker jezelf geen verwijten maken. Ik denk dat je ook maar eens meer moet gaan 'klagen', dan weet je vriend dat het niet allemaal vanzelf gaat. En vanavond toch echt even uitpraten. Gaat hij achter de pc zitten. Trek gewoon maar de stekker uit. Door al die emotie zal je best wel blijven janken, maar stort alles even over hem heen. En niet vergeten te zeggen, dat hij nu wel erg egoistisch denkt. Dan ziet hij vanzelf wel dat het niet allemaal vanzelf gaat. Leest hij ook boekjes over de zwangerschap? Anders begin je maar bij Kluun. Daar staat het wel heel goed in beschreven.
    Meid, hier een dikke knuffel. En je stort je hart maar uit hoor.

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik was ook kwaad, maar kan dat dan alleen maar uiten door te gaan huilen. Ik kan het op zo'n moment niet vertellen..... Dus eigenlijk wil ik het opschrijven ofzo. (Maar hoe?)
    Dit zei hij gisteren nog: Ik weet niet waarom ik zo reageerde en ik weet ook wel dat jij er niks aan kan doen dat je geen zin hebt.
    Dus dat stelde me ook wel weer een beetje gerust. Maar uitgesproken is het dus nog niet.

Groetjes Miep

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    ow miep meid toch..
    mannen blijven rare wezens.. ;)
    hij moet al blij zijn dat je hem oraal bevredigt!
    kan wel zeggen wat een l*l maar mannen tja..
    ik snap dat voor sommige sex heel belangrijk is.
    normaal voor mij ook :oops: en voor mijn man minder.
    mijn man is echt zo`n softy :rolleyes:
    Ik zou er vanavond goed over praten en anders binden we een grote kussen aan zijn lichaam en laten we hem daar een tijdje mee lopen.
    kijken of ie dan anders piept!

en de volgende keer bijt je er maar hard in.. dan heb ie zeker weten geen zin meer ;)

kop op wijffie... niet je schuldig voelen of zo..
    het komt allemaal wel goed.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    blij dat IE het nog goed doet ;)
    hier is het ook pikkedonker.
    Maar ik wil wel gaan proberen vanaf volgende week.
    Ik hoop dat alles wel lukt met me harde buiken enzo omdat het best laat is.
    anders vraag ik of mannetje me brengt, dan hoef ik alleen maar te zitten ;)

mijn man vroeg ook nog hahaha ik moet nu al lachen..
    hoe weet je nou of ze geen huurmoordenaares is ofzo

maar moeten we niet eerst inschrijven of mag je per les gewoon deelnemen?
    niet als ik bv. 1x niet kan dat ik toch moet betalen.
    ik kon niet echt veel info vinden op de site.

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    heyyyy sneeuw nu in rotterdam!

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Mooi dat alles goed was bij de VK Adine: En ik heb eigenlijk ook nooit vragen aan de vk, komt idd door internet. Ik lees ook heel veel over zwangerschap op internet.

Mijn vriend leest dus helemaal niks over de zwangerschap. Ik denk dat hij denkt alles wel te weten: Je wordt dikker en er groeit een baby in de buik. Het is ook zo dat hij maar heel weinig zwangere vrouwen heeft meegemaakt. Dus hij weet gewoon echt niet beter.
    Ik ben ook niet van plan om het hierbij te laten. Ik wil het eerst met hem bespreken want ik zit er wel enorm mee. Ik denk dat ik straks ga beginnen met schrijven en als hij dan thuiskomt leest hij het wel en daarna komen de vragen van zijn of mijn kant wel.

Groetjes Miep

11. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Vrijdag komt er hier een kennis van mij en die werkt in dat zwembad. Zal het gelijk aan haar vragen. Volgens mij zijn het gewoon losse lessen steeds. Weet je ik bel gewoon even, dan weet ik het zeker.

12. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Is misschien wel een goed idee. Brief schrijven. Ik raad je ook aan om even dat boekje van Kluun uit de bieb te gaan halen. Die moet hij maar eens verplicht lezen.

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jij ook bedankt voor je berichtje Peeetje.

Hebben jullie ook wel eens van die momenten dat je om alles wel kan huilen? (Vast wel.) Dat heb ik nu ook, als ik me bedenk dat we gisteren 19 euro hebben uitgegeven aan pizza's kan ik wel huilen. Ook als ik nadenk over wat voor enorme mergpijp ik net naar binnen heb gewerkt kan ik wel huilen. Als ik denk aan hoeveel kilo ik al aangekomen ben kan ik wel huilen. Als ik denk aan dat we van onze buren geen 'gefeliciteerd je bent zwanger-kaartje' hebben gekregen kan ik wel huilen. En zo zijn er nog veeeeeeel meer dingen. Ik ben nu echt in een huilbui. Als ik dit verhaal morgen zou lezen zou ik echt zoiets hebben van: Huh, wat bedoelde ik eigenlijk. Huilen om 19 euro? Huilen om een kaartje?
    Ik denk dat het komt doordat ik gewoon een baaldag heb. (Gelukkig zijn jullie er om me een beetje op te vrolijken.)

Groetjes Miep

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hoe heet dat boek Adine?

Groetjes Miep

Oh ik weet het al denk ik, Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.

Zag het op internet.

15. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dat is het. Het is superdun en binnen een uur uitgelezen. Heeft jullie bieb ook een website? Dan kan je thuis kijken of het in de bieb ligt en niet is uitgeleend.

16. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    We zijn niet lid van de bieb, maar evt. wil ik het boek wel bestellen. Ik heb al gekeken op Bol.com. Hebben jullie dit boek wel gelezen? En is het echt zo leerzaam voor een man?
    Ik ben nu bezig om een heel verhaal te typen voor mijn vriend. Kan hij straks lezen wat ik ervan vind!

(Het lijkt nu alsof we altijd ruzie hebben, maar verder gaat het tussen ons tweeen wel heel goed hoor, haha.)

Groetjes Miep

17. mesaana

mesaana Actief lid

Aug 15, 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi meiden,

Ik ga even egoistisch over mezelf praten, daarna ga ik proberen om weer ff bij te lezen en te reageren.

Ik heb afgelopen zaterdag een pretecho gehad (4-D) en ze was een plaatje. De vier grootouders waren er bij en erg blij dat ze het gezien hadden, ze vonden het erg leuk. Ik ietsje minder, ik lag op zo'n harde plank en had geen kussentje in mijn rug, dus het was afzien. Maar wel de moeite waard, hoor! Ze loopt nu 1 weekje voor en heeft mega-voeten (schijnt normaal te zijn) en een dikke buik! :)

En ik ben jarig vandaag! Jeuh!

Nu nog een sprankje energie en de dag kan niet meer stuk!

18. Amle

Amle Niet meer actief

Gefeliciteerd Mesaana!

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohhh dit is echt niet best. Ik zie er niet uit! Mijn hele gezicht rood en opgezwollen. Mijn vriend komt om 2 uur naar huis (werkt deze week van 6 tot 2) en daarna komen zijn ouders ook nog om hun nieuwe auto te showen. Nou ik ben echt niet in de stemming hoor! Ik schaam me dood dat ik er zo uitzie......

Maar het verhaal heb ik klaar, als ik nu verstandig ben wacht ik om het mijn vriend te laten lezen totdat zijn ouders zijn geweest. Anders moet ik weer huilen (wat ik nu ook nog steeds doe) en heb ik straks helemaal spleetoogjes.

Groetjes Miep

20. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Het is een heel klein, dun boekje. De boekhandel heeft ze vaak ook.

Kluun verteld uit zijn oogpunt hoe hij de zwangerschap van zijn vrouw beleeft. Hji geeft daarbij ook tips aan de aanstaande vaders.
    Even een voorbeeldje. Hij heeft dus ook een hoofdstuk, sex. Dan krijg je dus 2 lege bladzijden. Daarna verteld hij waarom zijn vrouw nu even geen zin heeft. Dit schrijft hij zo humoristisch, dat je het in een keer uitleest.

Share This Page