Ik snap het helemaal hoor Niva. Kun je zometeen niet even een middagdutje doen? En anders vanavond maar niet al te laat je mand opzoeken. Groetjes Miep
Pfff wie was dat ook alweer die niet van de bolognese chips af kan blijven. Was iemand uit Friesland, Elma? Ik heb nu weer zo'n ontzettende zin in chips! Niet normaal! Maar ik wil niet, want ik ben al zo gegroeid! Ahh, een paar hapjes mag toch wel? Ja dat wel, maar je kan immers toch niet stoppen als je bent begonnen. Nee dat is waar. Nou ja, ik loop het er vanmiddag wel weer af toch (moet werken). Ik kan niet meer, ik ga nu naar de kast en kom zo terug met een zak chips! Nog iemand zin in? Dan delen we een zak, kan ik ook niet alles zelf opeten. Groetjes Miep
Nu geen trek in chips. Maar ik heb wel trek in popcorn. Kan me gelukkig nog wel inhouden. Ik drink dan gewoon een glas water. Dat scheelt wel. Maar vanmiddag om 4 uur, dan wordt de verleiding te groot en gaat de popcorn wel de micro in.
Oke Miep, dat wordt dus een nieuw badpak.Het idee al. Gatsie. Ik ga vanmiddag maar even marktonderzoek doen. Overal kijken en naar de prijs vragen.
Môge dames... Heb vanochtend bloed laten prikken voor RH- test (Coombs), allerlei andere tests en ook de zwangerschapsdiabetes, daarvoor prikten ze m'n linkerarm lek, moest ik een flesje glucose opdrinken, een uur wachten (mocht niet naar buiten om te controleren dat ik niet stiekum zou gaan ontbijten)(wat ik idd waarschijnlijk gedaan zou hebben) en m'n andere arm leegprikken. Ze hebben gelukkig wel wat bloed voor me overgelaten Over 2 weken hoor ik de uitslag. @Kar: FOTO! Ik heb ook vriendinnen hier waarbij je vrijwel niets zag tot na ruim 6 maanden ofzo, iedereen "draagt" anders, en dat hoeft niet eens iets met gewicht te maken te hebben. Als je beeb gezond is, is je buik ook perfect! @Adine: ik zou een 2e hands badpak ook gewoon doen, het gaat erom dat ie past en je er prettig in voelt. idd goed uitwassen, eventueel met chloor en that's it. @Miep: APK=OK! \/ Fijn! Geef de helft van je bolognesechips maar aan mij, ik ken ze niet maar ik ben tuk op chips... Even nog een opmerking over puisten (dus niet, ik heb er geen last van) wat ik de laatste paar weken wél heb is statisch haar, ik wordt er gek van! Geen masker, conditioner of wat dan ook helpt... 't is dat m'n vent er tegen is, anders had ik alles afgeknipt! Aaaaarghhh, het plakt overal tegenaan, en vooral tegen m'n nek en oren, als ik een staartje in doe komen er plukken los die dan tegen m'n slaap aan plakken... ik loop al een paar dagen met een hoofddoekje thuis Is dit mss een zwangerschapskwaal of moet ik me laten desmagnetiseren ofzo
Yes... it was me! Ik kan elke dag wel zo'n hele zak leegeten. Gelukkig weet ik me een beetje in te houden en beperk ik mezelf tot 1 zak per week... maar je mag gerust nu met me delen hoor! Liefs Elma
Haha, was niet bedoeld om je af te schrikken hoor! Het kan ook meevallen en dat er alleen maar een remspoor in zit ofzo. Groetjes Miep
Oke, jij ook wat chippies! Vangen! Ik hou me over het algemeen ook aardig in met chips hoor. 1 zak per 14 dagen ofzo, das toch wel netjes. P.S. Niet vragen wat ik nog meer voor lekkers op een dag eet hoor! Want dat is niet mis! Groetjes Miep
RH test? Is dat standaard bij jullie daar? Of hier ook in Nederland? Die chippies komen eraan hoor, ik gooi ze nu en ik denk dat ze er morgen wel zijn (moet je ook niet zo ver weg wonen he). Ik moest zo lachen toen ik je verhaal las over dat statische haar! Sorry hoor, gniffel gniffel.... Maar is inderdaad erg vervelend! Groetjes Miep
Miep, het is goed te merken dat je weer vrolijk bent! Fijn hoor! Sterrekind, ik had een jaar geleden PRECIES hetzelfde met mijn auto! Super eng, alles hield er mee op op de afrit. Gelukkig deden de remmen het nog - ik heb ook al 2 keer een auto gereden waarvan de remmen het opeens begaven, dus moet je dan remmen op de handrem etc, doodeng. Ik heb dus vorig jaar een gloednieuwe auto gekocht (nou ja, een lening afgesloten ) om dit soort ellende in de toekomst te voorkomen. Ik werd er zo naar en onzeker van, het gevoel dat er elk moment iets mee op kan houden. Gelukkig dat jij zelf niets hebt! Ik heb gisteren de laatste banaantjes van mijn 3e (!) zak schuimpjes in 1 week opgegeten, dus meiden die verslaafd zijn aan chips: het kan erger. Verder eet ik super veel groenten en fruit, en ik hou mezelf voor dat ik daarmee compenseer. Zo werkt het natuurlijk niet.. Tja, een buikfoto.. ik heb ze niet voor niets uit mijn album verwijderd. Heb het eventjes gehad met foto's van mezelf. Maar wie weet doe ik jullie een pleziertje. Kim, wat een ellende bij jou thuis! Is de ene niet ziek, dan de ander wel. Sterkte voor je broer, die punctie lijkt me erg naar. Bah. En beterschap voor iedereen inclusief jijzelf! Wel heerlijk dat je baby het nog zo goed deed. En hij kan nog altijd draaien he, heeft nog ruimte zat. Ben benieuwd hoe die van mij nu ligt, ik voel hem af en toe echt schuiven onder mijn handen. Heel raar gevoel, en ik kan me voorstellen dat als hij groter wordt en minder ruimte krijgt, het ook onaangenaam gaat aanvoelen. Evelieveling, heerlijk dat je je zo goed voelt! Ik ben vandaag ietsje fitter, na een nacht goed slapen en een kopje 'echte' koffie. Nu hou ik er weer mee op, even vlug wat eten en dan weer naar mijn studenten...
Ja ik ben weer helemaal de oude hoor! Gelukkig wel! En vanmorgen APK goedgekeurd he, dat doet me ook altijd goed. Wow, 3 zakken banaantjes in 1 week! Das best veel, haha! Maar het is ook allemaal zo lekker he! Ach ja, als je inderdaad genoeg groente en fruit eet is het niet zo erg om te snoepen toch. Dan maar een paar kilootjes extra, ze zeggen toch altijd dat je moet genieten van de zwangerschap! Nou daar horen wel snoepjes en chippies bij! Hoe kun je anders genieten! Ik ben wel benieuwd naar je buik, omdat je zelf zei dat ie zo klein was. Groetjes Miep
FF snel (ik hou jullie wel in de gaten maar kan maar weinig posten): Ik ben RH- en m'n vent RH+, ik heb tot nu toe geen anti-stoffen maar ze checken aan het begin, midden en op het eind vd zwangerschap hier om te kijken of alles idd nog OK is (als de baby RH+ blijkt te zijn, krijg je over het algemeen pas contact met dat bloed bij de bevalling -loslaten vd placenta vooral). Ik neem aan dat het een voorzorgs-checkup is? Ik zal er wel naar vragen bij de uitslag over 2 weken
Goedemiddag dames, De zwangerschapsdementie is hier vanmorgen in alle hevigheid toegeslagen dus er is niet veel blijven hangen van jullie berichtjes, sorry... Deed ik nu maar eens de minder leuke dingen vergeten, zoals mijn droom van vannacht. Ik droomde dat ik op de WC zat en dat ik een miskraam kreeg. Ook droom ik heel vaak dat ik mijn moeder helemaal de huid vol scheld en alles zeg wat me dwars zit (deed ik dat maar eens in het echt!) Autopech Zo is eens een keer mijn worst nightmare uitgekomen toen ik nog werkte in Rotterdam. Mijn autootje stopte er middenin in de maastunnel mee tijdens de avondspits, heel fijn. Ik blokkeerde meteen alles. Gelukkig deed hij het weer na een minuut of 5 maar o my god wat voelde ik me zitten. Ik zag al die mannen al achter me denken, vrouwen achter het stuur Bolognesechips Nee dank je, kijk als het nu al avond was dan wel. Hier is het vaak dat ik er niets inkrijg voor 12 uur 's middags, komt er gelijk weer uit. Pas na 12-en komt mijn maag tot rust en kan ik wat eten wat er ook in blijft. Buikfoto's Ook ik heb er weer een paar in mijn album gezet, maar of ik er blij mee ben en dat ze er lang in staan... Ik vind mijn buik dus absoluut niet gegroeid de afgelopen 3 weken. Kan me ook niet voorstellen dat daar een ukkie inzit van een centimeter of 27. Maar aan de andere kant, als je die foto van bovenaf ziet dan lijkt hij weer mega. Morgen hebben we voor het eerst de cursus Samen Bevallen, heb er aan de ene kant wel zin in en aan de andere kant zie ik er wel een beetje tegenop. Weer allemaal nieuwe mensen die gegarandeerd naar mijn buik zullen kijken (doe ik tenslotte bij hun ook). Ik hoop dat ik er leuke contacten aan overhou. Bewegingen ukkie Ook ik voel ukkie regelmatig schuiven, en ik zie het ook als ik op mijn rug lig. Vaak is mijn buik niet symetrisch en zie ik een bolling aan bv de rechterkant. Als ik dan ga voelen voel ik ukkies hoofdje of billetjes (tenminste iets ronds en hards), echt heel bijzonder. Huilbuien/dagen Pffff........(zegt dat genoeg?) Nou, meer weet ik echt niet meer. Sorry als ik dingen vergeten ben. Marilyn ik ben bezig hoor met je foto's! Niva Er staat al sinds donderdag een PB op je te wachten Liefs, Tanya
Tanya: Je buik is de afgelopen 3 weken wel wat gegroeid hoor, hij was 3 weken geleden wat platter, nu zit er een mooie ronde bolling in/op. Ziet er heel mooi uit toch! Foto's mooi laten staan hoor, niet verwijderen! Je mag er best mee pronken. Pff ook jij al eens zo'n slechte autopech-ervaring gehad. Schijnt vaker voor te komen dus, want heb er al meerdere over gelezen hier. En niet van die nare dromen dromen! Waarom zou je nu een miskraam krijgen! Alles is toch goed en de kans om nu een miskraam te krijgen is zooooooooooo klein. Dat geldt ook voor jou! Dus niet meer doen hoor.... Dat zorgt er alleen maar voor dat je je zorgen gaat maken om niks. Groetjes Miep
Doen ze hier ook... tenminste, ik ben RH-, dus ik moet rond week 25 nog een keer prikken en aan het eind. Daarna waarschijnlijk zo'n prikje zodat ik geen antistoffen aan ga maken.
Wat een rust hier zeg..... Ben benieuwd hoeveel pagina's jullie straks vol gaan typen als ik aan het werk ben. Moet nu gaan, kom vanavond om 11 uur wel weer ff checken. Tot vanaaf! Groetjes Miep
Zo... bijgelezen. koekies... dat is nu mijn verslaving. Lekker van die roomboterkoeken. Kletsmajoors ofzo... heerlijk! Geen chippies meer, geen schuimpjes en chocola... nee gewoon koekies! Heb net 2 pitabroodjes met ham en kaas en ananas op. Dat is toch ook wel bijzonder lekker! Veulen is net bij de hoefsmid geweest om haar hoeven weer recht te laten zetten. Maar mijn god... wat had ze een hekel aan deze nieuwe smid. Als hij in de buurt kwam dan zag je haar bibberen. Ze moest niets van hem weten. Hij kon niet eens een voetje optillen bij haar. Als ik het deed was er niets aan de hand. Ik moest het voetje vast blijven houden, hij mocht niets zeggen en ook uit haar zicht blijven, dan ging het goed.
Ja weet je, van jezelf zie je het niet zo. En Marc roept steeds dat ik mijn buik niet moet vergelijken met die van anderen. Klopt, heeft hij helemaal gelijk in. Maar toch hé? Maar je hebt gelijk, ik moet niet zo mutsen daarover, het gaat om de inhoud maar toch..... Ja helaas. Ik moet wel zeggen dat het een ouder autootje was (peugootje 205 met handmatige shoke) maar elke keer daarna als ik door die tunnel kwam had ik echt zoiets van nee please blijven rijden.... Ja en het rare is, ik maak me niet eens zo'n grote zorgen om een miskraam (naja onbewust misschien wel dan omdat ik er al vaker over gedroomd heb). Ik droom wel vaker de raarste dingen, ook al voordat ik zwanger was. Soms wordt ik echt doodmoe wakker van een droom. En ik kan het me ook altijd zo goed blijven herinneren. Iets anders, een =D> voor mezelf, ik heb gisteren voor het eerst na mijn choco-avontuur van afgelopen woensdag weer chocomelk gedronken \/ . Ik zag er wel tegenop, maar heb het toch gedaan en het smaakte ook nog! Over die rhesusfactoren, wordt je daar alleen op gecontroleerd als je zelf RH- bent? Want ik ben RH+ en Marc is RH-, hoe zit dat ook alweer precies? Liefs, Tanya