Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    hoi allemaal!

Ten eerste proficiat aan de nieuwkomers!

Ben blij te lezen dat iedereen gezond en (on)wel opgestaan is vanochtend ;) We moeten wel met z'n allen de eindstreep halen hoor!

Even een update, ik ben van het weekend weg:
    - 1e echo OK, er was alleen nog geen vrucht of hartactiviteit te zien maar wel de vruchtzak, die heeft normale afmetingen voor z'n leeftijd en zit op z'n plek. Ik weet nog dat afgelopen zomer bij de 1e echo (toen was ik oficieel 10,5 weken) werd geopperd dat ik 5 weken zou zijn (vanwege de afmeting vd vruchtzak en het niet kunnen zien vd vrucht) maar wij wisten dat dat onmogelijk was, dus nu weet ik dat dit normaal is voor een 5 weken echo. De 27e hebben we een vervolg echo en dat moet er als het goed is meer te zien zijn... spannuuund!

Ik heb (vanwege leeftijd en achtergrond) een "hoog-risico" zwangerschap maar hoef voorlopig niet extra-voorzichtig te doen ofzo, gelukkig! Gezond eten, bewegen en voldoende slaap is genoeg. Ik heb wel foliumzuur en jodiumtabletjes. Over 2,5 weken weten we meer...

Mbt het tema partner, ik ben getrouwd dus alles is geregeld.

Wat betreft het melk drinken, ik drink 's ochtends een grote mok met 0,5 liter volle melk en een schepje oploskoffie en een volle schep melkpoeder met extra calcium, 2 liter mineraal water en 's avonds een zelfgemaakte yoghurt, dat moet voldoende zijn voorlopig. Afgelopen zomer had ik vreselijke last van verstopping maar nu ben ik gelukkig regelmatig, ik kan alleen 's ochtends niets eten na m'n melk, dan moet ik er echt niet aan denken. Verder niet misselijk ofzo, alleen af en toe heel licht in m'n hoofd (een beetje lage bloeddruk denk ik).

Wat testen betreft... ik wil wel weten of het kindje ernstige afwijkingen heeft, ook al zouden we besluiten om te laten komen, dan kan je je wel voorbereiden op wat komen gaat als het straks geboren wordt, dan is het geen onaangename verrassing, ik ken een stel dat daarom nogal een dramatische bevalling had, ipv feliciteren moest iedereen huilen (downsyndroom), arme ziel. Dat wil ik écht niet, als het komt met een afwijking en het is levensvatbaar dan moet er wel blijdschap zijn hoor! Bovendien zijn het meestal indicaties, "een verhoogde mogelijkheid op...". Goed, ik heb ze in beide zwangerschappen gehad en alles was altijd goed, en tóch miskramen, dan blijkt dat het lichaam toch fouten detecteert die niet uit de testen komen en de vrucht alsnog afstoot. We'll see.

Prettig weekend iedereen en maandag zijn we allemaal weer een beetje verder! :D

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Evelieveling, maar asl je een vrouw / vrouw relatie hebt is het vast niet genoeg om te trouwen en te erkennen! Weet niet hoor, zou wel gemakkelijker zijn dan hele adoptie procedure!

twinny

3. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Vind het de beste '1 april grap' die ik ooit heb gehoord! Geweldig!

4. babymissy23

babymissy23 Actief lid

19 sep 2006
    193
    0
    0
    friesland
    hallo ik denk dat ik ook rond die tijd ben uitgerekend heb maandag echo zullen zien...

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    wat vind je zo goede 1 april grap beebie? heb ik iets leuks gemistt?

twinny

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hallo dames,

Ik meld me hier ook maar eens. Kon nog niet zo goed loskomen van het NOD forum geloof ik!

:)

Ik heb deze week positief getest, was nog een raar verhaal want ik dacht dus dat ik een lichte menstruatie achter de rug had.

Pijntjes, pukkeltjes, vreemde gevoelens, misselijk etc. na de 2 dagen bloed hebben me toch overgehaald een test te doen (ik vond mezelf echt mega dom om dat te doen na een "menstruatie") en ik ben dus zwanger!

Ik heb alleen geen idee hoe lang omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong was (het bloeden begon na 37 dagen en ik ben net van de pil), maar het zal sowieso in juli thuishoren!

Dat was het voor nu, ga straks maar eens even bijlezen om op de hoogte te zijn wie hier allemaal zit!

Groetjes
    maris

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Maris... van harte!
    En... welkom hier!

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Welkom Maris en gefeliciteerd. Ben erg benieuwd hoever je bent. Waarschijnlijk zien ze dat dus bij zo'n termijnecho. Heb je de vk al gebeld?

9. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    hoi allemaal,

tsja, de vk bellen... Jullie zullen het misschien raar vinden maar mijn man heeft me overtuigd om te wachten met het bellen van de huisarts tot volgende week. Dan is het volgens hem "zekerder".

Aangezien wij het er niet meteen over eens waren om met de pil te stoppen (geen ruzie hoor, maar ik was wel degene die er aan toe was om te stoppen en hij wou eigenlijk nog zeker een paar jaar wachten) wil ik hem dit op zijn manier laten doen. Vooral omdat hij er nog niet helemaal over uit is dat het in 1 keer gelukt is (had volgens mij stiekem gerekend op een jaartje proberen)
    :)

Ik ben ook heel benieuwd wat de dokter zal gaan zeggen!

Groetjes
    Maris

10. Tissy

Tissy Actief lid

3 jul 2006
    104
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik kom me ook melden :D

allereerst allemaal gefeliciteerd!

ik heb vanochtend positief getest! mijn man en ik zijn allebei helemaal door het dolle heen.
    Het is onze 2e spruit. We hebben al een dochter van 9 maanden.
    ik ben waarschijnlijk 22 juli uitgerekend.

Tissy

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Alle nieuwelingen... van harte gefeliciteerd, geniet van jullie zwangerschap en welkom bij de juli mama's.

Wij zullen tegen de tijd dat het kindje geboren wordt, zijn we al een goeie drie jaar getrouwd. Wij hebben dus ook geen problemen wat het kindje betreft.

Groetjes
    Kirby

12. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    hallo allemaal,

Dankzij beebie weer ik dat er ook een forum is voor de juli-mama's!
    Beebie heel erg bedankt!
    Ja, ben nog niet heel erg thuis binnen de site, komt steeds weer wat nieuws bij.

@ alle zwangere: GEFELICITEERD!!!!

groetjes sjaantje

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo meiden, wat een boel nieuwelingen! Gefeliciteerd allemaal en welkom!

Ik ben weer terug van de workshop, was vermoeiend maar wel leuk/gezellig. Ben alleen in een rothumeur nu, en mijn vriend is er ook nog eens niet. Ik ben opeens super onzeker weer. Zeker als ik hoor dat ongeveer iedereen hier misselijk is...! Of vergis ik me? En dan over dat erkennen enzo... Jemig, het vliegt me opeens heel erg aan allemaal!

We hebben besloten het gewoon aan iedereen te vertellen, en ook mijn baas ga ik het komende week vertellen. Er weten al best veel mensen van op mijn werk en ik wil niet dat hij het via via te weten komt. Spannend, want ik weet dat hij 'andere plannen' met mij had. Zucht.

Eerst maar eens eten... Aangezien ik niet misselijk ben eet ik me klem lijkt het wel. Tot straks/morgen!

14. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    hoi kar76,

ik heb ook nergens last van hoor.
    je hoeft niet altijd misselijk te zijn.
    ik ben alleen heel moe en kan niet op mijn buik slapen.
    verder nergens last van.

ik dacht eerst ook, van ik kan niet zwanger zijn, dus maar testen he en nog een keer en nog eens.
    maar het bleef positief! :D

groetjes sjaantje

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hi Sjaantje. Leuk dat je dit topic gevonden hebt. Onze uitgerekende datum zal misschien nog wel veranderen na de echo, maar voorlopig lopen we gelijk! :D

Alle andere nieuwkomers: welkom en gefeliciteerd!

Over de 1 april grap, dat stond in het verhaal van Evelieveling, over wel of niet trouwen etc. Heb je waarschijnlijk over heen gelezen. ;)

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi, welkom Sjaantje en Tissy, gefeliciteerd.:D

Ik eet me ook klem hoor. Ik heb net gegeten en we gingen even boodschappen doen. Staat er een oliebollenkraam. Hmmmm...lekker rook dat.

Voor de rest ben ik vandaag grumpy. Zit heel de avond mijn hubbie al in de weg. Nou ja, mag ook wel een keer, vind ik. ;)

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Pff, het is me nog niet gelukt helemaal bij te lezen.

Maar ik zit boordevol vragen. Ik ben echt een leek op dit gebied, ik heb wel veel neefjes en nichtjes, maar details over wat je nu precies allemaal wanneer moet doen, wat mag je wel wat magje niet, wat moet je eigenlijk wel? Nou ja, daar kom ik wel achter.

Maar mijn eerste brandende vraag, waar te beginnen? Hebben jullie allemaal direct jullie ha of vk gebeld? Onze ha doe zelf nog bevallingen, dus ik neem aan dat ik daar volgende week maar eens naar moet gaan bellen voor een afspraak? En ging je dan alleen, of met z'n tweeën? Dan krijg ik een verwijzing voor een echo ofzo? En na hoeveel weken wordt er 'standaard' een echo gedaan? Nou ja, niet te veel tegelijk vragen...

Ik ben een echte leek hoor!

Wat ben ik blij dat ik jullie heb!

18. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hoi! Weet niet of ik je al had gefeliciteerd en welkom had geheten, maar anders bij deze!

Wat moet je vooral doen... GENIETEN! http://www.babypret.net/gezondvoeding.htm hier kan je wat lezen over voeding. Anders nog even googlen op zwanger en voeding. Dan kom je achter een hoop dingen. Denk vooral aan je foliumzuur en laat vitamine A netjes staan.

Ik ben begonnen met de huisarts te bellen. Ik hoefde daar verder niet langs, ik kon gewoon een verloskundige bellen volgens hun, maar ze zetten het wel gelijk in het dossier dat je zwanger bent. Dan kunnen hun daar ook rekening mee houden als er wat is.
    Ik denk dat het verstandig en leuk is om de eerste afspraak zeker met zijn tweetjes te gaan. Ze gaan een hoop vragen stellen over erfelijke ziektes in de familie en het is toch wel leuk als de aanstaande papa erbij betrokken raakt.
    In de ene verloskundigepraktijk doen ze gelijk een echo, in de andere kunnen ze niet eens een echo maken en word je daarvoor doorverwezen. Maar dat moet je gewoon vragen als je een verloskundige praktijk belt.

Er zijn een hoop regeldingen, een hoop nadenkdingen die er de komende tijd op je af gaan komen. Maar probeer vooral te genieten. De een is goed misselijk, de ander heeft pijntjes, de ander voelt niets... maar probeer niet te onzeker te zijn en probeer te genieten. Anders gaat heel je mooie tijd er zomaar vandoor!

19. goedemorgen dames

alle nieuwe juli mama's welkom :)

ik ben blij dat het met de dames alles verder goed gaat(kim en evelieveling) de rest natuurlijk ook :D

wij hadden vrijdag een rotdag :cry:
    we hebben een duitsedog van anderhalf,sterre
    ze was al twee dagen niet lekker,niet meer willen eten en overgeven.
    ik zei tegen mijn man dat ik even met haar naar de da wilde,daar kon ik half twee terecht.
    daar aangekomen en haar tempratuur opgenomen bleek ze koorts te hebben.
    hij vertrouwde het niet en werden door gestuurd naar een dierenkliniek in wilhelminaoord.
    daar aangekomen waren we gelijk aan de beurd.
    bloed afgenomen en even aan haar gevoelt(haar buik)
    ze dachten daar aan een verstopping,dus ze moest gelijk geopereerd worden.
    ze heeft gelijk een verdoving gehad en we mochten wachten totdat ze in slaap was gevallen.
    en wij mochten weer naar huis zonder sterre :cry:
    met een anderhalf uur zou het klaar zijn en zouden ze bellen,er werd natuurlijk niet gebeld heb toen zelf maar gebeld.
    ze bleek een stukje spons en een stukje tennisbal in de darmen te hebben zitten.
    het klopte ook van het stukje spons die had ik 14 dagen geleden nieuw gekocht en ze heeft hem gelijk gesloopt.
    verder nooit bij stil gestaan dat er er nog een stukje in haar darmen zat,en de tennisbal heeft ze mee in de tuin gespeeld en dus ook een stukje van opgegeten.
    maar het stukje spons zat er al zolang in ,dat haar dunnedarm zo beschadigd is,dat het de vraag is of hij het ooit wel weer doet.
    dus ze moest er ook nog langer blijven,omdat ze dat wilden controleren.
    werkt die dunnedarm niet meer naar behoren dan halen ze er 90 procent er vanaf en is de rest van haar leven aan de diaree.
    we mogen om tien uur weer bellen hoe het met haar is,we hopen het beste

20. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    He Christie wat een naar verhaal! Ik hoop het beste voor jullie en vooral voor Sterre. Een leven lang aan de diaree... moet er niet aan denken! Succes!

Deel Deze Pagina