Adine, wauw wat is je boxkleed mooi geworden! Ik ben echt stikjaloers op jullie..iedereen lijkt zo actief en lekker bezig met van alles en nog wat. Misschien komt het ook wel door mijn 'reuma'dat ik me zo on-zet-tend moe voel de gehele zwangerschap al. Verder heb ik vanbinnen wel veel energie, maar alles lijkt me uit te putten. ik wil bijvoorbeeld graag naar mijn ouders gaan om effe achter de naaimachien te kruipen om wat dingetjes te naaien (o.a. boxkleed idd) Maar alleen de gedachte al dat ik daar dan de hele middag "bezig"moet zijn..*zucht* Ik wil heel graag gaan behangen, maar de gedachte er aan...*zucht* Ik vind echt dat je té veel dingen moet regelen. Wij moeten ook nog steeds dat geregistreerde partnerschap aangaan (zelfde reden als LMA..over paar jaar alsnog willen trouwen) maar die dingen blijven er allemaal bij omdat het teveel is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook iets meer hulp enzo in dat soort dingen van vriendje zou willen..Ik heb het idee dat hij alleen denkt "het kamertje moet ik effe behangen "en dat het dan klaar is. Maar ondertussen moet er nog zóveel meer. Mag ik effe alles op een rijtje zetten? * de hal moét behangen * Beebiekamertje moet nog es geschilderd (is wel al gedaan, maar nog niet helemaal dekkend) * kastje voor beebiekamer moet nog es geschilderd (zelfde verhaal) * kamertje behangen * tapijt reinigen met stoomding ofzo (dus die moet gehuurd worden etc) * kast kopen/ maken voor beebiekamer * kinderwagen kopen * ledikantje/ wieg kopen * geregistreerd partnerschap aangaan * Kindje erkennen * zwangerschapscursus volgen * cursussen op t werk volgen * de hele achtertuin moet gereorganiseerd (daar zit wel een maand werk in) En dan nog de financiele zorgen, sociale contacten onderhouden, ondertussen werken, huishouden bijhouden, de organisatie rondom een trouwerij van een vriendin regelen...zucht, en ik ben zó moe en mijn darmen blijven zó'n pijn doen bij elke beweging die ik maak.. Ik kán het allemaal niet! *snik huil jengel jank zeur* Verder ben ik trouwens niet erg emotioneel hoor..Ik ben gewoon steeds lamgeslagen door alles..het is teveel en tegen jullie kan ik dat zeggen, maar ik wil dat niet tegen anderen zeggen. Mijn moeder zei bijvoorbeeld toen ik in de 15e week rugpijn kreeg "nou als je dat nu al pijnlijk vindt, dan zul je nog wat mee kunnen maken, dus maar effe dorobijten hoor" Tja..ik durf gewoon niet meer te zeggen dat ik 't allemaal niet trek momenteel, of zou dat bij deze periode horen en is dat normaal? .. en dan voelen we ook nog niet eens iets schoppen
Wat een leuk idee van je!..goed voorbeeld doet god volgen..ik ga morgen ook eens kijken (zit hier een bentex dorpje verderop) Misschien dat dat het begin is van een acteve naaicarriere
@Niva: kom hier maar ff lekker je hart luchten hoor! Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb dan wel bijna alles klaar, maar wel allemaal zelf/alleen moeten regelen. Mijn vriend wil zelf ook wel meer doen, maar kan gewoon niet omdat hij er door de week niet is (militair). Probeer een lijstje te maken met alles wat je nog moet doen, gesorteerd op prioriteit! Het kindje erkennen moet je alleen een afspraak voor maken en duurt hooguit 15 min. bij de gemeente. Ook voor het geregistreerd partnerschap: 2 weken van tevoren in ondertrouw (afspraak maken, duurt max. half uur) en een datum prikken voor het ger. partnerschap (dit kun je invullen zoals je zelf wilt). Ik hoop dat je je snel wat rustiger voelt; het komt allemaal goed! Liefs Elma
Wow! Mooi boxkleed! Heel erg mooi zelfs! En dat idee van die hemdjes vond ik ook heel leuk! Inderdaad allemaal creatievelingen hier (ikke absoluut niet). Ohhh Niva! Kom maar lekker even klagen bij ons hoor! Hier mag het! Ik snap je zorgen. Het is inderdaad best veel wat je moet regelen. Ook ik zie door de bomen het bos soms niet meer. Maar echt, het komt allemaal wel goed. Je hebt nog 4 maanden de tijd totdat de baby er is. Je hoeft niet te stressen, als jullie samen gewoon puntje voor puntje bijlangs gaan komt er heus wel een einde aan de lange lijst. Je hebt in ieder geval alvast opgeschreven WAT er allemaal nog moet gebeuren, dat is het begin al. Het komt heus wel goed! Groetjes Miep
Thnxx Lma en loltsje.. Het zal uiteindelijk ook wel goed komen, maar het ziet er op dit moment allemala zo lastig uit. Ik hou er zowiezo niet van als er nog een lijst met verplichtingen en regeldingen ligt te wachten, normala werk ik dat zsm weg zodat ik er niet over in hoef te zitten..maar ja..zo snel mogelijk een kamertje behangen gaat niet he Het is iig fijn om hier af en toe erover te kunnen praten je hebt gelijk LMA, jouw vriend is er inderdaad helemala bijna nooit, dat moet voor jou echt heel moeilijk zijn denk ik..dan hoor ik niet te klagen ..
Niva, neem de tijd voor jezelf. Ik had eerst ook geen puf, nu wel. Iedereen is anders zwanger. Ik weet inmiddels dat 'zwanger zijn' niet iets is wat je er zomaar even bij doet. Wel wil ik je de tip geven om het kindje spoedig te erkennen. beste is voor de 24ste week. Om een hele eenvoudige reden... stel dat je nu een vroeggeboorte krijgt en de kleine komt te overlijden, dan staat de vader nooit officieel bekend als vader en ik denk dat dit toch zwaar is in het rouwproces. En verder.. mannen doen vaak geen flikker. Hoe stom het ook klinkt, als een ander hulp nodig heeft bij verhuizing, laminaat leggen, schilderen of wat dan ook, dan staan ze als eerste klaar. Maar als ze het bij hun thuis moeten doen dan duurt het jaren. Hier ligt sinds september de oude keuken nog in de tuin. Let op... de keuken die IK verbouwd heb, ik was het wachten zat. Maar als we het wegbrengen moet het naar het puinafval, 20 eurocent per kilo. Dus Jerry zou wat regelen. Maar dat duurt me nu te lang. Ik heb nu gedreigd dat ik, als het er eind april nog ligt, zelf een aanhanger huur, het inlaadt en wegbreng. Maar ja, ik mag niet sjouwen van hem! Maar ik wil van de zomer ook leuk in mijn tuin zitten, zonder die stapel puin!
Niva, klaag lekker maar een end erop los. Geef ondertussen wel even die vriend van je een schop onder zijn kont. 4 maanden lijken nog best wel veel, maar als ik jouw lijstje zie, heb je die dus echt wel nodig. Ga met vriend eens om de tafel zitten en een planning maken, wat je iedere zaterdag gaat aanpakken. Wanneer je dus naar het gemeentehuis gaat enz. Waarschijnlijk is hij zo gewend dat jij veel doet, dat hij er helemaal geen erg in hebt, dat jij steeds minder mobiel wordt. Zeker nog met je reuma erbij. Ik doe hier ook erg veel, maar ben hubbie van lieverlee toch aan het voorbereiden, dat hij toch dingen uit mijn handen moet nemen, omdat het nu even niet meer kan. Evelieveling, dat met die topjes is een heel slim idee. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan? Ik ga Kar d'r voorbeeld volgen. Even lekker met een boek op bed.
Oh thanx! Was en ben wel wat kilootjes te zwaar hoor (ach wie vindt dat niet van zichzelf?). Jij zag en ziet er ook beeldschoon uit moet ik zeggen! Groetjes Miep
Oh inderdaad, je hebt helemaal gelijk. MANNEN! Zucht... Dreig maar mooi tegen je mannetje dat je die boel zelf gaat wegbrengen als hij het niet zelf doet. Als je het maar uit je hoofd laat om het ook daadwerkelijk zelf te doen! Groetjes Miep
Ow nee, ik zal het zeker niet zelf doen. Heb stiekem steeds wat spaarcentjes opzij gehaald om daarvan een container te kunnen huren etc. Dus als hij het niet doet, dan ga ik er gewoon grof geld voor uitgeven en hem even het schuldgevoel geven dat ie te laks is geweest. Daarna biecht ik wel op dat ik het heb laten doen! Geen haar op mijn hoofd die eraan denk om het zelf te doen. Daaaag, ik kan alles wel zelf doen, maar dan komt hij nooit meer op het idee om een stapje harder te lopen!
Hou vol meissie! Voor alles is of komt een tijd. Ik heb gemerkt dat als ik ergens heel erg tegenop zie, dan laat ik het gewoon even en even later heb ik er wel zin in / puf voor. En andersom; soms heb je wat energie over en dan doe ik een klusje waar ik op dat moment niet tegenop zie, dat is dan ook weer gebeurd. En het allerbelangrijkste: DELIGEREN! Vraag mensen in je omgeving (en je vent) dingen voor je te doen. Als ze weten waar ze je mee kunnen helpen doen ze het vaak graag. En mannen kunnen niet ruiken wat er moet gebeuren (wij vrouwen wel ). Sterkte meissie en lucht je hart hier maar hoor! Dat helpt ook vaak wel. @Kar: *geeft je een tissue* Let een beetje op jezelf. Heel goed dat je nu al weekend hebt genomen. Rustig aan doen en luisteren naar de fysio . Hopelijk voel je je snel wat beter. Ik heb me vandaag te druk gemaakt. De 4e jaars moeten zelf lesgeven aan de rest van de klas en nu gingen 2 meiden jumpstyle doen. Dus ik heb lekker mee gesprongen. Ging allemaal goed, maar nu heb ik last van mijn SI-gewricht (denk ik). Dus nu even rustig aan, hopelijk trekt het dan weer weg. Iedereen op school vindt dat ik er nog zo goed bijloop, daus dat moeten we zo houden! Ik had trouwens 1 van de volleybalpalen niet opgeruimd, dat ding is echt loodzwaar en toen ik terug kwam van het toilet (tja, dat moet nu wat regelmatiger) was ie al opgeruimd door leerlingen. Zonder dat ik erom gevraagd had. Zo kan het dus ook! Was het Marloes die een onbeschofte leerling had? Geef goed je grenzen aan en zeg het ook als je je niet zo lekker voelt. De leerlingen kunnen er dan rekening mee houden (bij mij zijn ze dan meestal heel erg lief) en het is dan ook duidelijk als je ze even niet meer wil zien. Blijf kalm en laat even een leerling een collega ophalen als zo'n vervelende leerling niet weg wil. Niet te druk maken en niet huilen hoor waar ie bij is. Hou de eer aan jezelf. Sorry als het een beetje betweterig overkomt, dat is niet de bedoeling. Je bent vast heel bedreven in je vak. Succes met de hele situatie. Zo, het berichtje is weer lang genoeg. Ga even mijn mail checken.
Oooww ja dat is ook zoiets..het puin wegbrengen. Godzijdank is vriendjelief nu twee weken geleden met broertje naar de stort gereden..maar als ik broertje niet had gevraagd..? Ik herken je dus wel..terwijl ik echt een schat van een vent heb hoor, maar ik denk dat dat écht het grote verschil tussen mannen en vrouwen is. Zo zit ik dus ook enorm met die achtertuin..Het grove werk kan ie beter nu doen lijkt mij, zodat er rond april/ mei nog wat nieuwe plantjes e.d. in kunnen, ipv dat ie er dan nog es aan gaat beginnen met slopen e.d. Dat erkennen: ik ga het vanmiddag meteen regelen, jullie hebben gelijk, dat is wel heel belangrijk inderdaad! Heb jij zelf de keuken verbouwd? Wat knap! is het resultaat naar je zin geworden? Ben wel benieuwd, plaats anders eens een foto als je zin/ tijd hebt
@Niva: succes met regelen van de erkenning . Het is gelukkig snel geregeld, het moet alleen ff gebeuren. Het verhaal over de mannen herken ik ook zo! Mijn vriend is een schat en echt niet te beroerd om dingen voor me te doen, maar het werk bij anderen doet hij eerder dan bij ons zelf. Zo moeten nu, na 5 maanden, de plinten nog steeds boven gelegd worden... ach, hij heeft het ook druk/zwaar door de week
Owwww wat zijn jullie super! Ik zit nu alweer een beetje te glimlachen Fijn zeg die herkenning van jullie kant. Het is inderdaad zo dat mannen het niet kunnen ruiken en wij wel..Maar het voelt vaak zo 'ongelijkwaardig'als ik alles moet benoemen voordat er actie komt, snappie? Viej noemt het ook wel eens hoor, dat hij dan het gevoel heeft dat ik hem als een kleueter achter zijn broek aanzit. maar hij heeft tot zijn 24ste bij zn ma gewoond en is toen bij mij gekomen. ik woonde al 4 jaar op mezelf en had al een heel \'imperium'van dingen en structuren opgebouwd. na anderhalf jaar heb ik hem maar eens heel fijntjes meegedeeld dat hij vanaf toen minstens 50 % van de dingen over zou moeten nemen..domweg omdat ie net zo doorleefde als bij ma.."alles wordt toch wel geregeld" hij is niet lui, heeft het gewoon nooit geleerd..En nu moet ik de mama uithangen en hem opvoeden hihi. Ach ik baal er gewoon van dat ie niet uit zichzelf wat dingen regelt en dan ineens heel trots is op zichzelf als ie een kamertje heeft uitgeruimd (waar ik al een dag mee was begonnen..en dus kwam het idee niet eens van zichzelf, maar voelde ie zich waarschijnlijk opgelaten dat ik liep te sjouwen en hij niet) ..ik heb gewoon effe een anti-regel-en-anti-vriendje dag Jullie zijn super lief, bedankt daarvoor!
Dag dames, ben ik ook weer. Eens kijken wat ik onthouden heb. Eerst, ik heb net de folder binnengehad van de V&D, van de prijzencircus. Daar staan wipstoeltjes in, met speelboog voor 25,- in de kleuren oranje of groen, en zonder speelboog voor 29,- in de kleuren blauw of rood. Je kan ze ook zien op http://www.vd.nl/Home/Folder/Prijzencircus.aspx op pagina 82/83, rechtsbovenaan. De actie gaat zaterdag in, dus wij gaan zaterdag even naar de V&D. Niva Jij hebt tenminste een lijstje gemaakt met dingen die nog gedaan moeten worden, zover is het hier niet eens... En die opmerking van je moeder... Geen idee of het erbij hoort, maar zoals Evelieveling (?) al zei, iedere zwangerschap is anders en doe je 'niet even'. Mijn moeder gaat er ook nog steeds vanuit dat alles met mj goed gaat en ik krijg het er gewoon niet in dat het ook anders kan. Evelieveling Mannen! (inderdaad, voor een ander staan ze altijd klaar, maar voor onszelf...) Ik moet hier ook altijd dreigen dat ik het zelf doe, de puin en rotzooi opruimen. Ook onze tuin lag vol met verbouwingstroep, maar wij hebben alles wel zelf naar de stort gebracht. Hier in Roosendaal mogen wij 12x per jaar gratis afval wegbrengen en daarna moet je betalen per m3. Toen we de aanbouw gingen plaatsen en de buitenmuur eruit moest hebben we wel een container gehuurd. De kosten vallen best mee, je mag hem een week voor je deur hebben en dan komen ze hem ook weer ophalen. We hadden wel een container voor alle soorten afval, want je hebt ook containers waar alleen bv steen in mag. En heel leuk idee voor die buikbanden! Ik ga denk ik ook maar eens kijken voor hempjes. Alhoewel, morgen ga ik naar de stoffenbeurs in Goes samen met mijn moeder (God sta me bij ). Ikzelf heb ook wel een naaimachine, een hele mooie zelfs. Het is de allereerste electrische husqvarna uit de jaren 60, was een erfenis van de oma van Marc. Ding is echt loeizwaar maar kan nog wel naaien (geen poespas, maar wel de gewone dingen, knoopsgat, zigag voor-en achteruit enzo). Ik heb het een poosje gedaan maar ben er al weer een paar jaar mee gestopt. Nu naait mijn moeder alles voor me, misschien ga ik het zelf ook weer oppakken. Adine Mooi boxkleed en mooie hoezen en voedingskussen. Nu kan je dat kussen dus vanavond lekker mee naar bed nemen! Het slaapt echt heerlijk kan ik je wel zeggen. Karlijn Pas je wel een beetje op jezelf? Ik hoop dat de huisarts morgen wat voor je kan betekenen, zowel lichamelijk als geestelijk. de rest vergeten, sorry. Maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie denk! Gisteravond ben ik voor het eerst naar een bijeenkomst van Samen Bevallen geweest. Ik was er zo ontzettend zenuwachtig voor. We waren er samen met 6 andere stellen, varierend in de leeftijd van 24 tot 38 jaar. Ik heb een lijst meegekregen met wat we allemaal gaan doen de komende 9 bijeenkomsten. Als er iemand geïnteresseerd is wil ik hem wel hier neerzetten. De vrouwen waren allemaal rond de periode van ons uitgerekend, er zat er 1 tussen die 3 juni uitgerekend was en de rest allemaal in juli. We hebben gisteren nog geen oefeningen gedaan, eerst een voorstelronde, en toen hebben we stellingen besproken waarover gediscussieerd werd, die betrekking hadden op zwangerschap en bevallen. Ik vond het wel geslaagd, alleen toen we na 2½ uur thuis kwamen had ik zo ontzettend last van mijn rug en stuitje van het zitten op de klapstoeltjes. Volgende week gaan we echt beginnen met de oefeningen en moeten we ook een kussen en een badlaken meenemen. Nou dat was het wel weer. Liefs, Tanya
Ja, dat herken ik ook hoor! Mijn schoonmoeder heeft haar jongens ook echt stierlijk verwend, dus het was wel even wennen voor hem dat ik niet alles voor hem doe. Hij had bijvoorbeeld nog nooit gekookt en laatst zat ie heel trots te vertellen dat ie het zo leuk vindt dat ie kan koken. En hij vertelt nu zijn moeder wat ze anders moet doen =D> . Hij heeft ook nogal gevoelige darmen en als we daar hebben gegeten dan weet ie dat ook en daar heeft ie bij mijn kookkunsten geen last van \/ . Dat vond ik toch wel een compliment (want vaak vinden jongens het erg lastig om hun moeder af te vallen, die van mij helemaal, maar dit zei die toch maar mooi!). Tja, mannen moeten nu eenmaal wat meer met de neus de goede kant opgezet worden. Dat kan door vertellen wat ze moeten doen of door bijv je lijstje uit te printen (NIVA) en ergens te laten slingeren . Ik heb wel geleerd dat het echt onmacht is en geen onwil. Daar betichtte ik hem eerder wel van, maar dat heeft ie me duidelijk uit kunnen leggen. En ze zijn zo schattig als je iets gedaan hebben (helemaal uit hun zelf , denken ze). Dan zijn ze helemaal trots en sta ik natuurlijk =D> . Zodat ie het een volgende keer misschien wel uit zichzelf doet .
Oja, wat betreft mannen en dingen doen. Wij hebben dus een megaverbuwing achter de rug wat in juli begonnen is (aanbouw aan de woonkamer, muurtjes eruit en andere muren op andere plaats erin, de WC beneden, de badkamer boven, het halletje bij de voordeur, alle muren opnieuw korrelpleisteren, plafond opnieuw spuiten, nieuwe tegelvloer erin. Marc is heel handig en heeft veel zelf gedaan, maar het kost effe wat tijd). Ik wilde graag met kerst in een gezellige woonkamer zitten en het zag er naar uit dat dat niet ging gebeuren. Alles was wel gekorrelpleisterd en de vloer lag er uiteindelijk wel in, maar de plinten moesten nog waardoor alle meubels in het midden van de woonkamer stonden en de inhoud daarvan in dozen in de garage van een vriend. Dus toen Marc was wezen lopen met de hond heb ik een begin gemaakt het weekend voor kerst. En dat hielp, want ook ik mag niets doen van hem maar ik gaf hem net dat zetje. Resultaat: het hele weekend hard gewerkt (Marc klussen en ik poetsern, schuren dweilen enzo) en 1e kerstdag konden alle meubels terug waardoor de woonkamer toch een beetje gezellig was. Idem Dito voor de babykamer. Die stond ook helemaal vol met troep, dus ik begonnen met de lichte dingen eruit halen, waardoor Marc zoiets had van oke, dan doe ik de rest wel(met een diepe zucht maar het is gedaan). Hij is nu leeg. Marc gaat nog een extra stopcontact maken en dan kunnen we eindelijk beginnen met verven, behangen en de vloer (we gaan uiteindelijk toch vloerbedekking doen), want 7 april komen de meubeltjes en die wil ik er dan toch meteen in kunnen zetten! Liefs, Tanya
onmacht wil ik het niet noemen. Onwil is het ook niet. Maar mannen kunnen vaak geen prioriteiten stellen. Zijn vaak met 1001 dingen tegelijk bezig. Maken niet eerst iets af. Willen alles tegelijk. Dat is gewoon het probleem met die 'eikels'. En ik heb echt een schat van een vent hoor! Maar af en toe!