Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar... wat klink je verliefd! Geweldig! Hoop dat je snel wat foto's neerzet van de echo!

Maar ehm... hartenbrekertje?
    NO WAY gezien hij is uitgehuwelijkt aan mijn dochter. Hij mag haar geen pijn doen hoor ;)

2. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hela hola,

Gaaf broekje Evelien.

Ow kar ik ben gelijk jaloers, ik wil ook weer kijken. En zeuren dat doe je niet, als wij het vervelend zouden vinden hadden we dat toch gezegt.

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kar, heb je nu nog wel geduld tot juli? :D

't Is maar goed dat ik geen pretecho laat maken. Ik zou dus echt heel ongeduldig worden en het meteen al willen knuffelen.

Eef, wat ben jij middeleeuws bezig. Uithuwelijken... :confused:

Ik ben gisteravond weer een ervaring rijker. Lag op bed, mijn buik een beetje te voelen. Rechter kant voelde hard aan. Ow, dacht ik, zal dit dan harde buik zijn. Maar links was alles zacht. Goh wat raar dacht ik. Tot het ineens een beetje begon te dagen....Rechts was natuurlijk IE die daar lag..Hahaha.....Stomme muts dacht ik nog, had het even niet in de gaten. :rolleyes:

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihihi.. we gaan hem keurig opvoeden hoor! ;)
    We moeten nodig proberen de foto's in te scannen. Ik vind het ook zo'n fijn idee dat ik nu een dvd heb, dat we gewoon nog een keertje kunnen kijken!
    Op die dvd hoor je mijn vader de hele tijd vragen stellen.. :( Wel grappig. hij had nog nooit een echo van een baby gezien, en nu van zijn kleinzoon.

Hij paste trouwens bijna niet meer helemaal in beeld; hij was flink gegroeid sinds de vorige keer. Ook wel erg geruststellend om te zien.

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hi ladies

Ik ga mijn best doen even te reageren op een aantal dingen.

Wakker liggen Ik heb iedere nacht wel dat ik er minimaal 1 keer uit moet om te plassen en soms lig ik dan inderdaad een uur of langer wakker. Best jammerlijk!

@Loltje82 Jij had het over de dip in je bloeddruk. Die is inderdaad gebruikelijk halverwege de zwangerschap. Bij mij zat 'ie vorige week op 65/120, keurig dus, maar hij moet ook niet te laag zijn. Iemand die ik ken zat met 21 weken op een onderdruk van 50! Zij voelt zich begrijpelijk ook niet zo lekker!

@Ana Wat een prachtige buik heb jij!

@Lexi Ik herken veel uit het verhaal van je moeder. Het enige wat ik je kan vertellen uit ervaring is dat je je moeder niet meer kunt veranderen, maar wel je eigen reactie. Ik werd altijd heel boos als mijn moeder weer iets deed wat in mijn ogen bemoeien was (een schilderij geven 'leuk voor boven de bank' omdat zij het mooier vind terwijl ze weet dat ik het niet vind bijvoorbeeld) Tegenwoordig word ik er niet meer boos om. Ik heb geaccepteerd dat ze nou eenmaal zo is. Ik geef haar op een vriendelijke manier aan dat ik het lief vind dat ze advies geeft, maar ik toch doe wat ik zelf wil/vind. Doordat ik anders reageer op haar lijkt ze de controle over me te verliezen waardoor we eigenlijk leuker met elkaar om gaan.

@marloes80 Wat een aparte reactie van je schoonouders! Ook al zit er een flinke afstand tussen jullie en je schoonouders, dat staat toch los van de band die opgebouwd kan worden?? Nemen ze jou kwalijk dat hun zoon ver bij hun vandaan is gaan wonen? :(

@Kar Ben je van nature een Drent of ben je gewoon in Assen gaan wonen? Anyway... ik herken wel wat je zegt over Drenten, in het algemeen. Ik ben namelijk een Drent van nature en ben ook degene waarvan vaak gezegd word dat ik bot ben! :( Ik zie het liever als eerlijk en direct! 8)
    Wat naar trouwens dat je zoveel last hebt van je bekken/heupen Ik hoop dat je inderdaad vanmiddag de verwijzing krijgt en goede hulp krijgt!
    Leuk om te lezen dat de echo goed was. Blijft toch iets bijzonders he... en helemaal nu je het op DVD hebt! Ik merk dat ik het regelmatig even bekijk. :)

Het kamertje Veel meiden maken zich al helemaal druk over het kamertje en wij beginnen zaterdag echt met de verbouwing! De muren tussen 2 ruimten gaan eruit, dat wordt 1 badkamer (het bad staat sinds vanochtend in de woonkamer! Charmant gezicht! Het een rond bad en mega groot! Als 'ie maar niet tot 5 april moet blijven staan! Hij moet namelijk via het dak naar binnen omdat het anders niet past! 8) ) en de kamer voor ukkie wordt een stuk breder. Dakkapel komt begin april, badkamer wordt 2 weken daarna aangelegd, dan nog tegelen etc... Maar ondertussen kunnen we wel aan de kamer van ukkie beginnen! Ik heb er zin in!

over kutkinderen Zou het nut hebben om de ouders in te lichten over dit gedrag? Zijn het niet vaak (dus niet altijd he, maar vaak) de ouders die het 'goede' voorbeeld hebben gegeven? Ik denk dat wij een heel andere manier van opvoeden zullen hanteren nu wij zien hoe de tieners van nu het doen. Wat denken jullie?

Evelieveling Stoer dat je dat broekje zelf gemaakt hebt! Bravo! =D>

Als laatste... ik ben ziek... Ik ben gisteren naar huis gegaan, halverwege de dag omdat ik het niet trok. Diarree en beroerd, niet eten en drinken en daardoor zo slap als wat. Veel geslapen gisteren en heb inmiddels weer wat gegeten en gedronken maar lekker gaat het nog niet. Trekt nu ook naar mijn oren en hoofd. Hoop niet dat ik oorontsteking krijg! :(

Hele pagina gevuld met mijn verhaal! :D

xChantal

6. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    kar wat gaaf dat je die kleine weer hebt gezien! ik ben nog steeds aan het twfijfelen of ik ook nog een pretecho laat maken.... laat je straks de foto's zien? ben erg benieuwd!

beebie, beterschap meid. ziek maar goed uit want nu je zwanger bent heb je niet veel keus wat betreft antibiotica ;)

het kamertje is net binnen! heel de woonkamer staat vol met dozen.... het moet eerst nog geschilderd worden boven, dus nogt ff geduld. heb net ook een kaartje van mijn klasgenootje binnen is bevallen van een zoon. simon. wel een leuke naam vind ik. nu ben ik weer helemaal vrolijk.

zo nu moet ik weer gaan naar mijn mama. moet nog kadoo kopen voor jarige vriendin voor morgen en we gaan woensdag naar 2 kraamvisites dus daar moet ik ook nog wat voor halen. groeit er bij jullie misschien nog wat geld aan de bomen? hahaha

x

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Evelieveling, wat een schattig broekje! en heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is het toch erg goed gelukt

@Kar, jij klinkt ook al zo verliefd ;) Fijn dat alles goed is met jullie kereltje en dat je hem zo mooi heb kunnen zien

@Beebie, he gets meis ziek, bah. Heel veel beterschap

Ik heb sinds weken vandaag ook weer eens last van mijn bil en bekken.
    Toch te veel gedaan denk ik deze week.
    Gelukkig heb ik nou weekend en kan ik dus lekker rusten.
    Op naar de lente als we de berichten mogen geloven

Groetjes Monique

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou ik ben weer terug van de dokter. Het is geen bekkeninstabiliteit, dat kon hij zien zodra ik mijn broek uit deed. Hij heeft nog gevoeld en het zit muurvast allemaal zei hij. Dus dat is een opluchting. Het zijn waarschijnlijk mijn spieren, door de dikke buik komt alles aan de onderkant van mijn buik in verdrukking en dat kan ongemakkelijk voelen - en het voelt ook als spierpijn. Al trekt het af en toe door naar 'binnen'. Voor mijn bil mocht ik wel fysio, maar hij zei dat het op zich weinig nut had, en dat denk ik zelf ook. Ik doe gewoon de yoga-oefeningen, een mede-cursiste zei gisteren dat ze precies dezelfde oefeningen bij haar bekkenfysio kreeg als we daar doen.

De huisarts vond verder dat ik er onnatuurlijk bleek en erg ongezond ( :confused: ) uit zag. Dus HB geprikt. Op zich wel redelijk, 7.5, maar omdat ik zo moe was heb ik toch ijzerpillen mee gekregen. Hopelijk gaan die helpen. Hij vond ook dat ik wel meer rust voor mezelf moest inbouwen. Dus misschien moet ik dat dan toch echt maar eens gaan doen.... ;)

Ik ben wel weer gerustgesteld. Als ik nou erge last hou of krijg, mag ik gewoon terug komen en word ik alsnog doorverwezen.

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hoi kar... nou gelukkig dat het geen bekkeninstabiliteit is
    inderdaad maar eens gauw wat rust voor jezelf inplannen..
    ik weet hoe moeilijk het is als het niet in het aard vaan het beestje zit.
    ik hoop dat je je gauw wat beter voelt....

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou Kar, dat viel dan gelukkig nog mee. Ik was echt bang dat je BI had.
    Hopelijk helpen die staalpillen een beetje en toch wat meer je rust nemen.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jullie zijn allemaal zo lief...! :)

Ik zal nu eens gaan reageren op anderen...
    Even herlezen!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Adine, ik zou het ook doen van die bal; lijkt me niet zo duur voor 25 euro hoor! En van je buik, dat herken ik ook! Grappig is dat he, dat je het rugje zo kunt voelen? Duurde bij mij ook even voor ik doorhad dat het de baby was en niet gewoon iets anders. Nu zie ik regelmatig een grote bult rechts, als hij daar zijn kontje geparkeerd heeft. :)

Beebie: veel beterschap meis, laat je lekker verwennen. Klinkt trouwens goed dat kamertje, en de verbouwing! Dus nog even troep maar dan heb je ook iets, toch?

Kim, hoe is het verder met jou nu? En met je broers? Hebben jullie al resultaat van de nierpunctie? Bevalt je werk je nog steeds?

Tanya, wilde ook nog even zeggen dat ik het heel knap vind dat je weer chocolademelk hebt gedronken! Was ik helemaal vergeten van de week.. :) Waren de tompoucen lekker? Misschien koop ik er ook wel een paar voor mijn verjaardag...

Verder vast weer heel veel mensen vergeten..
    Ik ga nu maar eens papers nakijken - 12 stuks a 6 pagina's per stuk. Bleegh. Maar het komt er dit weekend verder niet van. Morgen gaan we naar Ikea, even planken boven de commode kopen en kijken naar een leuke kast. En zondag natuurlijk verjaardag vieren!

Tot later!

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    @Kar Wat een opluchting dat het geen BI is. Nu je weet waar de pijn vandaan komt kun je er ook iets aan doen. Ik hoop dat de oefeningen werken.

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

En ja, het is even troep, maar het idee dat alles straks achter de rug is sleept me er wel doorheen! Het wordt zo mooi! :)

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    hi dames,

Kar: super, geen bi... fijn! Hopelijk zie je er na de pilletjes weer gezond uit..en beetje rustig aan doen he. Zeggen mijn collega's ook tegen mij, maar lukt toch nooit.

zooo, zal ik jullie allemaal eens blij maken... Mijn zwangere zus..31 juli uitgerekend is al (haha) 11 kilo aangekomen... dus bij jullie valt het allemaal nog reuze mee.

Net met andere zus cadeau gekocht voor zus, wilde bonnen van Ici Paris, saai maar ja.

Onderweg lekker spare ribs voor Gab en mij meegenomen, dus eten is ook weer geregeld. lekker makkelijk.

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    oho marloes, beetje leedvermaak hahahaha. nou als ik zo terugreken ben ik ook al weer bijna 10 kilo aangekomen. was van 66 naar dieptepunt 61-62 gegaan en zit nu op 70 dus... uhum hahaha

kar wat een fijn nieuws dat het geen bi is! mijn baan bevalt prima maar is lichamelijk wel zwaar. de punctie bij steven was oed gegaan. wel pijnlijk omdat hij dikke spieren heeft van het fitnessen maar 2 april krijgen we de uitslag... spannend!

zo had net ff ruzie met rabobank internetbankieren maar de computer staat nog en heb eindelijk kunnen inloggen. hormoontjes sloegen ff op hol ....

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Misschien een gekke vraag... maar was Moon85 niet 1 van de meiden die in het begin afscheid moest nemen van de juli '07 mama's? Ik lees net dat ze weer een miskraam heeft gehad.... vind ik zo sneu om te lezen altijd....

17. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    beebie, nee ze was een juni mama. daar schrijft ze nog steeds mee. ze heeft idd al heel wat te verduren gehad. zei vd week nog tegen leon dat ik zo blij was dat wij op een 'normale' manier samen kinderen kunnen krijgen...

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    nee, dat was een april,mei of juni mama... ze was zwanger van een tweeling toen en nu is het weer misgegaan idd

19. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hahaha telepathie!

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    ja he.. al denk ik er na de miskraam ook wel anders over. Maar goede collega van mij is al ruim 4 jaar bezig..
    en voor mijn zusje ben ik druk aan het duimen... die is aan het wachten, zit ook in de MMM. Helemaal lastig als je 2 andere zussen wel zwanger zijn

Deel Deze Pagina