Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hallo lieverds!

Morgen om 10 uur in ondertrouw!
    Daarna een dag wat dingen regelen. Genoeg voer voor de paarden en katten halen, sleutel wegbrengen, instructies geven over het verzorgen van de beesten, tas inpakken en dan om half 8 de pretecho!
    Als het even lukt kom ik daarna verslag uitbrengen. Zo niet, dan moeten jullie een week wachten.
    Want 's nachts om 1 uur gaan we richting Schiphol. We vliegen om 5 uur en komen daar rond 9 uur aan. Rond 10 uur zijn we dan in het hotel.

We gaan naar Tunesië. Hebben lekker weer, niet te overdreven, gewoon lekker zo rond de 21 graden!

Heerlijk aan het zwembad liggen, lezen, praten over onze toekomst, genieten van elkaar, wat stadjes bezoeken en misschien nog 1 excursie ofzo.

We hebben er veel zin in.

Kar, indien ik geen tijd heb voor een verslag via het forum, gooi dan (als je wil) je mobiele nummer in een berichtje naar me, dan zal ik je via een sms op de hoogte brengen. Weet even niet of ik dat nummer van je had, volgens mij alleen je huisnummer!

Hoop dat je verjaardag fijn was.

Verder ben ik even heerlijk egoïstisch en reageer ik lekker nergens op! Na mijn vakantie weer.
    Ben op pagina 575 gebleven en ik gok dat ik zo'n 60 tot 100 pagina's mag bijlezen, hihi!

Kus voor iedereen!

2. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Toch even reageren. Als het niet al te lang geleden is, dus geen 5 jaar of langer, dan is nog steeds alles soepeler doordat het al uitgerekt is, dus alles rekt sneller op, je maakt sneller vruchtwater aan en al je ingewanden gaan sneller opzij.
    Vaag eigenlijk

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dat heb ik dus ook. Het is niet dat ik er per se over WIL nadenken, maar de angst dat mensen aan me gaan zitten waarvan ik het niet wil, dat zorgt dat ik het niet uit mijn kop krijg. Daardoor word ik ook zo bang.

Mijn praktijk heeft 3 verloskundigen en ik heb ze allemaal al een keer gehad, sommige meerdere keren. Dus wat dat betreft maakt het me niet uit wie ik krijg. Tuurlijk is er een voorkeur, dat is menselijk. Maar ik ga dus toch aangeven dat ik in het ziekenhuis niet wil dat iedereen aan me zou zitten. Dat ik mijn vlos mee wil en dat zij de handelingen maar moet doen en anders dat de persoon die iets gaat doen eerst goed uitlegt wat hij/zij gaat doen.

In principe wil ik gewoon thuis bevallen, lekker in mijn eigen omgeving, kunnen doen wat ik wil. Een vlos die er is als ik haar nodig heb en geen mensen die zomaar opeens je kamer binnenkomen. Nu weet ik dat heel veel van deze bevallingen toch in het ziekenhuis eindigen, maar ik vertrouw op mijn vlos, als die wil dat ik toch naar het z'huis ga, dan zal ze daar een goede reden voor hebben.

Ik ben ook dolblij dat ik toch heb gekozen voor een goede cursus, puur om me voor te bereiden. Ben nu ook veel bevallingsverhalen aan het lezen, puur ter informatie.

4. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Evelieveling: Veel plezier morgen met je ondertrouw, alvast gefeliciteerd en voor daarna een hele fijne vakantie toegewenst!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Pff Evelieveling, je hebt het er maar druk mee morgen! Al dat geregel en de echo en je vakantie! Maar wel lekker naar Tunesië!
    Maarum... een echo om HALF ACHT? Wie heeft dat in vredesnaam verzonnen dan?

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Evelieveling,

Gefeliciteerd alvast met je ondertrouw.
    Heel veel plezier met ukkie gluren en daarna prettige vakantie.
    Geniet ervan, lekker saampjes.

Groetjes Monique

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    Evelien alvast gefeliciteerd en als we je niet meer spreken fijne vakantie.
    tot volgende week!

kim hopelijk is het snel over en slaat de medeicijnen aan.

marloes fijn dat je de bibi voelt.

kar, waar blijven de pic. ben benieuwd!

de andere ik heb wel aales gelezen, maar geen tijd of puf.

adine see you tomorrowwww....

weltrusten allemaal alvast.

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Grappig dat "iedereen" zich blijft verontschuldigen als ze niet op alles en iedereen reageren! Hoeft toch helemaal meiden!

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    's avonds he...
    Dus dat is niet zo vreemd. Veel pretechobureau's doen het 's avonds.

10. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Evelieveling, veel plezier op vakantie en alvast gefeliciteerd!

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Evelien, heel veel plezier vandaag met de ondertrouw en de echo! En natuurlijk een hele fijne vakantie!

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Evelien, een fijne vakantie alvast!

Marloes, ik draag ook nog steeds m'n eigen broeken. Ik heb wel zo'n zwangerschapsbroek gepast, maar ik vond het helemaal niks! Ik heb hem dus ook niet gekocht.

Ik heb de beeb gisteren en vanmorgen weer eens gevoeld. fijn hoor!

O ja, ik heb wéér gedroomd dat ik nu met 24 weken was bevallen en dat het een jongen was met alles erop en er aan. Alleen wisten we nog geen naam en kregen daar een beetje ruzie over. Stom hè? Maar dit keer was de baby helemaal in orde alleen een beetje klein. Sjonge jonge nu heb ik wel weer even genoeg gedroomd....

Ik ga naar mijn werk, misschien nog even tot vanavond. Ik denk het niet eigenlijk. Tot morgen dan!

13. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen ladies,

Heb weer (vluchtig) heel wat pagina's bij moeten lezen.
    Paar dingen onthouden:
    @Karlijn: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een fijne dag hebt gehad!
    @Marloes: wat heerlijk dat je nu ook (eindelijk?) de kleine hebt gevoeld, maakt het weer wat 'echter'.
    @Eveline: gefeliciteerd met je ondertrouw, veel plezier bij de echo en wat een heerlijke vakantiebestemming, geniet er maar lekker van allemaal!

Zo, wij hebben weer een bewogen weekend achter de rug.
    Ik dacht dat ik het wel had getroffen met mijn schoonouders. Ze hebben wel een heel andere instelling/mentaliteit dan mij, maar kon het altijd goed met ze vinden. Nu hadden we zaterdag avond een feestje van een oom en tante die 30 jaar getrouwd waren. Daar aangekomen hebben mijn schoonouders (vooral schoonmoeder) me alleen gedag gezegd en voor de rest van de avond me genegeerd. Niet gevraagd hoe het nu ging met ons en de kleine; helemaal niets! Mijn vriend was het ook al opgevallen dat zijn moeder nogal kortaf was en heeft gevraagd wat er was. Begon ze helemaal te huilen en ze was bang dat ze haar zoon kwijtraakte (aan mij?). Hele verhalen waar ik niets van begrijp... had het dus ook weer ff helemaal gehad voor die avond. Gelukkig wonen ze op ruime afstand van ons en wordt ik er niet dagelijks mee geconfronteerd. We moeten maar ff rustig afwachten en zien hoe dit allemaal gaat (af)lopen.

Verder alleen maar goed nieuws:
    - Er zijn al 3 bezichtigingen geweest in ons huis, waarvan 1 vandaag nog een keer komt! Hopen dat we het snel kunnen verkopen..
    - We krijgen flink geld terug van de belastingdienst (zo'n 2000 euro!). Kunnen we daar mooi de kinderkamer e.d. van betalen!
    - Ons nieuwbouw huis wat we gekocht hebben, is nu al 25.000 euro hoger getaxeeerd, dan waar wij het voor gekocht hebben...
    - De baby is heerlijk beweegelijk; zie soms de hele buik bewegen!
    - Donderdag wordt de babykamer/box geleverd en een week later kunnen we de kinderwagen ophalen
    - Vrijdag eindelijk 'man en vrouw' en daarna een heerlijk lang weekend samen er tussenuit (jammer genoeg niet naar Tunesie... !).

Zo, ik geloof dat ik nu alles wel verteld heb... :oops:
    Tot snel!

Liefs Elma[/i]

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge dames,

Gelukkig voor mij hebben jullie je gisteren ook rustig gehouden.

Ik had voor het eerst gisteren een off-day. Zaterdagavond met mijn pa naar een feestje geweest van mijn tante die 70 werd. Dat is een zus van mijn moeder. En ik zag nog meer zussen van mijn moeder. Ik denk dat die confrontatie onderbewust toch meer deed, dan ik zelf deed vermoeden. En tja...dat kwam er gister dus uit. Dan gaan bij mij dus alle luiken dicht en kruip ik lekker in bed. Even niemand zien of spreken. Ik ga dan lekker een filmpje kijken en wacht dan tot het weer over is.

Straks lekker de tuin in. Het is hier heerlijk weer.

Evelieveling, gefeliciteerd met je ondertrouw en nog even heerlijk genieten met z'n tweetjes op vakantie.

Elma, lastig dat je schoonmoeder ook last heeft van haar hormonen. Waarom is zij bang om haar zoon kwijt te raken?

Het gezegde is niet voor niets....een zoon heb je maar even en een meid voor het leven. Meiden trekken natuurlijk heel gauw naar hun eigen moeder en dat is voor schoonmoeders wel eens lastig te aanvaarden. Zeker als jezelf geen dochters hebt.

Marloes en Vissie, Al die plopjes, is echt de beeb hoor. Leuk gevoel he. :D

Kim, sterkte met je blaasontsteking. Hopelijk ben je er gauw vanaf.

Jekkia, weet je al iets meer?

Twinny, ik las dat jullie ook al aardig opschoten met de kinderkamer. lekker hoor.

Peetje, tot vanavond. Ik hoop dat zwemmen mijn spiertjes goed doen, want ik kon vanmorgen al bijna niet mijn bed uitkomen.

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Evbeliene: proficiat met je ondertrouw. Geniet vanavond maar lekker van jullie kleine en veel plezier in Tunesie..

MArloes: ach een buikje is ook niet alles hoor! Nog ff en je gaat de beeb weer zien, fijn hè...

Kimmie: succes met je blaasontsteking en nu inderdaad hopen dat ie weg blijft....

Elma: pppfff schoonouders.........maar ging je daar niet ook wonen?! Ga voor je duimen dat huisie vlug verkocht is..... en geniet maar van alle leuke dingen die gaan gebeuren......

Vissie: heb ook maar twee zwangerschapsbroeken hoor. Waren de enige twee die ik leuk vond!

Jekkia: hoe was het bij de huisarts?

Zit nu op me werk. Ga maar weer eens wat produktiefs doen!

Twinny

16. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Goedemorgen,

@evelieveling; gefeliciteerd met jullie ondertrouw! En een hele prettige vakantie toegewenst. En ook nog heel veel plezier bij de pretecho.

@kim; Ik gebruikte altijd cranberrysap de ongezoete, ik reageerde niet goed op de antibiotica en dit is natuurlijk. Ik weet niet of je dit gebruiken mag bij zwangerschap maar lijkt me geen probleem. Ik kwam door het drinken van dit sap altijd van mijn blaasontsteking af.

Verder hier alles goed, een collega is net bevallen dus ben nu de enige zwangere in het team. Ik ben dus als volgende aan de beurt :confused: !
    Verder nieuwe bh's gekocht, want het kon echt niet meer, ben me wel kapot geschrokken cup E.
    Hoop dat ze nu niet veel meer gaan groeien, mag van mij stoppen. Ik had trouwens mazzel bij de hunkemoller want het was 3 halen 2 betalen.

Gr Jacquelien

17. Amle

Amle Niet meer actief

@Adine: mijn schoonmoeder heeft zelf ook 1 dochter (en 2 zoons) en daar trekt ze heel veel mee op. Maar ja, wij wonen niet dichtbij en wij krijgen haar 1e kleinkind, daar zit ze mee. Daar komt bij dat ik inderdaad wel heel veel en goed contact heb met mijn eigen moeder... Snap ik ook wel, maar af en toe reageert ze zo bot! Mijn vriend had nooit zo'n goede band met zijn ouders, totdat hij het huis uitging. Nu verwachten ze ineens veel meer van hem. Hij is niet zo'n beller enzo, dus veel contact hebben we ook niet. Daarom is ze nu bang hem 'kwijt te raken'. Hoe en wat weet ik ook niet precies?
    @Twinny: neeeeeeeeeeeee, als we tijdelijk ergens anders moeten wonen, dan is dat bij mijn ouders! Ik zou het niet bij mijn schoonouders uit kunnen houden zolang :confused:

Liefs Elma

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Elma, als het contact met zoon al niet zo close was, dan zou ik als ik jouw was, je er maar niet zoveel van aantrekken. Zulke dingen kan je niet ineens goed maken.

Mijn hubbie stel ook nooit voor om eens even bij zijn ouders langs te gaan. Als hij daar geen behoefte aan heeft, zal ik hem niet dwingen hoor. Zijn ouders komen ook nooit spontaan hierheen. Dus als ze gaan mauwen, dan hebben ze het helemaal zelf gedaan. Ik kan daar niet echt mee zitten.

Hihi, het idee om bij je schoonouders in te moeten gaan wonen. :confused: Ik moet er niet aan denken. Al moet ik in een schuur gaan slapen, maar bij mijn schoonouders nooit.

19. Amle

Amle Niet meer actief

Adine: je hebt ook wel gelijk, maar ja... op één of andere manier voel ik me wel weer verantwoordelijk! Ach, zit er nu ook niet meer zo mee. We zien wel hoe het gaat lopen.
    En je reactie op het inwonen bij de schoonouders, haha :D zo voel ik het ook wel ja!

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik heb mijn exman terug gegeven aan zijn moeder! Heb hem gezegd: ga jij maar terug naar je moeder!
    Werd er helemaal gek van dat dat mens hem niet los kon laten en hij haar dus ook niet. Vond dat ik een huwelijk ik op de eerste plaats moest komen :oops:

Deel Deze Pagina