Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Kim: Wat leuk zeg die boom!Ik vind die boom op inke.nl inderdaad ook erg leuk, maar die van jou is ook zo leuk omdat je pa 'm gemaakt heeft..dat geeft het toch net iets extra's lijkt me.

dat wiegje die jullie hebben, die zoek ik ook al erg lang. heb 'm ooit in een blad zien staan en daarna nooit meer ergens gezien..waar heb jij die vandaan?

Tantan: Zocht jij ook plakletters? Wij willen daar ook iets mee doen, waarschijnlijk op de deur. ik heb wel twee weblinken voor je, maar je kan er ook over na denken om ze zelf af te drukken in een lettertype van word, en ze over te trekken/ uit te knippen op van dat raamfolie (bijvoorbeeld) Dat scheelt nogal in geld. Hier zijn de linken trouwens: www.kleefenco.nl of www.cutitout.nl

Melanie: hahahaha wat grappig die uitspraken..Die gaan jullie gebruiken voor het geboortekaartje? :| Of begrijp ik dat verkeerd?

Ik was vanochtend om half 8 al op..vriendje ging voor auto theorie en moest zich inschrijven voor de reservelijst, dus vroeg aanwezig zijn. Maaaaaar mijn held is godzijdank geslaagd, dus kan ie nu binnenkort zijn praktijkexamen aanvrage..Zou zo heerlijk zijn als hij vóór Juli nog kan rijden!

Ik heb de afgelopen dagen veel en lang en hard gewerkt :) Geen weekend gehad dus hier..voor het eerst gevoeld wat een harde buik is (pijnlijk vooral, in mijn geval) en de afgelopen dagen erg veel maagzuurgedoe. Verder is beepje erg actief, aangezien ik enorm veel gerommel en getrappel e.d. voel van binnen. Aan de buitenkant helaas na vorige week nog niks weer gevoeld..Die vervlo**kte placenta ook,
    schuif dat ding es opzij dan!

Gister heeft vriendje het hele hok geboend en opgeruimd (ein-de-luk van die kattenpiesgeur af) Vanaf heden blijven de raampjes daar op zo'n kiertje dat er geen katten meer in of uit kunnen..hoop dat alles daar nu gewoon 'hokjes fris' blijft.

Ik heb trouwens wél alles bijgelezen, maar ik hou het niet meer bij om overal op te reageren. Weer wat leuke buikkies gezien (pinkpuma: welkom en wow! je buik is geweldig)
    En wat nieuwe meiden hier: welkom, leuk allemaal zomermama's erbij!

Nu ga ik denk ik eventjes een uurtje slapen..of tuinieren..of toch slapen...

.............. of zal ik hier gewoon even blijven hangen??

Boehbaai, knuffel aan alle buikbaby's

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Waarom is het zo'n gekke vraag van een huisarts? Het is eigenlijk een manier om vraaggericht aan het werk te gaan. Als je naar de huisarts gaat en je weet echt niet wat je hebt of wat je moet doen is het toch anders dan wanneer je last hebt van je rug en denkt dat fysio werkt? Ik denk dat de meeste mensen met een doel naar de huisarts gaan en dan is het een kwestie van hoe je de vraag interpreteert denk ik.

3. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hmm..wat een service zeg!
    Kun je anders niet het nr van de fabrikant vragen? Die zijn vaak een stuk schappelijker...misschien bieden ze je wel een nieuwe gratis aan :)

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hebben we ook dezelfde kleuren? :) Dat is wel heel toevallig :)

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Adine: Hopen dat de fysiotherapie helpt! Mooi in ieder geval dat je er vanmiddag nog terecht kunt.

Kaartje: bedankt voor de tip (babyfoon). Ik zal es even wat op internet rondspeuren wat voor functies dat ding allemaal heeft.

Heerlijk weertje vandaag he! Moet voor de verandering vandaag weer werken (late dienst). Morgen hoef ik maar tot 12:30 uur (hebben we alleen maar een cursus) maar dan zal het wel niet zulk lekker weer meer zijn denk ik....

Groetjes Miep

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Deze plaatsvervangende ha maakte er zich wel heel makkelijk vanaf. Ik kom met een klacht en zeg dat ik zo niet nog eens 4 maanden wil blijven lopen. En zeggen dat hoort bij een zwangerschap is wel erg makkelijk. Aan hem dan om een oplossing te zoeken. Daar wordt hij tenslotte wel voor betaald. Ik kan wel met fysio in mijn hoofd zitten, maar misschien heeft hij toch wel weer andere ideeën erover.

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik ben het helemaal met je eens hoor! Je zit er niet voor niks toch? Aan hem om een oplossing te bedenken.... en anders kan ie maar beter niet plaatsvervangend huisarts zijn!

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik heb een vraagje aan jullie. Willen jullie echo foto's naar me PB'en waarop duidelijk te zien is of het een jongen of een meisje is? (Zoek vergelijkingsmateriaal voor mijn foto... hihi.)

Ik kan niet zo goed echo foto's 'lezen' dus er graag wel even bijzetten of het een jongen of een meisje is.

Ennuh, nee we willen inderdaad het geslacht niet weten, maar we hebben iets ontdekt zeg maar (zeg niet wat) en zijn nu toch wel heeeeel nieuwsgierig......

Alvast bedankt allemaal.
    Groetjes Miep

9. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    mijn schoonzusje is al een beetje aan het puffen.........

Zanoni: twee kleuren geel en en 1 muur orangjig

twinny

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohhh, spannend hoor! Het komt nu dus wel heeeel dichtbij! Hou je ons op de hoogte?

11. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

Jan 31, 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Wat een goed idee!! Is te proberen als ze me nu straks terugbellen en K** service bieden ;) Thnxs

Twinny wat spannend!

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dat je met een klacht komt en van een arts verwacht dat hij je kan vertellen wat het is, dat snap ik. Dat hij zegt :"Hoort bij een zwangerschap" is niet netjes. Ik kan me iets voorstellen bij wat hij wil zeggen, maar dan moet hij het anders zeggen. Natuurlijk is het aan een arts om een advies te geven, maar als jij niet het advies krijgt waar je op hoopt of rekent dan baal je toch ook? En je zat daar toch ook met het idee een verwijzing naar een fysio te krijgen? Het is niet bedoeld als aanval maar ik begrijp niet zo goed waarom de manier van deze arts zo werd aangevallen vandaar mijn reactie. We zijn tegenwoordig erg goed op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is, mede dankzij het internet. De tijd dat een arts alwetend was ten opzichte van de patient ligt ver achter ons.

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    ...dubbelpost...

14. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik voel het niet als aanval hoor, Chantal. Beetje discussie is wel leuk op z'n tijd. ;)

Tuurlijk heb je in je achterhoofd, het zal wel fysio worden, maar ik vind dat een arts dat niet aan een patient kan vragen en wat nu en dat ik dan maar met fysio op de proppen moet komen. Dat moet een arts zelf zeggen vind ik.

Ik ben wel van mening dat je goed moet zeggen wat je klachten zijn en dat een arts daar dan wat mee kan doen. Ik heb rugpijn, daar kan hij idd niks mee.

Ik moet nu gaan, anders ben ik nog te laat bij de fysio. :D

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Succes bij de fysio! Op welke manier het ook verkregen is, ik hoop dat het je helpt!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hi Miep,

in mijn album staat een hele duidelijke foto van een jongen..

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, dat begrijp je idd verkeerd. Het motief voor ons geboortekaartje wordt weer een Marsupilami. Die uitspraken kwam ik gewoon tegen en omdat ik ze wel grappig vond heb ik ze maar geplaatst.
    Groetjes, Melanie

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    lieve meiden,

hier de mama van kim eventjes.

kim had sinds vorige week al buikpijn en sinds gisteren is het erger geworden.

vanochtend was ze bij ons omdat ze meewilde op de uitslag van steven in het ziekenhuis.

daarna hebben we haar urine bij de huisarts ingeleverd voor controle van de blaasonsteking.
    die was volgens de huisarts goed.

thuisgekomen werd ze steeds zieker.
    veel overgeven en naar een poosje duidelijke weeen.

ik heb de verloskundige gebeld toen ze om de 5 minuten kwamen en we konden meteen naar de verloskamers van het ziekenhuis komen want daar was de verloskundige toch bezig met een bevalling.

ik maak ff een ang verhaal kort.

urine op kweek gezet en jawel hoor toch een blaasontsteking.

eigenlijk mocht ze weer naar huis met nieuwe antib. maar toen kwamen de weeen een uur lang om de 3 minuten.

ze heeft twee keer een inwnedige echo gehad en 2 keer een inwendig onderzoek om de kijken of er al onsluiting was.

gelukkig was dat niet zo!

ze houden haar nu een nachtje ter observatie.
    als ze vanacht weer weeen heeft krijgt ze weeenremmers.

hopelijk slaat de antib. goed aan zodat de weeen ophouden.
    volgens de gynaecoloog komen die ween door de blaasontsteking.

ik hoop dat ze een rustige nacht krijgt en jullie morgen zelf van alles op de hoogte kan houden.

even iets leuks, wel weer een echo gehad.
    alles zag er erg goed uit, liep weer een paar dagen voor op de groei bij sommige metingen en het weegt al 1100 gram.

liefs, monique, mama van kim

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    pfff Monique, jullie blijven wel bezig zo.

Nu een nachtje in het ziekenhuis, hopelijk stoppen de weeën en slaan de medicijnen aan.
    Mooi dat er nog geen ontsluiting was..

Was de uitslag in het ziekenhuis van haar broer wel goed?

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey marloes,

nee was niet goed.
    van de 100 ziektes die het nefrotich syndroom kunnen veroorzaken heeft hij de vervelendste.

moeilijk te behandelen, uiteindelijk alleen met chemo en prednison.

maar voorlopig krijgt hij alleen bloeddrukverlagers, en plaspillen.

zolang zijn nieren nog wel zuieren willen ze deze medicatie houden en pas als zijn nieren stoppen met zuiveren aan de chemo.

lief dat je er naar vraagt.

ik hoop echt dat ze vanacht geen last meer krijgt want ze was zo ontzettend moe van de hele dag die weeen opvangen.

liefs, monique

Share This Page