Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Elma, wat heerlijk dat je zo'n fijne dag en weekend hebt gehad! :) Nogmaals gefeliciteerd! Je had inderdaad prachtig weer!

Twinny, nog gefeliciteerd, was ik net helemaal vergeten.. Wat een kleintje zeg! Wel schattig..:)

Tanya: aha, dus precies je andere zij. Ik lig juist het lekkerste op rechts, half op mijn buik. Baby is dan ook rustig, als ik links ga liggen wordt hij druk en dat is niet fijn als je wil slapen. ;) Hopelijk weet je gyn meer.

Gwen, super weer een echo! :) :) Ik wil ook best nog een keertje.. !

2. Niet meer actief

Even snel (want ik moet nu toch echt de hond gaan uitlaten)
    Dit had ik gevonden op internet over slaaphoudingen:

Op je rug slapen.
    Als je normaal gezien de gewoonte hebt om op je rug te slapen, dan zal je nu wanhopig vaststellen dat dat niet meer lukt. Als je plat op je rug ligt, drukt het gewicht van je baby op de grote bloedvaten en de zenuwen die langs je ruggengraat lopen. Dit is een heel onaangenaam gevoel dat zelfs duizeligheid en kortademigheid kan veroorzaken.
    Op je zij slapen.
    De beste oplossing is op je linkerzij te gaan liggen. (De linkerzij wordt aangeraden omdat je op die manier geen druk uitoefent om de onderste holle ader die de bloedsomloop van het onderlichaam naar het bovenlichaam stuwt en die aan de rechterkant van de baarmoeder ligt.) Je moet het jezelf zo comfortabel mogelijk maken : leg een kussen onder je nek zonder je hoofd te hoog te heffen. Leg je op je linkerzij en laat je buik op het bed rusten. Strek je linkerbeen en plooi je rechterbeen.
    Om nog beter te liggen, kan je een kussen onder je rechterknie of onder je buik leggen als ondersteuning. Om verstramming te voorkomen, kan je af en toe eens van zij wisselen terwijl je altijd terug dezelfde houding aanneemt.
    Op je buik slapen.
    Als je gewoon bent op je buik te slapen, dan kan je nu ongeveer dezelfde houding aannemen door op drie vierde van je buik te liggen en een been op te trekken. Deze houding kan je normaal gezien tot voor de bevalling aannemen. De baby wordt goed beschermd door het vruchtwater dus je moet zeker geen schrik hebben dat je hem pijn doet

Liefs, Tanya

3. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hela hola allemaal.

:idea: Gefeliciteerd Twinny met Femke.
    :idea: Elma gefeliciteerd met de verkoop van je huis en je 'trouwen'.
    :idea: Niva en Tantan eng hoor ik zou idd maar de dokter bellen, straks gaat er iets fout en ben je alleen. he bah wordt er helemaal eng van.
    :idea: Gwen ff goed kijken en je ziet het hoor. Hihi hij wil niet is al net zo eigenwijs als die van mij.
    :idea: Over blije dozen gesproken ik kreeg gisteren de melding dat ik die in mei ga krijgen. Nou ja de bon dan.
    :idea: Over knobbeltjes in oksels/borsten ik heb dat dus. In m'n rechter oksel. Hij zit er nog steeds maar het is nix engs. Ik heb longfoto's gemaakt echo van de oksel gehad. Maar ziet er "normaal" uit. Vorige keer kwam wel de VK met de oplossing tot de knobbel. Het zijn melkklieren die zich ook enigzins ontwikkeld hebben in m'n oksel. Dat gebeurt wel eens. Je kan ook knobbeltjes tot in je lies hebben, want je klieren lopen tot daar. Althans dat zei de VK dus daar gaan we dan maar vanuit.
    :idea: Sonja mooi kamertje hoor ik ben er nog niet uit kwa kleur. Paars is wel m'n favo kleur.

Ik zal nog wel mensen vergeten zijn sorry.

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Heb de VK gebeld,
    ze denkt dat het inderdaad misschien hyperventileren is en ik moet vandaag rustig aan doen en in mijn handen ademen. Als het dan morgen nog niet over is raadt ze me aan toch contact met de huisarts op te nemen..het zou kunnen dat mijn bloeddruk te laag of te hoog is zei ze.

Ik heb er weinig aan want ik blijf me dus wel naar voelen nu, maar goed..er zijn iig geen alarmbelletjes gaan rinkelen en ik hoef nog geen bloed te prikken.

dat was het weer even..ik ga weer effe liggen

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hey meiden!

Kim/Monique: Is er al meer bekend? Het blijft toch steeds wat in m'n hoofd om spoken.....

Twinny: gefeliciteerd met jullie tantezeggertje! Mooi dat alles nu goed is!
    Ik heb ook geen last van vocht in mijn enkels, gelukkig maar. Maar wat niet is kan nog komen he. Vooral als we straks zomers weer krijgen!

Sonya: Erg leuke kleurtjes hebben jullie in het kamertje!

Gwen: Ik vind het ook erg leuke foto's. Inderdaad als je er even goed naar kijkt, dan zie je wel wat er op staat.

Elma: Welcome back! Mooi dat jullie het leuk hebben gehad! Het weer zat in ieder geval wel mee ja! Oh wow, goed dat jullie huis zo goed als verkocht is!

Koeky: Gelukkig dat het niks ernstigs was, die knobbeltjes. Zo he, melkklieren die tot aan je lies toe lopen? Wowie!

Niva: Oh gelukkig, ben je vast weer ietsje gerustgesteld. Al is het nog niet over, je hebt het in ieder geval gemeld en je weet dat het niks ernstigs is.

Ik heb een echo-foto in mijn album geplaatst en aan jullie om het geslacht te raden! Succes meiden!

Ik had vandaag ook weer wat: Ik had BHV cursus vanaf half 9 vanmorgen. Zitten we daar met zijn 20-en in een ruimte en na 20 min. werd ik zo raar! Kreeg hartkloppingen (maar dat heb ik wel vaker, dus maakte me geen zorgen). Dit ging maar door en ik voelde me steeds ellendiger. Steeds wat 'verzitten' op de stoel en op het laatst met mijn hoofd op mijn armen hangend op tafel gaan leunen. Maar ik voelde me steeds slechter, het zag zwart voor mijn ogen en mijn hart ging tekeer en ik voelde me helemaal wit worden en ik begon te zweten. Dus ik dacht, dit gaat niet meer. Ik mijn collega aan getikt en gezegd: Ik wordt zo raar! Dus zij geschrokken van mij en van mijn witte gezicht en we zijn het gebouw uit gelopen. Even naar buiten, frisse neus gehaald. Toen ging het wel weer. Mijn collega vroeg nog: Heb je wel ontbeten? Ja dat had ik dus wel, 2 stukjes bruin brood en een glas melk. Dat was het niet. Even later weer terug gegaan naar het lokaal en een glas water bij me neer gezet. Toen ging het wel weer redelijk.... Mensen keken me allemaal aan natuurlijk.... We hebben de deur en wat ramen open gezet want het was er zo warm en benauwd, er hing gewoon een vreemd luchtje (dat vonden meer mensen). Ik was nog niet helemaal de oude maar ben er wel bij gebleven, later buiten brandjes geblust enzo, dus toen ging het wel weer wat beter. Maar helemaal goed voel ik me nog steeds niet.... Wat dit nou weer kan zijn? Dit heb ik nog niet eerder gehad. Maakte me wel zorgen om ukkie! Maar het schopt nog gelukkig!

Groetjes Miep

6. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Ik heb wel een vermoeden....!

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik heb ook een vermoeden. :)

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Mag je me PB'en!

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    En er graag ook bijzetten wat je ziet. Dus niet alleen het geslacht, maar ook waarom je dat denkt!

Bedankt alvast!

10. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik ga nu ff de geboortekaartjesmappen terug brengen (we hebben al een kaartje uitgezocht, joehoe). Nog geen tekst hoor... dat komt wel.

Ik bekijk straks al jullie reacties! Ben benieuwd wat jullie erin zien!

Groetjes Miep

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    loltsje..wat je verteld over dat naar worden..dat is dus wat ik óók bedoel!

Oh en je echo...ik heb wel een vermoeden ;)

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo ik heb weer gewerkt en drie bladzijden doorgewerkt.

Ik was in mijn tussenuur bijna geneigd om stiekem even in te loggen op deze pagina maar heb me ingehouden. Maar het hele gebeuren rond Kim houdt me wel bezig hoor!
    Kim (of Monique, wie het eerder leest), blij dat je vannacht dan in elk geval toch een paar uur geslapen hebt en geen ontsluiting hebt. Maar wat zal je je een zorgen maken, daar zijn die zorgen van ons niets bij!
    Ik hoop dat alles afloopt met een sisser en je beeb nog lekker tot juni blijft zitten, dat is namelijk veel verstandiger van die uk. Ik duim voor je en check elke zoveel tijd of er nog nieuws is hoor!
    STERKTE MET ALLES (ook de broers)!

x Lexi.

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Zo, ik ben wel geschrokken van het verhaal van Kim. Hopelijk gaat het wat beter nu en komen de weeen pas weer in juli terug. Sterkte!

Onze computer is gisteren gecrasht. Al mijn contacten en mailtjes weg :evil: . De documenten heeft mijn vriend gelukkig weer terug kunnen vinden. Maar het is wel flink lastig. Zo heb ik morgen afgesproken met een vrouw uit een plaats hier in de buurt dat ik even positiebroeken kom passen. Maar de mail die ze had gestuurd met het adres, de routebeschrijving en haar telefoonnummer ben ik nu dus kwijt #-o . Vannacht kon ik ineens haar naam herinneren, maar die ben ik nu ook alweer kwijt. Wat moet ik nou doen? Ik vind het zo vervelend dat we een afspraak hebben en dat ik die dan niet na kan komen. Iemand een goed idee? Ik ga zo maar het telefoonboek doorbladeren, misschien dat ik haar naam per ongeluk tegenkom...

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wil je me een PB sturen? En ook waarom je denkt dat het een jonge/meisje is ok?

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    dames,

ze is thuis!
    JOEPIE!

ze ligt nu lekker bij mij op de bank te slapen.

volgende week donderdag moet ze voor controle weer naar de gynaecoloog en als ze weer met regelmaat harde buiken of weeen krijgt moet ze meteen naar de verloskamers terug.

vind ze zelf een heel rustgevend idee.
    verder maar ze helemaal niks doen, zelfs geen huishoudelijk werk.
    en zeker niet stofzuigen en dwijlen want dat schijnt slecht voor je buikspieren te zijn als je zwanger bent en last hebt van je buik.

ik bind haar gewoon vast aan de bank, ze komt er gewoon niet meer vanaf hahahah.

we gaan vanavond lekker bbq - en met een hoop vrienden van steven en leon komt ook zo deze kant op.

gezellig alles weer eens bij elkaar.

denk dat dit mijn laatste berichtje is geweest want voortaan kan ze zelf vanaf de bank met hun labtopje jullie lastig vallen. hihihi.

bedankt voor al jullie lieve woorden en steun!

veel liefs, monique

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

He monique fijn om te horen dat ze thuis is en ons weer gaat spammen met d'r berichten.

Zelf blijf je toch nog wel meelezen?

Oh BBQ ze. :D

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wat denk je dat het zelf is dan? Heb je mijn pb gehad?

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh dat is erg vervelend Jody! Hoe ben je met die vrouw in contact gekomen? marktplaats ofzo? Dan zou je kunnen kijken of ze er nog meer advertenties op heeft te staan en zou je haar kunnen mailen of bellen. Pfff, anders wordt het erg lastig.... Heeeeel diep nadenken dan... misschien herinner je je opeens iets, maar je hebt vast je hersens al flink laten kraken. Dat tref je nu net niet i.v.m. zwangerschapsdementie.... tenminste heb ik erg last van.

Groetjes Miep

P.S. Nog meer meiden die een gokje durven wagen? Zie foto in mijn album!

19. Amle

Amle Niet meer actief

@Monique/Kim: fijn om te horen dat je weer thuis bent. Hoop dat het nu goed blijft gaan. Laat je lekker verwennen, doe niet teveel en maak je niet te druk; je wordt goed verzorgd en wij duimen voor je!

Voor de nieuwsgierigen onder ons: ik heb de foto's van ons 'trouwerij' op de website gezet (het zijn teveel en te groot voor mijn album hier).

Liefs Elma

P.s. Miep: ik heb geen idee, ben zo slecht in dat soort dingen! Wat denken jullie zelf? en de mening van anderen? klopt dat een beetje?

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh Monique, geweldig nieuws! Mooi dat Kim weer thuis is. Ennuh, inderdaad, dan knoop je haar maar vast op de bank hoor! Haha, BBQ-se!

Elma: Ik zeg nog even niks over het geslacht, want wij wilden het eigenlijk niet weten, maar nu zijn we ergens achter gekomen (tsja, ik moet geheimzinnig blijven, sorry) en nu beginnen we heel erg te twijfelen....
    Ik zal nu ff je foto's bekijken.

Oh wow! Mooie foto's Elma! Mooi boeket en ook de taart ziet er goed uit! haha. En ook jij mag er zijn hoor!

Groetjes Miep

Deel Deze Pagina