Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Christie,

Hoe is het nou met je hond eigenlijk?

Ik ben nou ook bij vlagen misselijk en weeig op de maag en als ik te snel ga staan wordt ik duizelig. En heel veel lucht....:oops:

Liefs milou

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Gek he, de één wil meer klachten en de ander is bepaalde klachten wel zat! Ik blijf in mijn handen knijpen dat ik geen last heb van mijn kwaaltjes. Ik hoop ook dat het zo blijft! [-o< Ben vandaag wel zo lui als wat! Ik rust goed uit denk ik maar. Lekker tot heel laat in bed en nu lekker op de bank met de laptop. Moet nog wel wat doen.... badkamer roept om een schoonmaakbeurt... eerst maar een dutje denk ik! :)

Meiden die veel last hebben, heel veel sterkte gewenst!

3. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @adine: Verminderde weerstand is normaal. Je lichaam verlaagt je afweermechanisme om te voorkomen dat de vrucht wordt afgestoten als zijnde "indringer".

De verlaagde weerstand is ook de reden dat je als zwangere vrouw op moet passen met alles waar mogelijk bacteri"en in zitten, zoals de befaamde rauwmelkse kaas en rauw vlees.

@Kim, ik had wel eens gehoord dat er zoiets bestond als wat jouw vrienden hebben, maar wist nooit zeker of het echt was of " broodje aap". Lijkt me ontzettend naar... Je houdt van elkaar, maar bent biologisch geen match... gatsie.
    :(
    Hopelijk werkt de IVF goed!

Groetjes
    Maris

4. ze is weer thuis en eet alweer wat :)
    ze heeft een behoorlijke snee in haar buik

de hechtingen zit binnen in dus daar kan ze niet aan zitten
    ben blij dat ze weer thuis is.
    we moeten nu wel een paar maanden heel zuinig aan doen,maar heb het er graag voor over.

5. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Heeft ze nu dan toch een stuk van haar darm af?

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hehe, effe zitten. De visite is weg en vanavond komt er volgens mij niemand meer. Lekker bankhangen. Ik voel me op dit moment echt 80. En ik merk het toch aan mijn buik als ik te veel doe. Dat je daar nu al zo last van kan hebben zeg. Zal je dat zo 9 maanden lang hebben?

Christie, gelukkig is je hond weer thuis. Verwen hem maar lekker.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Christie, blij dat je hond weer terug thuis is!

Kim, Mijnimeel van het forum hier had net hetzelfde als je vriendin, het was ook bij de eerste IUI raak! Hoop dat het bij hen ook zo gaan!

Liefs
    Kirby

8. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    christie, wat een nare snee! maar ik ben blij dat het zo goed met je hond gaat. wat een opluchting achteraf! verwen haar maar lekker dan knapt ze vast weer snel op!

meiden ben net naar de verjaardag geweest van mijn opa. TOEVALLIG was voor het eerst in mijn 22jarige bestaan IEDEREEN bij elkaar. alle tantes ooms en nichten en neven.... hmmmm

toen hebben leon en ik het nieuws maar verteld. dit is nml zo zeldzaam dat we van de gelegenheid gebruik gemaakt hebben. iedereen was superenthausioast. mijn tante en nichtje moesten zelfs huilen van blijdschap! ben zo blij. ik natuurlijk ook janken. als ik mijn nichtje zie huilen ga ik ook vanzelf hahaha

nou toen ik daar zat viel ik leterlijk bijna in slaap hahaha, had rond etenstijd zo'n dut niet normaal! we zijn nu net weer thuis en leon wil Mac Donalds. voor het eerst in mijn leven heb ik er geen zin in. en dat terwijl je me normaal midden in de nacht wakker kunt maken voor een hamburger! komt misschien door de toastjes die ik net gegeten heb...

nou lieve mieden, misschien tot straks. maar wilde gewoon even het leuke nieuws met jullie delen :)

9. nee,maar het stuk spons en tennisbal moest er nog wel uit

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo allemaal,

Ook ik ben in principe in juli (9e) uitgerekend; voor mij is het de eerste keer en het was niet gepland! Mijn vriend was er eigenlijk niet blij mee (we wilden het wel maar pas over een tijdje) maar hij begint nu aan het idee te wennen en ik moet er eerlijk gezegd ook nog aan wennen hoor! Het is natuurljk ook heel erg leuk hoor! Het is gewoon heel spannend en ik hou er nog steeds rekening mee dat het nu ook nog mis kan gaan, dus ik ben voorzichtig ,maar ik wilde me toch al aanmelden op dit forum, zodat als alles goed gaat we met zijn allen elkaars ontwikkelingen kunnen volgen en vragen aan elkaar kunnen stellen!

Ik ben nu al af en toe goed misselijk trouwens! Meer dames daar last van?!

11. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    welkom naat!
    en over die misselijkheid... pff praat me er niet van! ben al bijna een kilo afgevallen....

12. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hoi Kim, dank je wel! Ja balen he, ik was sowieso afgevallen van de stress dat ik ineens zwanger was en het niet de bedoeling was en alles maar dat zou ik eigenlijk genoeg moeten inhalen, want ik heb ZO EEN VERSCHRIKKELIJKE trek! Eigenlijk ook de hele dag door! Jij ook? Als ik maar genoeg eet is het wel oke. Zo niet, dan ben ik beroerd.

Mijn schoonzusje had dat ook zei ze, die is net bevallen van een meisje!
    Volgens de pendel zou het bij ons ook een meisje zijn trouwens!

13. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Kim, wat fijn dat de hele familie zo bij elkaar was toen jullie het vertelden, en dat ze allemaal zo leuk reageerden :) Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet meer kan wachten met het te vertellen als zo'n gelegenheid zich voordoet!

Ik ben best benauwd voor het moment dat wij het gaan vertellen; we wachten er nog wel even mee. Onze ouders hebben geen idee dat we al aan kinderen dachten (zo lang zijn we nog niet bij elkaar). Ik denk dat we wel wachten tot na de eerste echo.... Hopelijk reageren ze net zo enthousiast als bij jou!

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Zo'n kans krijg je nooit meer Kimmie, dat de hele familie bij elkaar is.
    wel leuk voor jullie. :)

Wij hebben het gisteren aan mijn schoonouders verteld. Mijn schoonmoeder was gisteren jarig en toen heb ik er een leuk kaartje bij het plantenstukje gedaan, met een zelfverzonnen tekst erop. Ze was er eerst helemaal stil van. Maar ze vonden het wel erg fijn, dat we nu een kleine zouden krijgen. Ook vind ze het nu moeilijk om d'r mond te houden. We willen het voor de rest even stil houden tot de eerste 12 weekjes om zijn. Dus ik denk dat de rest het na Oud en Nieuw gaan horen.

15. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Welkom Naatje bij de julimama's en natuurlijk gefeliciteerd.:D

16. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Nou, het hele forum is doorspekt met misselijkheid! Ik ben het net zoals bij mijn eerste zwangerschap: de hele dag door met vlagen en vreemde eetlust (soms niet en soms heel erg). Voor mij wel een troost (ik wil in alle signalen dat het op mijn 'goede' zwangerschap lijkt...). Bij de tweede zwangerschap was ik enorm misselijk vanaf week 6 of 7, regelmatig spugen maar zonder inhoud omdat ik te weinig binnen kon houden.

@Kar76, je kan niet zomaar een echo vragen, zoals je eerder vroeg. Ik (en vele anderen) hebben de mogelijkheid wat eerder te komen i.v.m. een eerdere miskraam of andere problemen.

Hoe voelt je hond zich nu, eh, even je naam vergeten (vergeetachtig...zwanger?!)

@Kim, leuk zeg, dat iedereen zo blij voor je is. Veel mensen in jullie omgeving weten het nu dus, of niet?

@Naatje, van harte. Ik hoop dat jullie snel aan de gedachte gewend zijn en er lekker van kunnen genieten.

@Adine, denk je het tot na oud en nieuw vol te houden> Juist met feestdagen ben je veel onder de mensen. Bovendien moet je met dit soort feestelijkheden erg opletten wat je wel en niet kunt eten/drinken. Ik ben een beetje bang dat iedereen het door zal hebben... Ik denk dat we het na de tweede echo (10,5wkn) gaan vertellen aan vrienden en mijn schoonfamilie. Hoewel ik het iets langer hoop vol te houden...

Nou dames, ik ga nog even met een pot thee op de bank, voor de drukke week weer begint!

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    O ja, CHRISTIE, hoe is het met je hond....?

18. ze is weer thuis en eet alweer wat
    ze heeft een behoorlijke snee in haar buik

de hechtingen zit binnen in dus daar kan ze niet aan zitten
    ben blij dat ze weer thuis is.
    we moeten nu wel een paar maanden heel zuinig aan doen,maar heb het er graag voor over.

christie

19. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    hoi allemaal en PROFICIAT alle nieuwe zwangeren! :)

na een weekend weg weer een hoop bij te lezen! Even voor de goed orde, ik heb me ook maar in de lijst gezet:

Naam - Leeftijd - Uitgerekend - Wanneer VK/Gyn - uitgerekende datum volgens Verlos - Hoeveelste - Jongen/Meisje - Buikomvang

Laatje - 33 - 01/07 - 23/11 - ? - ? - ?
    Simmog - 33 - 01/07 - 17/11 - ? - ? - ?
    Tinker - 31 - 04/07 - 27/11 - ? - ? - ?
    Zanoni - 26 - 05/07 - 30/11 - 1 - ? - ?
    Beebie - 27 - 06/07 - 28-11 - 1e - ? - ?
    Kimkivits - 22 - 07/07 - 28/11 - 1 - ? - ?
    Pienie - 26 - 07/07 - 23/11 echo gyn & 4/12 echo VK - 2&* - ? - ?
    Sanny - 28 - 07/07 - 09/11 - ? - ? - ?
    Kar76 - 30 - 07/07 - 04/12 - 1e - ? - ?
    Evelieveling - 33 - 07/07 - 04/12 - ? - ? - ? - ?
    Kirby - 23 - 08/07 - 09/11 - 2 (mama van een engeltje) - ? - ?
    Koeky - 25 - 08/07 - 29/11 - 1 - ? - ?
    Twinny - 32 - 08/07 - 16/11 VK BE & 30/11 VK NL - ? - ? - ?
    Christie - 37 - +/- 11 & 14/07 - ? - 4 - ? - ?
    Tantan - 30 - 11/07 - 17/11 - ? - ? - ?
    Mesaana - 34 - 11/07 - 06/12 - 1 - ? - ?
    Jody79 - ? - 14/07 - ? - ? - ? - ?
    Kieteltje - 26 - 14/07 - ? - ? - 1 - ? - ?
    Adine - 37 - 14/07 - 04/12 - ? - ? - ?
    Neia - 25 - 13/07 - ? - 1 - ? - ?
    Jeanney3 -
    Vissie - 28 - 19/07 - ? - 1 - ? - ?
    Ana - 37 - 09/07 - 27/11 2e echo - ? - 1e - ? - ?

Zo, ik ga wat eten en lekker vroeg naar bed, morgen begint er een drukke werkweek.

(heb trouwens gemerkt dat m'n onwel voelen 's ochtends toch niet vd melk komt, vandaag geen melk gedronken en tóch onwel, zal dus aan de zwangerschap liggen, morgen weer melk)

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Het is hier nog steeds gezellig, ondanks de misselijkheid. :D

Twinny; Ik heb net in mijn 9 maanden dagboek gelezen dat chagerijnig zijn er de 1e weken echt bijhoord. Dus je hebt kwaaltjes!

Christie; Fijn dat je hond thuis is. Hopelijk gaat het nu elke dag een beetje beter.

Moons; GEFELICITEERD; jaaaaaaaaaaaa, zwanger. geniet ervan.

Kim; Leuk zeg dat jullie het zo aan de familie konden vertellen. En lekker janken hoort erbij ;)

Adine; Ik ben inderdaad ook bang dat als we het aan de ouders zouden vertellen dat ze hun mond niet kunnen houden. Wij gaan het met sinterklaas vertellen, spannend!

Kieteltje; Ik denk dat je ouders echt wel enthousiast zullen reageren, ondanks dat ze het niet verwachten. Ze krijgen een kleinkind!

Naat; Jij ook gefeliciteerd. hopelijk zijn jullie samen snel aan het idee gewend en genieten jullie volop.

Wij hebben vandaag een goeie dag gehad. Mijn oma werd 85, en het was erg leuk. Het leek alsof er mensen naar mijn buik zaten te kijken :(: , maar waarschijnlijk heb ik het me ingebeeld. Mijn hubbie fluisterde een paar keer in mijn oor; gaat het goed met je? Wil je zitten? haha zo lief.
    Mijn tante las een gedichtje voor, en ik janken! haha, zo emotioneel ben ik. Gelukkig moesten er meer mensen even slikken.

X Neia

Deel Deze Pagina