Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hey Marloes
    Temptation Island is op Veronica, vind je dat niks?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    hoe bedoel je ongeveer 7 weken?
    of heb ik weer dementie :rolleyes:

haha mijn dementie dit keer!! :rolleyes: moet nog een 2tje voor.. 27 weken dus...

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb vandaag mijn kraampakket ontvangen! :confused: Echt onwijs veel GROTE verbanden en matjes enzo... :( Word ik toch niet echt blij van. Hoeveel vloeistoffen moeten er opgedept worden?!

Ook een opbergbox voor speelgoed, een badcape en een superzacht tutteldoekje. En een hele badlijn met olie, shampoo, lotion etc. (Menzis - luxe).

Nu wordt het wel steeds echter... Brrrr. ;)

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    leuk... behalve die grote kraamverbanden... en weet je, dat zijn er niet eens genoeg

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb het begrepen ja... :(
    Ik hoor dat je zomaar 5 weken kunt vloeien! Zucht. Wat je er toch allemaal voor over hebt he?!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    bleeeeh... heb al een hekel aan een super dun maandverbandje...

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Aaaah en daar kom je nu mee? En nou kunnen we er niet meer vanaf! ;)
    Nee geintje hoor!

Maar VIJF weken is best wel lang zeg! Nou ja, het moet maar he, is geen ontkomen aan zeker...

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kar76 goed dat je over het kraampakket begon. Bedenk me net dat ik snel moet doorgeven dat we binnen een maandje verhuisd zijn...
    Toch wel handig om dat pakket te hebben als het eenmaal zover is ;)

Weet er trouwens iemand een goedkope plek waar je kunt scannen? Dan kan ik eindelijk mijn echo's erin zetten. Heb zo'n mooie foto's van de 20 weken echo die ik graag aan iedereen zou willen laten zien. Op eentje staat zelfs heel mooi het gezichtje erop.

Wens iedereen alvast een vrolijk (extra lang) paasweekend!!![/b]

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Ik heb gisteren de hele commode ingepakt en georganiseerd, ook bij ons wordt het steeds echter... Eng idee inderdaad, maar toch ook wel leuk?

Heb ook al veel dingen in huis, maar die baddingen natuurlijk nog niet, die komen nog wel. Wel lakentjes en dekentjes, kleertjes, slabbetjes en de luiers die de tante van mijn vriend nog had liggen.
    Nu nog uitvogelen wat ik allemaal nog nodig heb als je katoenen luiers wilt gebruiken (behalve veel meer wasmiddel dan nu hihi) want daar heb ik echt geen clue over!

Vanavond ga ik zingen in Rotterdam vanwege de Goede Vrijdag en daar zijn mijn jongste zusje en mijn ouders ook. Die (en alle andere mensen die mij nog kennen daar) gaan dan vast kwaken over hoe groot mijn buik al is... Leuk en niet leuk. Als ze maar niet gaan zeggen dat-ie TE groot is, want ik ben tenslotte al 6 maand (tsjee!) en ik persoonlijk vind mijn buik dus echt HEEL MOOI (vooral met kleren erover).

Over kleren gesproken, heb gister weer lekker beetje geshopt bij de enige bolliemode winkel die onze stad zo'n beetje rijk is: Miss Etam. Heb wel een leuke zandkleurige broek, een roze met wit shirt en een trainingsjasje gekocht. En een roze buikband. Ik zoek nu alleen nog wat blauwe dingen en dan ben ik gelukkig. Maar even wat eerder naar Rotterdam vanmiddag dan, daar zitten meer winkels.

FIJNE DAGEN MEIDEN!

10. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Lexi, ga jij katoenen luiers gebruiken?

Alleen de eerste week vloei je erg en daarna is het niet zoveel meer maar dat gaat wel aardig lang door. :(

Leuk, dat het eerste kraampakket al binnen is dan zal die van mij ook niet meer lang duren.

Ik ga zo meteen de eerste dag op kantoor werken, ik ben erg benieuwd wat ik mag doen.

IEDEREEN ALVAST EEN FIJNE PAAS!

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja ik ben ERG anti-pampers en pro-ik-wil-de-vuilnisbelt-niet-groter-maken-dan-die-al-is dus ik ga aan de katoenen luiers. Ook omdat we anders hier thuis een logistiek probleem krijgen trouwens, want we hebben een lekker kleine handzame kliko en anders moeten we een grote en staan die luiers ook nog eens twee weken te meuren (ze halen om en om de zwarte huisvuilkliko en de groene tuinkliko op namelijk).
    Betekent wel meer wassen maar dat vind ik niet zo erg. En waarschijnlijk doen we dan wel papieren (nou ja en al die andere rotzooi die erin zit) luiers als we eens op vakantie gaan, maar met katoenen luiers heb ik het ook prima gedaan en mijn vriend en ik zijn er prima zindelijk mee geworden. En het scheelt je zo duizend euro op een jaar, daar kan je een hoop leuke dingen mee doen! :D

Gelukkig maar dat je niet 5 weken heel erg vloeit, want dan zouden we denk ik al leeggelopen zijn. Maar ja dat extra bloed dat we nu meesjouwen moet er natuurlijk weer uit dus dan is het te verwachten he, dat vloeien.
    Ik was in mijn tienerjaren altijd enorm erg ongesteld, meer dan een week en de maandverbanden waren niet aan te slepen. Dus als het zoiets is als toen dan kan ik dat wel aan, hihi. Been there, done that, zeg maar.

Ik ga weer aan de slag, ben met de was bezig en nog zo wat dingetjes. Intussen is de werkster (beter bekend als mijn schoonmoeder) bezig met stofzuigen maar die hoeft dan straks de strijk niet te doen, daar ga ik dan maar eens mee aan de slag zo.

Laterz allemaal!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Ik ben net voor de eerste keer vandaag bloed wezen prikken. Straks na de lunch moet ik weer. (Zwangerschapssuiker controle) Echt een enorm professionele prikster! Ik voelde helemaal niets!

Lexi, wat luxe dat je een 'werkster' hebt..! Ik wil ook zo graag eentje, maar het is te duur.
    En die luiers, daar heb je ook groot gelijk in hoor. Ik heb ze zelf ook gedragen (katoenen dus) en dat ging ook prima. Maar ik denk niet dat ik de tijd kan vinden om 4 dagen per week te werken en ook nog elke dag te wassen etc. En, wij hebben sinds een paar weken dus 2 GROTE grijze kliko's - volgens mij een foutje vd gemeente. Ruimte zat dus..! ;)

Maar vooral in de zomer straks zullen die kliko's enorm gaan stinken ja.. Hier halen ze ook maar 1 keer in de twee weken op.

Dat staat me ook zo tegen aan het vloeien - dat je in de heetste maanden van het jaar met zulke maandverbanden rond loopt. Bah! Tampons mag dus niet die eerste tijd. Ik weet ook nog die ellende uit mijn pubertijd voor ik tampons ging gebruiken. Yuk. Maar ja, het is voor een goed doel! :)

Ik moet vandaag ook maar eens schoonmaken. Ik wil de koelkast gaan doen. Lijkt me nuttig. Stofzuigen mag Alex weer doen morgen.

Fijne dagen alvast voor iedereen! :) Het wordt weer heeeeeeerlijk weer!

13. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

zo hier is weer gezellig geklets..

blij om te lezen dat alles goed met iedereen gaat..
    Hier ook alles goed..ik heb al vakantie! dinsdag weer werken..

nou voor de laatste keer PAASDAGEN vieren zonder de baby!
    volgend jaar eet er vrolijk iemand mee de paaseieren op!

wat een geweldige vooruitzichten he dames ;)

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goede morgen meiden

Marloes: leuk joh, dat je allemaal zo stoere kleertjes koopt......

Kar: tis wel een uitgebreid pakket, wij krijgen alleen een knuffelbeertje erbij.....

Miep: lekker hè zo aso buren.........

Peetje: stoere meid hebben jullie.........

Ik heb gelukkig geen last van wat voor een etenswaren dan ook, dus kan alles naar binnen stoppen. Moet er wel af en toe aandenken dat ik voor de beeb natuurlijk ook gezond moet eten, hihi.......

Verder gaat het hier wel een beetje. Gister ff telefonisch contact gehad met de gynaecologe en vandaag een afspraak met me peut. Het hangt allemaal samen met mijn verleden en heeft nu gewoon een beetje extra aandacht nodig.......

Gister weer bij me schoonzus en de kleine geweest in het ziekenhuis. Ze moet nog tot woensdag zeker in de couveuse blijven, aangezien ze een antibiotica infuusje heeft voor een infectie in haar bloed. Schoonzus, mag haar wel de fles geven en verschonen etc etc en wij hebben haar gister ook ff vast mogen houden. Oh, wat een lief minimensje is het toch........

Twinny

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi meiden,

Twinny, sterkte meid. Ik herken het een heel klein beetje. Ik heb kennissen die zo heel truttig zijn en doen over de aanstaande baby en steeds tegen hun zoon zeggen (op zo'n hoog toontje) Wat zit er in de buik, waaris de baby nou, bla bla bla. Pff dat getut enzo daar heb ik ook helemaal nioks mee. Ik reageer daar ook heel stug op. Misschien niet netjes, maar ik kan niet anders. En dan denk ik ook wel eens. Ow, is dit het goede moment. Wil ik mijn oude leventje wel opgeven voor zo'n klein pruts. Nooit meer echt vrij... Ik denk dat veel mensen wel eens twijfelen en dat zal bij de één sterker zijn dan bij de ander. Maar ik denk ook dat het je overkomt en dat je het van te voren niet had kunnen zien aankomen. Veel succes bij de peut in elk geval!

Gewicht: Ik mag volgende week weer op controle, ik heb thuis geen weegschaal, dus we zien het wel bij de ha. De laatste keer was het 1,8 kilo.

Kleren: Ik ga vanmiddag met een vriendin de stad in en ga nog maar eens bij Miss etam kijken en misschien C&A. Ik hoop zo dat ik iets leuks vind...

Verder heb ik niet echt veel onthouden geloof ik.

Fijn weekend allemaal. Ik hoef pas woensdag weer te gaan werken. Héérlijk!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Hi dames,

Kr, hier nog een suikerprikker vandaag, maar ik mag het zelf doen. gelukkig... Ik moet het 1 keer per maand doen.

Vissie: veel plezier met shoppen

Zit idd veel in het kraampakket. Ik weet alleen dat wij (VGZ'ers) het in een lime groene luiertas krijgen. Maar verder geen idee

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    beeb is trouwens goed bezig nu... heel de tijd plop plop plop plop

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    peeetje, hahaha ik moest gelijk lachen toen ik je opmerking las! ik ben idd net zo eigenwijs als jou denk ik. maar het vd dokters in het zh flink op mn donder gekregen want je moet dus niet altijd maar doorgaan... dus we gaan gewoon lekker samen in therapie hahahaha en ik herken je verhaal van je maag. ik zou een moord doen voor een roti met marsalakip zonder dan de hele nacht op te zitten....

tanya, wat vervelend dat je zo'n last hebt van aambeien... gelukkig kan ik nu nog goed naar de wc (afkloppen). en zeg eens tegen die bpsnegers dat ze wat rustiger aan doen met jou ;) hahaha

miep, hier ook een hema leegkoper! mijn moeder heeft met een vriendin mijn lijst even afgewerkt hahaha. totaal was 120 euro maar met rting uiteindelijk 80 dus mag mezelf wel koopziek noemen toch? hahahaha. belachelijk btw dat die man jou vroeg mee te helpenmet sjouwen! mannen grrrr snappen ook niks he!

pinkpuma, wat goed dat de kleine het goed doet! dat is idd al; bijzonder genoeg :)

jody, lekker he de kapper? ik ben al sinds de zwangerschap niet meer geweest. dus resultaat: dode punten en uitgroei tot aan me enkels hahaha

marloes, wat wordt jij lekker verwend! ik wil ook kadootjes! hahaha wat betreft die maandverbanden... in het ziekenhuis kreeg ik ook zo'n ernorm ding in mijn string (!) gepropt na die inwendige onderzoeken... uhum dat past toch niet!

jekkia, ik ga zo meteen op je site kijken! vind dat zou leuk dat spieken bij anderen hihihi

lexi, ik vind dat ze bij etam wel leuke dingen hebben hoor! heb er zelf ook al aardig wat gekocht... hahahaha

kar, wat fijn dat je een professionele prikker hebt gehad! ik ben zelf als de dood voor naalden maar de vorige keer heb ik ook zo'n goede gehad en daardoor is mijn angst zo goed als weg :)

twinny, meid hoop dat het snel beter met je gaat! wel lekker dat je schoonzus en jullie dat kleine minimensje wel vast mogen houden etc. voor ons is het nog zo ver weg.... 13 weken nog....

ZO!
    ik ben klaaaaaarrrr! heb volgens mij op zo'n beetje iedereen gereageerd... kamertje begint steeds meer af te raken want alles staat en hangt en de spulletjes die het afmaken zijn ook bijna allemnaal gekocht.

gisteren WEER terug naar het ziekenhuis geweest omdat die harde buiken maar bleven komen en ik zo duizelig was. weer inwendig onderzoek ctg en de rest vd mikmak maar kleine deed het nog steeds goed. ik blijk ook gewoon slecht te reageren op antibiotica... hmmm whats new?

dinsdag weer urine laten controleren en als het dan nog niet weg is dan gaan ze met katheter urine afnemen en op kweek zetten om te kijken waar die weeen vandaan blijven komen. zie ik zelf niet zo zitten maar goed. ben bang dat als het nu weer niet weg is en de medicijnen op zijn ik weer die weeen krijg. tussen zaterdag laatste pil en dinsdag zit toch 3 dagen....

lekker weer hier trouwens!

xxxx

19. Niet meer actief

Effe een berichtje van mij.

Vanmorgen APK gehad bij de gyn. Alles was goed, bloeddruk netjes 120/75, gewicht weer een kilo eraf maar ze maakt zich nog steeds geen zorgen want ukkie doet het goed en buik groeit ook goed. We hebben ook weer een ienieminie echo gehad om naar het hartje te kijken (ze doet altijd een echo ipv met de doptone luisteren). Ukkie ligt met het hoofdje naar beneden, ruggetje naar links (voor de kijkers rechts). Baarmoeder was ook mooi op hoogte, ergens halverwege mijn navel en ribben. Hebben het gehad over mijn hart en ik heb een verwijzing voor de cardioloog waar ik volgende week naar toe mag. Ik heb ook een recept meegekregen voor aardbeienzalf en een echo-formulier voor de 30 weken echo. Ik mag zelf een afspraak maken voor een rondleiding op de kraamafdeling, mag ook zelf bepalen wanneer we willen gaan kijken. Pas in week 36 wordt een definitieve datum geprikt voor het inleiden, ligt er aan hoe groot ukkie is natuurlijk. Meestal gaan ze inleiden rond week 38, dus ik wordt waarschijnlijk een juni-mama (maar blijf toch lekker bij de juli-mama's hangen).

Mijn schoonmama is nu aan het behangen boven samen met Marc, ben benieuwd hoe het wordt. Het wordt wel heel echt nu, morgen de meubels ophalen jippie!

Ik zal later reageren op andere berichtjes, ga nu eerst lekker broodjes eten.

Liefs, Tanya

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    haha... in een string. Nee dat lukt niet. Nieuwe aanvulling op je HEMA lijst; oma onderbroeken..

hopelijk hoef je geen katheter kim, lijkt me geen pretje, dan maar 100 prikken...

ik ga nu weer even prikken... nog 2 keer hierna

Deel Deze Pagina