Ik vind de naam Ariane ook wel mooi. Ik heet zelf Adriana. Bijna dezelfde. Namen, daar waren we al gauw over uit. Hubbie had al gauw een meisjesnaam dat hij heel mooi en leuk vond. En ik had allang een jongensnaam in gedachten die ik al jaren heel leuk vind. Meisjesnaam: Marleen Jongensnaam: Mathijs Ik weet alleen niet of ik mijn moeder nog ga vernoemen. Die heette Johanna en dat zou ik dan als 2de naam kiezen. Voor een jongen dan Johannes. Maar goed dat kan altijd nog op het laatste moment. Miep, wat vind je van Ivan, Joeri of Boris. Voor een meisje vind ik Nina wel leuk. Zanoni, mooie namen heb je uitgekozen. Marloes, Jullie hebben ook leuke namen verzonnen.
Ik kan alleen een tipje geven: Het zijn 2 namen, maar 1 roepnaam. Het zijn geen Nederlandse namen, komt ook niet vaak voor, maar is wel goed uit te spreken en te schrijven! Zo, nu blijven er nog maar 10.000 namen over
Ivan is me TE Russisch, haha. Joeri (maar dan Youri ofzo) vind ik errug leuk! Boris vind ik zo boris boef klinken.... Nina is te simpel.....
Hi meiden, Zo, ik meld mij ook weer eens, sorry dat ik het zo weinig doe! Ik lees wel alles, alleen ik ben dan echt spuit 11 als ik ergens over begin.. Heb het soms zo gehad met werk, ik ben echt aan het aftellen naar verlof joh... En voor nu: Bijna weekend! Monique dat had je goed onthouden van die lenzen, mooie toeters hebben jullie daar hoor! Sterrekind, jij had het over die groothoeklens voor het kamertje - ik had laatst van iemand een Fisheye lens geleend (kerstbaleffect), dat is ook geinig voor zo'n kamertje! Schattig kamertje hebben jullie daar, lekker fris en kleurige accentjes, mooi hoor Zanoni je ziet er echt uit als een supertrotse mamma! Leuke namen ook, als het een meid wordt, willen we zeker de naam Elisabeth van de overleden oma van onze kleine gebruiken (als 2de naam dan) en dat wordt dan waarschijnlijk Elisa - en zo heet ook een vriendinnetje uit Australie (leuke bijkomstigheid). Loltsje, een Russisch vleugje mmm Vladimir, Svetlana? nee hoor, dat is ook geen 'vleugje' meer.. Voor meiden is er een hoop dat eindigt op ....aya of ....ana, klinkt op zich al een beetje russisch? Ik ken iemand die Lana heet, en Jana..? Jongen vind ik altijd lastiger.. Jody wat schattig van je mannetje, dat mailtje - ik kan me helemaal voorstellen wat dat met je doet Kim wat heb je een prachtige buik! En wat een poepie die Suzanne - dan ben je echt benieuwd hoe 'de jouwe' er straks uitziet he? Kar, ik hoop dat je je beter gaat voelen, even wennen aan de nieuwe situatie denk ik nu, maar probeer te ontspannen he? Bolliebroeken heb ik ook al als term overgenomen in de dagelijkse spreektaal - alleen al door mee te lezen hier hihi - hier trouwens ook maatje 46 hoor, tis maar net hoe je je voelt inderdaad en als ik nu op de weegschaal sta, sta ik eigenlijk standaard te lachen.. Onder de 100kg zal ik toch niet blijven - ach zo hebben we weer een mijlpaal toch Geboorteplan las ik van Twinny en Tantan, klinkt eigenlijk wel goed, wat zou daar eigenlijk zoal in staan, of is dat maar net wat je zelf wil? Bijvoorbeeld wat je echt wel of niet wil bij de bevalling? Of een soort draaiboek voor de mensen die bij de bevalling zijn? Of gaat het veel verder dan alleen de bevalling zelf?
We zijn wel kieskeurig he, wat namen betreft.... Maar ja, een naam kies je voor het leven (en ook nog voor iemand anders). En dan heb ik nog een probleempje, er zijn ook namen die ik wel leuk vind maar die ik gewoon niet uit kan spreken.... Ik kan namelijk de letter R niet goed uitspreken, dus met sommige namen is dat een beetje lastig. Dat betekent niet dat we helemaal geen naam met de letter R kunnen uitkiezen, maar het hangt er wel vanaf waar die R zich in de naam bevindt... Snappen jullie me nog? Hahahaha.
Hier ook, ben onze naam ook nog niet tegen gekomen! @Miep: dan kun je nog wel eens moeite gaan hebben met onze naam! (Flinke tip!)
Dames, ik heb even een berichtje gekregen van een vriendin van Peetje. Peetje is gisterochtend met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ze is waarschijnlijk aangestoken door de bacterie/virus via Romy. Die ontsteking is omgeslagen in haar bloed en dat veroorzaakt harde buiken en weeën. Wanneer ze naar huis mag, weet ze nog niet. Romy heeft een kuur gekregen van 6 weken en is gewoon thuis.
Nou inderdaad zeg! Dat is wel even schrikken! Laten we maar met zijn allen duimen tot we een ons wegen..... Kom op Peeetje! Groetjes Miep
Ohh wat een vervelend bericht. Ik schrik er gewoon van. Peetje heel veel sterkte en we duimen hier dat alles goed blijft zitten!
He bah zeg... Peeetje, wat een schrik. Heel veel sterkte meid, en natuurlijk ook voor Romy, en voor de man van Peeetje. Ik hoop dat de behandeling aanslaat en ze zich snel beter zal voelen, zonder harde buiken of weeen! En dat die kleine nog maar een hele tijd blijft zitten!
Jeetje, Peetje (he, dat rijmt..).. wat flik je ons nou? Hoop dat het snel goed komt en je weer lekker snel naar huis mag om de laatste loodjes van je zwangerschap nog te genieten na al die ellende van ziek zijn... Namen? Nog GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN idee! Nog voor de 1e naam, nog voor de 2e nog voor de 3e! Wordt weer een last minut beslissing, net als bij Meallán! Ik heeft zelf met 2e naam Ariadne....Ja, net als dat ene blad... Russische namen? De zoon van mij collega heet Fedja. Groetjes, Melanie
ff snel kijk op onze site en dan onder 'filmpjes' staat alvast een 4d van onze kleine. ben ff bezig met de foto's laden!
Tjee Peeetje, het zit je ook niet mee he? Ik hoop dat je weer gauw beter bent en dat je voldoende rust krijgt in het ziekenhuis en dat die bacterie/virus snel uit je bloed weg is! Misschien kan je, als je daar zin in hebt, een laptoppie regelen ofzo. Liefs, Tanya
Heee MIJN tweede naam is ook Ariadne! Toevallig zeg Maar dat even terzijde, het nare nieuws van Peetje is veel vervelender. Ik dacht dat toen Kim weer thuis was uit het ZH dat alles hier bij de juli-mama's weer goed was, maar nu dit? PEETJE HANG IN THERE! Sterkte meis!