Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hallo allemaal, van harte gefeliciteerd allemaal.

Ik mag me hier ook komen aanmelden, vreemd hoor!
    Heb al wat gelezen en gezien dat het voor jullie in het begin ook allemaal zo raar voelde.

Heb zaterdag 2 verschillende testen gedaan en gisteren nog een keer de digitale CB.
    Maar ze zeggen allemaal hetzelfde, ZWANGER

Vanmorgen naar ziekenhuis gebeld, want ik zit sinds deze maand in de MMM.
    Ik zou dus vandaag bellen om de vervolgafspraak te maken om de uitslagen te krijgen en het vervolg te gaan bespreken.
    Ik heb dus met heel ander nieuws gebeld, daar werd ik dus gefeliciteerd, echt heel raar.

Mag nou 18 dec komen voor 1e echo, dus nog bij fertiliteitsarts en daarna naar de VK.

Vindt het hier nog steeds beetje onwennig, maar heb gezien dat er een hoop leuke meiden, zitten dus zal vast goed komen.

Groetjes Monique

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    gefeliciteerd en welkom fempje!

en koeky, ik hoorde vandaag van een collega dat het nog helemaal niet zeker is... ze is de vriendin van de baas zeg maar....
    en toen ik donderdag die bloeding had had ik mijn baas een sms gestuurd enhet uitgelegd. krijg ik terug: neem je nu de hele dag vrij of meld je je nu ziek? nou dat kan toch niet! niet eens van hoe gaat het of wat was de afloop etc.

dus daarom maak ik me zorgen. wil gewoon die kutbaan houden. al is het maar om te werken want op deze manier heb ik er al geen zin meer in.
    ook hoorde ik dat ze twijfelden aan mijn ziek zijn! "als ze nu al begint..." nou mijn collega zeimeteen: nou ik zit bij haar op de kamer en ik zie toch hoe vaak ze kotst!

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Bijgelezen!

Jullie zijn allemaal lief. Er is zo vaak naar me gevraagd en jullie zijn zo bezorgd! KUS...

Nieuwe zwangeren... welkom hier, bij het leukste en liefste groepje zwangeren bij elkaar! Geniet ervan!

nog ruim 2 uur en dan mag ik voor het eerst in mijn hele leven naar de verloskundige. Vreselijk spannend, leuk en eng. Ik hoop zo dat het goed zit, ondanks de vreselijke bloedingen, vreselijke krampen en mijn angstige gevoel.

Ik hoorde kieteltje iets zeggen over een nog erg korte relatie. Hier nog zo 1.
    Wij zijn echt nog maar heel erg kort bij elkaar. We hadden al eerder een korte relatie gehad maar door omstandigheden kon het toen gewoon niet. Maar het bleef kriebelen. Elkaar weer gevonden, al heel snel de keuze genomen om te stoppen met de nuvaring, dit gezien onze gevoelens voor elkaar, onze wens voor kids en onze leeftijd. Maar dat het zo snel raak zou zijn... dat had ik niet verwacht.

We zijn er echt gelukkig mee en ook hij is vreselijk bang om de kleine al kwijt te raken.

Ik zal jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen na ons bezoek aan de vlos.

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    succes!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier nog iemand met een (vrij) korte relatie; we kennen elkaar vandaag precies 15 maanden en wonen net sinds juni samen. Maar al vanaf het begin was het duidelijk dat we kinderen zouden krijgen samen. Het voelt gewoon zo goed, hij is het gewoon! Maar bij mij ook zo snel inderdaad, ik denk dat dat ook was waar vooral mijn vader erg aan moest wennen toen ik vertelde dat ik zwanger was. Alweer 2 weken geleden is dat! Tijd gaat toch wel snel hoor.

Evelieveling, hou je ons op de hoogte? Ik kan me goed voorstellen dat je erg zenuwachtig bent en alles spannend is. Je vriend gaat toch wel mee?

6. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wat stomme baas zeg. Jeetje wat grrrrr :x .

Nou weet ik nog niet hoe die van mij gaat reageren, maar ik heb een vast contract. En een reorganisatie hebben we net gehad. Dus daar kunnen ze me niet mee pakken. Nu is de universiteit een ontzettende goede baas hoor, dus ik heb nix te klagen gelukkig.

Welkom en gefeliciteerd, fempje en Monique.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hee Koeky, werk je ook bij de universiteit? Welke?

8. Koeky

Koeky Fanatiek lid

TU Delft

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Welkom natuurlijk nog voor alle aanstaande nieuwe mama's!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik bij de Rijksuniversiteit Groningen!
    Heb jij al bij P&O geinformeerd hoe en wat? Met kinderopvang enzo? ik krijg ze niet te pakken. Raar, op een maandag.

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nog niet echt, maar ze hebben bijna alle info op het intranet staan. Dus ik ga dat maar eerst eens doorlezen. En dan ff een p&o-er opsporen die z'n mond kan houden. Hahaha. Want ik wil m'n baas graag zelf inlichten en dan m'n collega's nog. Maar dat allemaal nadat ik een echo heb gehad.

12. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Gefeliciteerd nieuwe Juli Mama's!1

Moons

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, ik eigenlijk ook. Maar wij hebben geen intranet, en ik wil toch kinderopvang gaan regelen. Informatie op ons internet is echt slecht vind ik, moeilijk te vinden enzo. Ik blijf gewoon bellen!
    Krijg de verloskundige ook al niet te pakken. Wil weten of ik bij m'n eerste afspraak ook een echo krijg. Ivm vrij nemen van het werk.

14. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ik zou m'n afspraak willen vervroegen, ik zit nl in een project. En die start natuurlijk op de 29e had ik niet bij stil gestaan. Handig. :(

15. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hallo allemaal!

Jullie allereerst allemaal proficiat!

Ga me al een klein beetje tussen jullie in proberen te mengen aangezien ik ook zwanger ben!
    Vorige week heb ik heel licht positief getest (was 3 dagen voor NOD) en vanmorgen heb ik getest en kreeg toen echt een vette streep te zien.
    Toch ben ik vrij onzeker omdat ik in september een MK heb gehad. Had toen zelf al het gevoel dat er wel eens iets mis kon zijn omdat ik bijna nergens last van heb. Het vruchtje is achteraf gezien met 7 weken en 3 dagen gestopt met groeien en is met 10 weken gelukkig zonder curretage gekomen.

Nu ben ik dus weer zwanger, maar ben bang dat ik pas kan genieten vanaf de 12 weken. Heb de vorige keer de naaste familie al ingelicht met 4 weken, maar mijn doelstelling is nu toch te wachten hoe moeilijk ook en vooral omdat mijn schoonzus VK is! Zij weet dat ik dus ook gisteren m'n NOD had en zal daar beslist naar vragen. Weet niet of ik het voor me kan houden.

Wacht denk ik nog een week of 2 met het bellen van m'n eigen VK praktijk en ik weet dat ik (aangezien we een MK hebben gehad) nu al eerder een echo krijg. Wanneer dat het beste is weet ik niet; aan de ene kant denk ik met 8 weken omdat het toen al mis bleek te zijn gegaan, en aan de andere kant denk ik ook weer dat een inwendige echo misschien toch een risico kan vormen dat het mis gaat? Weet echt niet wat ik het beste kan doen, weet wel dat ik bijna hoop op misselijkheid etc. omdat dat de vorige keer ook niet zo was en het mis was.

Ik heb overigens al 2 kinderen (jongen van 7 en meisje van 5,5) dus het ligt misschien anders, maar nu we eenmaal hebben gekozen voor nog een kindje ben ik weer helemaal onzeker. Was ook helemaal van slag van de MK en had niet gedacht dat het me zoveel verdriet zou doen.

Jee wat een verhaal heb ik weer geschreven. Nou ik hoop hier in dit forum te blijven. Ben niet zo van heel vaak geklets, maar vond in het vorige forum (april mama's) toch een band met z'n allen en hoop hier dat ook weer te krijgen?

Groetjes Corine

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Gefeliciteerd Corine!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Gefeliciteerd Corine, welkom! Ik kan je helaas niet adviseren over je echo, maar je VK toch wel? Heel naar voor je van de vorige keer. En ik kan me goed voorstellen hoe verdrietig je daar over was hoor.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou, dus geen echo de 4e december. Dat wordt dan allemaal besproken. Baal ik wel van. Weet je nog niets! En ik ben dan al 9 weken! Maar ja, misschien kunnen ze wel het hartje luisteren. Wat een gedoe zeg. Waarom heeft niet elke VK gewoon een echo apparaat?!?!

19. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    kar! idd! ik ben het helemaal met je eens!
    maar als ze het hartje kunnen horen ben ik ook al blij hoor!
    heb ik toch iets van bewijs dat het allemaal leeft daarbinnen hahaha

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Goh, dat gaat hier snel, alweer drie nieuwe juli-mama's. CVW, Fempje en Monique, van harte gefeliciteerd, geniet maar van jullie zwangerschap!

Wij zijn ondertussen al een goeie vijf jaar samen, waarvan bijna drie jaar getrouwd... we zijn al tweemaal zwanger geweest met een slechte afloop...

Kar, die slechte afloop is ook de reden waarom ik nu meteen moet stoppen met werken. In april 2005, kwam ik te weten dat ik zwanger was... van een tweeling... het ene vruchtje is vroeg in de zwangerschap afgestorven, mijn dochtertje is veel te vroeg geboren aan 23 weken en is gestorven een half uurtje na de geboorte... Vorige cyclus was ik ook zwanger, maar dat werd een mk aan 5 weken 4 dagen. Omdat ik een grote kans heb dat het weer een vroeggeboorte wordt en we dit zeker willen vermijden, neem ik nu utrogestan, ik krijg ook een cerclage aan 3 maand en dan wordt ook de dosis utrogestan verhoogd. Ik moet veel rusten tijdens m'n hele zwangerschap en zodra ik ook maar iets van weeën krijg, moet ik naar het ziekenhuis aan een infuus en daar dan platte rust houden tot de baby flink genoeg is om geboren te worden.

Evelieveling, hoop dat alles ok blijkt deze namiddag... laat ons maar snel iets weten!

Liefs
    Kirby

Deel Deze Pagina