Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dankje Zanoni, jij ook veel plezier (zal wel lukken als je een echo krijgt!).

Groetjes Miep

2. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    hoi dames!
    mamafietsIk had nog nooit van de mama fiets gehoord...
    ik heb een giant en is ook een hele fijne,
    ook met 2 kids fijn dus hou het wel bij deze hihi

Tanya super foto`s!
    Zaoni mooi kamertje!
    lexi..die stress is niet lekker voor je nee..ik hoop en duim met je mee

Ananas.. niet teveel aub wekt weeen op zeggen ze niet alleen het hart heb ik gehoord ook het sap..ik eet het maar niet..

Marloes..alweer of nog steeds geen zin om te werken hihi ;) ;)

kar,evelien,gwen where r u? :(

Navelpiercing gewoon in.. wel een plastic maar geen probleem ermee..

wietske
    fijn dat de apk weer goed was en rot van die zenuw..irritant ja..

sonya volgende keer gaan we allemaal met je mee hihi anderhalf uur spieken..

melanie... dan maar gewoon naar de burgerking hihi
    nee ik wil dolgraag maar mag niet, te ver en te lang.. vind het echt zonde..

owww moon85 weer zwanger.. ik hoop dat alles goed gaat..
    maar ben ieder geval blij dat ze haar hoofd niet laat hangen.

miep en zanoni veel plezier bij de vk!

adine..wat ben je stil..ben je nog wezen zwemmen?is me helemaal ontschoten!

Update peetje...
    gisteren weer terug bij de gyni.. totaal nu 5 kilo boven de start gewicht dus afgevallen.
    bloeddruk 90/60
    Ook al voelde ik me 2 dgn nu super(weet niet wat me overkomt)
    kreeg ik toch weer een nieuwsje waar ik van schrok. :confused:

baarmoeder week.. dat had ik bij romy pas met 37 weken :(
    Dus weer extra controle`s pff
    3 mei moet ik 2 keer.. 1 half 10 en dan 10 uur...
    Het is nu rekken geblazen.. ze hopen nog te kunnen rekken 8 tot 10 weken.(klinkt wel lekker kort)
    kleine mannetje was ruim 1100 gram en ruim 35 cm.
    Hij lag net boven het gemiddelde, hij word dus groter dan romy.
    die lag altijd onder de onderste lijn.

zo even naar school... bij romy is er gister avond nu het 4de kindje met spoed opgenomen met dezelfde sypt. als haar toen(de virus niet haar darmen) dus even info halen anders blijven zij en ik lekker uit de buurt!
    Wil niet nog een keer zo`n week!
    Maar ze vonden dat alleen maar een voordeel voor als ie idd eerder komt.

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ach, de rector was gisteren weer lekker mysterieus... da's zo'n man die bij alles glimlacht en joviaal doet dus wat moet je daar dan van denken.
    Het leek alsof ze nog aan het twijfelen waren, hoop dat dat dus slechts tussen mijn oren zit...

Maar goed, ik ga het nog maar eens een dagje proberen. Helaas langer op school blijven vanwege herkansingen: een leerling (zucht, dubbel zucht) wil namelijk haar mondeling herkansen... :(

4. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Peeetje: Nu is het genoeg geweest hoor, je laat ons steeds weer schrikken! Je baarmoeder week? Wat houdt dat precies in?
    Jeetje, de kleine ook al een dikke kilo? Oh wat gaat dat toch hard met die baby's bij ons in de buiken!
    Gossie, ja dan zou ik maar uit de buurt blijven van die school zeg! Nu al het vierde kind met dezelfde symptomen.....

Lexi: Niks aan als je zo in spanning zit.... Maar is het niet zo dat als ze niet tevreden zouden zijn over je dat je het dan al wel had geweten of had gemerkt? Hou je taai hoor!

Dames, ik ga zo naar de VK (heb ik dat vandaag al niet eerder gezegd? Haha, maar het is zo verslavend om elke keer als je even tijd hebt toch weer even hier te spieken.)

Groetjes Miep

5. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen ladies,

Hoe gaat het hier? Nog steeds vrij rustig zie ik wel.
    @Miep en Zanoni: veel plezier bij de VK en gyn!

Hier eigenlijk geen nieuws... het gaat allemaal zijn gangetje. Ik voel me best aardig, maar wel vaak 'benauwd'. (ja, benauwd tussen haakjes, want echt benauwd ben ik niet, weet niet wat het is en kan het ook niet goed uitleggen. Een raar, drukkend gevoel tussen mijn borsten?).
    Verder is de kleine nog steeds super actief. Mijn hele buik maakt soms rare 'sprongen', wel heel erg leuk.

Ik hou het vandaag hier allemaal wel weer een beetje in de gaten, en reageer waar nodig ;) .

Liefs Elma

6. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Hey Lady's,

Ik heb een paar bladzijden gemist, maar ik heb het onwijs druk, sorry.

Zometeen ga ik met mijn vader het babykamertje ophalen! Ik heb er zo'n zin in! Daarna ga ik proberen in mijn eentje alles in elkaar te zetten en dan is de dag wel weer om gok ik. Morgen kom ik nog even bij jullie kijken (heb ik hopelijk iets meer tijd) en dan zal ik ook nieuwe foto's plaatsen. Kunnen jullie zien of ik het goed gedaan heb in mijn eentje ;) .

Tot snel,

Liefs!

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

goedemorgen!

zeg peetje wel goed nieuws dat je kleintje zo goed groeit he! echt mooi.
    Zanoni erg veel plezier bij de goeiecho, altijd mooi om je kleine meisje weer te zien..

miep jij ook succes bij de verloskundige..

Wij zelf hebben om 13 uur een pret echo :) gisteren al zo lang naar ons kleintje mogen kijken en vandaag weer..mmmmm heerlijk..
    tot later dames........ :p

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik ben bang van wel, Melanie. :( Ik vind het ook niet echt leuk, maar ik trek het echt niet meer zo'n hele dag.

Miep, hoe was je bloeddruk? Alles goed bij de vk?

Zanoni, is de kleine meid lekker gegroeid?

Peetje, Doe rustig aan meis en hou Romy idd maar van school als dat virus zo hardnekkig heerst.
    Moet je met een verweekte baarmoeder veel liggen of valt dat wel mee?
    Ik ben niet wezen zwemmen. Vond het zonder jou lang niet zo gezellig en ik vind de tijd 19.15 erg vroeg. Nog 2 keer naar de Yoga en dan ga ik op donderdag zwemmen, dat is om 20.00 uur.

Sonya, succes bij de pretecho.

Navelpiercing, het verbaasde me, dat er nog zoveel meiden met een navelpiercing rondlopen. Ikzelf heb er geen een, dus kan er niet over meepraten.

Straks naar de fysio. Gelukkig gaat het wat beter met m'n rug. Zolang ik maar geen zware dingen doe.

10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

Jan 3, 2006
    2,805
    0
    0
    rotterdam
    heeft ze niks over gezegt..sta nu te soppen hihihi als ik zo`n bui heb moet ik het er van nemen..vanzelf gebeurt er anders ook niks he ;)

doe jij maar ook lekker rustig met je ruggetje..belangrijk deel van je lichaam zeg ik altijd hoor.
    ik heb donderdag nou ook me fysio gemist..nou me masage die heb ik gemist hahaha..

pff ik wil ook een pretecho!

ze zei gister wel zo er zit een bal in de weg (met de echo)hihii.. moet er nog steeds aan wennen :rolleyes:
    je ziet alleen minder bij een medische echo.. ze keken meer jammer genoeg naar mijn placenta)nog steeds benee pff) en mijn baarmoeder..

11. Ana

Ana Actief lid

May 28, 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    hoi lieverds...

FF een rap berichtje van mij om te zeggen dat alles goed gaat, ik tot nu toe niets heb kunnen doen voor Sterrekind, ik eindelijk (min of meer) bij ben met lezen en veel wil reageren (er Ă­s nog al wat gebeurd in de tussentijd!) maar daar op dit moment helemaal de tijd niet voor heb. :oops:

Wilde m'n werk afbouwen eind vd maand en dan lekker rustig genieten en de boel thuis voorbereiden (heb alleen nog maar de kinderwagen) maar nu is er een goede vriendin die radeloos bij me aanklopte omdat anderen haar hebben laten zitten of prutswerk hebben afgeleverd (Dat krijg je als je freelancer een reputatie begint op te bouwen -zei ze onbeschaamd ;) ), ik had al eerder nee gezegd want ik wil niet meer werken voor vrienden (vrienden en geld geeft altijd problemen, is mijn ervaring hier althans) maar ben toch maar aan de slag gegaan: een volledige "corporate image" (logo, lay-out voor businesskaartje, briefpapier en enveloppen) én de bijbehorende website voor haar bedrijf... :confused: En eigenlijk hoop ik dat allemaal eind mei af te hebben! Paniek...

Ik heb nog niets van een kamertje, noch wiegje (moeten wielen onder en bekleed worden), noch badje, noch whatever, niets, noppes, nada... Dat moet dan allemaal maar in juni :(

jeezzz, zou het werk voor in de herfst kunnen bewaren maar wil eigenlijk helemaal geen "hangende zaken" aan m'n hoofd hebben als ik dan met de kleine in de weer ben, liever nu even af zien en daarna lekker me kunnen concentreren op m'n eigen zaken.

Heb wél trouwens al goede tips gekregen van 2 vriendinnen die ruimschoots ervaring hebben met katoenen luiers (er was nog iemand die daar aanwilde? Lexi?) en een goede website gekregen in UK voor als ik ter plekke geen goede vinden kan: http://www.twinkleontheweb.co.uk/acatal ... iners.html

Zij bevolen allebei Motherease one-size aan (een stuk of 24-25) met Air Rika wraps en fleece liners, je bewaart de vuile in een (afgesloten) emmer mét of zonder water, als je er nog 5 schoon hebt, draai je een wasje op 60 of 90º, met de Eco-ball of natuurlijke zeep, en je hebt weer een nieuwe voorraad, het one-size model is te gebruiken vanaf geboorte tot ze op het potje gaan.

Ik weet niet of er nog andere eigenwijze meiden zijn die zich hiervoor interesseren, heb nog bergen andere tips voor wassen zonder zeep (Eco-ball), (straks weer) ongesteld zijn zonder maandverband of tampons (mooncup), etc.

Oh, en een goede reactie gekregen op één vd ziekenhuizen waar ik naar geschreven heb om info te krijgen over hun "bevallings-protocol", ik ga dus ook zeker een bevallings-plan opstellen, niet dat dat hier zo gerespecteerd wordt maar beter iets dan niets. Heb ik het later nog wel over.

Goed, moet nu echt kappen, buiten m'n werk gaat ook het huis gewoon door en ik heb nog niets om vanmiddag op tafel te zetten!

Dikke zoenen, 'k hoop later uitgebreid op iedereen te kunnen reageren.

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hey meiden!

Ik ben weer terug en ben voor de komende 3 weken APK goedgekeurd!
    Mijn bloeddruk was 129/82 en dat was goed. (Daar zat ik steeds zo'n beetje, behalve de vorige keer, toen had de onderdruk ff een dipje maar das normaal rond dat aantal weken).
    Mijn buik had vergeleken met de vorige keer een groeispurt gemaakt zei de VK. Dat merk ik zelf ook wel, als ik zit schopt ukkepuk me soms al tegen de ribben aan.... Ze heeft op mijn zwangerschapskaart ingevuld dat de baarmoeder hier zit: >1/4NX (weet niet wat dat betekent hoor)
    Ook het hartje weer ff horen kloppen.... :) Klinkt altijd zo leuk he. En ik voelde halverwege wat bewegen in mijn buik en weg was de hartslag haha. De kleine had zich verstopt.....
    De volgende keer moet ik nuchter komen en gaan ze me prikken op Hb en bloedsuiker. Ben benieuwd wat daar uitkomt....

Sonya: Nogmaals heeeeel veel plezier bij de pretecho! En laat je ons weten hoe het was?

Groetjes Miep

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Fijn miep dat de APK weer oke was. ALtijd een ;lekker gevoel, toch.....

Ana: fijn weer ffwat van je te horen, succes met je bevallingsplan.....

LMA: gaaf dat huis verkocht is, had het ff niet meegekregen....

Peetje: tjee, het houdt niet op bij jou. Succes meid en hopelijk valt het allemaal mee en blijft de kleine nog weken zittten......

Hier alles wel redelijk. ben de laatste dagen wel ontzettend moe na elke kleine inspanning! Mijn buik zit me vooral 's avonds erg in de weg en wordt dan ook pijnljik gespannen. DENk echter niet dat dat harde buiken zijn, eerder buikspieren die niet meegeven ofzo.....

WAt zaterdag betreft. DEnk dat 2 uur treinreizen me toch te vermoeiend gaat worden en zie ook dat ik niet de enige ben die afhaakt! Dus meiden die overblijven, sorri.......

Ga nu eens onze babykleertjes inventariseren. Mijn vriendin vindt het heerlijk kleertjes te kopen, maar heb nu totaal geen overzicht meer!
    mOrgen komt de babykamer, joepie!

grjts
    Twinny

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hoi Meiden,

Hier even snel een update.
    Alles was goed bij de gyn. Bloeddruk was 107/83, baarmoeder lag al hoog en Ukkie ligt perfect op schema qua groei. Ik heb helaas geen foto mee gekregen. Ook heeft ze niet gezegd hoeveel ze nu woog en hoe lang ze was :( Vond het een beetje een klinische afspraak zo, maar goed niets aan te doen. Ze heeft ook meteen bloed laten prikken voor suiker, ijzer gehalte en nog wat dingen.
    Ik had haar verteld dat ik maandag en dinsdag zoveel last van mijn buik heb gehad. De hele dag een spanning op mijn buik en harde buiken en dat ik Ukkie niet veel gevoeld heb die dagen. Toen vertelde me ze dat als dat weer gebeurd ik meteen contact op moet nemen met het ziekenhuis. Ze had ook liever gehad dat ik dat maandag meteen gedaan had. En ik had juist zoiets van ik moet er woensdag toch heen dus dan komt het dan wel. Je wilt ze toch ook niet voor niets lastig vallen. Maar goed mocht het dus weer gebeuren dan moet ik meteen aan de bel trekken.
    Ik moet nu over 3 weken weer terug komen.

Twinny, leuk dat de babykamer morgen komt! Ik ben benieuwd wel foto's maken!

Miep, fijn dat jij ook weer goed door de APK bent doorgekomen!

Ana, niet teveel doen he, je moet ook rust nemen voor jezelf en de kleine! Fijn om weer iets van je te horen! Jammer dat je nog niets hebt kunnen betekenen voor Sterrekind.

Peeetje, het gaat ook niet echt soepel bij jou he. Wel rustig aan blijven doen, ook tijdens de dagen dat je je super voelt!

Sonya, hoe was de pretecho? Foto's?

Adine, weer lekker onderhande genomen door de fysio? Kun je er weer even tegen?

15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    ana: fijn om weer van je te horen.. en doe een (klein) beetje rustig aan. zal wel niet lukken, maar gewoon af en toe pauze...

zanoni; fijn dat je echo goed was en de rest ook. Jammer dat het een beetje een formele afspraak was.. en dat je verder niks weet of een foto mee kreeg.

Twinny: dat gevoel heb ik 's avonds ook. Heel de dag gaat het goed, maar dan...

Miep: ook weer alles goed bij de vlos! Top!

zo hier dan eindelijk eens een poging gedaan tot het maken van buikfoto's.. wat een gedoe. haha..
    met timer..goed gaan staan..half op de foto... zonder timer..mislukt..
    ach het zijn er uiteindelijk 2 die een beetje een beeld geven, dus na zanoni ben ik nummer 2

16. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

Jan 31, 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    kar,evelien,gwen where r u? :( Hoi Peeetje, hier ben ik....Ik ben aan het bijlezen, en schiet steeds niet op. Ik wil niet alleen wat over mezelf vertellen....net alsof ik niet geinterreseerd ben in jullie, vandaar dat ik nog steeds niet geschreven heb. Mijn dochter werd ook zondag 7...dus beetje druk gehad ;)

[Update peetje...
    gisteren weer terug bij de gyni.. totaal nu 5 kilo boven de start gewicht dus afgevallen.
    bloeddruk 90/60
    Ook al voelde ik me 2 dgn nu super(weet niet wat me overkomt)
    kreeg ik toch weer een nieuwsje waar ik van schrok. :confused:

baarmoeder week.. dat had ik bij romy pas met 37 weken :(
    Dus weer extra controle`s pff
    3 mei moet ik 2 keer.. 1 half 10 en dan 10 uur...
    Het is nu rekken geblazen.. ze hopen nog te kunnen rekken 8 tot 10 weken.(klinkt wel lekker kort)
    kleine mannetje was ruim 1100 gram en ruim 35 cm.
    Hij lag net boven het gemiddelde, hij word dus groter dan romy.
    die lag altijd onder de onderste lijn.

zo even naar school... bij romy is er gister avond nu het 4de kindje met spoed opgenomen met dezelfde sypt. als haar toen(de virus niet haar darmen) dus even info halen anders blijven zij en ik lekker uit de buurt!
    Wil niet nog een keer zo`n week!
    Maar ze vonden dat alleen maar een voordeel voor als ie idd eerder komt.[/quote]Wat een gedoe steeds bij jullie, ik vind het heel vervelend voor je. Sterkte met alles en laat de beeb nog ff lekker zitten!

17. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Marloes, Super jij ook op de foto! :whistle: Echt ook een zwanger buikje zo! :D

18. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Nog 4 dagen Marloes en dan zit ook jij onder de 100 dagen :) Wat gaat de tijd snel!

19. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

Jul 9, 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Hallo,

@miep; mooi dat je weer je apk hebt gekregen!

@peetje; rustig aan blijven doen!

@LMA; Jullie hebben het huis ook snel verkocht! Is wel lekker hoef je daar niet over in te zitten.

Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest, alles was goed met de kleine. Het flauwvallen en de harde buiken waren niet goed, ik moet dan ook vervangende werkzaamheden gaan doen. Ik mag niet meer de verzorging van de bewoners doen, eigenlijk baal ik hier best wel van.
    Ik ben benieuwd watmijn baas gaat zeggen :rolleyes: .

Gr Jacquelien

20. Amle

Amle Niet meer actief

@Jacquelien: fijn dat alles goed is met de kleine. Nu moet je ook goed voor jezelf zorgen! FF rustig aan dus. ;)

Ik heb trouwens (eindelijk) weer nieuwe buikfoto's gemaakt. Ze staan op de website, want ze zijn te groot voor mijn album hier. Je kan zien dat ik de laatste 4 weken een flinke groeispurt heb meegemaakt :confused: .

Liefs Elma

Share This Page