Heee, zie nu net dat het al 12 uur is geweest en dat ik dus nu 6 maanden ben! Jiehaaaaa, precies 27 weken en precies 6 maanden (want het is nu 19 April en ik ben 19 Juli uitgerekend). Groetjes Miep
Hier ben ik naar bed gegaan en daar kwamen ze hoor hihi.... Ik slaap zo slecht de laatste tijd!pfff miep nog maar precies 3 maandjes te gaan joeppie! ik heb bij romy striemen gekregen.Alleen op mijn bovenbenen en beetje bil, maar dat is niet gek als je van 50 naar de 74 ben gegaan. Toen ik weer afgevallen was vielen ze niet zo op, maar nu zijn ze weer goed zichtbaar. Gelukkig toen en nu niet op mijn buik . Helaas zag ik het bij romy pas na de bevalling dus ik juich nu nog niet adine..ja ik dacht ook goed te doen. Maar ja ze heeft er niks van over gehouden hoor melanie..je kan ook in rotterdam naar burger king hoor hihi dan kom je vast me tegen ahahahaha pff kar en evelien... come back....
Haha Miep, moet ik je toch teleurstellen: 6 maanden is namelijk geen 27 maar 26 weken (er zitten er 52 in een jaar). Je zwangerschap hoort namelijk 9 maanden en 1 week te duren. Die 6 maanden heb je dus vorige week al gehad !
Hé meiden, Bedankt voor de complimentjes over mijn 'buikje'. Vind zelf op de foto's ook dat het er mooi uitziet, maar baal ervan dat ik zo aan het uitdijen ben. Ik weet het, het hoort erbij. En bij andere zwangere vrouwen vindt ik het prachtig, maar ik voel me zelf helemaal niet aantrekkelijk... Ben nu 7 kilo aangekomen en weeg 73 kilo , maar dat is nog wel te doen, toch? Ik mis Karlijn en Eveline inderdaad ook hoor. Al zolang niets van ze gehoord, terwijl ze 'normaal' elke dag hele waslijsten achterlieten op het forum. Hoop dat alles goed met ze gaat en gewoon ff lekker rustig aan doen! Verder hier geen nieuws.... behalve: het is secretaresse dag! Heb de 1e bos bloemen al binnen! Alle andere secretaresses: fijne dag! Liefs Elma Ps. @Miep: inderdaad de 6 maandengrens is bereikt (we zijn op dezelfde datum uitgerekend!). Klinkt ook heel wat hé.
Mogge, Ja Miep, je bent verder dan je dacht. Pfff, ik ben gesloopt. Heel slecht geslapen vannacht. Had last van mijn buik. Heb ik eigenlijk nooit en nu zat tie toch echt in de weg. Ik zou blij zijn als die buik weer weg was. Kan ik weer lekker rondtollen in bed en op m'n buik slapen. De wasmachine draait. Ben mijn kleren een beetje aan het inventariseren. Het wordt ineens zulk mooi weer. Vorige week positiekleding via Marktplaats gekocht. Is echt een aanraader. Alles ziet er nog heel mooi uit, voor een mooi prijssie.
O, ik kan vandaag de proefdruk van het geboortekaartje halen. Ben benieuwd. Kan ik envelopen gaan schrijven.
peetje ik vind je buikje op die foto van vorige keer ook erg mooi hoor.. iemand had het hier over het gewicht.. tja helaas hoort het erbij en ik denk dat het na de zwangerschap vanzelf wel weer goed komt en anders.....tja we krijgen er iets moois voor terug! zelf meld ik me na 6 weken wel weer eens aan bij de sportschool..zucht.. denk ik nu he we zien het wel..
oooooo adine...wat leuk de proefdruk...spannend...kun je inderdaad alvast de enveloppen schrijven ja...goed idee... ik ga me zo douchen enz... moet om 11 uur op controle bij de vk.. tot later iedereen
Ik ga me ook zeker een paar weken na de bevalling aanmelden bij een sportschool... of één of andere sport uitoefenen. Die kilo's gaan er af @Adine: leuk, de proefdruk. Wij hebben gisteren de kaartjes besteld. Hoe lang heb jij gewacht op de proefdruk? Ik ga de enveloppen niet schrijven, maar draai etiketten op mijn werk. Heb al een heel Excel bestand gemaakt met alle adressen. Heb 80 kaartjes besteld... Liefs Elma
Elma, ik heb een weekje gewacht op de proefdruk. Ik geloof dat ik 75 kaartjes heb besteld. Ach en dat schrijven vind ik niet erg. Ik ben toch thuis.
Hey Sonya, ik had ook al gereageerd in je andere topic voordat ik deze zag. Ook ik heb op mijn kop gehangen bij Kijk Nou in Helmond omdat die van ons niet weewerkte! Ik hing daar wel 10 minuten maar meneer/mevrouw bleef liggen waar hij lag. Vond jij het ook zo'n rotgevoel in je buik toen je zo hing? Het was wel een hele lieve man hè, die Jack? Liefs, Tanya
Oké, nu even een heel ego-berichtje van mij. Het ging gisteren geestelijk helemaal niet goed met mij. Ik ben zelfs eerder weggegaan van de cursus Samen Bevallen... Ik voelde me de hele dag al een beetje huilerig en depri, maar besloot toch naar de cursus te gaan. En dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb de eerste helft alleen maar gevochten tegen mijn tranen in de hoop dat niemand het zou zien. Maar ik de apuze vroeg Marc wat er aan de hand was en ik heb geloof ik wel 10x gezegd dat ik naar huis wilde, hij wilde blijven omdat we ademhalingsoefeningen zouden doen. Op een gegeven moment toch maar even naar de WC omdat de tranen nu wel over mijn wangen stroomde en ik niet wilde dat iedereen me zag huilen. De cursusleidster (die van mijn psychische ziekte op de hoogte is) kwam naast Marc zitten en vroeg of het nog wel met me ging. Marc vertelde dat het eigenlijk helemaal niet ging en dat ik aan de ene kant naar huis wilde en de andere kant de oefeningen niet wilde missen. De cursusleidster (de schat) heeft toen een DVd gepakt met de oefeningen erop en toen zijn we toch naar huis gegaan. En ooooo, wat voelde ik de vragende blikken van de overige 5 stelletjes in mijn rug prikken. Marc mompelde nog iets van dat het niet ging, misschien dat ik het volgende week beter uitleg. Alle anderen weten wel dat ik borderline heb. Nou eenmaal buiten kon ik natuurlijk mijn tranen niet meer tegenhouden en liep ik te huilen als een idioot. En mijn buik deed heel erg zeer vanwege de harde buiken omdat ik alle emoties had tegengehouden. Thuis maar een Haldol ingenomen in de hoop dat ik nu eens weer goed zou slapen. Nou niet dus, ik had weer een hele gezellige droom. Ik droomde dat ik bevallen was met 29 wk en 2 dagen en dat hij (het was een hij in mijn droom) meteen mee naar huis mocht. Ik helemaal in paniek want ik had nog geen kruiken of kleertjes (en dat is echt zo, we hebben alleen wat rompertjes en 1 boxpakje), en datgene wat ik had was veel te groot. Ik vergat hem steeds eten te geven of te verschonen, geen kraamhulp te bekennen en Marc ging gewoon werken. In die droom schoot ik 's morgens wakker en kwam tot de ontdekking dat hij (ukkie) al vanaf de vorige avond 8 uur geen eten had gehad en niet verschoond was en slap in zijn bedje lag. Nou, jullie snappen hem al, van uitslapen is niets meer terecht gekomen want ik durfde niet meer te gaan slapen, bang om verder te dromen. Dan maar douchen om een beetje wakker te worden, wordt ik toch een partij misselijk onder de douche en spugen erna ! Dus ik hoop echt dat ik vandaag een beetje bijtrek, lichamelijk en geestelijk. Want mijn bekken doen nu zo'n ontzettende pijn, en dan vooral mijn schaambeen. Ik moet pas 3 mei weer naar de gyn, maar ga toch eerder even bellen (of de HA) voor die pijn want het is echt niet leuk meer. Meiden, ik heb even een virtuele knuffel nodig... (en ik had zo gehoopt dat gisteren een beetje een leuke dag zou worden omdat ik gisteren precies 28 weken was en ukkie dus officieel levensvatbaar is...) Liefs, Tanya
Moet jij mijn feestje nou weer verpesten? Haha, weet ik wel dat het 9 maanden en 1 week is. Maar als ik zeg ik ben 6 maanden zwanger, denkt iedereen oh dan moet je er nog 3. En da valt dan tegen want dan moet ik nog 3 en 1 week. Snappie? Hahaha. Maar eh... ga nu feestje vieren, ff wat lekkers uit de kast halen. Heb ik toch weer een reden om te snoepen!
Oh Tanya! Wat een rotdag voor jou zeg! Lucht misschien voor jou wel even op dat je hier alles kwijt kan. En wees gerust want veel meer zwangere vrouwen hebben soms van die huilbuien en rotdagen. Je komt er wel weer overheen hoor meid! Als je je druk maakt om alles wat nog geregeld moet worden, kun je misschien ook beter een lijstje maken met wat nog moet gebeuren en wat nog voor de baby moet worden gekocht. Ik vind het erg rot voor je dat je je zo K*T voelde en hoop echt dat het vandaag beter gaat. Probeer aan de positieve dingen te denken! Denk aan je baby die straks bij jou in je armen ligt. (En tuurlijk vergeet je niet om het eten te geven, dan gaat ie wel huilen hoor!) Denk aan het wondertje wat over een aantal maanden geboren zal worden en van top tot teen door jullie geknuffeld zal worden! Wat is het toch een prachtig kindje zul je dan denken.... En veel (jonge) ouders zeggen dat het moederschap vanzelf went en dat je veel dingen automatisch doet en kunt. Het komt heus goed! Ik heb zelf soms ook van die rotdagen ertussen en dan zie ik ook niks meer zitten, maar de dag erna bekijk ik het dan van een hele andere (positieve) kant en voel ik me weer een stuk sterker. Kom op meid! Kusjes Miep
Dag meiden, Ik ben er weer.... Zal zo even meer vertellen. Ik zal Evelieveling voor de zekerheid nog een keer sms-en dat het niet doorgaat zaterdag. We hebben het er al eens over gehad. Ze is vandaag getrouwd! Dus ook vanaf hier: GEFELICITEERD! Ik ga nu even verder lezen, tot zo..
Ennuh, ik weet zeker dat ook die andere stellen van de cursus soms rotdagen hebben en ze zullen heus wel begrijpen hoe je je voelde. Maak je daar maar niet druk om! Jij voelde je op dat moment vast heel lullig, maar ik weet zeker dat die anderen je niet vreemd aan gaan kijken. Zij zijn ook zwanger (of hebben een zwangere vrouw) en ze weten dus hoe het is om last te hebben van de hormonen. Schaam je niet voor hun! Groetjes Miep
Hey Kar, welcome back! Evelieveling (ook al lees je dit (nog) niet): Gefeliciteerd met je huwelijk! Geniet ervan! Groetjes Miep
@Karlijn: welkom terug, zoals je wel gelezen hebt: we hebben je gemist! @Eveline: GEFELICITEERD met je huwelijk! @Adine: een week voor de proefdruk is niet lang. Ik had al helemaal rekening gehouden met 4 weken ofzo.. ben ook zo nieuwsgierig. Heb de tekst wel 10x gelezen ofzo en wordt er steeds blijer van! Ik heb niet zo'n mooi handschrift en mijn man al helemaal niet, dus vandaar dat ik het op etiket afdruk Liefs Elma
Tanya, een hele dikke knuffel van mij! En ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. veel liefs xx