@Tantan: een hele dikke knuffel van mij! Je hebt je portie pech nu wel gehad, denk ik, dus de rest van de zwangerschap kan eigenlijk alleen nog maar leuk worden. En over die arts: typisch man! Wat weet die ei... nou over hoe het is om zwanger te zijn? @Karlijn: en jij krijgt natuurlijk ook een big hug! en over je pijn, voor indalingsbuikpijn lijkt het mij ook nog te vroeg, maar de pijn kan ook van je banden komen die nog steeds aan het rekken zijn. @Evelieveling: Gefeliciteerd met je huwelijk! Hier gaat alles verder zijn gangetje. Myron heeft vandaag onderlinge turnwedstrijden gehad en is in zijn groepje 2e geworden. Reuze tros is ie op zijn zilveren medaille.. Morgen vervalt mijn volleybaltraining dus ik ga met twee vriendinnen weer eens naar de film. Zaterdag heb ik dus de hele dag niks te doen, want een paar dikke buiken waar ik me afgesproken had laten me hartstikke in de steek . Zondag heb ik toneelrepetitie op school voor het musical voor ons lustrumjaar. Ik speel een zwangere vrouw (goh, wat verbazingwekkend, he) die met man en 2 puberkids op vakantie naar Marokko gaat. Tja, en dan zit ik Maandag tot en met Woensdag in 's-Heerenberg op kamp met mijn Atheneum 3 klasje. Worden dus korte nachten! Zo, dat is ff de planning in huize Martens... Groetjes, Melanie
Tanya: het zit jou niet mee zeg.. Het moet nu maar eens afgelopen zijn met jouw pech hoor! Als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik Tygo meenemen, Morris mag hem vast wel. Maar helaas.. Hopelijk vind je iemand. En vooral RUST nemen met die enkel en je buik! Eventjes vlug: wij hebben vanmiddag het 'kamertje' gekocht! Nou ja, een commode en ledikantje. Ik heb enorm goed afgedingd/afgedongen (?)! We hebben in feite het ledikantje gratis nu. 20% korting bij Prenatal en extra voor die commode, ruim 150 euro. De commode is een showmodel, ziet er puntgaaf uit en het ledikantje was ook op voorraad! Dus over 2 weken kunnen we ze ophalen. Ik ben zoooo opgelucht. Ik zet foto's in mijn album. De kleur van de commode is anders, 2 rode en 2 witte bakken/lades. En we hebben een badje, aankleedkussen + hoezen, verzorgingssetje, emmer etc. gekocht. Het begint er eindelijk op te lijken nu! Morgen nog even terug voor een matrasje. Vanavond ook partnerles gehad bij yoga. Ik moest zo lachen - inwendig dan he, niet hardop . Volgens mij vond hij het niets, maar hij zei dat hij het leuk vond. Maar bij binnenkomst vond hij het al stinken: wierook. Hihihi. Slaap lekker allemaal en tot morgen!
Ik heb trouwens Marilyn al een tijdje niet gezien.. Alles okee? Met je rug? En met Kim? Ook nog steeds alles in orde? Geen weeen meer?
Tanya, het zit jou ook niet mee he! Ik hoop dat het vanaf nu tot aan de bevalling helemaal goed verloopt! Marloes, ik zou het toch wel even zeggen dat die vervanger niet bij "jouw" kids past! Sterrekind, heerlijk wezen shoppen dus Heb ik ook weer zin in Melanie, Veel plezier bij de film vandaag! Jij hebt wel een drukke planning als ik dat zo lees. Is maar goed dat je zaterdag even kunt "niets doen" Karlijn, Mooie meubels! Jij bent ook lekker wezen shoppen! Zo nog 1 dagje werken en dan lekker weekend!
Zo, Zanoni, ik proost ook alvast op het weekend! Was weer een zwaar weekje (merk echt dat het steeds zwaarder wordt)... Kar wat heerlijk dat je zo goed geslaagd bent met je spulletjes, ik kan me voorstellen dat je je zo een stuk beter voelt. Nu nog even rustig aan doen en binnenkort lekker tutten met inruimen enzo..heeerlijk! Tantan, wat een verschrikkelijk kl*tedag joh, maar heel snel vergeten inderdaad! Vandaag weer nieuwe ronde nieuwe kansen...sterkte meid! Vanavond voor het eerst yoga, ben erg benieuwd.. Fijn weekend alvast allemaal! Grtz Kaar
Mogge dames, Jacquelien, begrijp best dat je daar tegenop zag. Je hoort eigenlijk weinig positieve verhalen als vrouwen aan hun baas vertellen dat ze zwanger zijn en daarna dat ze in de ziektewet moeten. Maar gelukkig, bij jou is het wat positever verloper. Nu kan je wel lekker uitrusten. Tanya, is je dag al beter begonnen? Wat een ei van een dokter zeg. Als je vandaag nog zo'n pijn hebt, ga dan gewoon naar de ehbo van een ziekenhuis, die sturen je echt niet terug hoor. Marloes, misschien zeggen ze het wel tegen je en dan kan je er als nog op reageren. Ik zou echt niet weten of ik er op had gereageerd, omdat het gesprek niet voor jouw oren was bedoeld. Melanie, waar haal jij je energie vandaan? Ik zit met verbazing te lezen wat je allemaal nog doet ,met man en 3 kids er naast. Kar, jij kunt ook weer lekker slapen. Leuke felle kleurtjes, daar kan wel veel mee doen. Wij hebben gelukkig geen wierook bij de yoga. Eigenlijk lijkt het helemaal niet op yoga en als ik jou zo hoor met je vriend, vind ik het wel fijn dat bij ons de partners er altijd bij moesten zijn. Kaartje, veel plezier bij de yoga Ik heb Kim en Marilyn ook al een tijdje gemist. Geen bericht is hier tegenwoordig geen goed bericht, dus laten we het beste er maar van hopen. Effe een vraagje, hebben jullie al gevoeld dat de kleine de hik had?
De hik, ja inderdaad, zo schattig idee eigenlijk - een echt minimensje he! Ik voel het toch zeker wel een paar keer per week - vorige week zelfs bij de vlos tijdens het hartje luisteren, was echt grappig..
Goedemorgen meiden, @Tanya: nou, het zit je ook niet mee. Ik zou zo'n 'mevrouwtje-vent' ook wel kunnen wurgen. Klinkt zo denegrerend! Vind ook dat als je vandaag nog pijn hebt, je gewoon terug moet gaan naar je eigen huisarts! Pijn hoort echt niet overal bij! Sterkte. @Karlijn: wat ontzettend fijn dat je zo goed geslaagd bent bij de Prenetal. Zie je wel, alles komt goed @Sterrekind: lekker, ff shoppen! Ik kan het ook niet laten, maar moet me zien in te houden.... anders blijft er niets meer over wat ik kan vragen aan de visite na de geboorte Hier weer weinig nieuws verder... Vraag me inderdaad wel af hoe het met Kim is. Hoop in dit geval ff geen bericht, goed bericht! Laat maar snel wat van je horen meid! Liefs Elma
Bah, bah alles zit weer eens tegen lijkt wel of onze pech nooit ophoudt. Woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje, eigenlijk zou ik hier heel erg blij om moeten zijn maar... De oud huurder vroeg redelijk wat voor de overname van oa. vloerbedekking, fornuis, douchescherm enz. We moeten dat wel overnemen want geld om alles in het nieuw te steken hebben we niet en mijn vriend en ik moeten het allebei rustig aandoen (hij is nogsteeds herstellende van zijn klaplong). En dan moet ik woensdag ook nog eens de huur voor mei, borg en administratiekosten betalen voor het huisje. Hoewel ik redelijk verdien gaat dit heel mijn maandslaris kosten (das dus een dikke 1500 euo). Mijn vriend wacht inmiddels alweer 6 weken op zijn ziektegeld (lang leve UWV) wat betekend dat we nu geen geld meer hebben voor eten en de overige rekeningen. ale: Om het nog erger te maken heb ik bericht gekregen van huurtoeslag dat ik nog geld van hun krijg van mei 2006 tot nu. Maar volgens de belastingdienst is dit overgemaakt naar mijn verhuurder. Mijn verhuurder zegt dat ze toeslagen niet meer met de huur verrekenen en dat belastingdienst dit altijd rechtstreeks naar de huurder stuurt. Dus een dikke 1600 euro zwerft ergens rond met mijn naam erop. Erge is het afwachten, ben zo gestressed door dit alles dat ik veels te veel last heb van dikke buiken, thuis wordt de sfeer er niet beter op, slaap slecht, eet slecht. Kan helemaal niet genieten van de zwangerschap hierdoor, ben bang dat ik straks weer in ziekenhuis beland door alle stress. Wil niet zielig doen maar moest dit even van me afschrijven
Lieve, lieve Jekkia. Ik snap helemaal hoe je je voelt... Kom hier gerust je hart luchten! Balen is dat, als er zulke bedragen in 1x betaald moeten worden! Wij hebben een aantal jaar geleden ook heel lang moeten wachten op uitbetaling van het UWV, ze hebben daar nooit haast! Probeer het te relativeren, denk aan jezelf en de kleine en het komt echt allemaal op zijn pootjes terecht! Wij komen straks in een vergelijkbare situatie: ons huis in Sneek is per 2 juli verkocht, maar ons tijdelijke woning in Koudum kunnen we wellicht per half mei betrekken; dit betekent dubbele maandlasten voor bijna 2 maanden (incl. gas/water/elektra en enkele verzekeringen!). Rond oktober hebben we dit weer, want dan wordt onze nieuwe woning opgeleverd en komt dus al op onze naam. Maar hier moeten we nog in klussen. Het streven is om voor de kerst over te gaan, maar dit betekent dus weer 2 maanden dubbele maandlasten en dat terwijl ik dan nog maar parttime werk en dus een stuk minder verdien.... ik heb hier nu ook al nachtmerries over hoor, maar het zal moeten en dan komt het vanzelf goed! Relativeren en al je financien e.d. goed bijhouden (ik heb een heel schema in Excel!). Succes en kom gerust hier je 'beklagen' Liefs Elma
Dat zou ik wel doen, wat zij er mee doen is een tweede natuurlijk. Maar dan heb je het in elk geval geprobeerd. Ik zou daar naar luisteren als directie zijnde, maar wie ben ik.... Ja, hij is cool he 8) ? Weet alleen nog niet of ie makkelijk is, maar dat zien we dan wel weer. @Tanya; het zit niet mee he? Lekker thuis blijven en niets meer aanraken @Jekkia; Ik hoop dat dat geld snel terecht is, want het wordt er niet leuker op zo. Ik ken het een beetje en je kan er goed last van hebben. Gelukkig lijkt het nu redelijk goed te gaan bij ons op dat gebied. Bel anders naar het UWV, ze kunnen ook een voorschot uitbetalen. Lijkt mij wel gepast nu. Succes. @Kar; Nou, gelukkig is het gelukt met het kamertje. Hoef je daar niet meer over in te zitten. Heel slim dat je het werk nu ook hebt losgelaten. Nu gaan genieten van je zwangerschap he?! Iemand complimenteerde mij met het kamertje. Weet zo niet meer wie, sorry. Maar bedankt! Ik het echt is ie nog mooier dan op de foto. Mijn vriend had de foto's genomen en dat heeft ie anders gedaan dan ik zou doen, maar goed. Ik moet elke dag even binnen kijken en dan geniet ik gewoon. Zal blij zijn als ie helemaal klaar is. Ik heb nu een tussenuurtje en moet nog tot 16u. Lange dag hoor. Even doorbikkelen en dan WEEKEND! Zaterdag worden wij mee uit eten genomen door vrienden en zondag gaan we met het team uit eten, dus een goed vooruitzicht (al zou het beter zijn als ik carpaccio, ossenhaas en cocktails / wijnjes zou mogen hebben ). Meiden, sterkte voor iedereen die het nodig heeft. ***stuurt knuffel*** Liefs!
@Adine: ik hoor misschien bij de weinig vrouwen die een zwangerschap er zomaar "bij" doen? Mijn moeder stond ook altijd vol verbazing te kijken als ik één uur na de bevalling zelf opstond en ging douchen. De meeste klachten waar ik jullie over hoor herken ik niet, behalve maagzuur dan. Ben gewoon een bofkont ..... Ik zeg ook altijd, als het bij iedereen zo ging als bij mij, dan waren er meer gezinnen met 4 kids en hadden we geen vergrijzing . @Jekkia, bah, geldzorgen is nu echt niet waar je op zit te wachen... Hoorde het idd ook laatst op de radio, dat er zo veel mensen slecht sapen omdat ze zitten te piekeren hoe ze al hun rekeningen moeten betalen. En toch is het tch vreemd dat al die instellngen er als de kppen bij zijn als ze geld van jou krijgen, maar ho maar als het andersom is..... Was ook laatst op het nieuws dat de kinderbijslag zo achterloopt met uitbetalen. Onbegrijpelijk, toch?
Dag meiden, Jody: wat een prachtig kamertje! Echt super...! En je buik! Wat is die in een week gegroeid! Prachtig hoor! Jekkia: het klinkt stom als ik het zeg, maar echt, het komt goed... Dat geld van de huurtoeslag krijg je wel terug, de belastingdienst moet dat maar zien te regelen. Je hebt er recht op! En inderdaad, voorschot bij UWV vragen. Probeer rustig te blijven meis. Straks lig je inderdaad weer in het ziekenhuis.. Tanya, hoe is het nu met jou? Wat Adine ook al zei, gewoon langs het ziekenhuis anders. Foto's laten maken, als je bot zoveel pijn doet. Marloes: ik zou ook terloops laten vallen dat ik die jongen echt niets zou vinden, niet geschikt voor jouw kinderen etc. En dat je er niet aan moet denken om met hem samen te werken. Zoiets. (Misschien genuanceerder.) Hier gaat alles goed. Beetje maagpijn, heb gisteren chinees gegeten en ook nog veel te snel - we kwamen uit Groningen en moesten meteen door naar yoga. Denk dat dat dwars zit. Die andere buikpijn is weer weg. Zal wel groeispurt van de baby zijn denk ik. De hik, dat vroeg ik me vannacht ook nog af: hoe voelt dat dan? Af en toe lijkt het wel of ik iets ritmisch voel tikken maar of dat de hik is? Wel super schattig.
Jeetje Jekkia, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en ff niet lekker in je vel zit. UWV loopt inderdaad zwaar achter, ben bang dat een voorschot ook lastig wordt... echt shit joh. Maarreh, huurtoeslag was toch overgemaakt zei je (alleen niet naar jou), het lijkt me nuttig om eerst uit te vinden waar dit gebleven is. Er moeten ergens bewijzen zijn van overmaking of iets dergelijks. Als dit bij de verhuurder terecht is gekomen, moeten zij dit toch gewoon storten naar jou (dat ze het niet meer met de huur verrekenen is jammer, maar storten op jouw rekening kan ook) Zal wel ook zo'n logge organisatie zijn - maar een beetje stalken kan geen kwaad toch? (Of denk ik nou te makkeijk?) Dan zijn we alweer een klein beetje op weg toch? Succes meid, binnenkort zal het er vast weer een stuk zonniger uitzien allemaal! Jody door foto's zien dingen er inderdaad soms heel anders uit, maarrehhh het kamertje ziet er super uit hoor! Straks wordt er echt 'geleefd' in dit kamertje, echt leuk idee he? Marloes, inderdaad proberen ergens tussen neus en lippen door te noemen, dan slaap jij zelf tenminste rustiger
hoi meiden Kar: fijn dat je een kamertje gevonden hebt, ben beniewd hoe het strakkies bij jullieg aat worden. HOe is het verder vandaag met je? Marloes: je kunt toch eens tussen neus en lippen vragen of ze al een vervanger gevonden hebben....... Jekkia: balen van dat geld, maar het komt wel terecht en hopelijk allemaal heel snel. Ik kan daar ook altijd heel erg over stressen! Doe maar rustig meid en denk aan je kindje en je gezondheid..... Tanya: tjee meid wat balen. HOe is het vandaag met je enkel? Wat een ei zeg die vent! Jacqueline: gesprek goed gegaan? Vraag me ook af waar kimmetje is........ Kamertje is helemaal top geworden, nu nog een beetje inrichten. Helaas moet ik vanmiddag dus werken en kan ik pas in het weekend wat doen! Vanmorgen de proefdruk van ons kaartje besteld. Over 3 wkn kunnen we het afhalen. Ben wel benieuwd hoor......... Verder alles wel rustig hier...... twinny
Ladies, Heb ff gekeken wanneer Kim voor het laatst online was: dat was vanochtend. Wellicht doet ze het dus gewoon ff rustig aan met reageren, maar leest ze wel mee! Dus kim, als je meeleest: doe maar rustig aan, we denken aan je ! (maar hopen toch snel van je te horen of het goed met je gaat). Liefs Elma
Jody, mooi kamertje krijg je. Jekkia, ik zal toch maar eens de belasting bellen en vragen naar welke rekening ze het gestort hebben. Is dat van je huurbaas, dan kan je misschien vragen of ze het terug kunnen storten op hun rekening en dan weer op jouw rekening. Want die huurbaas kan wel lekker zeggen ik heb het niet, maar dat zou ik ook niet zomaar geloven. Ben heel de ochtend met m'n pa op stap geweest, dat merk ik dan toch wel. Ga nu lekker poffertjes bakken en een poosje op liggen. Volgens mij heeft IE nu de hik, want ik voel een erg ritmisch gekriebel in m'n buik.
Heey Verloopt jullie zwangerschap ook even geweldig als die van mij? ik heb nergens last van, en ook nog niet gehad, niet zwak ziek misselijk of heel erg moe ofzo geweest. merk wel dat het gewicht zwaarder word maar ook dat valt mee, ik straal nog ren nog doe alles nog ik hoop jullie ook! Heb ook al een pret echo gehad, en weet zelfs al wat die kleine word. die kleine heeft me een klein lief koppie. waar ik zo trots op ben. mijn wereld kindje mijn wonder en alles wat ik voel zo intens bijzonder. die kleine beweegt ook al heel veel, al vanaf 20-2-2007. en nu kan je het ook zelfs aan de buitenkant zien dus niet alleen voelen. word er gewoon een gelukkig mens van, en de bevalling daar ben ik niet bang voor. heb ik een goed gevoel over, hoe dan ook angst heb je weinig aan, want immers wat erin zit moet er ook uit he haha. Maar dus met mij gaat het meer dan geweldig, voel me super die kleine is super, en ik ik moet nog even afwachten tot ik die kleine in me armen mag sluiten, heb wel gezegt je mag er nog niet uit. want dat is nog te vroeg wil gewoon dat die kleine de tijd neemt die die kleine nodig heeft. zolang die kleine daar veilig in me buikje zit en ik nog lekker kan genieten van me zwangerschap ben ik even gelukkig want zwanger zijn is ook super! super kindje trotse mama Liefs Melissa
Hallo, @mellissa; welkom! @tantan; jakkes wat een rare vent! Doe maar rustig aan met je enkel! @jekkia; ik kan begrijpen dat je over het geld inzit!Hoop dat het geld dan ook snel terrecht is. Ik kan me ook altijd zo druk maken over het geld, en dat terwijl we nog altijd nog onze rekeningen kunnen betalen. @twinny; gesprek ging goed mag gewoon op mijn eigen woongroep vervangend werk doen in mijn eigen tempo. Ik ben tevreden. Gr Jacquelien
Jeetje wat een toestanden bij veel van jullie zeg! Sterkte met alle tranen, pijntjes, kwaaltjes etc. Sommige dingen horen er natuurlijk bij, maar als het heel ernstig wordt heb je daar ook weinig aan. Vooral verhalen over ziekenhuisopnames en weeënremmers klinken ernstig! Die meiden wil ik even extra veel sterkte en succes wensen! Je wilt het toch zolang mogelijk volhouden lijkt me. Net als MelanieM ben ik tot nu toe iemand die de zwangerschap 'erbij' doet. Ik werk nog 40 uur in de week en heb relatief weinig klachten. Wat kleine dingetjes, maar zoals ik al zei, die horen erbij. *ik klop het meteen af, want ik wil het lot niet tarten*