Jacquelien: Erg mooi kamertje geworden! Prachtig. Ja ik denk een buikgriep ofzo.... Zeer vervelend. Voel me zo zwak en lamlendig en koud. Weet ook niet hoe ik moet zitten/liggen. Ben nog steeds misselijk... Tot later! Groetjes Miep
hallo las net iets over witte kool bladeren.. ik heb zelf 4 jaar als kraamverzorgende gewerkt en witte kool bladeren gebruikte wij om in de bh te leggen als de kraam vrouw last had van stuwing... werkte perfect mischien een handig tipje voor iedereen!
@peetje: ik weet niet of ik je echt een tip kan geven over jaloers zijn, want elk kind reageert er toch anders op. Maar wat ik/wij altijd wel hebben gedaan is, bewust tijd vrijgemaakt voor de andere kids. Dus als de baby sliep, dan geen afwas oid, maar samen een puzzeltje maken of iets knutselen. Ook nu is het nog zo, dat in de vakantie Meallán wel naar de creche gaat op donderdag zodat ik met Maura en Myron dingen kan doen, waar hij nog te klein voor is. Verder hebben ze altijd een cadeau gekregen van de 'nieuwe' baby als ik bevallen was. En ik probeerde ze overal bij te betrekken. Dus ze mochten de baby de sokjes aan doen, een luier voor me pakken, helpen de baby in bad te doen en later de fles geven. Ze voelden zich dan altijd erg groot en trots. Maar na een week of 2-3 is het dan zo normaal, dat ze er verder geen aandacht meer aan besteden. Mijn kinderen zijn erg rustig, dus ik weet niet of Romy rustiger zal worden als de baby er is. Maar ik heb nooit de kinderen gevraagd stil te zijn omdat de baby sliep. De baby kent het lawaai toch al uit de tijd in de buik, dus is het juist gewend aan de geluiden en blijft het gewoon doorslapen. Meallán maakte het dus helemaal niet uit als Maura en Myron zaten de spelen in de kamer, of als ik aan het stofzuigen was...hij sliep gewoon door. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar het blijft hoe dan ook toch afwachten hoe de reactie zal zijn. @Marloes: Sterrekind en ik hebben elkaars 06, dus wij kunnen elkaar wel sms-en (toch Sterrekind?)
'het hou elkaar op de hoogte'-lijstje' adine - peeetje eveline - kar kim - marloes tanya - koeky sterrekind - MelanieM jekkia - ? sms sms sms sms
Lekkende borsten, gelukkig nog geen last van. Dat met die koolbladeren heb ik vaker gehoord. Schijnt ook te helpen tegen hoofdpijn. Peetje, leuk he kopen. Zeker als je een duur merk voor een prikkie kunt krijgen. En als je niest, gauw benen bij elkaar. Lukt bij mij ook niet altijd hoor. Kim, waardeloos voor je. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en een dikke cyber knuf geven. Miep, beterschap, voel je je al wat beter? Ik heb gisteren iets te lang op een braderie gelopen. Nu weer lekker rugpijn. Maar dat gaat vanzelf wel over.
dochter en mannetje liggen nog lekker te slapen! en ik.. ik ben al vanaf 07.00 wakker pff en dan kan ik niet blijven liggen want dan word ik weer kots misselijk. @kim doe lekker rustig aan meid. en niet zo lang wachten met weeen he! ik moet al na 1 uur terug in het ziekenhuis zijn als het gebeurt. @adine ook lekker vroeg in de veren hihi @melanie dank je wel.. toen romy klein was deden we ook nooit rustig hoor . zij sliep juis in harde muziek of zelfs met de stofzuiger aan hihi nu willen we weer zo doen, maar romy vraagt zoveel aandacht. ik leer al maanden/jaren dat ze wel eens moet wachten of dat ik zeg nee.. mama gaat eerst dit doen en mischien vanmiddag gaan wij wat doen. Maar ja papa en op`s en oma`s zien haar natuurlijk minder dan mij en behandelen haar soms een beetje teveel als een koninging! bv. drinken pakken hallo ze is 6 en we hebben allemaal pakjes, kan ze makkelijk zelf pakken vind ik oma pakt het nog voor haar. maar ik vind als ik dadelijk met de kleine aan de borst zit moet ze toch echt of zelf pakken of wachten. Het zijn allemaal kleien dingen dat ik denk oef.. ik hoop dat alles maar werkt als de kleine er is. het moet voor ons ook dadelijk heel erg wennen zijn. romy was een perfecte baby..sliep vanaf de eerste nacht al door.. moest soms ook nog wakker maken ook om half 10 in de ochtend van nou moet je echt een keer eten. we konden ook echt overal heen want ze sliep toch altijd hihi en nu ze ouder is tja.. alleen maar nog makkelijker... gaan en staan waar je wil. dus na 6 jaar zal het voor ons ook aanpassen zijn. @sonya ik heb ook voor kraam geleerd,spijt soms van dat ik er nooit wat heb mee gedaan maar ik ging al snel samen wonen en kreeg romy. @Jacquelien... idd een heel mooi kamertje... @ow ow miep klinkt meer als de rotavirus ja allias buikgriep. let op met koorts he! lekker uitzieken! @marloes.. gewoon intresse hoor maar vinden jullie het nou niet rot om over jullie zw. te praten als je andere zus erbij is of trekken jullie haar wel een beetje erbij. Lijkt me best moeilijk voor d`r. @gister even wezen winkelen(alweer hihi) maar ik vind het echt niet meer leuk elke keer moet ik zeggen oww ik moet ff zitten hoor, na 15 min krijg ik al zo`n harde buik dat ik letterlijk ook met mijn handen mijn buik beet moet houden. nu met het zonnetje zo naar worden...ook in de auto. ik ben het zat.. van de 6 maanden heb iik maar denk ik 5 goede dagen gehad. Gister om 15.00 voelde ik me al zo moe dat ik naar ervan werd. ik ben om 22.00 al naar bed gegaan met de hoop dat ik vandaag wat meer puf heb.. er is kermis hier en ik wil zo graag met romy, het lijkt wel of ik mensenschuw ben geworden door dat thuis zitten. al die mensen om me heen en het lijkt wel een film ik hoor ze allemaal door elkaar en word letterlijk gek! Ik hooptte al die tijd deze ze lekker uit te zingen maar op het moment kijk ik uit al ik de 36 weken heb bereikt! blleeehhhh zo ff weer geklaagt hihi... mannetje vind het ook zo sneu voor me..die vriendin/kennis is 20 mei uitgerekend en heeft gewoon nog steeds nergens last van..ze doet alles nog en ik.... maar ja... laatste keer..nooit geen derde meer! hihi
ik vind het ook moeilijk hoor. Maar ze vindt het ook weer wel hardstikke leuk hoor. Ze hoopte dat ik eerder zwanger zou zijn ivm miskraam dan zij. Ik was eerder aan de beurt. Ze wil als beeb geboren is en ik weer aan het werk ook 1 dag oppassen. Van mijn andere zus vindt ze het minder leuk..maar dat is ook een apart geval.. Het komt wel goed...de eitjes willen groeien (met een lage dosis hormonen) nu nog goed mikken... Hij moest van de week een potje inleveren...dus misschien levert dat ook nog iets op. Op zich, ze is 23 en zijn met het onderste stapje in de MMM kunnen beginnen.
Hoi dames! Bedankt voor de lieve reacties. Ik voel me een stuk beter dan gisteren. Oh wat voelde ik me ellendig, niet te geloven! En de buren hadden feest en daar waren wij ook voor uitgenodigd. Ik ben natuurlijk niet geweest, mijn vriend wel. Komt ie 12:15 uur thuis om te zeggen dat ze nog met de hele ploeg op stap gaan.... Ik heb gejankt na de tijd (toen ze weg waren) ik zat er even helemaal doorheen... Zowel doordat ik zo ziek was als door de zwangerschap (weer zo'n angstaanval, hoe komt het allemaal) als dat hij het in zijn hoofd haalt om ook nog weg te gaan en mij alleen te laten (snik snik). Later om half 3 toch in slaap gevallen. Een uur later weer wakker.... En om 5 uur weer wakker toen mijn vriend thuis kwam. Heb daarna tot 10 uur geslapen. Nu ben ik er wel weer. Het rotavirus? Wat is dat? (zal zo even google-en) Peeetje: Jij hebt echt geen makkelijke zwangerschap he? Als ik die verhalen allemaal zo lees..... Maar bij de ene gaat het nu eenmaal makkelijker dan bij de andere. Je bent in ieder geval al heeeeeeel ver over de helft en nog een paar maandjes heb je je wonder in de handen en zie je waarvoor je dit alles over hebt gehad! Dan ben je die ellende vast weer snel vergeten. Marloes: Gefeliciteerd! Haha, nog 100 dagen. Dat is wel een beetje een mijlpaal he. Straks nog 99 en dat lijkt al een stuk minder lang dan 100. Groetjes Miep
Jeetje Miep, liet hij je echt doodziek achter? Volgende keer maar vragen of hij thuis blijft. Sorry hoor, maar ik vind dit echt onverantwoordelijk van je vriend. Zal er vandaag toch zeker met hem over hebben, dat je het niet echt prettig vond, dat hij je alleen liet. Ja Peetje, ik lag gisteren vroeg in bed en heel de nacht geslapen. Af en toe gaan we ook naar de kerk, dus daar zijn we vanmorgen geweest. Ik lig nu lekker in het zonnetje op bed met laptop en tv-tje aan. Zakkie chips ernaast. Doe heel de dag niks. Gaat het met jou en Romy nu weer een beetje? Is de koorts weg? Vond het trouwens nog erg fris vamorgen. Ik kan nog maar net mijn zomerjas aan. Ben bang dat ik over een maand die niet meer aankan. Marloes, jij kunt ook beginnen met aftellen. Leuk he.
@adine ja allemaal weer beter, alleen de hooikoorts is er weer he.. en ik mag mijn puffer niet in nemen. pff @miep.. oei hij zal er geen erg in hebben gehad maar ik zou ook kwaad zijn. geloof dat ik al boos aan zijn mob. tel. had gehangen na een half uur hihi. Dat verhaal je bent het zo vergeten over een slechte zw of bevalling geloof er niet in hoor hihi Ik kan me bij romy alles nog piekfijn herinderen het is het wel waard tuurlijk wel maar vergeten en terug denken aan een mooie tijd nee hoor. @marloes fijn dat je zus toch zo mee leef met je.. ik hoop dat ze snel aan de beurt is, ik vind het maar allemaal oneerlijk verdeeld. Net bv belde mijn schoonzus die vriendin die ook in juli is uitgerekend van een meid(2wkn eerder dan mij) haar vader is vanacht overleden. zo erg.. we wisten allemaal dat hij heel erg ziek was..K... maar je hoop altijd dat hij de geboorte van zijn eerste kleinkind zou meemaken. Ik zit de hele tijd er aan te denken bah zeg! pff kermis in barendrecht is dicht pfff en om nou naar de stad te gaan, ik vind het daar zo`n rotbuurt. maar ja....
'het hou elkaar op de hoogte'-lijstje' adine - peeetje eveline - kar kim - marloes tanya - koeky - jekkia sterrekind - MelanieM sms sms sms sms
Hahahaah Peetje wat loop je allemaal te puffen? Ik lach me rot met zowat elke regel weer een pfff ertussen. Heb je het effe zwaar, meid? Ik weer gezeik met mn moeder, heb ik het al wel eens eerder over gehad he? Dat ze zo zeurt over haar leven en zich intussen bemoeit met dat van iedereen verder? Nou ja, zij zou dus de wieg 'pimpen' maar daar is ze dus nog helemaal niet aan begonnen omdat ze zoveel klussen heeft liggen waar niemand haar bij komt helpen! Terwijl wij die wieg dus straks echt gewoon nodig hebben en van de kraamhulp op onze lazer krijgen omdat het kamertje nog niet in orde is. Altijd dat gelazer bij haar over dat klussen en helpen, ik krijg er zo'n sik van! Want áls je haar dan helpt is het ook nog eens nooit goed, dan doe je dat toch ook niet meer? Ze kan gewoon haar tijd niet inplannen, maar waarom moeten wij daar de dupe van zijn? Gelukkig (nou ja...) zie ik haar vanmiddag op de verjaardag van mijn zusje, dus als het dan ter sprake komt dan zal ik haar er even aan herinneren dat WIJ een deadline hebben. En als ze vervelend wordt zal ik haar er ook aan herinneren dat ZIJ altijd zeurt... Pffff... (zo, ik ook even uitpuffen, net als Peetje). Ben verkouden en extreem moe, wil alleen maar op de bank liggen...
ow ow hihihi De eerste die het nu ook hier op val mijn ppfff`s ik gebruik altijd veel pff.. in een sms alles hihi krijg wel eens commentaar van mijn man als ik nog 1x een pfff zie hihi ouders en schoonouders..breek me de bek niet open meid pff makkelijk gezegt is lekker negeren maar ja in de praktijk is dat wel anders he.. nee niet leuk he
goedemorgen allemaal, Hier gaat alles wel goed vandaag, mini is vandaag hysterisch. Ik had net bijna een arm of been te pakken, hihi tja ze zat me zeer te doen dus wilde een duwtje geven zo van "ff naar de andere kant". Dat pikte ze niet dus er kwam bijna een heel arm of been naar buiten. Kon het niet zien balen dan had ik misschien geweten wat het was (arm of been). Loesje, Gefeliciteerd met je 100 dagen mijlpaal. M'n duimen draaien overtoeren voor je zusje. Miep, wat zal jij je kl*te gevoeld hebben zeg. Gelukkig gaat het vandaag weer beter. Jaqueline, mooie kamer zeg. Gaaf dat behang. Sonja, ik ga dr overnadenken die koolbladeren, maar vind het wel een raar idee hoor. Groente in je bh. Adine, misschien aan je man vragen of ie je rug wil masseren. Peetje, het zit je ook niet mee. Maar dat met drukte enzo ken ik volgens mij zijn dat ook hormonen. Lexi, lastig hoor met je moeder. Voor de mensen die ik vergeten ben sorry sorry.
Ga zo ff prenatallen. Joepie Moet alleen ff kijken wat ik nou nog nodig heb. Al die rot lijstjes, ik krijg er een sik van.