Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik hang nu aan de telefoon.. in de wacht..

2. Amle

Amle Niet meer actief

Ja, ben ik het wel mee eens. Er staan inderdaad een aantal meiden op, die misschien wel meelezen, maar niet reageren. Dit is ook echt een 'controle-lijst'. Zodat we van elkaar altijd weten wanneer wie bevallen is van wat en hoe hij/zij heet!

Misschien kun je me pb'en, zodat ik niet per ongeluk meiden wegstreep die nog wel online zijn!

Liefs Elma

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik moet zo even terugbellen, ze zijn met pauze nu. Hopelijk kan ik vanmiddag even langs ofzo... Het wordt nu weer erger namelijk.

Pfff (zie je peetje, ik kan het ook ;) ). Ik ga maar eens de was in de zon ophangen. Tot zo...!

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    beetje bij beetje he karlijn!
    natte was kan nog best zwaar zijn..
    pff (hihi) ik moet het ook nog ophangen!
    bedden maar ff verschoond.

5. Amle

Amle Niet meer actief

Ik heb de 'bevallingslijst' op de vorige pagina aangepast!

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ach late diensten hebben zo z'n voor- en nadelen. Je kan wel lekker uitslapen he. Alleen ben je de hele dag kwijt als je een late dienst hebt. Ik moet tot half 11 vanavond, dus dan is de dag om. Zo nu en dan heb ik ook wel een vroege dienst hoor, dat is ook wel eens lekker, maar dan moet ik er al om 6 uur uit en dat valt niet mee!

Jacquelien: Wat een mooie buik! En zo bruin istie!

Kan het zijn dat de baby de hik heeft en je dat voelt? (Ik heb er wel iets over gelezen hier, maar kan het me bijna niet voorstellen dat het kan.) Ik voelde gisteravond steeds wat, alleen ging het voor mijn gevoel wel heel snel achter elkaar aan.... Wie weet hoe het voelt als je baby de hik heeft?

Groetjes Miep

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Miep, het schijnt een ritmisch getik te zijn. Volgens mijn moeder bewoog haar hele buik ook mee. Kan natuurlijk best snel gaan, want hun hartslag is natuurlijk ook onwijs snel nog. Dus wie weet! :) Schattig idee eigenlijk he?

Ik liet net de parasol op mijn voet kletteren.. :( Gelukkig is hij niet heel zwaar. Maar mijn tenen zijn helemaal ingedeukt aan de bovenkant! :confused: Auwwww..

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik zit wel effe mee te lezen vandaag hoor, ga later wel reageren, ben veels te 'moe'om nu te reageren.

9. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    maak nie uit meid..

ik stuur je wat energie vanaf hier!
    niet alleen mijn kleintje is hyper maar peetje ook...
    :) :) :)

hyper..hyper... en vanaaf lig ik van pampers hoe je dat ook schrijf..
    de laatste keer dat ik zo`n bui had belandde ik in.. pff
    nee niet aan denken hahaha

10. Amle

Amle Niet meer actief

Ik ben ook steeds zo ontzettend moe.
    Ik weet dat ik eerder op bed moet (lig nu meestal pas om 23.00 uur), maar ik moet de hond nog uitlaten e.d. Het lukt dus gewoon nog niet.

Ook heb ik een nieuwe kwaal, het lijkt steeds erger te worden en vaker voor te komen sinds vorige week. Ik zal proberen het gevoel uit te leggen:
    Het is een soort benauwend gevoel. Ik kan nog makkelijk ademhalen, maar moet veel dieper. Een soort klemmend gevoel tussen mijn borsten. Het is niet een prettig gevoel. Geen pijn, maar heel vemoeiend. Ik weet me dan steeds ook geen goede houding te geven. Volgende week moet ik weer naar de VK, zal haar dan ook vragen wat dit is en of ik er iets aan kan doen. Zelf denk ik dat het wel te maken zal hebben met het feit dat de baarmoeder hoger komt en dus tegen je longen ofzo begint te drukken. Maar blij wordt ik er niet van!

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jaaa, schattig idee inderdaad! Dit was ook een ritmisch snel getik. Alleen bewoog mijn buik niet mee, maar dat komt misschien omdat ik het onderin voelde, vlakbij mijn tumtum.

Oefff! Wat doe je dan ook met die parasol te sjouwen? Nu hou je er misschien een paar blauwe tenen aan over.....

Oh ja, ik heb nog een vraag. Misschien wel een hele stomme hoor. Heb het me al heel lang afgevraagd en kon het antwoord zelf niet verzinnen dus vandaar dat ik hem hier stel: Hoe kan het dat je baby pas begint te huilen als ie uit de baarmoeder is? Waarom kan ie binnenin niet huilen? :oops: :oops:

Nou ik ga nu naar mijn werk. Tot vanavond!
    Groetjes Miep

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Heee, herkenbaar! Dat gevoel heb ik ook! Alsof de baarmoeder nu zo hoog zit dat alles gewoon in de verdrukking komt. Als ik lig dan gaat het wel. Maar een andere positie, pffff hopeloos.

Groetjes Miep

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    De longen van de baby openen pas na de bevalling. En om te huilen moet je adem halen, vandaar.

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam

hihi mieppie ;)
    ik denk omdat de luchtweegjes nog niet met lucht zitten.
    of dat er nog geen reden is om te huilen hihi
    owjee je zet me wel aan het dneken nou.
    Klinkt voor mij logich dat ze niet in je baarmoeder huilen maar waarom kan ik niet uitleggen(omdat ik het zelf ook nie precies weet)

@elma die kwaal heb ik nog niet(hey ik heb eindelijk iets niet)
    maar ik heb het zoieso wel benauwd``hooikoorts``
    wanneer heb je het dan?
    ik heb het wel als bv in me bed licht plat op mijn rug.

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zodra ik de parasol neerzette is de zon verdwenen! :( Moet ik straks weer ermee slepen!

Hij kan nog niet huilen omdat hij nog niet ademhaalt. Denk ik. Er moet lucht langs de stembanden om geluid te produceren. Maar ik denk ook dat hij zo tevreden is, dat hij geen reden heeft nu om te huilen. :) Wel erg zielig als hij dat wel zou doen...

Toen ik vannacht wakker lag bedacht ik me opeens allerlei dingen: moet de baby sokken aan in bed? Ook in de zomer? Hoe kom je daarachter? Vertelt de kraamhulp je dat soort dingen? Er is zoveel dat je niet weet...

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ook al reageer ik minder dan voorheen, dit soort lijstjes vind ik nog steeds wel leuk. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als ik geschrapt zou worden omdat ik niet voldoende post.

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Beebie, daar hoef je je geen zorgen over te maken! Het gaat om anderen hoor! :) Jij komt nog vaak langs!

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    nou miep 3 antwoorden hihihi

@kar moet ik boos op je gaan worden.
    LAAT DAT DING STAAN NOU!
    doe nou eens rustig meid..
    en die dingen waar je over nadenkt, geloof me dat regelt zich zelf allemaal.
    dan doe je de dingen zonder erbij na te denken.

Als het warme voetjes heb doe je geen sokjes aan,koude wel.
    als ze net geboren zijn kan je het beter wel doen omdat ze snel qua temp zakken.
    Maar heb je kleintje koorts laat je ze uit.

Ik zeg altijd heb jij het koud, je kleintje ook jij niet, je kleintje ook niet.

19. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Peetje, hou jij je gemak een beetje. Straks stuck je weer helemaal in elkaar en kan je vanavond niet naar de kermis.
    Waarom vind je die naam niet meer mooi? Ik vond hem juist heel leuk en goed passen bij jullie achternaam.

Nou Kar, ik zou het wel weten hoor. ;) Gaaf dat jullie kaartjes hebben voor Bertje. Ik lig altijd helemaal in een deuk om hem.

Heb je na de seks ook zo'n buikpijn? Dan kan het idd daar van komen. Maar ik ben geen vk of iets dergelijks, dus zou maar effe bellen.

Hier ook geen seks meer. Ik zat daarna een half uur bij te komen van de pijn. Dus wij beginnen er ook maar even niet aan.

Hoe 't met je tenen? Beetje blauw.

Niva, rust maar lekker uit meid. Zal als ik jou was wel lekker buiten rusten. ;) Pak straks lekker de hangmat weer.

Miep, voor huilen heb je lucht nodig in je longen. Vandaar dat ze nog niet huilen.

Elma, Dat nieuwe kwaaltje kan idd komen doordat je steeds minder ruimte krijgt voor de rest van je organen. Maar voor de zekerheid toch maar even aan je vk vragen.

20. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ze schapt zomaar niet iemand hoor ;)
    maar mocht per ongeluk iemand geschapt worden die denkt
    `hey ik wil er nog op``
    dan kunnen die altijd even een pb naar haar sturen.

Deel Deze Pagina