Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    @ evelieveling : ik snap ook nix van "zwangerschapswiskunde" ;)
    Maar tijdens je eerste echo kunnen ze precies bepalen hoever je bent!

Fijn voor je dat et goed is....
    Groetjes Mona

2. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    @Evelieveling: Maak je geen zorgen! Ik heb vrijdag m'n eerste echo gehad en ik citeer even mezelf voor de duidelijkheid:
    Ik heb waarschijnlijk m'n eisprong ook tussen de 16e en 18e gehad en het is dus normaal dat je nog niets kan zien, wij kregen trouwens ook geen foto mee om dezelfde reden. De embrio is nog te klein om te kunnen zien, laat staan dat je het net ontwikkelde rudimentaire hartje kan zien, dat klopt nog maar zwakjes en heeft nog maar 1 kamer, maar we waren blij dat het op z'n plek zit en tot nu toe de juiste afmetingen heeft (de zak was 9mm). Vanaf eind volgende week moet de embrio zichtbaar worden, dan wordt ook de hartactiviteit sterker. Vandaar dat je dan een 2e echo krijgt.

Leuk dat je die al vrijdag de 24e hebt! Kan je mij vertellen hoe alles er dan uitmoet zien (ik heb 'm die maandag erop). Spannend hoor.

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik hoop et Kar ! Misschien valt et mee ! :rolleyes:

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heeeel erg bedankt voor dit verhaal!
    Dan zit het gewoon goed... deze kleine blijft gewoon nog 8 maanden in mijn buik! Ik wil het!

Overigens... het hoofd van papa... dat was goud waard... zo trots toen ze de vruchtzak zagen... zo verliefd als hij keek...
    *smelt*

5. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Meiden, ik had net bij het afvegen een beetje roze slijm, heb even aan bmm gevoeld, deze zit nog hoog en is dicht, wat kan dit zijn? Zou het nog van de innestelling kunnen zijn? Als ik normaal ongi wordt, en bij mijn mk in juni, begint het altijd direct met helder rood bloed, het was nu roze, bruinachtig.

Hopelijk zet het niet door, ben zo blij terug zwanger te zijn. Heeft iemand van jullie ervaring?

Help,

Moons

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Evelieveling, wat fijn dat alles goed is. Ik hoop dat je een beetje bent opgelucht!

Moons, hè, getsie, naar is dat. Ik kan je geen wijze raad geven ik heb zelf nul ervaring. Maar zoals ik hier al eens gelezen heb, hoeft dat helemaal niks te betekenen. Even afwachten dus!

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoe is het bij jullie met de aanstaande papa's (of mama, twinny!)

Die van mij had in z'n gedachten al een heel kamertje ingericht, en ohw wat zitten we weer heerlijk op één lijn! Leuk is dat. Hij heeft volgens mij al over veel meer dingen nagedacht dan ik. Ik zei gisteren zomaar, o ja kaartjes daar heb ik nog niet aan gedacht. Hij: Ja, ik wel en...naar wie moeten we ze sturen! haha, die vond ik zo grappig! Hij was ze in gedachten al aan het versturen!

8. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Leuk is dat hé vissie..... mijn mannetje heeft dit weekeinde alle achterstallige klusjes gedaan :) hij begint broeds te worden volgens mij ..... ;)

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Moons, bruin duidt op oud bloed. Dus dat hoeft niets te betekenen. Lichtroze kan innesteling zijn.
    En ook helderrood hoeft niet altijd wat te zijn... kijk maar naar mij.

Probeer het nog even aan te kijken. Mocht je het morgen weer hebben, gewoon de verloskundige bellen.

10. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Hopelijk stopt het nu, ik wil zo wie zo morgenvroeg nog een test doen om te zien of de streep duidelijker is geworden, mocht het doorzetten dan bel ik de vk morgen even.

Dank jullie wel meiden, hopelijk heeft het niets te betekenen.

Liefs Moons

11. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Sterkte Moons!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi Moons, ik heb het ook gehad, een weekje geleden. Eerst een beetje heeeel licht bruinig, toen wat roze-rood, en toen weer bruinig. Mijn huisarts zei dat het een innesteling kon zijn (ik was toen 5 weken zwanger), dus waarschijnlijk bij jou ook?
    Vast niets aan de hand hoor!

Evelieveling, wat schattig dat jouw vriend zo trots was! Echt super die mannen.

13. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    provincie Groningen
    Heb mijn banner verandert. Verlies nu helder bloed en heb ongi krampen. Denk dat het eitje wel bevrucht was (vanwege de positieve test) maar niet goed ingenesteld. Helaas, door naar de volgende ronde.

liefs Moons

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooh moons toch! Wat zonde. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.... Hopelijk snel op het augustus topic dan! Maar wacht het nog even af...
    Heel veel sterkte meid!

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Moons... je kan het niet zeker weten.
    Lees eens terug naar wat ik vorige week had!
    Helderrood bloed... veel bloed...
    Geen stolsels en of bruin bloed.
    Vreselijke krampen, pijn in mijn onderrug en de uistraling naar mijn benen die ik altijd heb met ongesteldheid.

Maar gisteren een mooi rond vruchtje. Als het vruchtje aan het afsterven is zijn er al stolsels te zien en is het vruchtje niet meer mooi rond.

Wil je geen valse hoop geven, maar laat er toch even naar kijken!

Sterkte!
    KUS

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Denk je dat het bij mij dan ook nog goed zit, Evelieveling? Ik had geen krampen enzo... Ik wil het zo graag weten! Wat dat betreft lijkt zo'n echo me heerlijk, ook al heb je nog geen hartje gezien.
    Wat een piekeraar ben ik ook.

Heb trouwens de laatste dagen aanmerkelijk minder last van die ongi-krampen en buikpijnen. Goed teken? Zucht...

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow, bij mij is het piekeren ook nog niet over, ondanks dat ik het nu 'gezien' heb. Want ja... dat hartje klopte nog niet.

Zekerheid heb je gewoon nooit. Pas als het gezond geboren is. Maar ja, ook dan kunnen er nog afwijkingen zijn, een autistisch kindje bijvoorbeeld.

Hou er maar rekening mee dat je zorgeloze leventje voorbij is. Alles draait nu om de gezondheid van je wurmpje.

Kar... als je zo onzeker blijft... bel dan gewoon met je verloskundige. Daar zijn ze voor. Hun steun heeft mij in ieder geval geholpen!

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hihihi, ja ik heb ook al bedacht dat ik me vanaf nu ALTIJD zorgen zal blijven maken om mijn kind. Ongelooflijk he. Het houdt niet op. Dat besef ik me gelukkig ook wel hoor, dat ook als het kindje er is, ik zal blijven piekeren.

Maar het is toch normaal dat je het hartje nog niet kon zien als je 5,5 week zwanger zou zijn nu?

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Heb gisteren gebeld met de VK, kreeg weer een assistente dus ik kom daar gewoon niet verder. Ik vraag 4 december wel het hemd van haar lijf. En dan weer wachten op een echo daarna. Daar word ik zo boos om, dat je dan alsnog weer moet wachten! Plus mijn vriend en ik moeten er vrij voor nemen van ons werk etc. Ik krijg wel eens het idee dat die praktijken nog ingericht zijn voor mensen die niet werken ofzo. - Niets ten nadele van mensen die niet werken hoor! ;)

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, die telling strookt niet met de tellingen die ze hier op internet gebruiken.
    Want dan nemen ze de eerste dag van je laatste ongesteldheid.
    En dan zou ik in week 7 zitten.
    En volgens die verhalen klopt het hartje wel.

Dus... wat moet ik nou aanhouden? Ik weet het even niet meer...

Deel Deze Pagina