Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    @Kar76: Komt de verloskundige bij je thuis?

@Adine: Ik heb een zwangerschapskaart...daar staat ook altijd op wanneer ik weer langs moet komen.

@Zanoni: hihi, ik heb stiekem ook al gekeken naar mijn werkdagen. Mijn verlof gaat weliswaar pas 4 juli in (dan zijn de eerste waarschijnlijk al bevallen. Gek idee, he), maar ik moet nog maar 16 dagen voor de klas staan........De rest is vergaderingen, docentenuitje, rapoortuitreiking enz..

@koekie en marloes: bij mijn 1e bevalling had ik al 4 cm ontsluiting toen ik toch maar de vk belde omdat ik al de hele dag buikpijn had. Toen ze kwam toucheerde ze me en toen pas kreeg ik weeen. Ik weet ook niet hoe ik het anders zou moeten beschrijven als zo als Peetje het al heeft gedaan. Bij Maura begon het heel rustig, bij de boys meteen heel heftig. Dat is dan wat minder leuk. Mijn persweeen kreeg ik altijd op het moment dat mijn vliezen braken. Schrik niet van de enorme hoeveelheid vruchtwater dat eruit komt! En dan is het inderdaad alsof je moet poepen. ( ik neem aan, peetje, dat je dat met faxxen bedoelde?). Maar maak je maar niet druk, je herkent het echt wel als het zover is. Je moet maar denken dat er miljoenen vrouwen je voor zijn gegaan....*grijns*

@Lexi: vind het ook en erg raar verhaal. En dan te bedenken dat we een gigantisch lerarentekort hebben. Nou, ik zou zeggen "graag of niet". Misschien zijn er nog andere scholen bij jou in de buurt waar ze docenten nodig hebben? Wanneer loopt je huidig contract af? Of hebben ze gewoon geen zin om je verlof tot aan de kerstvakantie te betalen?

@Neera: bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Het is toch altijd weer schrikken als je leest dat de zwangerschap bij iemand net iets anders verloopt. Zo zie je maar hoe gelukkig je jezelf moet prijzen als alles goed gaat. Ook van mij dus groetjes aan Sonya en uiteraard hoop ik dat alles goed komt.

@Sterrekind: Fijn dat Pepijn weer beter is...Gelukkig geen hersenschudding dus. En nu moeten we maar snel wat afspreken...Volgende week heb ik vakantie dus dan sms ik je ff

Zo, 15 pagina's gelezen en reacties geplaatst...Ben dus weer bij.

Ben vandaag teruggekomen van kamp. Maandagavond 6 km door het bos gelopen naar de bowlingbaan en weer 6km terug. Ben nog nooit zo blij geweest toen ik het kamp zag. pfffffffffffff
    Dinsdag was wel erg relaxed.. Zat gewoon een beetje de kijken, lezen, foto's te maken terwijl de kids aan het steppen, mountainbijken, tokkelen, vlotbouwen of boogschieten waren. De nachten waren wel kort, maar goed, dat weet je van te voren, dus vanmiddag maar 2 uur bijgeslapen.
    En over de kids, tja, wat zal ik zeggen. Van het merendeel hoop ik dat mijn kids zo nooit worden. Verwende rijke lui's kids, die altijd maar op hun wenken bediend worden, geen 'nee' accepteren, nog nooit een afwasborstel gezien hebben en het heel normaal vinden dat je met 15 jaar alleen op vakantie naar New York gaat.
    Maar goed, dat hebben we dus ook weer gehad. Morgen nog een dag les en rapportvergaderingen en dan heb ik vakantie tot 9 mei!

Maura en Myron gaan in de meivakantie bij hun nichtjes in Goes logeren. Dus we hebben dan een week lang maar één kind. Heel raar!

Zoals jullie gelezen hebben zitten Marloes en ik nu onder de 100 dagen. Wij hebben hier dan altijd een meetlint hangen en knippen er dan elke dag 1 cm vanaf. Van Maura hebben we nog 5 cm over, van Myron 6cm. Maar Meallán kwam 8 dagen later.... Dus ben benieuwd of we nu weer wat overhouden of niet....

Verder geen nieuws, alles prima.
    Tot mails, Melanie

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Heeft iemand toevallig vanavond Friends gezien? Ging over de bevalling van het zoontje van Ross. Ik moest er wel heel erg om lachen en bedacht me ook dat ik hoopte dat mijn vriend niet zo onhandig is en zulke suffe dingen gaat zeggen als-ie het hoofd klem ziet zitten in m'n doos ;)

@Melanie: nee er zijn geen scholen dichter in de buurt, op de andere school heb ik al gewerkt (dat was helemaal niks) en dan is er nog een reformatorische school, daar zullen ze me vast niet willen hebben.
    Maar komt er in elk geval op neer dat de schoolleiding alleen de negatieve dingen heeft gezegd en het sectiehoofd van Engels veel positiever en vooral genuanceerder was. En vooral was het fijn dat ik mijn zegje even kon doen!
    Contract loopt af per 1 augustus, verlof zou dan nog duren tot ongeveer 20 november. Zo niet dan zou ik een maand eerder alweer sollicitatieplicht hebben vermoed ik, want dan telt mijn vakantie na 1 augustus niet mee.
    Maar het oordeel van het sectiehoofd stemde mij veel hoopvoller en positiever dus ik ga me daar gewoon op richten.

@Melanie nog een keer: ik woon in Goes! Als je zin hebt om wanneer je de kids dropt iets af te spreken (als ik terug ben van mijn eigen vakantietje natuurlijk) dan moet je maar even PBen!

Nou, de koffer is gepakt, ik ga maffen. Morgenavond lekker op de boot naar Engeland :D:D

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    [quote="MelanieMZoals jullie gelezen hebben zitten Marloes en ik nu onder de 100 dagen. Wij hebben hier dan altijd een meetlint hangen en knippen er dan elke dag 1 cm vanaf. Van Maura hebben we nog 5 cm over, van Myron 6cm. Maar Meallán kwam 8 dagen later.... Dus ben benieuwd of we nu weer wat overhouden of niet....

[/quote]

Wat een leuk idee! Die heb ik nog niet eerder gehoord. En zo weten de andere kids meteen hoe lang het nog gaat duren!

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge dames,

Landa, succes in het zh. Hoop voor je dat het allemaal meevalt. En doe rustig aan he.

Tanya, moet je vandaag dat kastje inleveren?

Lexi, Gelukkig had je sectiehoofd een wat positiver verhaal. Dat geeft de burger weer moed.
    Geniet lekker van je vakantie. :D

Koeky, dat jij nog in gewone kleding kan. Dat luk mij niet meer.

Zanoni, heb je al die 7 boeken al doorgespit? :D Leuk he, plaatjes kijken.

Kim, zw. zwemmen is heel relaxed en er hoeft geen tempo in. Dus wij kwekken ook wat af. :D

Peetje, wordt vrijdag dus weer naar de kermis? :D

Marloes, jij ook lekker vakantie. Geniet ervan en ik ben erg benieuwd naar je zus.

Kar, heb je de ha al gebeld?

Melanie, wat een leuk idee van dat meetlint. En jij ook, geniet lekker van je vakantie.

Dikke voeten. Ik merk wel dat mijn schoenen nu gaan klemmen. Volgens mij is er heel weing tegen te doen, dan alleen voetjes omhoog als je even zit.

Zo, vandaag weer een druk daagje. Straks komen mijn 2 schoonzussen op visite. En een andere schoonzus moet ik nog bij de garage ophalen en ik wil nu nog heel even naar de winkel voor melk en wat lekker bij de koffie.

Vanavond de laatste les yoga. Joepie... Dat hebben we dan ook weer gehad.

5. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Kan wel merken dat het mooi weer is; het is hier een stuk rustiger!
    Moet nog 2 dagen werken en dan heb ik ook lekker een week vrij, kan ik beginnen met verhuisdozen inpakken. Dan komt het allemaal ook dichterbij EINDELIJK WEER TERUG VERHUIZEN!
    Hoop dat het wel mooi weer blijft, maar zo benauwd als gisteren :confused: , ik had er wel moeite mee. Een klein rondje met de hond lopen was al teveel! Dat wordt nog wat als we een warme zomer krijgen! Maar ja, wil ook niet teveel klagen; van regen wordt ik ook niet vrolijk!.

@slapen: gaat nog goed. Wordt alleen 1x per nacht wakker om te plassen, verder niets!
    @lekkende borsten: ook (nog) geen last van!
    Eigenlijk mag ik niet klagen; de zwangerschap verloopt prima. Moet alleen zeggen dat ik nu merk dat mijn buik in de weg gaat zitten! Ook merk ik dat we naar het einde toe gaan; heb nergens meer zin in, heb het nu al zo'n beetje gehad! Erg eigenlijk :oops:

Fijne dag allemaal!

Liefs Elma

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou Elma, ik heb het eigenlijk ook wel gehad. Ik word momenteel beperkt in mijn vrijheid. Als ik ook maar even in de tuin werkt, pffff dan heb ik een uur nodig om bij te komen. Even dit of even dat is er niet meer bij. Ik hoor dus niet echt bij de dames, die zwanger zijn leuk vinden.

7. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Wat een leuk idee! Die heb ik nog niet eerder gehoord. En zo weten de andere kids meteen hoe lang het nog gaat duren![/quote]

Heel leuk idee, ga gelijk opzoek naar een met lint. :)

8. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Adine, vond je yoga niet leuk?

Ik heb net plantjes bij de Gamma gehaald, het was erg druk maar ik heb veel plantjes voor weinig geld. :)

Weet wat je zegt Adine, want als je bevallen bent dan is het heel raar dat er niks meer in je leeft en ga je je buik missen.

9. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Ik heb net mijn banner op dagen gezet, dat was even schrikken.
    Ik mag al 1/3de van het meetlint gaan afknippen.

10. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk

11. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Jij schiet idd al erg op. Nog 67 dagen, klinkt niet zo ver als nog 2 1/2 maand.

Babydump belde net. Op 4 mei komen ze de kinderwagen al brengen. Wij zijn de eerste op de route en ze kunnen al om 7.00 uur voor de deur staan. :confused:

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    hi dames,

Lexi: je leest het niet meer, maar toch.. veel plezier in Engeland

Melanie: grappig idee, vooral voor ongeduldige kindjes. Bij mij op school zijn die pubers net zo erg.. aan het begin van de week roepen ze: nog 14 weken he juf.. aan het eind zijn er nog maar 11 weken over...

Nu zuslief... ze is 2 dagen overtijd en wil morgen gaan testen. Spannend...
    Normaal werd ze binnen 14 dagen ongesteld als ze de laatste spuit gezet had.. en dit is dus dag 16.
    en dan nog de vraag: is het er 1 of zijn het er 2.. (ze had nl 2 eitjes) haha mijn vader en moeder binnen een half jaar 4 kleinkinderen erbij

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Haha Marloes, ik lees het nog wel hoor! We gaan vanavond pas met de boot dus tegen einde middag ga ik naar mijn vriend zijn werk, daar eten we nog wat en daarna rijden we door naar Europoort.

Succes voor je zus trouwens!

14. Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Kar Lief van je dat je bezorgt om me bent! Is er tenminste nog iemand bezorgd om me, van mijn familie moet ik het niet hebben...

Adine Dat wordt vroeg op dan 4 mei, vanaf 7 uur tjee. Of heb je een deurbel die je op de slaapkamer ook kan horen? Dan kan je gewoon op bed blijven liggen en als ze aanbellen gillen dat je eraan komt.

Lexi Veel plezier in Engeland!

Marloes Ik hoop het zo voor je zus dat het raak is! Mijn duimen draaien!

Gisteren is dat kastje eraf gehaald en die elektrodes. Ik heb nu alleen 5 gigantische rode vlekken zitten, 3 onder mijn borsten en 2 in mijn nek, en ze doen pijn ook. Ik heb dus waarschijnlijk een allergische reactie gehad op die plakkers, heel fijn. Vandaar dat ik er ook zo'n last van had waarschijnlijk.
    Hier ook iemand die zwanger zijn niet altijd even leuk vindt. Deze week ben ik echt 24 uur per dag misselijk en spugen. Normaal was dat alleen 's ochtends. Als er iemand belt waarschuw ik altijd even dt als ik plots opgehangen heb dat ik dan weer boven de WC hang... En dit hele warme weer hoeft voor mij ook niet. Ik heb dan niet zo'n last van dikke voeten (maar ja heb steunkousen) maar ben heel gauw duizelig en draaierig. Als ik weet dat ik bv om 13 uur ga lopen met Tygo dan moet ik echt een half uur van te voren iets zoets drinken/eten, bv mierzoete ranja ofzo.
    We hebben afgelopen maandag het definitieve kaartje uitgezocht, nu moeten we ons nog gaan buigen over de tekst.
    Ik zit een beetje in dubio. Marc zijn moeder is geopereerd aan haar schildklier afgelopen dinsdag en nu wil Marc vanavond op bezoek. Maar het bezoekuur is van 18.30 tot 20.00. Het is een uur rijden voor ons. Marc is pas om 17 uur thuis, dan nog eten en Tygo uitlaten en dan meteen weg. Ik heb al tegen Marc gezegd dat hij dan beter alleen kan gaan, anders loop ik me toch weer op te winden over haar (ze tonen dus absoluut geen interesse in de zwangerschap, is een heel verhaal). Dan kan ik lekker thuisblijven, lekker alles op mijn gemakje doen, lekker badderen ofzo. Want als we met zijn 2-en gaan zijn we weer de hele avond weg, want na het bezoek verplicht koffie drinken bij zijn vader en dan nog weer een uur terug rijden. Maar als ik niet meega ben ik bang dat ze me dat kwalijk neemt (terwijl ze ook nooit komen als ik in het ziekenhuis lig). Ze denken alleen maar aan hunzelf. Ik weet wel dat ik voor mezelf moet kiezen maar ik wil weer geen gezeik. Pfff moeilijk.
    Nu iets leuks! Soms als ik achter de PC zit kan ukkie heel erg hard trappen/boksen, zo hard dat ik er zelf ook helemaal van beweeg! En gisteren in bed leek mijn buik wel een woeste oceaan, zo tekeer ging hij! Ook tijdens de cursus gisteren, je zag gewoon mijn buik de hele tijd bewegen als ik zat. Echt heel leuk!

Liefs, Tanya

15. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    kies lekker voor jezelf Tanya.. zeg gewoon dat jij langs komt als ze weer thuis is.

en 5 rode vlekken... gelukkig maar 2 zichtbaar voor de rest. Heb je er nu ook last van?

Grappig he, dat bewegen, ik heb dat ook altijd als ik met de laptop op de bank zit/lig

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Grrrr zat lekker te typen alles weg. Dus ben een hoop kwijt. *zucht*

hihi @kar tis idd een eigenwijs meisje.
    @Melanie, oftewel als het zover is weet je het meteen. Dat zei de VK ook al. Als je een wee hebt weet je meteen dat dat nou een wee is. :) Ik baalde wel ben als de dood voor pijn. :( Ik hoop eigenlijk gewoon dat ik d'r er uit nies als het zover is. :D Maar dat hoopt iedereen.

@adine, nou ja gewone kleding qua t-shirts enzo draag ik me eigen kleren nog. En alles is tegenwoordig zo stretch dat dat wel lukt met een M. Maar broeken en zo niet hoor, dat zijn bolliebroeken. Dat rokje heb ik gewoon een paar maten groter gekocht zodat het alleen over me heupen zit. Dus dat kan ik me dr nog wel in persen. Moeten m'n heupen natuurlijk niet dikker worden.

@Tanya, heb je nog wel op de cursus gelet?

In m'n onderschrift staat de link naar de echo op youtube.

17. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Ach , ik kan zo genieten van dit weer. Vind het gewoon zonde om binnen te zijn, hihi.......

Marloes: ik ga heel hard duimen voor je zusje.....het lijkt me zo ontzettend fijn voor haar!

Tanya: als je te lang blijft spugen en je zo blijft voelen meis, is het toch echt van belang dat je de vk/gyno ff belt, want dat is niet oke........

Ga nu weer genieten!

Twinny

18. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    :confused: Dat is wel heel vroeg :confused:

19. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Marloes, spannend zeg voor je zus! En dan nog kans op een 2ling ook! Helemaal super! Ik duim mee!

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Tanya, gewoon voor jezelf kiezen meid!

Share This Page