Moons....wat naar voor je. Veel sterkte meis. Ik probeer niet zo veel te piekeren. Tot nu toe luk me dat aardig. Maar zoals Evelieveling zegt, je zorgeloze leven is voorbij. Daar heb je helemaal gelijk in. De misselijkheid is er weer. Als ik maar blijf eten, gaat het eigenlijk het beste. Stom is dat he. Vanmiddag werken. Ik ben nu al moe. Gelukkig maar 3 uurtjes, dus dat is nog wel te doen. Mijn hubbie draaft voor me. Hij is nog nooit zo attent en lief geweest. Op dat gebied zou ik altijd wel zwanger willen zijn.
Ik denk dat je de telling van de VK moet aanhouden. Het vruchtje zag er goed uit, was mooi rond, geen stolsels etc. Alleen waarschijnlijk ben je iets minder ver dan je dacht. Wat je gisteren zei, je eisprong was waarschijnlijk later? Die 2 weken vanaf je menstruatie krijg je toch kado? Of ben ik nu de weg ook kwijt?
De vk houdt dat toch ook aan? De eerste dag van je laatste ongi. Dat doen ze uit voorzorg, want de meeste weten niet wanneer ze hun ei hebben gehad. Trouwens dit kan alleen met een regelmatige cyclus. Heb je een onregelmatige cyclus, dan moet je op de termijnecho wachten.
Ik heb gisteren contact gehad met de vk, ze heeft gezegd dat ik haar 9 december terug moet bellen om een afspraak te maken voor begin januari? Ik vind dit best laat, of is dit normaal? En wat voor een echo gaat ze dan doen, een termijn echo of normale?
Dan klopt het dus niet. Want mijn eerste dag laatste ongi was echt 28 sept. Dus zou ik in de 7e week zitten. En het was pas mijn 2e cyclus, dus misschien dat ze daarom een andere datum hebben gepakt. Ik weet het even niet meer. Zo maar eens bellen!
Dat vind ik ook best laat, Alina. De meeste kunnen al met 8 weken voor een intake gesprek. En jij zou dan allang op de 12 weken zitten. Hebben jullie de kraamzorg al gebeld? Dat moet je binnen de 3 maanden doen. Ik wil eerst even de vk afwachten, wat die zegt.
Hoi Aline, Ik weet het niet eigenlijk, het klinkt laat, hoe ver ben je dan? Ik moet 4 december voor een intake, en dan krijg ik nog geen echo. Dus een echo is niet standaard bij een eerste bezoek aan je VK. Misschien kun je zeggen dat je je nogal onzeker voelt en liever eerder wil komen omdat je veel vragen hebt?
Ik heb eens opgezocht hoe ik verzekerd ben, moet me bijverzekeren. Ik ga wel 30 euro per maand meer betalen aan die zorgverzekering komend jaar! Door de nieuwe hogere premies enzo. Het schijnt inderdaad dat je daar snel mee moet zijn, dus ik ga maar eens bellen. Bijverzekeren en dan meteen aanvragen. Alleen heeft Menzis geen afspraken met kraamzorg bij mij in Assen, dus hoe dat moet? Is het dan duurder?
Op internet staat bij Menzis: neem uiterlijk de 20e week van uw zwangerschap contact met ons op voor kraamzorg. Dus even de VK afwachten denk ik.
Moons, meisje toch! Ik hoop echt dat dit gaat ophouden voor je en dat je toch bij ons mag blijven. Dit lijkt me zo verschrikkelijk, ik weet hoe onzeker je kan zijn, ook ik kijk nog steeds bij elk toiletbezoek (en daar kom ik vaak) op mijn papiertje. Kan me zo voorstellen dat je nou zo'n rot gevoel zal hebben. Heel veel sterkte meis, en hoop dat dit wondertje zal vechten voor jullie en lekker blijft zitten. Dikke knuff, Monique
Hoe kan ik dat nou zeggen? In augustus gestopt met de nuvaring, 26 aug. ongesteld. 28 september weer ongesteld, dus wel wat langer dan 28 dagen, maar goed, de eerste keer na het stoppen met de pil. Keurig op 2 weken voelde ik de eisprong, dit was 16 oktober. En nu zwanger. Dus... wat kan je zeggen over een regelmatige cyclus met maar 1 echte cyclus tussen stoppen met de nuvaring en zwanger worden...
Hoelang duurde dat bloedverlies bij jou? Heb nu echt veel bloed met slijm, net als bij mijn eerste ongi dag. Kramp in baarmoeder. zere benen. Ik wil het eigenlijk nog even afwachten. Had nog maar net getest, dus weet het niet. Als het is gestopt en ik voel me nog zwanger dan ga ik nog een test doen om te zien wat die aangeeft. Als ik dan volgens de test nog zwanger ben bel ik de vk op. Die kunnen met een zwangerschap van 4 week toch nog niets zien op de echo? Dank je lieverd voor deze bemoedigende woorden. Ik hou nog een klein beetje hoop. Liefs Moons
Nou, dan heb jij nogwel even. Wij zijn bij de OZ verzekerd en die zeggen: uiterlijk in de derde maand van uw zwangerschap inschrijven. Vind ik wel erg vroeg hoor.
Nee, daar kan je idd niks over zeggen. Ben bang dat je dan toch even op de volgende echto moet wachten, om het hartje te horen. Luisteren ze dan met zo'n doppler toner?
@Moons! Is het zeker dat het voorbij is? Misschien is het loos alarm? Ik wil je geen valse hoop geven maar je weet het maar nooit? @Evelieveling: wat er eerder gezegd is klopt, normaal gesproken wordt de 1e dag vd laatste ongesteldheid aangehouden omdat die datum tenminste zeker vaststaat en de eisprong over het algemeen niet goed te herleiden is, dan worden er 40 weken geteld (of ook: tel er bij die datum 9 maanden en 7 dagen bij op). Als de eisprong niet precies 2 weken na de 1e dag vd ongesteldheid plaats vind (en dat is eigenlijk meestal zo) dan klopt het dus niet helemaal, maar omdat het kindje ook niet altijd precies 38 weken haalt (= 40 min je 2 weken voor de conceptie) maar eerder of later geboren wordt (iedereen heeft z'n eigen ritme) wordt die datum als een soort indicatie aangehouden maar ik geloof dat slechts 10% ofzo op die datum ook echt bevalt. Als je bv 3 weken later je eisprong hebt gehad (het is vrij normaal om een onregelmatige cyclus te hebben) dan kan dat later op de echo gezien worden, aangezien de ontwikkeling vd embrio voornamelijk in het prille begin volgens een vrij strak schema gaat. Vandaar dat ze je op 5 weken hebben gezet, dwz: 3 weken vanaf de bevruchting, die 5 weken is dus manier van rekenen alsof je altijd 2 weken voor de bevruchting ongesteld was (alsof je dus regelmatig bent, dwz: 28 dagen). Je vruchtje heeft altijd 2 weken minder dan dat er in de volksmond gezegd wordt, als je zegt: ik "ben" 8 weken, dan is je frummel dus 6 weken oud, etc. Af en toe wat verwarrend inderdaad. Op de volgende website moet je daar heel goed rekening meehouden, daar wordt alles afgebeeld en besproken met de conceptiedatum als indicatie. Daar moet je dus altijd 2 weken bij optellen om aan je "gewone" zwangerschapstijd te komen, dat kan dus heel verwarrend zijn. De beelden zijn echter geweldig en als je zoekt dan kan je heel verhelderende videootjes zien waar alles wordt getoont over het hoe en wat en wanneer (daar ben ik zo betweterig van geworden ) : http://www.ehd.org/science_imagegal1.php --> van harte aanbevolen als je afbeeldingen en videos vanaf het moment van conceptie wilt zien met alle wetenschappelijke informatie over frummels en frommels, van hummels tot aan de volwassenheid. Vergeet niet er altijd 2 weken bij op te tellen!!!
hallo meiden o moons: wat ontzettend nu, ik denk aan je meid........ Evelieveling: ben blij dat de echo jullie gerust heeft kunnen stellen. Ik denk niet dat je kunt bepalen dat je een regelmatige cyclus hebt, aangezien je net van de anti-conceptie af was. Mijn eisprong was 13 oktober en ik ben korter zwanger dan jij. Dat komt mede omdat ik in mijn banner kon aangegeven wat mijn gemiddelde cyclus was. Het kan dus goed kloppen dat je de 6 wkn nog niet gepasseerd bent en de vk gelijk had. Dan klopt het beeld van de echo ook..... Monique: ik kijk ook nog vaak met spannind naar mijn papiertje hoor...... Zijn hier trouwens meiden die hun cyclus getempt hebben? Ik vroeg me af of die nog door getempt hebben? Op de een of andere manier kom ik er niet vanaf, verwacht nog elke morgen een daling ..... Misschien dat ik na donderdag dat ding eindelijk weg kan doen! Hier flink vastzittende verkoudheid. Wil geen meds pakken zolang ik geen koorst of pijn heb, dus blijft niets anders over dan uitzieken en stomen! grtjs Twinny
Hoi Twinny, nee, ik temperatuurde niet - ik ben nog sneller dan Evelieveling zwanger geworden, meteen de eerste keer na stoppen met anticonceptie. Denk de 10e oktober mijn eisprong gehad te hebben, of de 11e. Ik heb mijn temperatuur wel opgenomen de week voor ik positief testte, en het viel me op dat die zo hoog was! Nu temp ik dus niet meer.
Ik had deze ronde wel getempt, maar niet doorgetemp. Ik bleef heel erg hoog zitten en dat was voor mij ook een teken, dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn.
Ik heb helemaal niet getempt. Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil. Ik heb nogal wat overgewicht en ik ben al 33, dus verwacht dat het best een tijdje zou duren voordat ik zwanger zou worden. Verder niet continiu mee bezig geweest. Niet meer gevreeen dan anders en maar gewoon natuur zijn gang laten gaan. Nu toch al na 3 maanden zwanger! Heel blij mee natuurlijk... maar als ik sommige verhalen lees over tempteratuurlijsten, steeds weer teleurstellingen als menstruatie dan toch weer komt.. die tijd heb ik 'gelukkig' niet gekend.. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Heb nog geen echo gehad..