Ik was ook pas in augustus gestopt met de pil. Dat tempen vond ik wel handig om alvast te beginnen voor het geval ik bij de ha terecht zou komen. Zi jong ben ik niet meer en hebt dus ook niet alle tijd. Maar het was al niet meer nodig. Het valt me op, dat die ouwetjes het best nog wel goed doen.
Mijn verstand zegt dat het over is, maar mijn gevoel heeft nog een beetje hoop. Als de bloeding is gestopt wil ik nog wel een keer testen om te zien of ik echt niet meer zwanger ben. Dan weet ik het zeker. Nu eerst maar afwachten. Liefs Moons
hihihi, adine, we doen het zeker goed - ik reken mezelf ook tot de oudjes Moons, ik blijf hoop houden voor jou hoor! Wacht het gewoon eventjes af. Wij denken aan je in ieder geval.
Hey moon, Wat vervelend voor je maar geef inderdaad niet de moed op want als je het verhaal van evelieveling leest kan het altijd nog goed komen. Ik duim voor je en hoop voor je dat de bloeding stopt. Heel veel succes en laat het nog even weten....oke. Dikke knuffel milou
Zo na 36 minuten eindelijk bijgelezen, haha. Weer veel gekletst hier dus. Moons; Wat erg voor je, hopelijk is het llos alarm. Ik duim voor je! Evelieveling; Wat fijn dat jullie een beetje gerustgesteld zijn na de echo, jammer dat het hartje nog niet kloptte, maar wel fijn dat verder alles goed was. Kim; Volgens mij moet je echt rustiger aan gaan doen hoor, haha, ja ik ben een bemoeial. Volgens mij hebben je VK en moeder gelijk. Laatje; Fijn dat het bij jullie zo snel gelukt is. Wij hebben er 6 rondes over gedaan. Achteraf viel het me nog mee, ik had altijd het gevoel dat ik niet zwanger kon worden : Twinny; Ik heb nooit getempt, dus helaas geen ervaring mee. Gewoon dat ding weggooien joh, je bent ZWANGER! alle nieuwe zwangere; GEFELICITEERD en geniet ervan! {|= Hier is alles goed, wel erg moe en zware benen de hele dag. Vandaag lekker vrij en tot 11 uur uitgeslapen. Mijn mannetje is ook erg lief voor me, hij vraagt iedere ochtend hoe het met me gaat, en als ik terug kom van het werk wil hij ook in details weten hoe ik me heb gevoeld, haha, zo lief. Wij hebben 28/11 (nog 2 weken) een intake-gesprek met de VK, en dan moeten we een afspraak maken met 10 weken om een termijnecho te maken. Ik vind na 12 weken de 1e afspraak met de VK wel erg laat! X Neia
Moon, ik hoop met heel m'n hart dat alles toch mee valt en er niets aan de hand blijkt te zijn. Meiden, kunnen jullie misschien raad geven over wat ik het beste kan doen. Na mijn MK in september bij 10 weken (vruchtje was 7 wkn en 3 dagen geworden), heb ik van de VK te horen gekregen dat ik bij de volgende zwangerschap een vroegere echo krijg om te kijken of nu wel alles goed is. Zit nu een beetje in dubio aangezien ik zelf niet goed weet in welke week ik nou het beste de echo kan laten doen. Met 8 weken omdat het toen net mis was gegaan, of juist eerder om al te kunnen zien dat het nu goed gaat en bijvoorbeeld met 10 weken nog een keer te kunnen, of juist pas bij 10 of 12 weken omdat je dan al een heel eind bent en pas echt zeker kunt zeggen dat het waarschijnlijk goed zal gaan? Meiden, graag jullie opinie hierover want ik twijfel met de minuut. Heb daarom ook nog niet contact opgenomen met de VK; ook natuurlijk omdat ik nu pas 4 weken en 3 dagen ben. Ben benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn!
Als ik jou was zou ik eerder een echo willen, bij 7/8 weken bijvoorbeeld. Dan kun je het hartje zien, en dat is toch een geruststelling lijkt me. En dan gewoon nog eentje eisen rond de 10/11 weken.
Twinny, weg leggen die thermometer! En pas weer tevoorschijn halen als je moet worden getempt in je kraamtijd! Ik heb na mijn positieve test op een dinsdag nog t/m zaterdag doorgetempt en heb hem daarna in de kast gelegd! Moon, dat is geen leuk bericht om te lezen! Ik hoop dat het toch nog allemaal goed komt! Alle nieuwe zwangeren natuurlijk van harte gefeliciteerd!
CVW; Ik zou ook inderdaad net zoals Kar kiezen voor een echo met 7 wkn, omdat mij lijkt dat je dan gerustgesteld bent als je het hartje hebt gehoord, daarna gewoon bij 10 weken nog een keer. Maar de VK heeft hier de meeste ervaring mee, misschien kun je ook aan haar vragen wat ze ervan vindt? X Neia
Hey allemaal Voor die gene die allemaal nieuwe juli moeders zijn van harte welkom en geniet van alles. Ik heb zelf een mk gehad toen ik 8 weken was ( vruchtje was 5 weken en 3 dgn) Ik heb mijn eerste echo met 8 ( bij 9 )weken en als het goed is weer rond de 11/12 de week. Mijn vk heeft dat zelf voor gesteld om te doen. Groetjes milou
Ik heb een uur of 3 behoorlijk gebloed. Als ik normaal ongesteld ben dan ben ik altijd maar een halve dag tot een dag ongesteld. Dus voor mijn doen was dit heftig bloeden. Helderrood en ook slijm. En pijn... niet leuk meer. Ze kunnen nog weinig zien van buiten, maar met een inwendige echo moeten ze in ieder geval kunnen zien of er een mooi vruchtje of vruchtzakje is. Hang in there! Kus
Nou dat was even flink bijlezen zeg! Nieuwelingen gefeliciteerd en welkom! Moon, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Even voor alle zekerheid iets checken hoor. Weinig klachten zegt toch in feite helemaal niets over het verloop van de zwangerschap? Het moet toch gewoon toeval zijn dat * ik ben haar naam kwijt* een MK kreeg terwijl ze geen klachten had? Ik heb eigenlijk alleen maar 'last' van mijn boobs (word echt Channie met de big boobies) en wat meer moeite met eten 's ochtends. Ooh en ik ben wat vermoeider dan anders, maar deze week ook minder dat begin vorige week! Oooooh die onzekerheid! Moet nu weer naar mijn werk, pauze is voorbij, vanavond weer bijlezen! Fijne dag nog!
He bedank voor je antwoord. Ik heb besloten toch de bloeding af te wachten. Als ik nu naar de vk zou mogen en ze zien iets zitten is het nog niet gezegt dat het blijft zitten. Bij mijn vorige mk heb ik op zondag bloed verloren, maandag mocht ik voor een inwendige echo, toen zat er nog wel iets, moest het afwachten, kon 2 kanten op, het bleef zitten, of het zou een miskraam worden. Toen 's woensdag iets verloren. Maandag daarop weer een inwendige echo, alles was schoon, ook nog een zw test en die was negatief. Bij de eerste inwendige echo zei de vk dat als het bloeden zou stoppen ik dan na een week een test moest doen om te zien wat die aangaf. Was dus niet meer nodig omdat ik 's woensdags het vruchtje verloor. Als de bloeding voorbij is ga ik opnieuw testen en dan kan ik alsnog de vk bellen. Liefs Moons
Heel veel sterkte toegewenst! ( is soms beetje moeilijk volgen tegen wie er gepraat word omdat moons en ik bijna zelfde naam hebben)
Moons zet hem op he.... grote knuffel vanuit hier... Veel liefs, Marloes *vandaag weer een stapje dichterbij de juli-mama's*
Ben er wel, alleen ik lees heel veel, weet vaak niet wat ik moet schrijven. Voel me goed, alleen zo snel moe en af en toe buikkrampen... Ik lees aandachtig al jullie verhalen. Positieve.. heerlijk! Negatieve.. deprimerend.. wordt er alleen maar banger door. Heb nog geen eerste echo gehad en leef er ook helemaal naar toe (volgende week donderdag). Ik ben nu al op van de zenuwen. Goh, niks te schrijven zeg ik dan.. hihi.. toch aardig lapje tekst geworden! Zo, ga weer ff verder surfen. Er valt nog zo veel te leren over zwangerschap.. is mijn eerste, dus onervaren!