Ja ik voel d'r ook over al en nergens. Tis soms net Jaws. Jeroen praat elke dag even tegen d'r. Wordt ze meestal rustig van.
Het schijnt heel rustige kinderen te geven als je tijdens de zwangerschap tegen het ongeboren kindje kletst. Ik weet natuurlijk niet of dit waar is maar de vriendin van een vriend van mij werd gevraagd of ze veel gepraat had tijdens de zwangerschap. Dit was zo. De kraamverzorgende (volgens mij... of de verloskundige) vroeg dit toen ze het kindje een aantal keren gezien had. Nou hebben zij ook een hond waar veel tegen gepraat wordt, wat ook nog wel eens het idee kan geven dat je tegen uk kletst. Wij hebben katten! Ik hoop dat dit ook werkt! Daarnaast kletst ik ook vaak tegen uk, vaak als reactie op wat ik voel.
mijn ukkie reageert juist nou romy d`r stem zal ie wel herkennen denk ik hoor hihi die hoort ie 12 uur per dag! en als ik tegen de hond praat ow ow hihi tegen haar moet ik vaak zo erg mijn stem verheffen..(mijn hond hoort alleen wat ie horen wilt )
Misschien dat het pas na de geboorte merkbaar is. Dat die ukkies dan al aan alle stemmen gewend zijn.
jawel, romy kon ik niks merken, die werd rustig met alles wat geluid maakte. als het haar maar overheerste, bv ze huilde altijd een paar minuten voordat ze in slaap viel, ook al wiegde je haar nix kreeg d`r stil..... maar als ik de stofzuiger aan deed viel ze gelijk in slaap. Harde muziek ging ze ook van slapen. gek he..
Daarom lees ik nooit bevallingsverhalen! Het gaat toch bij iedereen anders en iedereen ervaart het op haar eigen manier. Sommige verhalen worden ernstig overtrokken heb ik het idee en andere verhalen lijken het beeld te willen geven dat het allemaal wel meevalt. Het gaat toch echt gebeuren!
Heerlijk toch dat je nog kan leven in je eigen huis terwijl je uk slaapt? En dan te bedenken dat sommige mensen alles uit doen en stil gaan doen omdat die kleine slaapt. Die kleine zal dan waarschijnlijk niet weten wat hem/haar overkomt, het is altijd geluid gewend. Al is het alleen maar het ruisen van ons bloed en het kloppen van ons hart.
@biebie.. ik luister ook nooit zo of lees, die van loeki toevallig wel. Maar elk lichaam is anders, iedereen zijn pijngrens is anders. elke vrouw ervaart het toch anders. Kan me wel druk of angstig maken, kleintje moet er toch uit.
Als je dat wel doet heb je in ieder geval een heel grote kans dat 99% van de meiden na hun bevalling zal zeggen dat het is meegevallen als ze joujw verhaal zouden verwachten!
Hebben d`r denk idd zelf aangeleerd. kom vaak bij mensen die zeggen ssttt.. kleine slaapt. Kleine manntje moet er ook dadelijk gewoon aan wennen. Vooral met romy dadelijk met d`r gitaar naast zijn bed met bv een nieuwe single
ja das waar hihihi... als iemand nu aan me vraag kijk je tegen de bevalling op.. zeg ik neeee! ik ga gewoon van zo`n bevalling uit, dan kan het alleen meevallen ja. Het had dus zijn voor en nadelen en hallo..wat krijg je er voor terug.. zou er zelfs een moord voor doen. dus een beetje pijn.. daar krijgen ze ons juli mama`s nie mee stuk
Tuurlijk kunnen wij dit. Alleen niet iedereen heeft dit vertrouwen in zichzelf of kunnen weinig pijn verdragen. Of zijn zo bang dat ze de boel 'dicht' houden. Tja... echt makkelijker zal het er niet op worden dan. Ik ga echt al uitkijken naar de bevalling. Ik ben sowieso nieuwsgierig ingesteld en ben zelfs wel benieuwd naar het gevoel van weëen. Maar dat het pijn gaat doen is zeker. Maar dan.... ons propje in onze armen! Ik kan niet wachten!
Dames ik ga jullie verlaten, ik ga m'n antagel zoeken en een tukkie doen. En waarschijnlijk dromen over kleine dames die hun nieuwste singles laten horen naast m'n bed.