Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Tanya, mooie buik hoor!

Lexi, eet smakelijk bij de mac! Mmmmm.... heb ik daar nu ook wel eens zin in sie! Maar het zijn helaas boterhammetjes met sjooocoooo voor mij.

2. Niet meer actief

Dat valt wel mee, het verschil in afstand. Alleen ukkie lag met 27 weken met zijn rug naar mijn buikwand en nu met zijn rug naar mijn rug, misschien zit daar het verschil in. Ik moet ook wel zeggen dat de grootte van mijn buik met de dag anders is en dat ik blijf afvallen (in omtrek ben ik nog niets toegenomen, maar de buik groeit wel).

Liefs, Tanya

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ohja Lex, fijn dat alles weer goed was bij de vk... laat je me even weten wanneer je weer moet? Kan ik het ff aanpassen op het lijstje!

4. Niet meer actief

Ohja Kirby, ik zal jou ook even een PB sturen met wat gegevens!

Liefs, Tanya

5. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Gelukkig, met Kaartje is alles goed! :)

En inderdaad.... ze is nog aan het bijlezen.... :)

Tanya, superbuik! :)

De weegschaal is hier kapot gegaan, maar ik gok dat ik ergens tussen de 8 en 10 kilo ben aangekomen. Redelijk op schema, denk ik.

Heb zin in iets lekkers te drinken. Er is hier vanmiddag een borrel op het werk, maar ik ben bang dat ik die maar oversla. Ik mis het witbier.... ;)

Hormonaal bezoek, klinkt goed, Lexi! Essent heeft er gisteren aan moeten geloven, ze hadden me eerst op het verkeerde huisnummer aangemeld (B ipv A) en toen wilden ze het rechtzetten, maar hebben ze dus de bovenburen afgesloten.... :confused: Daar hadden wij nog helemaal geen kennis mee gemaakt, dus toen moest ik gisteren met lood in mijn schoenen hun het slechte nieuws vertellen. Het schijnt redelijk eenvoudig weer op te lossen zijn, maar het is geen goeie binnenkomer bij je nieuwe buren.... :oops:

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Tanya, denk dat ik het meeste van je heb... je moet maar ff nakijken in het lijstje (link in m'n onderschrift)! Als er iets niet klopt laat je het maar weten!

7. Niet meer actief

Ik heb je een PB gestuurd met de rest van de gegevens.

Liefs, Tanya

8. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Kirby, heb net je lijst bekeken. Leuk om te zien, joh....
    33 dikke dames staan erop...Dus in principe mogen we in juli elke dag op een bevalling rekenen....Al zullen er wel dagen tussen zitten dat er sommige aan wedstrijdpuffen doen, hihi....Wie floept, poept niezt ... m er als eerste uit?

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kirby, heb je ook een pbtje gestuurd.

Mooie lijst heb je gemaakt.

10. Niet meer actief

Pfff, ik moet de hond uit gaan laten en heb ab-so-luut geeeeeeeeeeeen zin.....

Liefs, Tanya

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    ....wil jullie niet laten watertanden...maar... heb me zojuist op een heerlijk zelfgemaakte bananenmilkshake getrakteerd.....

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    heb ik geluk... ik lust geen bananen...

kijk als het nou een aardbeienmilkshake was...

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Vraagje:

waar is toucheren eigenlijk goed voor?

(n.a.v. onderschrift Tanya)

14. kieteltje

Nee joh, vanille!

15. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Aardbeien heb ik ook...Vers van de markt..... :)

16. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Inwendig onderzoek (toucheren)

Inleiding
    Bevalling
    Techniek
    Uitleg
    ADVERTENTIE

Inleiding
    Het inwendig onderzoek is iets waar veel vrouwen tegenop zien. Het is ook nogal wat om met je benen wijd voor een relatief vreemde te moeten liggen. Zeer veel vrouwen schamen zich hier toch voor. Als je erg tegen een inwendig onderzoek opziet, zeg dat dan tegen je verloskundige. Zij kan hier dan, meer dan normaal, rekening mee houden.

Bevalling
    Als je zwangerschap normaal verloopt is er geen enkele noodzaak om een inwendig onderzoek te doen. Pas bij de bevalling zal er een keer een inwendig onderzoek moeten plaatsvinden. Maar dat kan zelfs tot een minimum beperkt worden. Als je, om wat voor reden dan ook, erg bang bent voor een inwendig onderzoek, dan kan dit tijdens de bevalling achterwege blijven tot jij of de verloskundige per se wil weten hoeveel ontsluiting er is. Veel inwendig onderzoek wordt gedaan omdat de barende graag wil weten hoever zij is.

Techniek
    Je gaat in je blote billen op de onderzoeksbank (of thuis op bed) liggen. De verloskundige doet handschoenen aan en doet hier wat glijmiddel op. Zij zal je ook uitleggen wat ze gaat doen. Probeer je zo slap mogelijk te houden van onderen. Als je het gevoel hebt dat je ergens mee moet knijpen, doe dat dan met je handen en niet met je benen.

Als eerste worden je schaamlippen geopend. Vervolgens brengt de verloskundige heel voorzichtig een vinger een stukje naar binnen. Als je dat kunt verdragen, zal ze pas de tweede vinger in de vagina brengen. Dan gaat ze met beide vingers steeds iets dieper tot ze de baarmoedermond voelt, om te bepalen of die al dan niet verstreken is en of er al ontsluiting is.

In principe mag het inwendig onderzoek geen pijn doen. Hoe beter jij je van onderen slap kunt houden, hoe beter het gaat. Als de verloskundige je toch pijn doet, zeg dat dan. Dan kan ze haar vingers even stil houden zodat de pijn weer wegzakt. Als de baarmoedermond nog erg hoog zit, of als de verloskundige wil strippen, dan is het vaak wel wat pijnlijk.

Uitleg
    Het belangrijkste van het inwendig onderzoek is goede uitleg, rust en ontspanning. Je mag het best zeggen als je wilt dat de verloskundige even stopt met het onderzoek. Maak duidelijk waarom je het vervelend vindt.

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Beetje lange tekst, maar toucheren is dus gewoon dat de vk kijkt hoeveel cm ontsluiting je al hebt...

18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    pfff. Nu op het nieuws.

De mac flurry krijgt een EGEL vriendelijk deksel.

Mensen gooien legen flurry's weg en de egels zijn dol op het ijs, gaan er met hun hoofd in, en blijven dan vast zitten.
    Nu gaan ze een nieuw deksel maken..

19. kieteltje

Maar met 36 weken hoor je toch nog helemaal geen ontsluiting te hebben...? En dan kan je er toch zeker geen 2 weken meer mee doorlopen? Of mis ik iets heel stoms...? :(

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ook als ze dat doen als er nog geen weeën zijn...?

Share This Page