Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hee Meiden,

Ik heb vandaag ook maar een dagje vrij genomen. Ik ben echt extreem moe. Ik heb heerlijk kunnen uitslapen en heb net lekker in bad gezeten. Ga zo maar eens wat doen in huis, moet de was strijken en mijn koffer nog inpakken. Morgen nog 1 dagje werken en dan ga ik samen met mijn moeder voor een paar dagen naar Las Vegas. :)
    Ik vind het vliegen nu wel eng, en denk ook niet dat het een pretje gaat worden ivm mijn misselijkheid / overgeven en mijn opgeblazen darmen. Maar goed ik ga er natuurlijk wel van genieten!
    Ik ga mijn vriendje natuurlijk wel ontzettend missen. Het is ook allemaal zo dubbel....
    Maar deze trip staat al heel lang gepland dus we gaan er zaterdag gewoon voor!

Twinny, wat gaaf dat het hartje klopt! Super meid!

Christie, wat vervelend is dit toch! Een dikke knuff meid!

Alle nieuwe zwangeren natuurlijk welkom! En vooral genieten nu!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh wat leuk Zanoni! Lekker naar Vegas! Vliegen zal inderdaad niet leuk zijn, zo lang zitten. Het eten in het vliegtuig is ook als je niet zwanger bent al nooit zo lekker.... Toch veel plezier!

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi Corine,

Ik had ook wel eens van de vage romed testen gehoord, maar ik wist niet dat dat hetzelfde is als midstream. Ik dacht dat 2 verschillende waren..? Ook bij de webwinkel werden ze enkel midstreamtesten genoemd...

Nou ja, ik voel me ook zwanger nu, ik bedoel ik ben nog niet ongie, en ik was lichtelijk misselijk vanmorgen en ik heb op mijn borsten ook al een paar blauwe aders ontdekt. Nee hoor, ik ga niet meer twijfelen. maar om de één of andere reden durf ik niet nog een andere test te doen... Dan zou ik hem ook speciaal moeten kopen wat ik heb er geen liggen...

enne...jij hebt ook een super streep, dus het zit wel goed bij ons!

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Och Christie nee toch hè?! Wat vreselijk meid. Heel veel sterkte en hopelijk heb je snel duidelijkheid.

5. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Wat grappig dat iedereen zo'n honger heeft en dat de misselijkheid overgaat als je eet!

Oh, Twinny heb je het hartje gezien? Dat is wel bijzonder zeg!

Hé, Zanoni, gaaf naar Vegas, heerlijke stad (voor even!) Even alle realiteit vergeten!

Bij mij is de misselijkheid wel over nu. Het was ook niet zo heel erg hoor. Mijn lunch was heerlijk!

Even een vraagje, ik dacht dat altijd iedereen standaard minimaal één echo kreeg. maar nu las ik weer ergens dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Wie weet dat?

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi Vissie, dat dacht ik ook, een termijnecho. Maar ik geloof dat sommige zorgverzekeraars ook een 20-weken echo vergoeden, andere weer niet. En je kunt natuurlijk pret-echo's laten maken, maar die kosten ongeveer 100 euro (of meer).

Mijn misselijkheid is trouwens vandaag niet over gegaan na wat te eten. Of heb ik nou weer te veel gegeten?! ;)

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Oké, dan zal het wel goed komen. Ik zal zo een even kijken op de site van de verz.maatschappij of ik iets kan vinden. Bij hoeveel weken doen ze dan die termijn echo, normaal gesproken?

Hihi, ja dan kan natuurlijk ook nog, te veel eten!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij rond de 10/11 weken maar het ligt er ook aan hoe snel je bij je VK terecht kan, en of die meteen bij de eerste afspraak een echo maakt (bij mij niet dus). Ik mag rond 9 weken daarheen, en dan wordt er dan een echo-afspraak gemaakt.

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb net 2 haringen op en die smaakte best. Ik heb altijd Bambix in huis en die vind ik nu ook heel erg lekker. Lekker met melk, dus zo krijg ik mijn melk weer binnen. Want om het uur een beetje eten, bevalt me nog het beste. Dan om 4 uur een cup a soupie. ;) Dan haal ik het wel tot avondeten.

Ik heb altijd handschoenen aan als ik de kippies verschoond. Ik heb er niets over kunnen vinden op internet, vandaar dat ik het hier vroeg.

Twinny, wat tof dat je al een hartje zag kloppen. Dan lijk me het ook wel echt werkelijk te worden. Ik merk niet veel aan mijzelf, alleen wat moe en misselijk. Maar als je dan een hartje ziet. Gaaf hoor.

Momenteel is mijn neus lekker vertsopt, dus ik reuk lekker geen onaangename geurtjes. ;)

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Oké, ik moet nog een afspraak maken bij onze huisarts. Dan zal ze wel zeggen wanneer ik voor die eerste echo mag...

Bedankt voor de info!

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @adine.

Echt fris zijn kippen niet met allemaal beestjes enz.
    Denk dat het wel goed is dat je handschoenen aan doet.
    Ik moet van de zomer die van m'n ouders verzorgen maar vond maar niks met de gedachte dat ik zwanger kon zijn en die beesten haha.
    En kreeg er 1 nog bloedluis ook :(

Ik ben trouwens wel blij dat ik in ziekenhuis loop heb veel meer echo's dan bij de VK.

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    heeeeeeeeeeey meiden!

ten eerste cristie NEEEEEEEEEE, jij blijft gewoon hier! mijn duimen draaien blauw voor jou!

de rest vd meiden hallo hallo, ben al heel wat opgeknapt! veel gerust de afgelopen 2 dagen. heeft me goed gedaan. heb nu ook korreltjes voor de misselijkheid , dus even kijken wat die gaan doen. morgen denk ik weer een halve dag gaan werken :)

twinny ik ben jaloers! maar wat fijn dat je het hartje al heb gehoord/gezien! dan weet je ook zeker dat alles goed zit, toch?

ik MOET nu van leon weer in bed gaan liggen dus ik ga braaf luisteren ;)
    dikke x

13. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hee Kim!

Gelukkig gaat het een stukje beter met je! En nu braaf naar je mannetje luisteren en terug in bed!

Denk maar zo: Het is maar tijdelijk!

14. Moons

Moons Fanatiek lid

Jul 2, 2006
    1,633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Christie, knuffel meid, hoe ver was je zwanger?

Liefs Moons

15. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    @Kim, naar dat soort opdrachten luister ik ook graag... Lekker doen hoor, in juli krijg je het druk genoeg!
    @Twinny, wat fijn dat je een hartje hebt gezien. Ik mag niet eerder voor de echo ivm het risico dat je geen hartje ziet terwijl het wel gewoon goed zit. Maar ik zou alles doen om nu alvast te zien of het goed is of niet... Heb je vanaf nu vaker echo's?
    @Moon85 waarom loop je in het ziekenhuis (of is dat te persoonlijk). Het is vast fijner om ongecompliceerd zwanger te zijn, maar extra echo's zijn wel erg fijn, denk ik!

Vandaag nog 1 dagje ziek thuis, even bijkomen van alle spanning/buikkrampen/misselijkheid en stress... Normaal meld ik me pas ziek als ik geopereerd moet worden of koorts heb, maar nu vond ik dat ik die grens best even wat lager mocht leggen. Alles om te stimuleren dat het goed en rustig verloopt in mijn buik.

16. net 6 weken

17. mesaana

mesaana Actief lid

Aug 15, 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    @Chrissie: wat ontzettend erg voor je, meisje! ik hoop voor je dat het toch iets anders is...

Ik heb iets heel raars: alles gaat prima, maar moest gisteren ineens heel erg hard huilen... Zijn dit nou alleen maar hormonen?
    Ik zit zelf al te denken dat het misschien komt omdat iedereen zegt: "geniet ervan", maar ik weet niet waarvan ik nou zou moeten genieten!
    Ik merk nog niet dat er een kindje in mijn buik zit, en ik voel me alleen maar moe en misselijk. Nou weet ik wel dat dat zwangerschapssymptomen zijn, maar toch... Dat genieten, het lukt niet echt.

Heeft nog iemand daar last van?

18. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Christie...
    Sterkte...
    Meer kan ik helaas niet zeggen en niet doen voor jullie. Vreselijk!
    Hang in there!

19. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ pienie.

Ik kom uit de mmm.
    En heb diabetes.
    Helaas mag je met diabetes nooit thuis bevallen en moet je bij de gyn onder behandeling.
    Verder ga ik elke week omdat het niet helemaal goed gaat de zwangerschap. Zo hoor ik 8w3d en is het vruchtje maar 6w3d.
    Krijgen morgen weer echo en horen we meer als het goed is.

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hey meiden,

Christie, wat verschrikkelijk meid, hoop dat het alsnog goedzit. Veel sterkte!

Moon, veel succes morgen bij de echo, ik duim voor je dat alles ok is!

Kim, ben blij dat je je een pak beter voelt!

Twinny, gaaf hé, die eerste keer dat je het hartje ziet kloppen!

Mesaana, die huilbuien kan ik ook wel een keertje hebben :) Maar ik geniet wel van m'n zwangerschap ondanks dat ik misselijk en moe ben...

Pienie, groot gelijk dat je de grens even wat lager legt voor je baby! Rust e.d. zijn heel belangrijk...

Adine, ik zou het ook niet weten of kippen toxoplasmose verspreiden... Ik moet hier ook regelmatig eten, anders word ik gewoon misselijk van de honger lol... Heb daarnet fruitpap gemaakt en het was heeeeeerlijk :) Straks ook een tas soep met een boterham met kaas :) Mjummie! Fijn dat je neus verstopt is :)

Ik krijg elke twee à drie weken een echo tijdens mijn zwangerschap en die worden hier allemaal vergoed, zelfs al zouden ze niet vergoed worden, dan kosten ze me nog maar 45 euro, dus dat valt ook best mee. Kijk erg uit naar 22/11, dan zal ik eindelijk dat mooie knipperlichtje zien!

Liefs
    Kirby

Share This Page