Christie, hoe gaat het nu met je? En Moons, met jou? Moon85, Spannend dat je morgen voor een echo mag! Net als Kim een beetje jaloers op iedereen die eerder dan 10 of 11 weken een echo mag maken... Ik heb zelfs geen idee of ik nog wel voor de kerst terecht kan Misschien kan ze me in ieder geval het hartje laten horen dan. Heb net op de bank gelegen onder een dekbed. Nu even soepje eten.
Mesaana, gisteren had ik nog zo'n huildag. Komt en gaat: hormonen! Hoort erbij denk ik. En niet alleen om verdrietige dingen hoor, ik huil ook om juist leuke en mooie dingen.
Hallo meiden! Wat kletsen jullie veel af zeg! Ik hoorde net dat ik a.s dinsdag naar het ziekenhuis mag voor een echo! Zo gaaf! Ik heb me vandaag wat te druk gemaakt, ik kreeg gelijk steken onderin mijn buik. Dus nu weer even totaly relaxen! Hoop dat het verder goed gaat met jullie (heb helaas nog niet alles bij kunnen lezen). Vraagje voor de dames die ook een week of 5-6 ver zijn: Merken jullie al wat lichamelijke veranderingen? D.w.z. buikje, steekjes enzo? Liefs Jody
hallo meiden, Vanmorgen dus erg misselijk, nadat ik had ontbeten kwam alles eruit en toen........... voelde ik me goed, haha. Vanmiddag lekker met mijn moeder geluncht, was zooooo moeilijk om mijn mond te houden. Twinny; wat gaaf! Het hartje klopt. Was dat emotioneel? Jody; Ja ik heb het idee dat mijn buikje al ronder en strakker wordt. Heel af en toe heb ik steekjes, maar voornamelijk last van mijn darmen. En mijn borsten , zo die doen de hele dag pijn. Vandaag een nieuwe, degelijke haha, maar lekker zittende bh gekocht, zo dat scheelt. Kim; Goed zo, luisteren naar je mannetje he! X Neia
Heel herkenbaar. Heb gisteravond in bed ook een vreselijke jankbui gehad. Gister zowiezo al een rotdag gehad. Alles liep mis, liep mezelf in de weg. Ken mezelf echt niet meer terug. Ben ook zo vreselijk moe steeds, kan me niet meer concentreren op mijn werk en ik moet gemiddeld 2,5 uur per dag autorijden. Lijkt wel of de automatische piloot aanstaat! Levensgevaarlijk als ik er over nadenk. Ik geloof ook nog steeds niet dat er iets zit. Wil zo graag een echo (nog weekje wachten). Ik lees zo veel 'negatieve' verhalen. Erg vervelend voor die mama's en ik leef ook heel erg met hen mee. Maar dan denk ik weer.. waarom zou het bij mij wel goed gaan? Ik wordt helemaal gek van mezelf... pff...
Laatje toch... Waarom zo onzeker? Het is vast goed allemaal. Volgende week al een echo gelukkig! Misschien - makkelijker gezegd dan gedaan hoor, ik moest mezelf ook dwingen - moet je die negatieve verhalen gewoon niet meer lezen? In ieder geval tot je echo? Mijn vriend heeft het mij ook 'verboden' omdat ik er overstuur van raakte. Kop op hoor!
Ik persoonlijk ben van mening dat het wel belangrijk is om je ook te verdiepen in negatieve verhalen. Want.. het is gewoon een wonder wat er zich in je buik afspeelt. En je mag jezelf gelukkig prijzen als alles goed gaat. Tuurlijk moet je er niet te lang bij stilstaan want je moet er niet helemaal depressief van worden en onzeker worden en je afvragen waarom het bij jou wel goed zou gaan. Yeah, nog maar 1 weekje en 1 nachtje en dan mag ik weer voor een echo. Dan hoop ik dat het hartje klopt. Zo niet... dan weten we dat er toch wat mis zit. Want dan moet beebje echt allang zover zijn. Maar tot die tijd hou ik goede hoop. Nog 1 vraagje... welke zwangerschapstesten hebben jullie gebruikt en is de uitslag bij jullie nog goed duidelijk te zien? Ik heb clearblue gebruikt en bij mij wordt het toch behoorlijk onleesbaar. Ik zou graag nog 1 test willen doen zodat ik de test kan bewaren voor de kleine later...
@ kar. Dit is m'n 4de echo al. Anders had ik pas bij 12 weken gemoeten. Kvind eigenlijk wel goed dat je pas bij 10/12 weken een echo krijgt. Dan heb je ook minder stress er van. Nu hoorde we dat 1 afgestorven was en de andere 2weken achter ligt in groei dan heb je ook niet echt een fijne zwangerschap. Zo heb ik maandag voor de 2de x de 6de week gehaald en dat is heel krom. @ jody. Ik heb al buikje maar in mijn berekening ben ik 8w3d alleen kindje loopt dan achter. Verder heb ik rugpijn boven in me rug. En misselijk, hoofdpijn, moe, pijnlijke (.)(.) en snel huilen.
Aha moon... Dat verandert de zaak wel. Ben je er erg zenuwachtig voor? Ik duim voor je hoor, spannend. Ik weet niet of het fijn is zo laat een echo te hebben, mocht het fout zijn gegaan ergens, ben je toch al 10 weken 'moeder'. Zeker door dat bloedverlies ben ik onzekerder. Maar goed, ik krijg toch niet eerder een echo dus zeuren helpt niet. Ik denk ook dat het goed is negatieve verhalen te kennen, maar als je leest dat mensen een leeg vruchtzakje hebben, of een vruchtje dat gestopt is met groeien bij 5 weken... Daar word ik erg onzeker van. Niet kop in het zand steken, maar ook niet teveel bij stilstaan.
@Evelieveling: mijn tests vervagen ook (heb er 5 gedaan.. ) maar het schijnt dat je bij sommige heldere nagellak er op kunt doen? Bij die van mij niet trouwens.
hallo meiden Evelieveling: ik heb ook een gewone cleuarbleu gebruikt en het kruis staat er nog even dik op! Ook de stip op predictor is nog te zien, de andere testen zijn vervaagd inmiddels. Je kunt beter testen en dan fotograferen....... Ik zag het hartje flikkeren. Het beeld wiebelde nogal, maar het was te zien en zij zei het, hihi......... Echt emotioneel waren we niet, weet niet, ben vrees ik erg nuchter sinds ik zwanger ben..... Het gaf wel een fijn gevoel, dat er daadwerkelijk wat zat........ Alleen die cyste baardt me wat zorgen. Heb namelijk een zwangerschapscyste van 5cm doorsnee in mijn rechter eileider zitten. De gynaecologe zei dat ie vanzelf wel weg zou gaan...... Over 2 wkn heb ik een afspraak met de gynaecologe in Nl. Ze moet nu wel een echo maken, alleen al om die cyste te controleren, hihi....... Ik moet vanwege mijn schildklier ook bij de gynaecologe streng onder behandeling blijven, maar wat dat precies in gaat houden weet ik nog niet.... Zo nu ga ik onze mini muts foto in mijn album gooien en dan eten, mmmmmmm! twinny
@Twinny... Een echte knapperd hoor! Hihi, ik moest wel ff zoeken hoor. Dat zo'n klein wezentje al een hartslagje heeft. Erg onwerkelijk. Dat betekent dat er met een beetje geluk bij mijn uk ook al iets aan het kloppen is. Wat betreft het wel of niet lezen van negatieve verhalen... Ik twijfel soms ook om ze erop te zetten, maar dit is wél wat mij bezighoudt. Bovendien stond ik er de vorige keer totaal niet bij stil, en voor zover mogelijk, maakte dat de klap alleen maar groter. Trouwens, naarmate de zwangerschap vordert krijg je alleen maar meer verhalen te horen hoor. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik continu verhalen van gruwelbevallingen van de nicht van de achterbuurvrouw van de zus van mijn collega! Op de 1 of andere manier denkt men dat je er dan op zit te wachten ofzo. Dus wen er maar aan, hihi!
@kimkivits,hoi kimkivits ben blij voor jou dat je toch uiteindelijk zwanger bent.... Ik ben echt van de forums verdwenen omdat ik als hond ziek ben,verschrikkelijk,alle blijheid is weg.................pfffff Ik hoop dat je je goed voelt..... Ik wil al zo snel mogelijk van die hoofdpijn en overgeven weg zijn... Succes meid en nog eens gefeliciteerd.... 8)
nou Monique.. heb vandaag een test gedaan en kreeg een vaag resultaat (hetzelfde als zondag. heb nu 2 andere testen gekocht.. van cb en een van trekpleister. want de duivels zijn er nog steeds niet...?
@ kar. Ben heel zenuwachtig, eerste werd gezegd dat het dreigende miskraam was. Toen was er nog maar 1 zakje te zien. En vorige week dan 2 alleen ene afgestorven. En dan ben je toch benieuwd waar je morgen weer mee naar huis gestuurd word. Snap heel goed dat je onzeker ben door het bloed verlies. Als je er erg mee zit zou ik toch proberen om een echo te krijgen. Toen het bij mij begon had ik de HA gebeld die zei morgen komen maar daar was ik het niet mee eens. Toen had ik ziekenhuis gebeld waar ik onder behandeling was daar mocht ik komen maar is een half uur rijden dus die wilde dat ik naar een ziekenhuis dichter bij ging. Had ik hun gebeld die wilde me niet zien en moest ik maar naar de HA-post. Daar werden we weer weg gestuurd met 3 dingen die er konden gebeuren. Heb toen 3dagen later een echo in het ziekenhuis gehad na lang aan dringen. Tis toch je ''kindje'' dan al ook al is het nog helemaal niet veel. En was al bijna 6 weken. Maar ben wel blij dat er 1 overleefd heb ook al ligt het achter in groei. Hoop dat het hard zijn/haar best heeft gedaan met groeien en dat er een klein garnaaltje te zien is.
@Moon85: je hoort toch wel vaker dat een vruchtje wat achter ligt en dan 2 weken later dat ingehaald heeft? Ik denk in ieder geval aan je en duim voor je. Ben erg benieuwd. Weet niet of ik tijd heb om het forum te checken morgen, maar ik denk aan je! @Marloes80: volgens mij ben jij gewoon zwanger hoor! Gefeliciteerd! En welkom bij ons clubje! Al enig idee wanneer je uitgerekend zou zijn?
@Marloes, ja volgens mij ben je ook gewoon zwanger... @Moon85, kunnen ze het met zoveel (of eigenlijk weinig) weken al nauwkeurig meten dan? Ik kan me nl voorstellen op zo'n heel klein garnaaltje dat je makkelijk een niet al te nauwkeurige meting hebt en er dus helemaal niet per se een 2weekse achterstand hoeft te zijn. Ik ben geen kenner hoor, dus de info van de gyn is natuurlijk een stuk betrouwbaarder. Maar goed, dit bedacht ik me en misschien kun je dit nog eens navragen de volgende keer.
Ze heeft het aan het vruchtzakje gemeten dat het achter lag. Het pukkie was nog niet te zien. Die hopen we dus morgen te zien. Verder haalt het de achter stand niet meer in (dat zegt de gyn)
Yahoe! Heb vanmorgen voor de 2e keer getest, nu met cb digitaal. En overduidelijk ZWANGER in beeld! Ben helemaal gelukkig! Nu moet het fijn blijven zitten en goed groeien! Alleen.... Nu heeft mijn dochter waterpokken, ik heb het vroeg wel gehad. Kan het nu ook kwaad?
haha...nu al welkom geheten in de club, maar niet te hard van stapel lopen he dames... ik heb nog geen posi test. en heb natuurlijk al gekeken wanneer ik uitgerekend zou zijn, want ik heb deze maand de temp bijgehouden bij FF en daar kwam de uitgerekende datum bij staan.... maar die ga ik pas noemen als ik een goede test heb he.. Gaaf trouwens dat hier de eerste echo's al geweest zijn...