Ik bedoelde meer dat er nogal wat komt kijken bij jou... Ik tik zelf meestal ook behoorlijk wat, dus dat zou de pot zijn die de ketel wat verweet
O...maar hij is ook heel lief hoor. We eten alleen maar meer dingen die ik lekker vind en die goed voor me zijn en ik hoef maar iets te vragen en hij springt op en haalt het voor me. Hij vraagt zich bij alles af, is dat toch wel goed voor je? Mag je dat wel? De enige reden waarom hij symptonen wil horen is omdat het dan ook wat echter wordt voor hem. Hij wil het nl zo graag! En als je dan symptonen hebt is het wat makkelijker te geloven dat het echt waar is. Leuk hè? die partners! We laten ons lekker de komende 8 maanden verwennen!
Weet je waar ik nu het meeste naar uitlijk? naar Kerst, we hebben besloten om het de familie met kerst te gaan vertellen. Ik ben zóóó benieuwd hoe ze gaan reageren...! Tot die tijd blijft het een geheimpje van ons 2. Dat zal nog moeilijk worden...
Ja d'r komt behoorlijk wat bij kijken. Het was ook niet een kwestie van we stoppen met de pil (alhoewel in mijn situatie met de condooms, pil slikte ik al 4 jaar niet meer) en we zien wel hoe het loopt. Het had een voorbereiding van 2 jaar. Medicijnen afbouwen, wat langzaam moest gebeuren vanwege een eventuele terugval. Alles laten onderzoeken bij hubbie en mij, zodat ik niet een jaar voor niets aan het spuiten (van de bloedverdunners) zou zijn. Mocht er iets afwijkends uitgekomen zijn dan zouden we meteen de MMM ingestapt zijn, zonder dat gebruikelijke jaar te moeten afwachten. En vanwege die bloedverdunners moet ik dus onder medische indicatie bevallen, en niet lekker thuis in mijn omgeving zoals ik altijd al graag wilde. Ik loop bij een gynaecologe. Vandaar dat ik vandaag mijn eerste echo heb gehad. Ik weet niet hoe dat zit bij een vk. Liefs, Tantan
Hallo gezellige kletsers, Ik heb net even bijgelezen. Christie; Ik vind het nog steeds super erg voor jullie. Kunnen jullie er samen een beetje over praten? Veel sterkte meis. Alle nieuwe zwangere; GEFELICITEERD en geniet ervan! Mesaana; Volgens mij kun je de 1e echo niet aanvragen en wordt dat gewoon via je VK geregeld. De 1 heeft al bij het 1e gesprek een echo, de ander krijgt eerst een intake-gesprek en later bij 10/12 wkn een termijnecho. maar dat is de info die ik heb gehad hoor. Vissie; ja leuk he, het uitkijken naar het moment dat je het eindelijk met iedereen kan delen! Dat heb ik ook, wij vertellen het op 5 december, maar dat lijkt ook nog zoooooooooo lang te duren . Adine; Mijn mannetje rent ook constant voor me en vraagt de hele tijd hoe het met me gaat. Zooooooooo lief! CVW; Dat lijkt me inderdaad ook erg moeilijk. Wat vindt je hubbie ervan? Tantan; Het hartje klopt! Gefeliciteerd! Vandaag behoorlijk wat krampen gehad, was niet echt prettig. En voor het eerst geen eetlust . Ik had echt nergens zin in, gelukkig heb ik net goed gegeten, dus krijgt ons kindje toch nog iets binnen! X Neia
hello lady's, ff kort bericht van mij. Allereerst Christie: kl*te zeg. Veel sterkte. Nou woensdag middag ben ik van m'n werk naar huis gegaan want de braakneigingen zijn in alle hevigheid toegeslagen. Ik ben niet echt misselijk, maar alleen braakneigingen. Vooral als ik veel loop dan is het het ergste. Maar goed ik ga weer relaxed hangen, "see" you all later.
@neia: mijn man was juist degene die meteen zei dat we het dit keer maar beter niet konden doen vanwege de kinderen. Zelf heb ik er wat minder moeite mee, maar snap zijn standpunt ook en sta nu zelf steeds meer op de mening dat het beter is dit keer niet mee te doen Overigens is Mesaana al zo lief om dubbel zoveel te vullen zodat het een beetje gecompenseerd is! Nog even een ander onderwerp waar ik een vraag over heb: waar ik namelijk ook benieuwd naar ben is de temperatuur. Ik heb nog nooit getemperatuurd om zwanger te worden, maar volgens mij zitten er nu onder "ons groepje" wel meiden die hier ervaring mee hebben. Voel me eigenlijk sinds een tijdje vrij warm. Heb zelf constant het gevoel warme wangen te hebben terwijl ik aan de andere kant juist weer snel kippevel heb van de kou. Is dit ook een teken van zwangerschap omdat ik weleens heb gelezen dat iemand zei: m'n temperatuur is ook weer gezakt dus ik ben waarschijnlijk toch niet zwanger geweest. Weet iemand hier iets over te vertellen? Groetjes weer!
CVW, Ik ben ook 1 van diegene die heeft getempt ja. Maar heb geen idee, hoe temp nou is, heb hem bij de positieve testen meteen aan de kant gegooid. Je kan het idd aan temp zien, ofdat je zwanger bent, maar dan ook echt pas rond je NOD dag. Na een eisprong gaat je temp omhoog en is hoger dan voor je ei. Blijft hij hoog en ook nog met NOD dan is er grote kans dat je zwanger bent. Alle keren dat hij bij mij daalde op NOD dag , werd ik dus ook ongi die dag. Deze rond bleef hij heel hoog en durfde daarom dus ook een testje te wagen. Is dit een beetje wat je wilde weten? Anders vragen hoor. Dat warm en koud verschijnsel van jou, hoort denk ik meer bij het zwanger zijn, dat herken ik nl. ook. Zit nou binnen, kachel aan en heb het steenkoud Net met boodschappen was ik buiten op straat en had het echt heet. Groetjes Monique
@christe: sterkte meid, dikke *knuffel* CVW: ik heb ook gelezen dat warm en/of koud hebben bij een zwangerschap hoort. Als ik uit bed kom heb ik het altijd warm (gloeiende wangen, nu ik er aan denk had ik dit ook een paar dagen voor mijn NOD). En gisteren was ik op visite en had ik het heel warm en na een half uurtje had ik het weer koud.. Ben trouwens sinds vandaag ook gestopt met temperaturen. Mijn man is nog een beetje onzeker over de zwangerschap. Hij kan het nog steeds niet helemaal geloven (en ik dacht dat ik juist degene zou zijn die onzeker zou zijn). Maar zondag doe ik een digitale test en kan hij er niet omheen (ik vind het al dat hij er niet omheen kan bij de testen die ik gisteren en eergisteren heb gedaan) hihi.. Oh, en iedereen nog bedankt voor de felicitaties & het warme welkom! Gr, Butterfly
Hallo Vissie, Ik wil het ook met kerst vertellen maar weet nog niet goed hoe. Hoe gaan jij het doen ?
Nou ik weet het ook nog niet zeker, ik heb ook al verschillende scenario's in mijn hoofd bedacht, maar ik vermoed dat we het net voor het eten gaan doen. Dan proosten we altijd met de hele schoonfam met en glaasje champagne en een hapje erbij. Ik denk dat maar het moment moet warden dat mijn vriend mijn glas uit mijn handen moet pakken, zo van 'die drink ik wel op, want zij mag de komende 6 maanden niet drinken' Zoiets, denk ik... Dus niet al te ingewikkeld. Misschien dat ik bij mij eigen familie (die is wat kleiner) wel wat kadootjes ga kopen ofzo, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar het gaat wel de leukste kerst ooit worden! Ik heb er echt enorme zin in!
Ik wil het ook graag met de kerst vertellen. Ben dan ong. 10 weken heen. Van mijn kant weten ze wat we 'bezig' waren, dus als ik niet een wijntje drink valt het toch wel op. Dus onder het gezamenlijk 'tafelen' gaan we het vertellen, de volgende dag dan maar even langs mijn schoonfamilie,die weten nog helemaal van niets. Wil het zo graag aan iedereen vertellen! Maar eerst maar het nieuwtje voor ons zelf houden.....
nou ik heb de vk gebeld en die zei dat ik pas uiterlijk met 11/12 weken naar het ziekenhuis mocht voor een echo. dus vind het niet helemaal onnuttig. het is meer gewoon om zeker te weten dat alles goed zit bij de baby. die echoscopiste zei dat ze zelfs bij 7 weken al een mooie echo kon maken. als ik ga ben ik 8 weken en 2 dagen geloof ik. we zullen zien. al is het maar om het hartje te zien kloppen en dat ik weet dat alles goed is. ga nu ff verder lezen, maar kon het niet laten om ff te happen
Bij ons worden echo's pas gemaakt met 11-12 weken, ik wil ook graag eerder heen om te kijken of het allemaal goed zit. De vorige keer is het een mk geworden, ben hierdoor een beetje bang geworden.. Doen ze dit dan eerder?
smeetje, mijn moeder heeft op google een site gevonden waar je per provincie geloof ik particuliere bureau's kunt vinden. die kun je gewoon bellen om een afspraak te maken. geloof dat je al redelijk snel terecht kunt. en als je slank bent kon het zeker zei die vrouw .... (naja) maar het kost je wel wat en het wordt niet vergoed door ziekenfonds... ongeveer 50 euro.
Smeetje, ik heb de vorige keer ook een miskraam gehad en mijn vk zei; als je weer zwanger bent, mag je een vroege echo...! dus gewoon aan je vk vragen... ben trouwens weer een stapje dichterbij jullie he
Marlous, ik zal het zeker vragen! Hoop zo dat je morgen posi test! Vast wel! Duim voor je en ga morgen direct kijken!
Hallo allemaal Ik weet sinds gisteren dat ik een juli-mama wordt. Ik ben uitgerekend voor 26 juli. Wat is het leuk om op dit moment zwanger te worden. Hopelijk gaat alles goed en kan ik het rond oudejaar aan de grootouders vertellen ... En dan bevallen midden in de zomer... Geweldig ! Ik wens jullie allemaal een hele mooie zwangerschap toe en mezelf ook natuurlijk heel veel liefs, Vicky