Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hallo,

Kar en Ana, Hopelijk was jullie weekend leuk?!

Kar je bent zeker niet de enige zonder echo hoor! De meerderheid moet nog... Ik heb morgen een afspraak bij de ha, ik ben benieuwd wat ik allemaal te horen krijg. Ik heb besloten om deze keer maar alleen te gaan. Mijn vriend kan sowieso amper vrij nemen, en als wij met z'n tweeën bij de ha zitten, tja dan kun je het wel raden zeker, dan weet heel de buurt het al.... Och er komen nog keren genoeg dat hij wel mee mag!

Hmm, gerookte zalm mag ook niet? Dat wist ik niet! Ik heb toch al een beetje op, (klein beetje maar hoor)...

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Gerookte zalm mag wel. Ze waarschuwen alleen voor die vacuumverpakte zalm. Want daarin kan een of ander bacterie zitten. Maar het hoeft niet, dat als je een keertje dat eet, dat je gelijk besmet bent.

Volgens mij was er een keer een vraag over bij de vk forum en die gaf duidelijk antwoord. Zal eens even zoeken.

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Aha, dan gaan we voortaan toch gewoon naar de visboer...?

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Precies. ik moet er niet aan denken om mijn zalmpje te moeten missen. Ben er echt dol op.

5. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    He hallo allemaal!

Proficiat aan alle nieuwkomers in het forum!

@Anneke; las dat je met 5 weken een echo hebt gehad die ok was! Wat zie je eigenlijk op z'on echo?
    Heb zelf nl. nog geen echo gehad, maar heb wel "recht" op een vroege echo omdat ik in september een MK heb gehad. Heb nu nog geen contact opgenomen met de VK omdat ik nog even wil wachten en twijfel wat nu de beste week is om een echo te plannen. Bv de duur van de zwangerschap waar het de vorige keer misging of pas later.

Had gisteren ineens kramp onder in m'n buik (exacte locatie weet ik niet meer), en ben daardoor weer ineens ontzettend onzeker geworden.
    Op zich hoop ik dat het gewoon m'n darmen waren omdat we de avond ervoor bij de Chinees zijn geweest, maar de rest van de dag is het redelijk rustig geweest en was ik "krampvrij"
    Wellicht dat ik door dit gedoe misschien met de 6,5 week vraag naar een echo.

@snoetje: grappig te lezen dat je ongeveer dezelfde leeftijden hebt als mijn kinderen! Onze zoon wordt woensdag de 22e 7 jaar en onze dochter is in april 5 geworden. En hopelijk komt onze 3e in juli als alles dus goed blijft gaan.
    Bij ons lag het leeftijdsverschil juist bij mij. Mijn man wil juist wel 4 kinderen! maar ik heb altijd gezegd een jongen en een meisje en gezond wat wil je nog meer. Verder heeft ons huis 2,5 jaar te koop gestaan en hebben we een ander zelf nieuwbouwproject ook moeten wegschuiven waardoor ik voldoende aan m'n hoofd had en een 3e niet eens in gedachten had.
    Nu zijn we weer een aantal jaren verder, de grond is verkocht en daardoor de andere plannen weer wat duidelijker geworden.

Het bleef echter ook bij mij kriebelen en vandaar toch de beslissing voor een 3e te gaan. Echter ik vind het leeftijdsverschil ook erg jammer (scheel zelf ook 7,5 jaar met m'n broertje) en denk hierdoor dat de kans vrij groot is dat er nog een 4e zal gaan volgen mits moeder natuur mee wil werken, alles nu goed blijft gaan en we een gezond kind mogen krijgen.

Jeetje wat ben ik weer aan het tikken; had beloofd aan m'n man om even lekker op de bank te gaan liggen vanmiddag.............helaas weer niet gelukt!

6. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hello dames!

adine, volgens mij mag je alleen geen gerookte zalm maar wel verse zalmmoten etc. vette vis is juist erg goed voor de baby (heb ik gelezen). ik slaap btw erg weinig en onrustig dus kan niet gezellig meekleppen over lekkere nachtrust hahaha

vissie, succes bij de ha en wat een fijn gevoel he als die testen steeds duidelijker worden! wat betreft die misselijkheid begint die volgens mij bij iedereen rond de 6de week. ik had het al eerder.

ana, die ckrackers (droge zoute) zijn idd lekker en lijkt wel het enige wat helpt tegen misselijkheid en het enige wat er lang genoeg in blijft zitten voor alles er weer uitkomt.

kar, wat fijn dat iedereen het nu weet! is zo lekker als je niks meer hoeft te verbergen en iedereen zo happy is! en wat lief dat je zo'n leuk pakje van je moeder hebt gekregen :)

lieve cristie, veel succes in de volgende maand en fijn om te horen dat nu alles wat beter met je gaat.

voor alle nieuwelingen WELKOM!

heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen want jullie kleppen zoveel!

nou die vrijdag werken was dus een slecht idee. heeft mijn hele weekend verpest. weer zo ziek geweest... ik ben vanaf vandaag in de ziekte wet. ja vind het zelf ook klote want ik ben het persoon dat zelfs met hoge koorts achter haar bureautje zit...

maar dit schiet gewoon niet op. gewicht is nu al -2 en heb sinds dit weekend ook last van hartkloppingen door de hele dag spugen etc. morgen gaan we WEER naar de ha en die zal dan ff bloeddruk opnemen.

op me werk wordt het nog een heel verhaal denk ik. moest een zwangerschapsverklaring gaan regelen want dan konden ze vervanging voor me regelen (!). nou dat zegt denk ik al genoeg over de toekomst ... :( alleen het probleem is dus dat ik die verklaring pas krijg als ik bij de vk ben geweest en dat is de 28ste pas. dus ben benieuwd wat deze week gaat brengen. waarschijnlijk ook een beoek aan de arbo arts....

dikke x meiden!

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zo heb een druk weekend gehad. Twee etentjes en de organisatie voor een tennistoernooi van kids.......

Ppfff vanmorgen ff wezen werken en ga dadelijk geloof ik ook ff plat!

Hier lijkt alles wel lekker te gaan denk ik. Af en toe wat spierpijn gevoel of een krampje her en der, vlaagjes van lichte misselijkheid, redelijk vaak plassen en moe moe moe........
    Blijf gewoon positief denken en hoop dat de kleine volgende week gewoon lekker hard gegroeid is.
    Kwamen er gister achter dat goede vriendin van ons ook weer zwanger is van de 2e, ze is nu 12 weken...... Misschien gaan we samen wel zwangerschapsgym/yoga of zwemmen doen....... heb ik wel zin is. Was in iedergeval erg gezellig gister tijdens het gourmetten om zo wat bevindingen te kunnen bespreken!

Wens iedereen weer fijne dag

twinny

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    kimmie

kan de verloskundige dat dan niet al vervroegen zodat het geregeld kan worden?
    Lijkt me toch wel belangrijk.......

twinny

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    nee kan niet. helaas!
    dit is dus zo'n gedoe! iedere keer eenbeetje tegenslag. maar op dit moment ben ik zo ziek dat ik echt overal schijt aan heb! (zijn de hormoontjes hihihi)
    de vk zegt dat mijn werk maar gewoon geduld moet hebben en begrip moet tonen voor de situatie. dus ff afwachten nog dus...

het stomme vind ik zelfs nog dit: krijg ik net een smsje van mijn zwangere leidinggevende waarin staat dat ze via via had gehoord dat ik van het werk niet aan de collega's mocht vertellen dat ik zwanger was en dat dit dus niet zo is en het werk wel wil dat ik het vertel aan de collegas omdat ze nu iedereen moeten voorliegen.

nou breekt mijn klomp! ze hebben meteen gezegd dat ik het stil moest houden tot ik de eerste echo had! ik MOCHT niks zeggen. maar ja nu komt het natuurlijk ineens niet zo goed uit omdat ik nu ziek thuis ben en collega's vragen gaan stellen... tja is dat nu ff kl*te. heb gezegd dat z ehet maar gewoon moeten vertellen als ze dat makkelijker vinden. voor mij ook 1 probleem minder.

sorry dames als ik vandaag niet zo vrolijk ben maar dar gedoe op het werk zit me nu echt tot hier (spreekwoordelijk). maar goed. ik neem het voorbeeld aan twinny altijd positief denken! komt alles vanzelf goed :)

vnv lootjes trekken bij mijn schoonouders hihihi

10. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

11. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

12. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Gaat van alles fout met mijn antwoord zie ik.... Sorry! Typ het zo maar even:

@kimkievits: Een zwangerschapsverklaring is verplicht volgens mij, dit is om je bevallings en zwangerschapsverlof te regelen en de daarbij horende uitkering... Moest ik bij mijn vorige zwangerschap ook laten tekenen.

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ok smeetje, maar ik kan deze alleen bij de vk krijgen. en ik kan pas volgende week dinsdag terecht. naja ik vind het wel raar dat er NU al zo'n haast bij zit. want ze wilden vervanging gaan regelen en dat hoefden ze met een verklaring dan niet zelf te betalen of zoiets...

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi hoi,
    ik denk als je even belt dat je vk wel een uitzondering maakt hoor..
    ik had de mijne ook met spoed nodig en ze heeft het ingevuld en gelijk meegegeven bij mijn vorige zw.
    Maar ja idd waarom haast gewoon zeggen volgende week dins. ben je de eerste ;)

15. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Hoi Kim,

Wat vervelend zeg!

Bij mijn vorige 2 zwangerschappen hoefde ik pas bij een maand op 4 zo'n verklaring in te leveren.

In principe is het ook vaak zo dat je pas bij een week of 12 verteld dat je zwanger bent.

Zou idd ook zeggen dat het niet eerder kan; wat ik weet is dat die verklaring er alleen voor is om voor hen de vergoeding bij het Gak te regelen en daar lijkt me nog tijd genoeg voor.

Maarja misschien gebruikt jouw baas het ook voor andere zaken of is er natuurlijk in de afgelopen 5 jaar iets veranderd in inlevertermijnen etc.

gr,Corine

16. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    tja als ik terug had gelzen had ik gelezen dat je het al gevraagt had ;)
    sorry hihihi maar het gaat zo snel hier

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou Kim, dan ga je maar voor een weekje de ziektewet in. Kunnen ze daarna toch nog wel wat regelen. En wie zegt dat jij al die maanden thuis gaat zitten? Wie weet is het volgende maand wel over.

Wat me het meest irriteerd aan dit verhaal is, dat je niet eens meer zwanger kunt zijn, zonder dat je gelijk op je werk in de problemen zit. Ik vind het van de werkgever zo a-sociaal hoe ze jou nu behandelen. Te gek voor woorden.

Maar Kimmie hou je taai hoor. Er zijn vast nog wel meer baantjes voor je.

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi Kim,

Wat vervelend zeg, dat je zo ziek bent en dat je werk dan ook nog zo moeilijk zit te doen. Goed van je dat je thuidblijft hoor! Je moet nu echt even naar je lichaam luisteren en uitrusten!

Beterschap! (maar je weet waar je het voor doet hè?, hou dat maar in je achterhoofd... :) )

19. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ben ik het niet helemaal mee eens.. Ik belde de vk op met de vraag wat nu precies de bedoeling was met zo'n eerste afspraak en of er dan ook een echo gemaakt zou worden. Dan mocht ik zelf regelen. Als ik meer zekerheid wilde hebben over zwangerschap, was het geen probleem om een afspraak te maken voor een echo. Ik heb zonder problemen een echo kunnen regelen, 1 uur voor eerste afspraak bij vk. Dan krijg ik de foto's meteen mee. Ik ben dan ruim 8 weken. Heb nooit geen problemen gehad, eerste zwangerschap en kerngezond.. Dus hoeft niet altijd negatief te zijn!

Deel Deze Pagina