Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ben ik ook weer eens..heb redelijk bijgelezen maar ik ga niet overal meer op reageren hioor, jullie kletsen echt té veel in ene paar dagen.

Melanie heel veel sterkte, het moet vercshrikkelijk zijn waar jullie nu doorheen gaan..Ik ken dat gevoel heel goed wat er dan in zo'n samenleving speelt en dat is een heel akelig gevoel.

Ik ben zelf gru-we-lijk moe..kan zelfs mijn armen niet eens omhoog tillen om te tikken..Zou dat nou door dat ijzer kunnen komen? Heb gelukkig mijn werk afgebeld, dus ik hoef even niks t/m woensdag (vergadering)
    Weten jullie of je HB weer omhoog gaat door het gebruik van floradix? (ijzertabletjes) of voorkom je alleen maar dat ie nog lager wordt? En wie weet wat normale waarden zijn? Is 5.6 erg laag? (ik zag dat de vk er een beetje van schrok) De vorige keer had ik 9.8

Onze poes begint nu door te krijgen dat onze kater niet terug komt..ze zit heel de tijd voor het raam op hem te wachten en zachtjes te miauwen..Zó zielig :'(

Lma welcome back :)

Hoe gaat het trouwens met de meiden die hun man door de week veel en vaak moeten missen? merken jullie al dat het zonder hem wat zwaarder wordt?
    (zoals die van Lma..die zit op de basis door de week toch?)

2. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Goedemiddag allemaal!

Melanie: Erg triest allemaal. En jullie worden er zo mee geconfronteerd. Ik hoop dat het een beetje gaat met je kinderen vandaag. Goed dat je je vergadering hebt afgezegd. Ik denk dat het er behoorlijk inhakt bij die kleintjes.

Sterrekind. Velen hebben het al gezegd, maar wat een mooie buik en je zoontje is heel erg fotogeniek, wat een schatje!

Elma, spannend voor woensdag. Ik hoop dat dat huisje jullie beter bevalt. Ik zal voor je duimen. ;)

Adine vervelend die migraine. Zelf heb ik het vanaf mijn 2e jaar. Gelukkig valt het deze zwangerschap mee, maar met de 1e slikte ik het maximum aantal paracetamols per dag (6st).
    Hopelijk gaat je bloeddruk naar beneden. Sterkte ermee.

Vannacht 03:00 uur heb ik zo'n rare pijn gehad, rechtsonder in mijn bekken. Kweet niet wat die kleine allemaal aan het doen was, maar was niet fijn, het trok ook door naar me rug en ik kon er niet van slapen.
    Om half 5 heeft de jongste gespuugd, dus me bed uit, schoonmaken en bij ons gelegd. 's ochtends had ze een luier vol diarree. Nu gaat het wel weer, maar ben zoooooo moe.

Nu ga ik ff de oudste naar school brengen en even bij de woonboulevard kijken voor gordijnen voor de babykamer. Oja gister 3 dozen met babykleding gehad van mijn nichtje. Helemaal top!

3. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    Dit is niet bij te houden zoveel kletsen jullie!

@melanie; sterkte toegewenst, het is te begrijpen dat iemand zoiets doen kan!

@niva: Ik heb andere ijzertabletten maar mijn waarden stijgen wel, ik zat vanmorgen op 8,3. Volgens mij is 5,6 wel erg laag!
    Ik ben eigenlijk altijd alleen geweest door de week dus weet niet of het zwaarder is. Maar zodra hij thuis is mag hij wel de zware dingen doen :).

Ik ben vanaf vandaag helemaal thuis, ik ging nog 2 dagen voor de bewoners naar mijn werk maar ben vanmorgen op het werk weer flauwgevallen dus ik stop ermee. En mijn baas gaf me groot gelijk, dus dat viel mee. Veder gaat alles goed heb niets te klagen.

De bevalling kijk ik wel een beetje tegen op, vooral omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Dat het pijn doet dat weet ik, ben ook niet kleinzerig ,maar toch. Ook ben ik beniewd of mijn man op tijd voor de bevalling thuis is, dit omdat hij chauffeur is. Maar anders gaat mijn moeder eerst mee, geeft ook een vertrouwd gevoel.

Gr Jacquelien

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hee meiden, ik lees wel mee maar het is te druk op mijn werk om ook echt te reageren. Maar dat maak ik nog wel goed ;)

5. Amle

Amle Niet meer actief

Hé Niva,
    5,6 is wel vrij laag. Volgens mijn VK moet het in deze tijd van de zwangerschap zo rond de 6,5 zijn. Maar als je je goed voelt en al aan de floradix (ijzer) zit, moet het goed komen!

Ik merk inderdaad dat, nu de zwangerschap zwaarder wordt, dat ik het ook zwaarder vindt dat mijn hubbie niet vaak thuis is. Gelukkig is hij t/m woensdag vrij deze week! Kunnen we weer ff heerlijk van elkaar genieten. Tevens heeft hij rond de uitgerekende datum 3 weken zomervakantie. Hopen dus dat de kleine dan komt! En anders kan ik hem bellen zodra ik iets voel (1e weeen ofzo) en dan komt hij mijn kant op. We zullen toch ff door moeten 'bikkelen'. We hopen dat hij rond januari (als de kleine een half jaar is) hij op een kazerne dichterbij huis komt!

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    hehe, ik ben weer bij.

Melanie, veel sterkte vandaag.

Elma, fijn dat de woningbouw nog een ander huisje voor jullie hebben. Nu maar hopen dat dit iets beter is.

Jaqeulien. Goed dat je nu thuis bent. Flauwvallen lijk me dus doodeng.

Voor de rest ging het geloof ik over eten, eten en eten. Ik haal gewoon heel weinig in huis, dan kan ik er ook niet aan beginnen. alleen patat, dat heb ik altijd liggen.

Bevalling, hmmm, ik denk daar nog niet echt aan. Ik hoop dat ik het straks zo zat ben, dat ik dan graag wil bevallen.

Ben net weer bij de vk geweest. Bloeddruk was nu 140/80. Lekker, de onderdruk was gezakt. Mijn urine was eiwitvrij en ik zit weer wat lekkerder op mijn stoel. Moet nu wel volgende week terugkomen. Dat zal waarschijnlijk dus nu elke week worden en dan moet ik ook iedere keer mijn urine meenemen. Ze houdt het dus goed in de gaten.

Ik ga lekker mijn brood opeten en dan vind ik wel dat ik een poosje bedrust verdiend heb. ;)

7. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    lexi, veel beterschap meid! en laat je hubbie je maar eens goed verwennen. wij zwangere vrouwen hebben het al zwaar genoeg zonder ziek te zijn ;)

melanie, wat verschrikelijk dat je je kindjes dat nieuws hebt moeten brengen. lijkt me niet niks om dat zo tactvol mogelijk te brengen zonder dat ze er overstuur van raken.

kirby, jij gefeliciteerd met je 31 weken! en dat je kindje er nog heeeeel lang in mag blijven zitten. zeker toto de magische grens van 37 weken :)

tweety, welkom!

beebie, hier is het vocht vast houden ook zo erg. kan nu al bijna geen schoenen meer aan. moet ze meteen s ochtends aantrekken want in de loop vd dag loop ik vol hahaha dus meestal kan ik ze maar verdragen tot vroeg in de avond hahaha maar wisselbaden helpen heel goed! dus met de douchekop warm en koud water erover laten lopen en daarna ff snel mijn tenen en voeten masseren.

monique, was jij gisteren lekker dicht bij mij in de buurt! kan me voorstellen dat je hormoontjes even op hol sloegen hahaha maar het lullige is ook dat die meiden daar er niks aan kunnen doen maar daar geven de hormonen niks om, de willen gewoon iemand de schuld geven hahaha

sterrekind, wat heb jij tch een mooie buik! en pepijn is zo'n lekker ding! mag ik hem lenen hahahaha en die foto's zijn idd net alsof je ze bij een fotograaf hebt laten maken!

elma, welkom terug van je vakantie! hoop dat je lekker weer hebt gehad en je je vermaakt hebt!

niva, wat rot voor je dat je je niet lekker voelt! over HB etc heb ik helemaal geen verstand dus kan je helaas niet helpen. en geef je poes maar eens een dikke x en knuffel. die zal er idd wel helemaal niks van snappen.

adine, ben blij dat je bloeddruk weer wat was gezakt! meestal s hoge bloeddruk toch teken van vergifteging? doe maar eens rustig aan jij ;)

8. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Gelukkig maar, Adine, dat de onderdruk nu weer wat lager was en je urine eiwitvrij. Geeft weer een beter gevoel. Rust maar lekker uit vanmiddag hoor!

Jacquelien: Dat lijkt me ook erg vervelend om steeds flauw te vallen. Lijkt me niet gezond. Gelukkig dat je nu niet meer naar je werk hoeft. Goede keus!

Ik ga jullie voor nu verlaten, ik ga naar mijn werk. Heb er totaal geen zin meer in. Ben zo moe en emotioneel de laatste tijd. Ik heb vandaag (en gisteravond) al weer heel wat traantjes moeten laten.... Maar ik wil het zo graag volhouden tot 36 weken.... Ik wil gewoon 12 weken verlof na de tijd.

Ik kijk nu al uit naar morgen. Dan heb ik een dag vrij en mijn vriend ook. Eindelijk weer eens een dagje samen. Mijn vriend heeft het steeds zo druk met onze tuin, dat ie geen aandacht voor mij heeft, snik snik. Dus we hebben nu afgesproken dat we morgen samen naar de Prenatal gaan (doos halen) en dat we verder nog wat dingetjes voor junior gaan kopen. Ook gaan we aan de slag in de babykamer.

Nou ik ga naar mijn werk.
    Tot later dames!
    Groetjes Miep en junior.

9. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    zo heb iedereen nu bijna gehad.
    kan helaas niet blijven want ik moet nog een boodschappenlijsje maken en leon staat over 10 min aan de deur om met memee te gaan. vandaag ga ik het wat rustiger aan doen want gisteren heb ik te veel gedaan. het strand op en af met windkracht 6 en daarna duinen (stijl!) op en af was te veel van het goede. daarbij ook 4 uur gereden...zal ik het ooit leren?
    heb wel een geweldige dag gehad. was supergezellig en was niet zo koud als ik had gedacht. ook was het niet te druk zodat e eens lekker op je gemak door de straten kon lopen en in winkeltjes kon kijken zonder omver gelopen e worden hahaha

hier een foto van mij (ja i know heb een dikke kop gekregen!) en mijn mama en zussie op het strand.

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hmmm zie nu ineens dat de foto wel erg klein is maar ja zal m straks in mijn album zetten.
    heb nog niet gegeten schiet me net te binnen! zal ik ook maar eens gaan doen voordat ik van me stokkie ga in de winkel hahahaha

poezen hier zijn stout! zijn naar buiten geglipt en met regen en moddervoetjes hebben ze mijn hele bank, die wit was, vuil gemaakt. dus dat gaan we eerst maar eens schoonmaken hahaha

tot straks dames ALS ik de computer nog mag lenen van leon vandaag hahaha

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hihi kim, je hebt op die foto helemáál geen dikke kop :)

Ik noem het zelf steeds ; plofkop hahaha..
    en mijn broertje noemt me steeds : Pfaff..Omdat dat wijf van de pfafs ook steeds zo waggelde en met een pet op dr hoofd liep..Ook klinkt het wel zoals ik me voel: pfaff...

:))

Jacqueline, heerlijk dat je je werk nu even achter je kan laten.
    Ik moet nog één slaapdienst voor mijn vakantie en dan in juni nog iets van 4 slaapdiensten.,.en ben ik er ook vanaf ..eindelijk :)

ik ga eens even wat hoognodige spulletjes halen (luiers enzo ) Zal vriendje blij zijn dat ie eens niet mee hoefde hihi.

Fijne dag jullie en bedankt dat jullie zo meeleven met mij en mijn poezenverhaal..heel lief, heeft me echt geholpen

12. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    niva, idd plofkop!
    maar het is helaas wel zo. als je kijkt naar de foto's van hoe ik was voor de zwangerschap en nu.... helaas zijn dat de dingen die er gewoon bij horen.

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Een heel klein beetje beter wel ja, vooral toen ik net naar school belde: de coordinator van de activiteiten heeft mijn mailtje gelezen en voor morgen bij het kanoën een ander gevonden, en nu mag ik donderdag bij de activiteiten in het sportcentrum surveilleren. Dat is dus BINNEN, ik kan zitten en hoesten wanneer het nodig is. En het is nog om de hoek ook!

Dus dan ga ik morgen maar nakijken, en wie weet vandaag ook al wat doen als ik de fut heb. Verder als enige klus nog de was afmaken en vanavond naar koorrepetitie, denk dat ik maar een halve repetite ga met mijn snot- en hoesthoofd.

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    @Niva: ja dat van je ijzer is inderdaad wel aan de lage kant. Mijn vk zei dat het voor vrouwen ongeveer op 7 moet zitten en mannen tussen 8 en 9. Hoger mag wel maar lager schijnt niet zo gezond te zijn, zeg maar.

@Adine: gelukkig dat je bloeddruk niet zo hoog is gebleven. Lijkt me maar niks. En inderdaad gewoon in de gaten houden, dan maar wat vaker naar je vk, beter dan te hoge bloeddruk he!

@Melanie: lucht je hart maar gerust hoor! Hier kan je uithuilen op een heleboel virtuele schouders!

@Kim: lekker hoor, daar op het strand! En plofkop valt toch wel mee? Ach en straks gaat dat vast wel weer over.

Zit even te twijfelen of ik nog wat nakijkwerk moet doen of dat ik lekker naar bed moet om even een dutje te doen...

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Ik zeg er alvast bij: ik heb alleen de laatste 5 pagina's bijgelezen hoor! Dus als ik schokkende dingen gemist heb... Sorry.

Melanie: heel veel sterkte voor jou en je kinderen - het lijkt me echt vreselijk als zoiets zo dicht in je buurt gebeurt.

Adine: klinkt als mijn verhaal.. Ga maar lekker veel rusten: BROEDEN moet je! Gelukkig dat de baby het goed doet, en dat je hem/haar nog goed voelt. Dat is altijd een goed teken vind ik. En lekker vaak controle = lekker vaak hartje horen! :) Ik mag nu ook al om de 2 weken, geen idee of dat met mijn bloeddruk te maken heeft.

Lexi: heb niet echt meegekregen of je al naar de huisarts bent geweest voor dat hoesten? Zou het hooikoorts kunnen zijn? Want daar moet ik altijd zo vreselijk van hoesten ook. En ook voor jou: veel rusten hoor! Slaap inhalen zoveel je kunt.

Elma: fijn dat je nog een ander huis kunt bekijken, hopelijk is dat leuker/beter! Ik duim voor je. Kan me voorstellen dat je zo onderhand met de babykamer wil beginnen...

Jacquelien: voor jou ook fijn dat je thuis bent nu. Je lichaam geeft het blijkbaar zelf wel aan dat je rust moet nemen.

Miep: heb jij geen mogelijkheid om vakantie op te nemen na je zwangerschapsverlof? Dus dat je wel 6 weken van tevoren stopt, 10 weken erna hebt plus dan nog vakantie? Zo ga ik het wel doen. Die vakantiedagen komen anders niet op. Als je nu al zo ontzettend moe bent de hele tijd.. Wel om jezelf denken hoor!

Nou ik zal wel veel mensen vergeten zijn - sorry.
    Al iets van Sonya zelf gehoord trouwens?

Hier is alles okee. Ik heb volgende week intake van de kraamzorg, ze belden vanochtend. Ze klonk heel aardig dus ik ben benieuwd naar de kraamhulpen zelf.
    Verder was er gedoe met de meubeltjes die we zouden ophalen zaterdag, dus die zijn er nog niet. :( Deze week komt dat wel goed.

En ik heb EINDELIJK weer eens redelijk goed geslapen vannacht. Ik liep echt op mijn tandvlees sinds donderdag. Gisteren tijdens de Bekerfinale in slaap gevallen ;) en vannacht ook goed geslapen.
    Nu ontzettend duf natuurlijk. Ben zoveel slaap gewoon niet meer gewend! :)

Ik heb de voortuin net gewied en met mest bestrooid. Met die regen kan het eindelijk weer eens. Ik vind het wel lekker, eventjes vocht in de lucht, zeker ook met het oog op mijn hooikoorts!

Tot later..!

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh voor de liefhebbers: er is nu op kruidvat online shop een moederfiets in de aanbieding; weet niet of het een goede is, maar hij kost 279 euro. Da's niet veel natuurlijk...

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Niva, het kan heel goed zijn hoor dat je je zo moe voelt doordat je ijzer zo laag staat! Maar het komt vast wel in orde. Probeer maar eens goed uit te rusten nu in je vrije dagen!

Koekensopie, jij hebt ook niet bepaald een fijne nacht achter de rug! Kan je hele dag verpesten vind ik! Hoop dat je vannacht beter kan slapen! Wat betreft die pijn: misschien het begin van de indaling?

Heb vorige week ook 2 dozen babykleding van m’n nicht gekregen, is altijd mooi meegenomen  Vind dat je daar niet teveel geld moet aan uitgeven aan de eerste kleertjes, ze zijn er zo uitgegroeid!

Jacquelien, moet je nu meteen niet meer werken tot aan de bevalling? Vind het een wijze beslissing om te stoppen hoor! Beeb en jij komen nu op de eerste plaats! Fijn dat je baas het ook ok vond!

Elma, hoop dat je mannetje lekker bij jou kan zijn bij de bevalling!

Adine, fijn dat de onderdruk gezakt was!

Hé Loltsje, nog ff doorbijten, het is maar een paar weekjes meer tot je 36 weken bent meis! Wie weet voel je je over een paar daagjes wel beter!

Kim, vind eigenlijk niet dat je een dikke kop hebt gekregen hoor 

Lexi, fijn dat je morgen niet mee moet kanoën! Is beter voor je dat je lekker binnen kan blijven voor je weer koorts maakt!

Kar, nee, we hebben nog niks van Sonya gehoord! Hoop van harte dat alles ok is met haar en Chedella!

Peetje, alles ok met je? Maak me wat ongerust hoor!

18. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

31 jan 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Kirby ik vroeg me ook al af of het met de indaling te maken heeft. Het was in ieder geval geen lekker gevoel ;)

Vandaag heb ik leuke jungle gordijnen gezien bij de Leen Bakker. Nu nog een behangrand waar in ieder geval een girafje op staat. Heb nog steeds geen leuke gevonden. Ik moet eerdaags ff naar Zoetermeer, daar hebben ze een behanghal. Als ik het daar niet vind....dan weet ik het niet meer.

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Het doet me in elk geval denken aan de pijn die ik vorige week had... heb het toen eens gevraagd aan de april-mama's omdat dat natuurlijk nog vers in hun geheugen zit, en zij dachten ook aan de indaling!

Hoop dat je snel het behang vindt dat je zoekt!

M'n mannetje is net om de doopsuiker geweest! Als ik er een paar klaar heb, dan post ik wel een foto!

Het is hier zo stil vandaag! Peeeetjeeeeuh waar ben je? Maak me zorgen hoor!

Of moest Peetje iets doen vandaag of zo? Misschien heb ik er over gelezen!

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heb trouwens in je album gepiept! Mooie buik hoor! En zo'n mooi dochtertjes!

Van waar is je mannetje afkomstig (als ik vragen mag)?

Deel Deze Pagina