Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Vanmorgen ff goed wakker geschrokken.. Wat zag ik op toilet bij het afvegen? Helder rood bloed! Getver, nee he? Doodsbenauwd kreeg ik het. Het was maar een klein beetje en daar is het gelukkig ook bij gebleven. Heb geen buikpijn gehad. Ikzelf denk dat het te maken had met de vreselijk moeilijke stoelgang op dat moment, of omdat ik vandaag ongesteld zou moeten zijn geworden. Bij eerste menstruatie ook wat lichte bloed verlies gehad. Ik hoef me hopelijk geen zorgen te maken. Ik heb de hele dag al niks meer kunnen ontdekken, als alleen wat creme kleurige slijm.. zal nog wel beetje van bloedverlies van vanmorgen zijn. Hopelijk blijft het nu ook weg! Ik zal zo blij zijn als ik donderdag hartje heb zien kloppen (eerste echo).. geeft me dan toch zekerder gevoel.. Kan nog steeds niet geloven dat er iets zit. Stom he?

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    P.s.. zijn hier toevallig ook zwangeren uit de buurt van Schoonhoven? Ik ken hier helemaal niemand (naast mijn schoonfamilie) en het lijkt me zo leuk om samen met een andere 'zwangere' te gaan sporten e.d. Is maar een vraagje...

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Allemaal een fijne dag gehad?
    Kim; Behalve jij natuurlijk. Wat een klotezooi zeg, daar op je werk. Als je zooooooooooo ziek bent dan kunnen ze toch ook een beetje rekening met jouw gevoelens houden? En dan zo moeilijk doen, terwijl je leidinggevende ook zwanger is. Echt Belachelijk!

Jody; Ja spannend 5 december. We willen het aan de einde van de avond doen met een sinterklaas gedicht, en een cadeautje. Het liefste wil ik zo'n slabbertje met een spreuk over oma/opa erop, maar die kan ik hier nergens vinden, dus ik ga zo even op internet zoeken.
    Verder gaat het goed met mij, af en toe krampjes, misselijkheid soms, wel kokhalzen (zonder over te geven), hele pijnlijke borsten, en moe moe moe. Hoe is het met jou?

Laatje; Ik kan me niet voorstellen dat dit een slecht teken is. Gelukkig heb je donderdag een echo en ben je dan helemaal overtuigd dat alles goed is. Hou je taai!

Vissie: Haha dat verhaal van de wijn weggooien was erg leuk, en een goeie tip ;)

Kar; Wat leuk dat je een pakje van je moeder hebt gekregen. Is dit het eerste pakje? Of had je al kleertjes gekocht.

Twinny; Leuk dat een vriendin van jullie ook zwanger is. Kun je lekker alles samen doen!

Hier is vandaag alles goed gegaan.
    Vanmorgen een beetje misselijk, en vanmiddag totaal geen zin in boterhammen. Dus ik heb vandaag 3 appels op :confused: , had ik wel zin in, en voor de rest alleen maar lekkere dingen :D .
    Vanmorgen de VK gebeld om een afspraak te maken voor de 1e echo. Ik zou eigenlijk 28 november een afspraak maken, maar ik kon niet wachten. 12 december! Ik heb er zooooooooooooooooveel zin in!

X Neia

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Helaas, ik woon iets te ver weg. Maar had het wel leuk gevonden. Ik zoek ook iemand om mee te sporten. Het schijnt dat aguajoggen goed is voor zwangeren vrouwen.

5. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

Het is inderdaad wel errug vroeg dat ze de gegevens willen hebben. Volgens mij moest ik het ook pas met een maand of 6 doorgeven..
    Je niet gek laten maken hoor! Aan jezelf denken!

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Laatje, wat fijn dat je binnenkort je echo hebt, dan heb je wat meer zekerheid. Ik kan me wel voorstellen dat je je bent rotgeschrokken!

Neia, hihi, ja dat is het allermoeilijkste om de familie te 'misleiden'. We hebben nog een truukje, maar dan moeten mijn vriend en ik wel naast elkaar zitten en allebei wijn drinken. We zetten onze glazen een beetje achter elkaar op tafel en mijn vriend drinkt zo allebei de glazen leeg. Ik heb dan wel eens een glas in mijn handen enzo, maar ik drink niks. Ik pak steeds het glas wat al het leegste is! Het is zo grappig, en echt niemand had iets in de gaten. Alleen was mijn vriend wel een beetje aangeschoten gisteren. (we hadden een verjaardag) want hij heeft 2x zoveel op! haha :) :) :) ! En ik had uiteindelijk enorme dorst, dat ik in de keuken een paar glazen water heb achterovergegooid.... :D

Misschien heb je aan deze tip ook nog iets?

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

Das een goeie! Ik zal ook van alles moeten bedenken.... Met Sinterklaas gaan we naar mijn zusje, als ik dan niet 1 glaasje drink, zal het wel opvallen. Ze weten dat we bezig waren....We gaan het maar met de kerst vertellen, dan ben ik bijna 10 weken heen. Hopelijk kan ik voor de tijd een echo krijgen. Ook om zeker te weten dat nu alles goed is na mijn vorige mk.

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi Smeetje,

Hier hetzelfde hoor! Als niet drink, dan gaan ze wel iets vermoeden. Naast sinterklaas hebben we nog een paar andere feestjes, dus...
    Niemand weet overigens dat we bezig zijn, dus dat maakt de verrassing extra groot!

Wij gaan het ook met kerst vertellen.

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Alle nieuwe zwangeren: welkom en gefeliciteerd! Het zal nu wel snel ophouden met 'nieuwe' juli-zwangeren, denken jullie niet? Binnenkort een augustus mama topic! :)

Ondertussen kan ik niet wachten tot januari! Ik zou zooooo graag die 12 weken voorbij zijn! Ik weet wel dat we dan wachten tot we 16 weken zijn en daarna tot we 20 zijn...maar eerst lekker 12!
    ;)

Er zijn weer veel verhalen verteld maar ik kan niet op alles meer reageren. Bij deze alle meiden die het verdienen en nodig hebben: sterkte en succes! En dat laatste geldt eigenlijk voor ons allemaal!

Hier geen bijzonderheden. Voel me eigenlijk nog heel goed. Beetje moe, maar ik heb helemaal niets te klagen! 8)

De eerste dag van de werkweek zit er weer op! Oooh trouwens dat wil ik nog wel even zeggen tegen Kim: Het lijkt me voor jou verschrikkelijk kloten dat je zo zit met je werkgever. Als ik even advocaat van de duivel mag spelen kan ikme ook voorstellen dat het voor je werkgever niet gemakkelijk is. Men denkt toch vaak het slechtste van de mens, hoe oneerlijk het ook is! Ik hoop voor jou in ieder geval dat jij je heel snel beter gaat voelen en weer 'gewoon' kunt gaan werken!

10. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    ben al een paar dagen onzichtbaar :) maar ik lees braaf jullie berichtjes :)

heb vandaag een echo laten maken bij mijn arts dat kan hier in Egypte heel makkelijk bij elke arts zonder afspraak :D 5 euro betaald en ging naar mij baby kijken ...zoooooooooooooo leuk om een hartje te zien het begint steeds echt te worden ...ben vandaag precies 8 weken zwanger de arts zei dat ik op 2 July 2007 ben uitgerekend....de baby is 15 Mm groot....zeg tegen me man hoop dat ie wel net zo lang wordt als me broer (1.82) en niet zo kort als jij :) :)

Ik heb alleen erge last van rugpijn :(

Ik volg alle berichten elke dag en laat zo nu en dan wel weten hoe het met mij hier in Egypte afgaat ;)

11. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hoi Janna,

Wat leuk dat jij je ervaringen vanuit Egypte met ons deelt. Wat makkelijk zeg, een echo voor 5 euro?! Wat goed dat je het hartje zag!

Leuk om te horen hoe het er in een ander land aan toe gaat...

12. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi meiden,
    Heb net gebeld naar de verloskundige en ik krijg 6 december mijn eerste echo om te kijken hoever ik ben (omdat na het stoppen van de pil mijn cyclus elke keer langer werd).
    Weten jullie toevallig hoeveel echo's vergoed worden?
    Denk dat ik het maar even ga navragen bij mijn verzekering :)
    Gisteren mijn eerste kado-tje gehad: een klein Nijntje muts. Zo lieeeeef!

Gr,
    Butterfly

13. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi butterfly..
    ik weet niet hoeveel je vergoed krijgt.
    bij mij werden ze allemaal vergoed.
    (heb er heel wat voorheen gehad)
    maar denk omdat bij mij medisch was dat ik er zoveel vergoed kreeg. ``Normaal`` krijgt iemand gellof ik 2 a 3 echo`s dacht ik
    Spannend hoor 6 dec een echo..
    ik ben 30 nov aan de beurt!

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen allemaal!

Allereerst @Laatje: hoe is het nu? Hopelijk geen bloed meer? Ik heb het ook 1 keertje gehad, het schijnt er wel bij te horen (zie ook verhalen van de andere dames hier) en kan heel goed door stoelgang komen. Gelukkig snel een echo voor jou!

Over echo's gesproken: ik denk dat ik toch ook maar eens de VK weer ga bellen dan om alvast een datum voor een echo te hebben. Ik word er ondertussen behoorlijk chagi van dat ik nog niets weet. Hoorde van mijn vriend dat iemand hier in Assen pas bij 12 weken die echo heeft gehad! Dat is na de kerst in mijn geval! Ouderwets gedoe.

Ik ben erg misselijk vandaag, zat in de auto op weg naar mijn werk en raakte aardig in paniek omdat ik dacht dat ik moest overgeven. Dus maar een boterham gegeten, toen ging het wel. Er gaan op die manier alleen wel veel boterhammen doorheen ;)

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij krijg je de termijnecho vergoed, rond 10/11 weken, en daarna de 20 weken echo ook. Dat is sinds dit jaar zo. Zit in het basispakket geloof ik. Verder moet je alles zelf betalen. En dat kost rond de 100 euro hier.

Weten jullie ook of je de prenatale screening (nekplooimeting etc) vergoed krijgt? Ik las ergens van niet en het kost nogal wat geloof ik.

16. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hey kar76 niet geschoten is altijd mis.
    gewoon bellen en zeggen dat je graag wilt weten hoe ver je bent omdat je twijfelt en heel onregelmatig was?!?
    hihi slecht ben ik he maar leugen om eigen best wil mag toch wel?

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja misschien moet ik dat maar doen.... Heb ook bloedverlies gehad en ben meteen na stoppen Nuvaring zwanger geworden dus geen idee van mijn cyclus. Probleem is dat ik een assistente van het totale gezondheidscentrum aan de telefoon krijg, dus niet van de VK ofzo. En die zegt doodleuk nee, dat hoor je 4 december wel. Dus wat ik nou moet?

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    pff wat zijn die moeilijk dan!
    ben ik blij met mijn gyni!
    als ik bel mag ik binnen een week meestal.
    Dit keer moch ik ook kiezen..
    hij zei.. wat wil je zelf nu en dan zie je alleen het vruchtzakje of wil je ff wachten zodat we ook kunnen zien of ie gevuld is of niet.
    Jammer genoeg heb ik 20 nov gekozen grr..
    dacht dat duurt niet lang maar voor mijn gevoel nu lijkt het een eeuwigheid.

maar trouwens ik heb dit jaar ook best wat echo`s gehad maar geen rekeking hoor.. nooit eigenlijk.
    maar dat zeg ik hij is heel makkelijk als ik niet vertrouwd zegt ie gelijk al``eerst even kijken en dan pas verder praten?``

19. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hallo Juli mama's :) Als het goed is en alles verloopt zoals mijn berekeningen zeggen zou ik zo rond de 13 juli uitgerekend zijn.

Ik ben nog niet bij mijn huisarts geweest, laat staan bij de verloskundige..en eigenlijk twijfel ik een beetje aan mijn laatste menstruatie (die was maar drie dagen een heel klein beetje, terwijl ik normaal toch 5 dagen heftig menstrueer) dus dit zou ook nog innestelingsbloed kunnen zijn geweest. Dat zou dan betekenen dat ik al wat langer zwanger ben..
    Maar dat zal ik over twee weekjes ofzo wel horen als ik naar de verloskundige kan/ mag.
    Ik heb zelf trouwens wel het idee dat ik al wat langer zwanger ben..Heb enorm last van zwangerschapskwaaltjes, en ik ben nog maar 6 weken..

Vooralsnog ga ik er vanuit 13 Juli uitgerekend te zijn en dan ben ik dus ook een Juli mama :))

20. Ana

Ana Actief lid

28 mei 2006
    229
    0
    0
    Z-Spanje
    Goede morgen dames!

Een kort antwoordje, moet zo naar een vergadering:

@CVW: met 5 weken zie je een zakje, in mijn geval was die 9mm en that's it. Je ziet dus vrijwel niets, alleen dat het er één is (een 1-eiige tweeling kan je waarschijnlijk dus nog niet zien) en dat het op z'n plek zit - een kennisje heeft vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, dus die wetenschap is wel geruststellend dan. Verder kunnen ze nog niets zien. Als je op 7-8 weken zit dan moeten ze het hartje kunnen zien en de embryo zelf kunnen meten, ik zou als ik jou was met 8 weken een echo vragen, dan ben je er zeker van dat er iets te zien moet zijn.

Mbt wel of geen echo, iedereen moet natuurlijk doen wat ie het beste acht, als je eerder echo's krijgt ook al is er niets aan de hand, dan is dat natuurlijk prachtig. Ik wilde alleen maar zeggen dat alles z'n voor- en nadelen heeft en dat degenen die nog geen echo hebben, zich niet minderbedeeld hoeven te voelen. Hier hangt het heel erg af of je in het "ziekenfonds" zit of privé verzekerd bent (dat is in NL geloof ik inmiddels opgeheven?).

Goed, tot zover mijn "kort" antwoordje...

Deel Deze Pagina