Hebben jullie trouwens allemaal al een verloskundige? Dit is mijn eerste zwangerschap en ik weet van toeten nog blazen haha.. Ik ga er nu vanuit dat ik eerst naar de huisarts moet, al zei de assistente "nou al u niet ziek bent hoeft u niet naar dokter hoor". Waarop ik zei: Maar ik ben zwanger dat hoort dokter toch te weten? ..Nou heeft ze met een soort tegenzin toch een afspraak gemaakt voor donderdagochtend. Beetje jammer zo. Maar daarna zal de HA me wel doorverwijzen ofzo toch? of moet je dit soort dingen zelf doen? ..haha wat dom..
Oke... wist niet dat je inderdaad geen echo kreeg. Vaag gezien jij ook bloedingen hebt gehad. Duidelijk dus dat de aanpak per vk scheelt. Dan snap ik het helemaal... lekker wat zekerheid en genieten van jullie kleintje!
Nope, ik kom niet uit Schoonhoven, maar heb er wel bijna 25 jaar gewoond! Mijn oudste zus woont er nog wel, ouders zijn net verhuisd. Grappig zeg...
Zo.... bijgelezen. Marloes... spannend bij jou. Ik hoop dat je van de week een flinke streep piest! Nieuwe zwangeren... welkom hier! Hier gaat het beroerd. Vreselijk moe, slaap zeer onrustig, vreselijk misselijk en ook ik ben al aardig wat kilo's afgevallen. Maar goed, dat komt wel weer goed. Vrijdag naar de vk. Dan gaan we als het goed is een mooi hartje zien. Zo niet... dan weten we dus dat het mis zit. Maar tot die tijd gaan we positief denken.
Zolang je het vruchtje niet verloren bent heb je nog hcg en kan je klachten hebben. Maar ik zelf denk eigenlijk gewoon dat het goed zit. IK WIL HET, IK WIL HET
Het vruchtje zag er toch goed uit? Zit vast allemaal prima daar! Misschien ook een beetje heftige innesteling ofzo... Heeft hij zich vastgebeten. Hihihi. Ik ben wel jaloers op mensen die afvallen hoor... Alhoewel. Maar ik weeg me nooit dus heb ook geen idee of ik afval of niet. Voelen jullie je onderbuik ook als je op je stoel zit en voorover buigt? Ik wel, de rand van m'n broek drukt en het voelt niet lekker. Zou het dan toch goed zitten?!?!
ja Kar.... het moet goed zitten Ik heb heel vaak steekjes net boven mijn lies aan de rechterkant. En dan druk ik het met steekjes nog lief uit... af en toe zijn het venijnige steken.
Hoi meiden, Kar, ik snap helemaal wat je bedoelt van je onderbuik, zat gisteren in m'n slaapkleedje voorovergebogen en voelde het drukken in m'n onderbuik, als ik rechtzit heb ik het niet. Onze baarmoeder is al flink aan het rekken! Ik ben ook al een beetje afgevallen, wat helemaal niet nodig is, nuja, zolang de gyn niet aan de alarmbel trekt, ben ik er gerust in. Elke nacht, maar dan ook elke nacht droom ik over de baby, vreemd hé, of ik ga er mee wandelen in m'n droom, of ik geef hem eten of steek hem in een badje... zoooo raar. Kijk er echt zo naar uit! Hoop dat alles ok is op de echo morgen en ik een mooi hartje zie kloppen! Dan zal ik tenminste weer (een paar dagen) gerust kunnen zijn! Liefs Kirby
Ow, gelukkig, jullie hebben dat ook, dat je broek niet lekker meer zit. Ik dacht dat ik zo dik werd. Maar gelukkig het hoort erbij. Ik zit iedere avond met mijn broek los, net of ik veel te veel eet. Maar ik eet niet echt anders als normaal.
goede morgen meiden Zo er is weer veel gekletst zie ik. Mijn broeken zitten ook allemaal niet meer zo lekker, maar mede ook omdat mijn darmen het wat minder doen. Afvallen is er hier dus niet bij......... Kimmie: hoe voel je je vandaag? Ik heb gister veel last gehad van steken rond me schaambot, het zal wel bandenpijn zijn geweest. Vandaag heb ik steekjes in mijn eierstok, dat zal dus wel mijn cyste zijn. Verder gaat het hier wel. ALs ik op tijd wat eet word ik niet te gek misselijk en 's middags ga ik gewoon een dutje doen, voordat ik ga koken. WEten jullie trouwens of je gewoon peperkoek, pepernoten en taaitaai mag eten? WAs vandaag bij de internist en alles was oke met me schildklier, moet over 4 wkn weer terug. Weet niet hoeveel echo's er vergoed worden, maar me cyste moet natuurlijk ook met echo in de gaten gehouden denk ik dan, dus kunnen ze misschien meteen ff naar het filmpje kijken. Mijn schoonzus is ook bij gynaecoloog in het ziekenhuis in behandeling en die heel automatisch een nekplooi meting gedaan, heeft ze dus niet extra voor betaald. Ik ben inmiddels weer heel nieuwsgierig naar volgende week donderdag en onze nieuwe echo. TOch wel spannend weer hoor, in iedergeval om te zien of onze minimuts gegroeid is! grtjs Twinny
Ik denk dat je echo's gewoon vergoed worden als je ze onder medische indicatie krijgt, Twinny. En dat is bij jou toch zo? Als je bij een gynaecoloog bent? Je mag niet al teveel pepernoten etc eten omdat daar kaneel in zit en daar schijnt een stofje in te zitten dat niet goed is voor je baby. Ik droom eigenlijk bijna niet over de baby... Alleen vannacht volgens mij dat hij dood geboren was!Echt niet leuk! Maar ik was de droom snel kwijt, dus weet het niet precies meer. Van de week droomde ik dat ik bij de negen weken echo een pasfoto van hem meekreeg. En het rare was dat hij heel veel zwart haar had, terwijl ik en vriend blond zijn en kale baby's waren! Oeps....
Hallo allemaal.. Nou toch maar een verloskundige gebeld en volgens mij is het een heel aardige mevrouw Jullie hebben het zo leuk over die dromen, nou ik droom er elke nacht over, en overdag ook nog 'es ..t laat me helemaal niet los zeg Worden jullie ook allemaal steeds wakker s nachts? ik word rond 6 uur s nachts wakker en ben vervolgens twee tot drie uren lang klaarwakker (buikpijnen, woelen, niet meer kunnen slapen, piekeren, pijnlijke borsten etc) en daarna val ik weer als een blok in slaap..dit is al anderhalve week mijn nieuwe ritme..sjee en dan ben ik nog maar 6 weken
@Niva, ik heb het iets eerder in de nacht en meestal slaap ik wel weer. Moet er ook om 7 uur al uit dus dat is dan wel fijn. Met 6 weken piekt je HCG hormoon dus het is heel normaal dat je nu van alles voelt! Maar het belooft inderdaad iets voor de toekomst. Als je met een dikke buik niet lekker meer kunt liggen...
Hee Niva en alle andere nieuwe zwangeren! Welkom en gefeliciteerd! Hier gaat alles vaag. Ik heb deze week vakantie omdat ik van alles moet regelen, en nu heb ik me toch beroerd geslapen... Heel vaag gedroomd en toen ik om 10.30 voor het eerst bewust wakker werd was ik nogal misselijk... Ben dus blijven liggen, en toen was het ineens 1 uur... :-S Ik heb ontbeten met een pizza, hihi! Groetjes Maris ps dat van die strak zittende broek heb ik ook Kar! Gisterenavond zat ik zelf met mijn knoop EN mijn rits helemaal open!