He bah Maris, ontbijten met een pizza..ik moet er niet aan denken haha.. Wel fijn dat je effe een weekje vakantie hebt, maar dat je dan weer vanalles moet regelen is weer heel jammer En Kar, fijn dat je t toch een beetje herkend, dat wakker worden enzo..Laten we er vanuit gaan dat t heel snel over zal zijn en dat we nog lekker veel kunnen slapen ..nu nog Is het voor jullie ook de eerste keer?
@niva: ja, allereerste! En meteen na 1 keer proberen raak ook. Dus nogal overdonderend allemaal. Spannend en ik ben af en toe heel erg onzeker. Maar ik probeer er ook van te genieten hoor! Vooral als ik zie hoe trots mijn vriend naar me kijkt. Zo schattig.
Kar: Precies hetzelfde hier, eerste poging, eerste kindje..alles in één keer raak..dus inderdaad dat overweldigende begrijp ik wel. gelukkig hebben we zulke lieve vriendjes Jullie zijn ook niet getrouwd dus?
Niva, Proficiat en welkom bij de juli-mamas Ik wordt snachts ook steeds wakker, ik moet dan enorm nodig naar de wc. Daarna slaap ik meestal weer gewoon verder. Ik ben vandaag even bij de HA geweest. Ik krijg 2 echo's de eerste rond 10 weken voor een termijnecho, afspraak mag ik zelf maken. En dan krijg ik nog een 20 weken echo. Verder mocht ik kiezen of dat de HA me verder blijft begeleiden of dat ik naar een vk ga. Maar ik ga maar voor de HA. Over 4 weken mag ik terug komen op controle. Verder niks bijzonders! Maar wat is dat gek om het hardop tegen iemand te kunnen zeggen? Ik was gewoon een beetje zenuwachtig. Haha! Verder nergens last van hier!
Ja Vissie, dat is idd gek he. Ik moest vorige week naar de chiropractor en heb het ook maar gezegd. Je weet maar nooit he. Ik heb de catalogus van de babydump aangevraagd. Kreeg hem zojuist binnen, met hele lieve sokjes erbij.
Met mij gaat het prima. Na gisterochtend helemaal niks meer gezien qua bloed.. dus goed teken. Denk dus echt dat het door ontlasting komt (adertje gesprongen). Ben erg blij met de echo donderdag.. ben op van de zenuwen! Ik zal wel laten weten hoe het was!
Ik durf nog helemaal niks te kopen of te bestellen voordat ik de echo heb gehad donderdag. Gek he? Het lijkt net of ik nu nog geen zekerheid heb. Kan niet missen, maar ik moet gewoon eerst iets gezien/gehoord hebben voordat ik dat soort dingen durf te doen..
@Adine: mijn vriendje had de catalogus van Babydump besteld, en vandaag kreeg ik hem, met die lieve sokjes! Echt schattig. En mijn schoonzusje heeft ons vandaag een pakje over de post gestuurd: sokjes, een rompertje (de eerste, ik vind die rompertjes zooooo schattig!) en ene knuffeltje! Super lief. Het wordt wel steeds echter zo! @Niva: wat leuk, in hetzelfde schuitje! Nee, wij zijn ook niet getrouwd en ik denk ook niet dat we dat gaan doen voor de baby komt. We ontkomen niet aan een feest o.i.d. en daar is gewoon geen geld voor. Dus dat moet wachten. Erkennen dus.
Dat had ik ook gedaan bij mijn vorige zwangerschap, kreeg alleen een informatie boekje mee van de verloskundige verder niets! Nu bel ik direct maar met de verloskundige, weet alleen niet met hoeveel weken je dat precies moet doen?
Leuk he, Kar, die sokjes. Ik heb 2 Kikabeertjes vanavond opgehaad. Mooie beren voor een leuke prijs en je steunt er een goed doel mee. Ik heb toen ik positief teste de vk opgebeld en gezegd, ik heb een positieve test...en nu? Dus toen zei ze, kom op 4 dec. maar. Dus dan wacht ik daar maar op en zie wel verder.
O leuk, die wil ik ook wel. Ik neem aan dat je het gewoon via hun site kan bestellen? Ik ga eens kijken. Ja het wordt steeds een beetje echter, zeker als je het al tegen iemand hebt kunnen zeggen, dan gaat het een beetje leven. De HA dacht dat ik wel een paar dagen later uitgerekend zou zijn, maar we moeten toch wachten op de termijnecho, dan weten we een echte datum. Ik laat mijn banner tot die tijd ook maar gewoon zo... Paar dagen meer of minder....
@laatje gelukkig geen bloed meer.. net terug uit me werk en zo gelachen! Ik heb normaal helemaal geen buik en aangezien ik op me werk ook om moet kleden en al die meiden me al jaren ken als slanke den. Kwamen nu al die vragen van`` ben je zwanger.? dus ik een beetje rood(dat heb ik snel) nou als dat zou zijn,zal het wel heel pril zijn hoor En iedeeren gelijk nee peet dat is geen buik van een prille zw. lijkt wel of je al over de 3 mnd bent! na de vele mk`s heb ik tegen mijn coll. gezegt dat bij de volgende keer het pas na 14/15 wkn het pas zou zeggen. Niet vanwege hun,want het zijn schatten en leven met me mee maar meer voor mezelf. vond het zo prachtig hoe die wijffies dan kunnen kibbelen ze bleven een half uur door zeuren.. laat eens goed je buik zien.. mijn andere coll. zei ineens ja maar je bent vorige maand maar 2 dgn beetje ongi geweest. Nu ik thuis ben ga ik ook twijfelen..zou ik veel verder zijn? BUik is wel groot voor mijn doen echt boven mijn schaambot zeg maar. Zou wel verklaren waarom voor het eerst mijn test al 4 dgn voor mijn nod al poss. normaal maak ik te weinig hcg aan! oeps verhaal te lang ja ja ik stop hihi
Ooh Peetje, dat zou toch wel geweldig zijn, als je al verder blijkt te zijn...? Nu moet je nog anderhalve week wachten, op de eerste echo neem ik aan...spannend zeg?!
Nou Peetje, jij zou idd nog voor een verrassing komen te staan als je een termijnecho zou krijgen. Ben benieuwd hoor.
8 dagen om precies te zijn..ben aan het aftellen. nou ik denk geen 3 mnd hoor meer al 5 a 6 wkn voor mijn gevoel... i.vp.p 4 Bij mijn dochter had ik met 6 wkn ook al een zichtbaar buikje
Marloes! Gefeliciteerd! Zie je wel ! Hartstikke leuk voor je meid! En welkom natuurlijk! Hier is het rustig na een zwaar hormonale dag/avond gisteren. Huilbuien, schuldgevoel over m'n hondje. En opeens wist ik niet of ik wel een goede moeder zou kunnen zijn... Gelukkig heeft mijn vriendje me goed kunnen troosten. Ik was ook zo bekaf gisteren. Vandaag maar weer vroeg naar bed. Bij iedereen verder ook alles goed? Ging er vandaag nog iemand voor een echo?
Yeah.... GEFELICITEERD MARLOES! Ow my god... wat klinkt dit bekend. Ik heb gisteren de hele dag ziek thuis gehangen. Ging 's avonds mijn paard voeren, dus toen ik op weg was begon ik opeens te janken. Ben nu al slecht voor mijn paard, wie zegt dat ik een goede moeder ben. En vind ik het allemaal wel zo leuk, niets zal meer hetzelfde zijn. En vind ik mijn kind ook nog leuk als ie 18 is? En waarom doe ik een kind dit verrotte wereldje aan? Ik had het niet meer... ik wilde niet meer. En nu, na weer een nacht niet slapen, zie ik het allemaal weer anders. Ja, mijn lief en ik willen dit, en wij kunnen dit aan. En verbeter de wereld en begin bij jezelf, dus ons kind krijgt de juiste normen en waarden mee en we gaan het geweldig krijgen. Maar ow wat waren die twijfels en angsten heftig. De gedachten dat echt alles anders wordt!
Ja inderdaad! En ik had gisteren ook heel sterk het gevoel van 'Als ik nu al zo moe ben en nergens toe kom, hoe moet dat dan met een kindje?'. Nu gaat het weer, al ben ik nog steeds heel erg moe. Dat schijnt wel over te gaan na de 12 weken ofzo. Toch?