En ik ben het er ook mee eens! Die ene van heel dichtbij van dat jongetje (niet Pepijn) waarbij zijn gezicht er half op staat, die is echt mooi..... Zanoni, beschrijf jullie ringen eens...!
Hoi Meiden! Dit is best bij te houden, hoefde maar 3 pagina's bij te lezen ofzo. Ik ben gisteren nog even naar de Hema geweest, heb nog wat kleine dingetjes gekocht. Een boxspiraal (noem je dat zo?), wat kleertjes en lakentjes. Vandaag ben ik vrij en ga ik lekker in de babykamer bezig! Alles een beetje op z'n plek zetten enzo. Ik moet het natuurlijk wel rustig aan doen vanaf vandaag, want uhhh ik ben namelijk hoogzwanger! Ik ga over een kwartiertje naar de VK. Ik moet nuchter zijn en ze gaat me prikken op mijn HB en suiker. Ik moet er 9:10 uur zijn, gelukkig niet al te laat want zo lang zonder eten houd ik niet vol..... Tot straks! Groetjes Miep
Hey Zanoni, ik zou dan ook lekker niks meer doen hoor, laat dat gebak maar van hun komen dan. Ze kunnen vast wel meer moeite doen zou je denken, toch? Klinkt gewoon allemaal niet erg geinteresseerd in je...
Ik heb vorige week mijn intake gehad van de kraamzorg. Je kan je wensen aangeven, zoals of je er een stagiaire bij wilt of niet. Ze heeft uitgelegd hoe het aantal uren bepaald wordt. Dat wordt op 3 momenten gedaan, namelijk bij de intake, vlak na de geboorte door de vk die de nacontrole doet en op het einde. Je hoeft niet alles klaar te hebben, daar kijken ze niet eens naar. Ik heb bv aangegeven dat niet iedereen zomaar aan mijn doos mag zitten ivm met mijn verleden (Twinny!), dat ik het zelf moeilijk vind om dingen uit handen te geven, dat ik de katten gewoon op bed wil als ik erin lig. Ook heb ik mijn psychische toestand aangegeven en daar krijg ik waarschijnlijk meer uren voor. Ze stelde voor om de eerste dagen langer te komen en mochten er op het eind nog uren bijkomen dat je die dan op het eind er nog makkelijk aan kan plakken. Mijn uren zijn voorlopig op 44 gezet, de basis is 40 en je krijgt er 4 uur bij als je van plan bent borstvoeding te geven. Verder kan je nog vragen stellen. Zo heb ik bv gevraagd over een slaapzakje, of dat nu echt al nodig is. Ook zegt ze wat je echt in huis moet hebben, ze zei 2 thermometers en 2 kruiken. En als het kindje verder kan slapen en gewassen kan worden is het prima. Alles wat er verder niet is kan papa altijd nog halen. Ik heb een boekje meegekregen wat ze gaan gebruiken in de kraamtijd, waar ze alles in opschrijven en waar je zelf ook dingen in op moet schrijven. Waar ik wel even van baalde is dat mijn nacontroles gedaan worden door een vk van het verloskundigecentrum hier. Die ken ik dus helemaal niet want ik beval onder medische indicatie in het ziekenhuis. Ach ja, wat moet dat moet. Verder lopen ze je gegevens nog na of alles klopt. Ik vond het wel prettig dat MArc erbij was, ik ben af en toe zo'n zeef qua geheugen. Liefs, Tanya
Haha nee als je niet mag eten dan moet je inderdaad maar een vroege afspraak hebben. Neem een boterhammetje mee voor direct erna? Dapper van je dat jij de Hema aandurfde, ik vind het altijd vreselijk om met van dat soort koopavonden te shoppen: veel te druk! De extra koopavonden van de V&D mijd ik ook altijd als de pest want ik krijg gewoon de kriebels van al die graaiende, slenterende en duwende mensen. Dus petje af! Doe inderdaad maar rustig aan nu je hoogzwanger bent Ik zag net op mijn banner dat ik alweer aan de 31 weken zit! Onvoorstelbaar eigenlijk he?
Dat is handig om te weten, Tanya, bedankt voor dit verslag! Ik ben benieuwd wanneer ze mij gaan bellen, mag toch ook wel een keertje denk ik. En clever dat je vriend erbij was, ik zou ook de helft vergeten maar ben bang dat de mijne geen tijd heeft voor dit soort dingen ivm zijn werk... Na ja, ik schrijf het wel op dan. Nu even wat gaan doen want moet straks naar het sportcentrum om te surveilleren en daarna naar school. De kids hebben sportactiviteiten, en die zijn gelukkig binnen, phew!
Jody Ja dat heb ik ook dat ik minder kan eten. Als ik af en toe lees wat andere zwangeren hier eten dan denk ik, pfoeh dat past er bij mij echt niet allemaal in! Oh en ik heb je foto's gekeken, dat is geen buikje meer maar een hele mooie BUIK! Niva Nou da's lekker dan van de woningnouwvereniging , heb je net alles gedaan, kan je het weer opnieuw doen. Is er echt niet iets waar je de schade op terug kunt verhalen? Sterrekind Beetje lullig vind ik dat van je vriendin om zo 'achter je rug' om te praten. Misschien kan je ook een reactie plaatsen op haar site hoe jij erover denkt? Sonya Blij om te lezen dat het goed gaat met Chedella. Ben heel benieuwd naar de foto's! Enne, zou je je banner aan willen passen? Er staat een stuk tekst voor je banner waardoor mijn beeld heel erg breed wordt en ik steeds heen en weer moet scrollen om de berichtjes te kunnen lezen. Jacqueline Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt, of dat nu bv of flesvoeding is! Kar Daar hebben ze de wasstraat voor uitgevonden Loltsje Ik denk dat je dit niet meer leest, maar veel plezier bij de VK! Lexi Bij ons was de intake 's avonds, dus misschien kan de as papa er dan wel bij zijn? De hond Tygo We merken nog niet echt verschil. Ik weet niet meer wie het zei maar ik zou het he-le-maal niet erg vinden als die vieze groene erwtensoep piemelspetters weg zouden blijven. Gisteren is mijn arm weer een meter langer geworden, maar dat was meer omdat hij een speelkameraadje zag ipv een lekker teefje. Nu over mij Gisteren weer een bijeenkomst gehad van de cursus Samen Bevallen en het ging over masseren! Heerlijk! De mannen moesten natuurlijk oefenen op ons en de dames hingen heerlijk over de stoelen heen! Lekker ontspannend muziekje erbij, licht een beetje gedimt, heerlijk gewoon! Ik had gisteren mijn dag niet echt, zowel geestelijk als lichamelijk niet. De hele dag misselijk en spugen (normaal trekt dat tegen de middag weg), last van mijn heupen, slecht geslapen de hele rattaplan. Maar gisteren was het zowaar heel erg gezellig op de cursus en ik ging weer wat vrolijker naar huis. Ik had al eens eerder omschreven hoe ik kon voelen hoe ukkie lag. Ik zal eens een (beschaafde) foto maken van mijn blote buik als ik op mijn rug lig, dan kunnen jullie zien wat ik met die bobbel aan de rechter kant bedoel. (kirby had dat stukje gekopieerd en onder haar banner gezet als link naar een verslag van die dag). Vandaag voel ik me lichamelijk nog niet echt beter, maar ja het is nog ochtend dus ik hoop dat de misselijkheid en spugen straks weg trekt. Oh en ik heb zo'n zin in zaterdag! Dan mogen we weer voor een herkansing van de pretecho! \/ Liefs, Tanya
Goedemorgen meiden, @Sterre: Probeer je niet teveel aan te trekken van de reactie van je 'vriendin'. De foto's zien er gewoon goed uit en jij hebt er plezier in! @Zanoni: fijn dat jullie geslaagd zijn voor de ringen; ben nieuwsgierig; ook naar de foto's van het huwelijk straks! Geniet straks maar lekker van je verlof en de resterende voorbereidingen. @Sonya: fijn om te horen dat de artsen nu ook zo positief zijn! Ben nieuwsgierig naar de foto's. @Miep: succes/plezier bij de VK. Waar zijn alle 'klep-beppen' gebleven? zou het toch wel jammer vinden als ze hier nu veel minder gaan posten. Blijf graag op de hoogte Hier eindelijk weer eens een beetje goed nieuws: Het 2e huis wat ons door de woningbouw is aangeboden nemen we aan! Er ligt beneden een laminaatvloer, boven tapijt en alle muren zijn nog behangen. Het is niet allemaal onze smaak, maar voor een half jaar wel te doen. Het ziet er nog redelijk uit, dus we kunnen er eigenlijk zo in (na een grondige schoonmaak ). Het huis staat ook al leeg, dus we hopen binnen 2 weken de sleutel te krijgen. Dat zou kunnen betekenen dat ik in mijn verlof verhuisd ben en eindelijk aan de kinderkamer kan beginnen! Eindelijk weer een beetje een happy gevoel , nu alleen nog verhuizen Verder weinig nieuws! Liefs Elma
Morgen dames, Hier weinig te melden. Ik heb mijn "vriendin" gister op msn gezegd als ze ergens foto's van mij plaats dat ze altijd mijn naam en site moet vermelden, dat zou ze doen. Over haar uitspraken ga ik het nog hebben. De intake krijg ik pas rond de 36ste week en waarschijnlijk telefonisch. Tanya, kan je niet aangeven dat de nacontroles in het ziekenhuis wilt?
Had ik al meteen gevraagd, maar dat doen ze helaas niet. Ik moet me er helaas bij neerleggen... Liefs, Tanya
Oh wat fijn dat je straks een ander huisje hebt. En wat geeft het als het niet helemaal jullie smaak is, het is maar voor een half jaartje toch? En anders gewoon een likje verf over het behang, scheelt ook al. En over dat schoonmaken, zet je wel hulptroepen in? Je bent namelijk HOOGZWANGER! Liefs, Tanya
Ja, voor een half jaar is het prima uit te houden! En mijn moeder gaat het hele huis schoonmaken en ook voor het verhuizen hebben we hulptroepen genoeg. Bedankt voor je medeleven, en inderdaad.... ik ben HOOGZWANGER! Liefs Elma
Bah, ik ben aan de visolie tabletten begonnen omdat het heel erg goed blijkt te zijn voor de hersentjes van de baby. Maar ze breken mij aardig op het lijkt net of ik sardientjes heb gegeten, echt vies.
Bij ons kon het gelukkig ook op zaterdag. Hubbie kon er dan bij zijn, want zij moeten vaal wel de kraamzorg bellen, dus is het handig als ze ook iets weten.
Elma, gefeliciteerd met je huisje. Sterrekind, Ik heb gisteren 2 haringen op. Veel lekkerder dan die capsules.
Halloooo Ben ik weer. Lexi: Ik had inderdaad broodjes meegenomen voor na de tijd. En het viel qua drukte best mee bij de Hema hoor. Ik dacht dat er meer mensen zouden zijn. Pfff, ja, jij bent al 31 weken, inderdaad bijna onvoorstelbaar! Tanya: Bedankt voor de info over het intake gesprek van de kraamzorg. Elma: Hartstikke mooi dat jullie dit huisje wel zien zitten. Weer een zorg minder, tuurlijk moet je nog wel verhuizen, maar dat gaat zijn gangetje wel. Er zijn wel mensen bereid om je te helpen las ik, dus dat komt wel goed. De stress van 'afwachten hoe het komt' is nu in ieder geval voorbij. Sterrekind: Hihihi, je moet er wat voor over hebben he. Die visolie tabletten bedoel ik. Als ze zo vies zijn en je de hele dag vis proeft, zou ik ze niet slikken. Mijn APK gegevens: Ik ben weer voor 3 weken goedgekeurd! Mijn Hb was 7,9 (heel netjes dus!) en mijn suiker was 4,7 (moet onder de 6 zijn dus ook heel netjes). Bloeddruk 120/75 dus ook prima. En junior ligt (of inmiddels lag) met het hoofdje naar beneden en het ruggetje aan de (voor mij) rechterkant. De VK tevreden over alles, dus ik ook tevreden! Bij ons in de buurt kun je vanaf 16 Mei ook terecht voor de APK. Nu rij ik steeds 16 km. (+ 16 terug) als ik naar de VK moet, maar vanaf volgende keer is dit nog maar 8 km.(+ 8 terug). Scheelt weer dus. Ze hebben op die nieuwe plek dan ook spreekuur, 1 dag per week en 1 van de eigen VK's zit daar dan de hele dag. Groetjes Miep en minimiep.