Hoi meiden, ik ben nog aan het bijlezen. Ik las dat ze bij Niva aan het "verbouwen" zijn en dat het niet zo lekker gaat met die werklui. Ik zou helemaal gek worden. Ben jij pietje precies alles aan het behangen en komen zij met grof geschut waarbij ze jou werk vernaggelen. Echt heel irri! Sonya wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid en ook met jullie! Ik was gister jarig en heb niet op de zwangerschapssite gezeten dus ik moet nog een aantal pagina's. Ik hoop dat ik alleen maar positieve dingen te lezen krijg xxx Gwen
Ik heb wel een leuke dag gehad! Niet bijzonder, ik heb het niet uitgebreid geviert. Had er de puf niet voor. Ik moet nog zoveel dingen doen en ben daar druk mee. Bedankt voor jullie felicitaties xxx Gwen
hallo meiden Miep: ik ben roosterplanner / chauffeur / verzorgingsassistent en centralist bij de Dierenambulance, hihi Zanoni en Kar: mag ik meedoen aan jullie wedstrijdje? En sterrekind is ook al zo ver hoor..... KAr: balen van de belastingdienst! Hopelijk was het een vergissing aan hun kant! PEetje: fijn dat het goed gaat met jullie ventje, nu vol blijven houden hoor... Lexi: mijn vriendin is dol op babykleertjes! Niva: tja, mannen! Hopelijk was het gisteravond weer gezellig... MArloes: tjee meid dat was schrikken. GElukkig dat alles in orde is met jou en de beeb, rustig aan doen hè! Sterrekind: de kraamintake gister raadde weer de earosleep af, dus ga er zeker geen geld aan uitgeven! En badolie is inderdaad vieze troep. Wilde wel zo'n babaybjorn kopen, maar vanaf hoe oud, draagje ze daarin? Zanoni: die vergeet dromen komen me heel bekend voor! Ben gewoon de hele dag op stap en dan opeens komt iemand met onze minimuts aanzetten, of ie niet ook eens verzorgd en zo moet worden! Moooie ringen trouwens! Vissie: fijn dat alles goed was op controle. 4.5kg! I ben zo jaloers! Beebie: ook dijn dat bij jou alles oke is...... Gwen: nog van harte meid, had het helemaal niet meegekregen! Gister de mevr. van de intake kraamzorg hier gehad. Ze was heel aardig. Mijn vriendin had opengemaakt, terwijl ik nog boven was en ze vroeg meteen aan haar hoe het met haar ging, hahaha! Ze heeft niets in huis gecontroleerd, alleen een checklist nagegaan. Verder heb ik vragen gesteld over wat als de beeb in het ziekenhuis moet blijven of als er een keizersnee plaats gaat vinden. Ze heeft uitgelegd en folders gegeven. Verder krijgen we dus 56 uur, aangezien ik aangegeven heb niet altijd even stabiel te zijn......... Ga dadelijk ff de stad in. We krijgen een nieuwe DVD-recorder, want de oude is stuk! TJa, moet het vermoedelijke belasting geld, toch ergens aan uitgeven! Twinny
Twinny Hoe was je intake bij de kraamzorg? Zanoni Jij was toch ook verzekerd bij VGZ? Ikheb mijn kraampakket rond week 27 ontvangen en met 30 weken de intake. Ik zou toch even navragen als ik jou was. Mooie ringen! TomenJerry Spataderen down there lijkt me niet echt fijn. Ik heb ze in mijn onderbeen en die doen al zeer. Petra Fijn dat de controle weer goed was en dat uk gedraaid was. Heb je nog fijn gezwommen met Adine? Niva Heb je de ruzie nog goedgemaakt? Lexi Als je wil kan ik mijn uitzetlijst ook wel eens hier zetten. Ik heb hem zelf samengesteld uit diverse lijsten van internet. Karlijn Ik zou het toch even na laten checken bij de Belastingsdienst. De helft minder is toch heel veel! Ik heb hier nog niets gehoord van de B'dienst, terwijl de papieren toch eind februari de deur uitgegaan zijn. Wij hebben dus wel een startersset van Avent gekocht, terwijl ik wel van plan ben om bv te geven. Straks gaan we ook alvast poedermelk halen (1 bus). Mocht de bv niet lukken dan heb ik het in ieder geval in huis. Een borstkolf heb ik niet gehaald. We kunnen hem op het begin van de kraamzorg lenen. Mocht de bv goed op gang gekomen zijn en we willen kolven, kan ik hem altijd nog gaan halen. Marloes Dat is schrikken dat je op je plaat gegaan bent! Kreeg je toch wel hulp toen je gevallen was? Fijn dat met jullie ventje alles in orde was. Kieteltje bedoel je deze smiley?=> Die heb ik al vaak gebruikt hier. Zanoni Oh zo herkenbaar die dromen! Ik heb er ook al een paar gehad dat ik ukkie helemaal vergeten was te voeden of te verschonen. Echt irritant zulke dromen! Veel plezier vandaag met je laatste werkdag! Adine Ik kruip ook lekker achter de naaimachine vandaag! Het is weer om helemaal niets te doen wat niet moet. Beebie Fijn dat je weer een goede APK had. Die gekneusde doos gevoelens herken ik heel goed. Ik heb ze wel eens omschreven als de beruchte bosnegers. Maar ik heb het nu al een week of 10 ofzo. Ze hadden bij mij wel gezien dat ukkie tijdens de vorige APK al heel laag lag. Gwen nog van harte gefeliciteerd! Ik was het helemaal vergeten terwijl het wel in de lounge stond vermeld... Over mij Ik heb de laatste week echt veel pijn in mijn rechterkant van mijn bekken. Als ik loop dan waggel ik helemaal. Ik heb ook het idee dat mijn buik nu ineens megaveel aan het groeien is. Het wordt weer tijd om een foto te maken. En ik heb zo'n zin in morgen! Dan mogen we weer voor de pretecho! Hopen dat meneer/mevrouw nu wel meewerkt... We merken nog geen verschil met Tygo. Maar ja het kan nog. Slapen is nu echt een ramp geworden. Pijn in mijn heupen van het op mijn zij liggen, 10x eruit moeten om te plassen. Pijn in mijn oor als ik lang op 1 zij gelegen heb. Hartstikke duf uit je bed komen. Ach ja, zoals sommige buitenstaanders wel eens heel fijn kunnen zeggen het hoort erbij... Liefs, Tanya
Hi meiden, Heerlijk bijna weekend! Zanoni, 'gefeliciteerd' met je laatste werkdag ! Kar, dat trakteren, doe wat je gevoel je ingeeft, je kan inderdaad ook de laatste dag met een select groepje collega's lunchen ofzo als je daar zin in hebt..? En het is helemaal niet raar als je niets doet hoor! Ik ga zelf wel taart trakteren, maar ook omdat ik hier niet meer terugkom, ik in juni jarig ben en omdat iedereen zoooo lief en behulpzaam is geweest voor me! Sonya wat fijn dat Chedella het zo goed doet! Een sterke meid zo te horen! Niva wat kl*te van dat verbouwen zeg, net nu je alles zo mooi had gemaakt! Die energie die je erin had gestopt, ik zou ook wel kunnen janken maar bekijk het van de zonnige kant, het wordt strakt NOG mooier als het af is Jody wat lekker dat je het zo op kan vatten van je werk, is inderdaad een zorg voor later - straks eerst genieten van jullie kleintje! Met eten zit ik inderdaad ook zo snel vol! Prachtige buik heb je meis! Sterrekind ik vind je portfolio foto's geweldig! Tantan, je vertelde over die intake (altijd leuk zo'n uitgebreid verslag) en nou ben ik wel ff benieuwd: Heb je echt al gelijk een slaapzakje nodig dan? En waarom is 1 kruik niet genoeg? Ik las zelfs ergens dat je soms helemaal geen kruik nodig hebt als het warm is? Verder qua uitzet lijkt me inderdaad verstandig om gewoon logisch verstand te gebruiken, Loltsje wat jij ook al zei.. Er is ook een verschil tussen lijstjes van leveranciers (bijv. Prenatal ofzo) die vooral willen verkopen of van de verloskundigepraktijk, waar echt nuttige dingen op staan. En tips van ervaren mamma's sla ik natuurlijk ook goed op..! En voor alle dingen die je heel misschien wel nodig gaat hebben maar misschien ook niet: Mocht je iets niet in huis hebben en je hebt het toch ineens nodig: Laat het tegen die tijd halen door iemand! Men is blij als ze wat voor je kunnen doen! Is zo gepiept hier in Nederland toch? Zo voorkom je onnodige spullen in huis denk ik - ik snap wel dat het fijn is om overal op voorbereid te zijn, maar probeer je er niet druk over te maken Elma gefeliciteerd met je huisje! Eindelijk wordt je geduld beloond! Fijn joh! Niet te hard van stapel lopen en alles in 1 week klaar willen hebben he, pas op jij! Marloes sjeetje joh schrikken hee Gelukkig zwaaide het mannetje naar je (wat schattig!) Chantal hihi een gekneusde doos gevoel heb ik nog geen last van, ik ga wel nu sinds de 30e week bij ieder krampje of dingetje wat denken van is het misschien indaling, is het misschien dit of dat? Oja en Kar dat je dingen gaat herkennen in je buik - harde dingetjes als knietjes, voetjes ofzo, ik voel wel dingetjes uitsteken maar heb dan echt geen idee wat het is, het voelt ook zo verschillend allemaal, heb soms het gevoel dat ik vingertjes voel 'krabbelen' ofzo, heel vreemd. Ik kan ook echt niet voelen bij mezelf hoe kleintje ligt (wel een beetje gokken?), alleen als we net bij de vlos zijn geweest is het oooow ja! Gwen nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad? Kieteltje ik begin ineens te twijfelen als ik jouw verhaal lees! Ik heb toevallig net de huisarts gebeld voor schimmelinfectie en ga vanmiddag wat ophalen - Dactarin ofzo? Heb het wel eerder gehad dus hopelijk ben ik nog steeds niet alergisch..lijkt me heeeel irritant! Hoe was het bij je nieuwe tandarts, was ie een beetje aardig voor je? Jody veel plezier bij Guido morgen en Tantan veel plezier bij jullie pretecho ! Tis weer een lang verhaal sorry Hier gaat verder alles prima, heb echt een hoop energie! Misschien komt dat omdat ik nog maar 5 werkdagen voor de boeg heb (verdeeld over 2 weken), ik verheug me op het moment dat ik na m'n laatste werkdag onderweg naar huis ben..in de auto..in de file...lekker belangrijk dan Doeidoei! Liefs, Kaar
Dat was het ook.... Werd er helemaal nerveus en wanhopig van. Je kunt ook zo moeilijk krabben als het van binnen zit he.... Volgens mij heette het Gyno Nogiets; Dactarin zou heel goed kunnen. Moet nog steeds even bellen om te zeggen dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Het was een zij en ze was heel aardig en geinteresseerd in de zwangerschap. Helaas wel 3 (oude) gaatjes, die m'n oude tandarts volgens haar over het hoofd had gezien (en ik was vorige keer nog wel zo trots dat ik geen gaatjes had... ). Moet over twee weken terug komen voor de vullingen. En voortaan 3x per dag poetsen (doe het nu 2x) met tandpasta met extra fluoride. Verder flos ik al elke dag, snoep ik niet veel, drink ik alleen light en gebruik ik zoetjes. Ze zei ook dat ik in principe alles goed doe, maar dat ik pech heb dat mijn speeksel zo zuur is waardoor het glazuur snel aangetast is.
Nee, dat is inderdaad niet fijn. Ik heb ze dus ook, hoewel ze meer opgezwollen aderen lijken dan echt gespatte. Gelukkig doen ze geen pijn, maar ze zijn wel heel lelijk. Volgens mijn HA gaan ze wel weer weg na de zwangerschap, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.... Ja! Die bedoelde ik Bij deze, Marloes!
Gestrand bij 928...ondertussen is de babykamer bezorgd en word ik gek van het getimmer in huis! Vanmiddag komt de stucadoor en nu zijn hub en schoonpapa de douche aan het wegbreken. Officieel gaan we nu een doucheloze periode in... ik denk dat ik even het huis uitvlucht... kan toch niets doen en ben het Boem Boem Boem even zat... gelukkig heb ik nog zat te doen. Sorry dus dat er nog geen reactie is op de rest. Ik ga proberen dit ergens dit weekend nog goed te maken... Dankzij de samenvatting van Kirby moet dat toch lukken! Meiden fijne dag!
Kaartje: onze kraamzorgintaker zei dat we nog geen slaapzakje zouden aanschaffen en 1 kruik was voldoende hoor! twinny
Hier ook nog geen intake gehad, maar ja... ik ben ook nog maar 30 weken! Ik wil de intake eigenlijk ook niet eerder dan dat we zijn verhuisd. Mocht er dan toch iets gecontroleerd worden, dan is er ook echt wat te controleren! slaapzakjes heb ik ook nog niet en ik heb 1 kruik, maar dan wel een cosi-bag. Zou dit ook goed zijn?
FF nieuwsgierig of iemand het weet: kan een schimmelinfectie eigenlijk ook uit zichzelf weggaan of moet dit altijd op 1 of andere manier behandeld worden? Bestaat er misschien een huis-tuin-en-keuken middeltje voor? (vast te mooi om waar te zijn ) En die gaatje Kieteltje, tja dat heb ik nou ook altijd, kwestie van pech hebben he? Ik vind het soms echt niet eerlijk, poets, flos, etc. mee helemaal gek, gebruik supergeavanceerde elektrische borstel en weet ik wat allemaal - maar het is echt een WONDER als ik een keer geen gaatje heb..pffff...tis nou eenmaal zo zo maar tis wel balen!
Hallo lieverds! Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk... Ik heb al 3 uitzetlijsten die we langs elkaar hebben gelegd, dat is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is dat al die lijsten zijn gebaseerd op het gebruik van kunststof luiers en daar staat dus niks bij over wat je voor katoenen luiers allemaal nodig hebt. Maar bedankt voor die twee sites, hopelijk heb ik daar wat aan. Wil de spullen gewoon bij een plaatselijke winkel kunnen kopen, Hema of een goede drogist ofzo, dus misschien moeten we daar eens heen, dinsdag als mijn vriend thuis werkt. Nu even mijn collega bellen over dat stomme beoordelingsgesprek. Zie jullie laterzzzz, Da Lex.