FF ter informatie over de schimmelinfectie: ik heb het helaas al 4x meegemaakt (waarvan nu 1x tijdens de zwangerschap). Ik ben er erg vatbaar voor. Je hebt wel echt medicijnen nodig om het te verhelpen. Ik kreeg steeds 3 vaginale zetpillen en na de 1e is het al bijna over. Werkt dus perfect. Lactacyd en yoghurt helpt niet om het kwijt te raken; hooguit dat de irritatie wat minder wordt! Ook gaat een schimmelinfectie nooit uit zichzelf weg! Liefs Elma
Thanx Karlijn; het is inderdaad een hele opluchting. Nu moeten we natuurlijk nog 'ff' verhuizen en alles klaarzetten, maar het tijdelijke onderdak is geregeld! En natuurlijk delegeer ik de taken graag
Ik ben met bijlezen bij dit bericht aangekomen en heb je site geopend. Ik wilde alleen even zeggen dat ik je foto's bijzonder mooi vind! Vooral de zwangeren foto's met dat doek waar ze doorheen lijken te lopen (lekker duidelijke uitleg Chan ). Ik ga even verder lezen of er reacties op geweest zijn ten aanzien van de reactie van je 'vriendin'.
Kar niet schuldig voelen joh, ze zijn vast gezellig aan het chatten over ijsjes, koekjes, poepen en nog veel meer! Dat chatten gaat altijd erg snel (we hebben het hier gezien) dus misschien dat ze even wat minder tijd hebben voor dit forum.. Ik hoop ook zeker wel dat ze hier ook nog steeds gezellig blijven kletsen hoor!
Kaartje: hahah, vingertjes voelen krabbelen? dat lijkt me toch een heeeeele vreemde gewaarwording Marloes: Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen, ze zeggen idd dat je beep echt heel veel kan hebben. Gister zei iemand nog tegen me: tja, als je een bevalling heelhuids doorstaat kun je álles aan (en dat ging dan dus over de beep he ) Gwen: heeel erg gefeliciteerd nog met je verjaardag *deelt voor de gelegenheid maar effe wat soesjes uit* De 'ruzie'hier is goedgemaakt hoor, niks meer aan de hand. Vriendje bood uit zichzelf meteen zn excuses aan en had wel door dat ie niet echt heel zachtzinnig was geweest s ochtends. Toen konden we er wel om lachen. heb m wel uitgelegd dat ie straks met de beebie ook niet elke ochtend sjaggie kan lopen zijn en kan verwachten dat iedereen op zn tenen loopt voor hem..en dat ik tóch wel van 'm hou Die dromen over vergeten van voeding geven herken ik ook. Ik droomde zelfs dat ik slaapdienst had en na de slaapdienst effe bij mn ouders langs ging samen met vriendje, en toen nog effe de stad in gingen etc etc..en dat ik er ineens achter kwam zo'n 24 uur later dat de beebie al die tijd geen voeding had gehad, maar ook geen aandacht..dat ze dus al 24 uur alléén in dat bedje lag te liggen..(ook ik droomde over een meisje..) Kaartje : Over schimmelinfecties: Volgens mij kúnnen ze zelf wel weggaan, als je vagina weer de goeie PH waarde krijgt en flink zuur aanmaakt..Maar dat kan erg lang duren en best schadelijk zijn, helemaal nu je zwanger bent. Huis tuin en keukenmiddeltjes zijn er niet en die er wel zijn moet je niet vertrouwen (zoals yoghurt aan een tampon doen e.d. dat werkt alleen maar averechts, yoghurt wil namelijk ook lekker schimmelen! ..Probeer iets minder suiker/gesuikerd eten te nemen en gistproducten en drink veel water) Over kwaaltjes: ik heb carpaal tunnel suyndroom er nieuw bij! *zucht* elke nacht/ochtend/begin van de middag zijn mn handen zo opgezwollen en verschrikkelijk pijnlijk dat ik er een paar uur lang niks mee kan doen... Kim: we hebben je wél gemist hoor! Ben benieuwd naar de uitslagen van de kweek. En je poezen..Die zullen vast wel doorhebben dat ze door dat kamertje en dat wat dara straks in komt ineens effe een stukje opgeschoven zijn in de rang en niet meer het belangsrijkste zijn voor jullie..Effe wennen dus, beetje stress erbij en dan gaan ze zó doen tegen elkaar..Komt wel weer goed hoor.
Niva, neem dit vooral heel serieus en laat je goed informeren (ik weet er zelf niet veel van sorry). Mijn zus heeft dit ook gehad tijdens haar zangerschap en die heeft er nu 2 jaar later nog steeds last van soms! Is helaas dus niet zomaar een onschuldig als je het mij vraagt..
Niva.....de soesjes zijn op Ik had ze gister op tafel gezet. Ik heb nog een stukje moccataart, interesse? Mijn vriend heeft van het weekend ook een stunt uitgehaald. Ik had de sluier van het wieghemeltje gewassen en in de droger gedaan en opgehangen zodat het niet zou kreukelen. Is mijn vriend boven bezig om een kast uit elkaar te halen en het hing blijkbaar in de weg. En jahoor op de grond gegooid en er wat bovenop gelegd....KREUKELS je wil het niet weten en ook niet hoe ik reageerde, wat was ik pissed. Nu gaat mijn moeder het strijken, maar toch is weer werk voor Jan l*l. Elma: Wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd met jullie huisje, heerlijk. Geniet ervan meid! Kar wat triest van die kat en ze zullen zeker te hard gereden hebben anders was die kat allang aan de kant geweest. Tanya heel veel plezier morgen, bij mij was het de 2e keer een stuk beter....ik zal voor je duimen. schimmelinfectie...daar weet ik helemaal niks vanaf. Sorry sterkte ermee, lijkt me vervelend. Gwen
Zo ben helemaal bijgelezen! Gwen nog gefeliciteerd met je verjaardag! Twinny wat lekker dat je 56 uur kraamzorg krijgt, ten minste, zoals het er nu naar uitziet. Mocht je de keizersnee krijgen die je graag wilt, gaan dan alle ziekenhuis uren van de kraamzorg af? Kim, je beschreef dat pijnlijke liezen/bekken het begin van BI kan zijn. Ik ga hier niet vanuit, maar het is altijd handig om het in het achterhoofd te houden. Ik ben gisteren bij de vlos geweest en zij houdt het ook op indalen en het verweken van alle botten van onderen. Nou zat ik zal ook nog eens na te denken over wat het zou kunnen zijn en ik heb 10 jaar geleden (o.a.) mijn schaambeen en bekkenkammen gebroken. Aangezien dit eigenlijk de minst erge verwondingen waren is er zover ik me herinner weinig aandacht aan geschonken (kan ook moeilijk in het gips lijkt me ). De vlos vroeg wel of ik hier last van had. Los van de gekneusde doos gevoelens niet, dus het zal allemaal wel meevallen. Marloes, schrikken zeg dat je bent gevallen! Hoe kwam dat zo? En heb je nu nog ergens last van? Flinke beurse plek o.i.d.? Elma, het gaat vast helemaal goed komen met jullie huisje! Wel lekker dat je in je eigen huisje zit als ukkie komt. Ook al is het een tijdelijke woning. Bij je ouders wonen, hoe goed je ook met ze kunt opschieten, kan toch ook problemen opleveren. (Ik moet er niet aan denken!) Wie zat ook alweer iedere ochtend met bouwlui thuis? Meid, sterkte! Wij wonen op het moment ook in een bouwput (voor mijn gevoel) en ik ben er wel klaar mee! Helaas moeten we nog een maand voordat de badkamer klaar is. Achteraf zal het je allemaal waard zijn, hoop ik... Nogmaals sterkte! niets vergeten? Oooh ja de aanschaf van flesjes! Ik wil borstvoeding geven en ik heb een starterspakket van Avent gekocht voor borstvoeding. Daar zitten wat flesjes in en een handkolf. Mocht de borstvoeding niet lukken dan heb ik in ieder geval flesjes in huis. En voeding is denk ik snel genoeg gehaald. (eventueel op mijn werk ) maar een kleine verpakking is misschien wel handig. Alleen geven ze nooit de newborn voeding ergens bij en waar koop je een kleine verpakking? (ik heb geen idee hoor, misschien zijn die verpakkingen standaard redelijk klein als je misschien wilt uitproberen wat je het beste bevalt)
@Tomenjerry: Bedankt voor je antwoord, ik ga ook zeker wel een proefverpakking flesvoeding kopen, mocht de borstvoeding niet lukken.... Ik heb dus 1 flesje gekocht en dat moet dus genoeg zijn, dan kun je je eerst altijd redden. En kun je altijd later nog meer flesjes kopen. @Landa: Ook jij bedankt voor je antwoord. Ik was ook wel van plan om de kleertjes te gaan wassen hoor, maar ik en mijn vriend vroegen ons gewoon af waarvoor dat zou zijn. Maar nu is dat duidelijk. Haha, moet wel lachen om die droomverhalen van sommigen. Dat jullie gewoon vergeten om je ukkie te voeden enzo. Ik zelf heb (nog) niet zulke dromen gehad, maar kan het me heel goed voorstellen. Ik maak soms wel eens de opmerking als we onderweg zijn: oooopss, de baby ligt nog thuis in de box! Maar ik ben ervan overtuigd dat niemand zijn kleine hummeltje zal vergeten! Dat komt echt helemaal goed! Niva: Huh Carpaal tunnel syndroom? Nog nooit van gehoord, zo te lezen kun je dat beter maar niet krijgen... Gaat het vanzelf weer over (na de zwangerschap)? Groetjes Miep
Hallo, Even snel een berichie van mij tussen door. Ik heb net de VK gebeld, kan bijna niet meer lopen van de pijn in me bekken. Moet dus naar de fysio. Moet er 21 mei heen, hopen dat dat wat gaat helpen. Zal later ff bijlezen.
Ik heb dus ook nog steeds geen bericht gehad! Ik vroeg me dit dus ook al af. Ik krijg wel steeds emails van ze dus ik zal hem heus wel aangevraagd hebben.
The same here Elma. Ik heb er ook nog steeds niks van gehoord. Ik wacht het rustig af. Koeky: Bah wat vervelend die pijn. Duurt wel lang voordat je naar de fysio kunt, kon het niet eerder?