Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik krijg vaak een echo. Zeg maar een 20-weken echo maar dan met een andere termijn. Zo heb ik vorige week mijn 30-weken echo gehad en aan de hand van die meetgegevens hebben ze bepaald dat ukkie zo ver voor lag. Ook met de pretecho met 27 weken hebben ze die meting gedaan, en over 3 weken als ik weer een echo krijg gaan ze weer alles opmeten (dat wil zeggen hoofdomtrek, hoofddoorsnede, lengte bovenbeen en buikomtrek).
    Maar ik loop dan ook bij een gynaecologe ipv een verloskundige, dat scheelt denk ik ook een boel.

Liefs, Tanya

2. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn vk zegt er ook niks over hoor. Volgens mij kunnen ze dit alleen maar meten met een echo.

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja dat kunnen ze volgens mij ook alleen maar met een echo meten. Ik vroeg gisteren of ze al wat over de grootte van mijn uk kon zeggen (toen ze voelde hoe ie lag). Maar daar kan ze nu nog niks over zeggen, dan moet je echt tegen het einde lopen.

Mooi dat met Evelien ook alles goed gaat!

Groetjes Miep

4. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Oh gelukkig maar. Nou ja dan scheelt me dat weer vragen. Zou het vast wel van de VK horen als bocco het niet goed zou doen, dus geen nieuws goed nieuws zou ik zeggen toch?

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Kweet et. Maar wel een reden om het lekker rustig aan te doen op me werk enzo. ;) Ga wat minder werken enzo tot dat ik wat weet van de fysio. Maar 't kon niet eerder, ze heeft me zo vroeg mogelijk ingepland.

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Koeky,

Je doet het dus eigenlijk al prima!
    Minder werken en goed op jezelf passen.
    Keurig dame ;)

Hoop dat fysio je kan helpen.
    Bij mij is dat minder werken en het rustig aan doen en vooral luisteren naar je lichaam, de "sleutel" geweest.

Succes met je pijn ,weet hoe vervelend het kan zijn.

7. Koekensopie

Koekensopie Actief lid

Jan 31, 2007
    228
    0
    0
    Receptioniste/telefoniste
    Woerden
    Ik heb met de pretecho te horen gekregen dat mijn kleintje anderhalve week voor loopt.

Bedankt allemaal voor de felicitaties :D

8. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Ik was na berekening van de eerste 2 echo's uitgeteld op 07-07... bij de 3e echo werd ik ineens terug gezet naar 16-07 en de laatste 2 echo's krijg ik weer telkens te horen dat het kindje ongeveer 2 weken voor ligt op de groei..
    Maar goed ook bij mij zeggen ze dit alleen bij de echo's.
    Voordat iemand zich afvraagt waarom ik zoveel echo's gehad heb.. Ik liep in het begin bij de gyneacoloog en deze maakte telkens een echo. Nu ben ik gewoon onder controle van de Vk en krijg ik "helaas" geen echo's meer.
    Voordat iemand zich afvraagt waarom

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hey meiden!
    Ik heb een vraagje, ik ben bezig om de babykamer gereed te maken. Heb het beddegoed enzo allemaal gewassen en wil het bedje opmaken. Maar in welke volgorde moet dit? Ik heb nu eerst een molton onderlegger om het matras gedaan (alleen op het onderste/achterste deel van het matras omdat ukkie eerst helemaal onderin moet liggen toch) en dan zo'n plastic matrasbeschermer (weet niet of het echt plastic is maar zo lijkt het wel) daar omheen gedaan. Ook alleen om het achterste deel van het matras want ukkie moet hier niet met het gezicht op lijkt mij. Dan doe ik daarna een hoeslaken om het matras en daarna het lakentje met een dekentje. Klopt dit zo? Of moet het misschien helemaal anders?

Groetjes Miep

10. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Volgens mij moet je de molton en het zeiltje omdraaien. Verder heb je alles goed liggen...

Ik kreeg trouwens de tip van mijn kraamverzorgster om een molton hoeslaken te kopen.. is makkelijker dan een onderlegger. En daar overheen nog een gewoon hoeslaken te doen. Geen zeiltje aangezien je kindje daar niet met het gezicht op mag liggen en ik dat zelf eerlijk gezegd toch nog eng vind al maak ik het bedje nog zo goed op.

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Dankje voor je reactie Landa! Oh een molton hoeslaken zou inderdaad perfect zijn, wist niet dat die bestonden. Nou ja, ik heb nu deze dus hou het zo. Ik zal zo de molton en het zeiltje nog even omdraaien. Ik heb dat zeiltje dus helemaal op het onderste gedeelte gelegd, want ik vind het ook wel een beetje eng, stel dat ukkie daar met het hoofdje op komt te liggen...

12. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    Ik heb even "gegoogled" en naar wat ik lees heb je in de eerste maanden zelfs nog geen zeiltje nodig..
    Ik heb mijn bedje laten opmaken door de toekomstig kraamverzorgster omdat ik het zelf doodeng vond.
    Maar goed, eigenlijk maakt het nu niet uit hoe je precies opmaakt (het is natuurlijk wel handig om te weten), de kraamverzorgster controleerd tezijnertijd toch nog of alles goed ligt.
    Dus don't worry komt allemaal goed.

13. landa78

landa78 Bekend lid

Mar 1, 2007
    559
    0
    0
    ps: Molton hoeslakens hebben ze bij de Hema.

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Goh dat je al bezig bent met het opmaken van het bedje zeg! Hier is het wiegje nog niet eens klaar...
    Staat nog als een 'work in progress' bij mijn moeder, die heeft het ding hopelijk volgende week klaar. Haar kat was er al wel stiekem ingesprongen maar goed, het matrasje ligt toch hier dus wat maakt het uit.

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Maar wij hebben geen wiegje. Ukkie komt meteen in zijn eigen bedje te liggen, snappie?

16. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Nou ja, ik laat het zeiltje nu eerst liggen hoor, dan zien we later wel weer, kan er altijd nog afgehaald worden....
    Het dekentje moet natuurlijk ook nog gewassen worden... toch? Ik heb alles gewassen behalve het dekentje. Nou ja, moet dat morgen maar en ga ik daarna wel verder met opmaken. Pfff, wat kun je het druk hebben als aanstaande mama zeg! hihi

Molton hoeslakens bij de Hema? Sjips, heb ik niet gezien. Ik heb deze moltons ook bij de Hema weg.....

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Maar je moet nog 10 weken! Dat bedoel ik meer... wat je ook voor bedje hebt!
    Ik zou bang zijn dat tegen de tijd dat de beeb erin gaat alles weer stoffig is en je alles nog eens in de was moet doen...

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja maar ik wil gewoon alles klaar hebben..... :oops: Stel dat ukkie wel eerder komt. Maakt mij niet uit al zou ik het nog 3 keer opnieuw moeten wassen.... (Of ben ik de enige die al met het bedje bezig is?)

19. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Haha nou ja, ik dus in elk geval nog niet!

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Nee hoor die van mij staat er ook al helemaal kant en klaar voor gebruik!

Share This Page