Dag dames! Marloes gefeliciteerd! Leuk dat je er nu officieel bij hoort! Ik ben wel bij de HA geweest. Hij heeft inderdaad niets bijzonders gedaan behalve me feliciteren en mijn medische geschiedenis (botbreuken etc) doorgenomen die eventueel voor problemen zouden kunnen zorgen. Daarnaast heeft hij de aantekening gemaakt dat ik zwanger ben zodat dit goed bekend is bij het uitschrijven van medicijnen. Mocht ik dan bijvoorbeeld bij de apotheek komen (kom ik gelukkig nooit meer sinds de pil aan de kant is) voor medicijnen dan krijg ik in ieder geval niets mee wat ik niet mag. Maar goed, het bezoekje was inderdaad niet heel erg nodig. Ik hoopte nog op een test o.i.d. maar dat doen ze tegenwoordig ook niet allemaal meer. De dromen herken ik ook! Vannacht droomde ik nog dat een vriend van me met zijn vrienden op kraamvisite was! Onze hummel was zooooo lief! En wij hebben waarschijnlijk al een meisjesnaam! Whoehoe! Maar wispelturige muts die ik er ben heb ik zo nu en dan momenten dat ik de naam helemaal niet meer leuk vind. Ik geef de hormonen maar de schuld!
Poeh hier zijn de kwaaltjes ook toegeslagen Ik ben zo ontzettend moe.............*zucht* en misselijk. Ik ben blij dat ik mn werkgever al heb ingelicht anders was et nu wel duidelijk Nog even doorzetten dan maar !
Hey meiden, Ik kom me hier ook melden. Ik weet nu 1,5 week dat ik zwanger ben van ons 1e kindje.... en dat binnen 2 maanden na het stoppen met de pil. Dat had ik nooit verwacht. Over 9 dagen mogen we voor een termijnecho, omdat mijn ongesteldheid misschien een innesteling is geweest, en ik dan dus al langer zwanger ben. Voor nu ga ik uit van de kortste periode. Dit zou betekenen dat ik op 19-07-2007 uitgerekend ben. Iedereen veel 'geniet plezier' en ik blijf het hier wel volgen! Liefs Elma
Gefeliciteerd Elma! Wel 'lekker' dat je al vroeg een echo krijgt. En als je inderdaad uitgaat van de korste periode dan kan het ook niet tegenvallen!
Goedemorgen! Nieuwe dames: GEFELICITEERD! Maak er iets moois van, he? Ik ben vanochtend geschrokken, voelde dat ik een klein beetje vloeide en op de WC zag ik een lichtbruine/caramelkleurige vlek... Bij het afvegen ook heel licht caramelkleurig... En afgelopen vrijdag heb ik dat ook gehad maar dan wat minder en daarna gewoon weer wit. Nu is het ook weer goed. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, heb de hele ochtend het forum afgestruind naar berichten over afscheiding en weet dat zolang het niet rood wordt of stolsels heeft, er niets aan de hand hoeft te zijn. Ik wacht dus maar af. Alleen, afgelopen zomer begon m'n miskraam ongeveer ook zo Even mezelf oppeppen: deze zwangerschap is heel anders en ik heb echt véél meer symptomen dan afgelopen zomer, heb gisterenavond uitgebreid uit volle borst gezongen (zing in een bandje) misschien is er een vaatje gesprongen, bovendien: ik krijg in juli gewoon een pracht van een kindje dus alle schrik zal achteraf loos alarm blijken Oeffff, sorry dat ik even hier m'n hart lucht, m'n vent vroeg of alles OK was en ik zei ja, wil hem niet nodeloos ongerust maken nu, en moet dit toch even kwijt. Maandag echo...
Ana, het zit vast gewoon goed hoor! Beetje oud bloed ofzo. Door het zingen! In juli krijg jij net als wij een heel mooi kindje!
goede morgen meiden Ha die marloes: fijn dat je er bent meid en geniet maar lekker..... Lma: jij ook welkom en proficiat. Wat een mooie uitteldatum, is de verjaardag van mijn opa....... Ana: kan me voorstellen dat je geschrokken bent, denk ook dat je te hard gezongen hebt.....fijn dat je maandag weer een echo hebt en meteen wat zekerheid dan......... Kar en Evelieveling; tuurlijk zijn jullie straks goede mama's, en twijfel is heel normaal hoor...... Peetje: leuk hoor zulke collega's, ben nu ook wel benieuwd hoe ver je bent...... Hier geen overdreven dingen. Ben moeer en slaap stukke beter. Soms met ik eruit om te plassen, maar slaap dan hard weer door. Mijn neus in nog altijd verstopt met vlagen. Misselijk is steeds heel licht aanwezig, maar niet irritant, kan wel minder eten.......... Mijn borsten zijn gevoeliger en dat was het eigenlijk wel. Heb nog geen last gehad van echte emo-uitspattingen, maar wie weet wat er nog komt....... Vandaag ga ik maar eens wat poetsen heb ik besloten, huis moet toch schoon zijn hè! grjts Twinny
Inderdaad Peetje, ik ben ook wel benieuwd! Had al gekeken of je foto's in je alnum had staan van je buik, maar nee, alleen van jullie mooie dochter! Volgens de boekjes hoeven we de eerste maand nog geen positiekleding aan te schaffen. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan dan.... Ik heb er gewoon zin in! Tja...schoonmaken... hier ben ik ook net begonnen... tenminste... dat was de planning en toch maakte ik weer een tussenstop bij de pc. Maar het zal toch echt moeten gebeuren! En ik moet niet vergeten te stemmen!
@marloes: Jaaaaa! ik wist het wel, gefeliciteerd meid! @kar67 en evelieveling: ik had ook precies hetzeflde afgelopen donderdag. Bij mij kwam er dan ook nog bij dat ik nu nog echt nergens van aan het "genieten" ben. Maar dat verhaal kennen jullie al! Ik schrijf niet zo vaak, maar ik lees wel alles mee en leef ook mee. Met mij gaat het nu veel beter, ben niet meer misselijk (!) en minder moe. Misschien ben ik eraan gewend? Ik heb gelukkig ook geen rare huilbuien meer gehad, dus da's ook helemaal lekker. Wat ik wel jammer vind is dat ik nog geen kadootjes heb gehad. Nee, da's niet eerlijk, ik heb wel een lekker smeerseltje gehad van mijn schoonmoeder, maar nog geen sokjes oid, en dat had ik eigenlijk toch wel leuk gevonden.... Dus misschien ga ik die catalogus ook maar aanvragen, dan heb ik iig een paar kleine sokjes!
Goedemorgen allemaal. Gisteren een hele drukke dag gehad en heb mezelf beloofd om eens lekker uit te slapen vanmorgen. De eerste stap naar het babykamertje is gezet. Ik had nog een hele oude commodekast staan met een marmerenplaat. Die had ik 30 jaar geleden van onze buurtjes gehad. Vond geen leuke commode voor de kinderkamer, dus maar te koop gezet op marktplaats. Gisteren kwamen er mensen kijken en die hebben hem gelijk mee genomen. Nu kan hubbie op zijn gemakkie een fonteintje in de slaapkamer maken. Dan hebben we water boven. Marloes en Elma: Gefeliciteerd en welkom. Dames, lastig he die hormoontjes. Dan moet je een mooi nummer op de radio horen. Nou ja, het hoort erbij zeggen ze. Hier nog steeds hetzelfde. Bij vlagen misselijk en natuurlijk moe. Ik ga nu naar het tuincentrum. Lekker een paar nieuwe planten kopen. Ziet het huisje er weer een beetje gezellie uit.
@Mesaana: gewoon doen die catalogus. Sokjes zijn wel iets groot voor een pasgeborene, maar erg leuk. Kadootjes komen wel hoor. Ik denk dat ze willen dat jij eerst meer zekerheid hebt. Ik ben net bij P&O geweest... Boel uit te zoeken en te regelen. Alles verandert per 1 januari lijkt het wel, kinderopvang, ouderschapsverlof (onze CAO in ieder geval wel). En ook nog uitzoeken of ik wel of niet moet bijverzekeren per 1 januari! Pfff...
Marloes, van harte gefeliciteerd hoor! En nu dus officieel: welkom bij de juli-mama's Hier ook soms emotionele buien, zoals deze morgen... m'n mannetje heeft de nacht moeten werken en toen ik vanmorgen opstond lag er een hele lieve brief voor me klaar... je kan het al raden dus: traantjes Mesaana, ik heb ook nog helemaal geen kadootjes gehad Zou het ook wel fijn vinden als ik van iemand een paar sokjes of zo zou krijgen... Maar ach, ik maak er mij niet druk om, ik zal wel nog genoeg kadootjes krijgen Waar kun je die catalogus aanvragen? Zou ik ook wel willen doen Beebie, ik wil ook altijd vanalles doen en dan kom ik toch weer eens piepen wat jullie geschreven hebben Peetje, ben nu ook wel nieuwsgierig naar je buikje hoor En natuurlijk ook naar hoever je bent... volgende week echo? Ana, heel normaal dat je even geschrokken bent hoor, maar ik denk ook gewoon dat je een beetje te hard gezongen hebt Leuk, maandag een echo Evelieveling en Kar, niet twijfelen! Als is het natuurlijk wel normaal, maar jullie worden zeker goeie mama's hoor Twinny, ik heb ook dikwijls een verstopte neus... als je zwanger bent maak je meer slijmpjes aan dus dat is wel normaal... wat de misselijkheid betreft... het valt mee voor het moment maar ik kan dan ook bijna niks eten. Er is bijna niks meer dat ik lekker vind Hier is het morgen poetsdag Heb al een hele lijst opgesteld met dingen die ik nog allemaal wil doen voor de baby komt... zal er dan ook maar eens aan beginnen. Vanaf eind december beginnen wij om het een en ander aan te kopen. Dan ben ik al drie maand... Om 17u heb ik dus weer echo, en ik ben bloed, maar dan ook bloednerveus en doodsbang... niet normaal... Hoop dat alles ok is... duimen jullie even mee met mij? Liefs Kirby
Ooeh Kirby, wat spannend! Ik duim zeker voor je. Maar je zult zien dat je een mooi hartje te zien krijgt!
Ik duim hard Kirby! Voor die catalogus van babydump kun je op hun site kijken (www.babydump.nl) en dan wijst het zich vanzelf. Heb het vanochtend ook maar aangevraagd. Ik ben erg benieuwd naar de kleuren van de buggy die wij waarschijlijk willen. Hoe gaat het bij jullie met het vinden van een naam? En hoe zoeken jullie? Ik heb op marktplaats geboden op wat voornamenboeken (vind ze nieuw eigenlijk te duur en manlief vind de boeken onzin ) en wil die eigenlijk doornemen om te zien of er toevallig iets instaat wat we nog niet kennen maar wel mooi vinden. Lastig hoor! Op het net staat ook wel veel maar echt een heel leuke site heb ik nog niet gevonden!
Hallo meiden, Marloes; eindelijk ZWANGER gefeliciteerd! Lma; Jij ook gefeliciteerd en geniet ervan! Ana; Kan me goed voorstellen dat je geschokken bent, maar alles komt echt goed. Ik duim voor je! Kar en evelieveling; Die emotionele buien ken ik ook sinds gisteren . Mijn mannetje komt me altijd na het werk ophalen, maar hij was er niet en zijn telefoon was uit. Dus toen ben ik maar met de bus gegaan. In de bus dacht ik plotseling aan onze prachtige bruiloft, en dat mijn vader er zo van genoten had (is ernstig ziek), en de tranen stroomde over mijn gezicht . Vervolgens staptte ik uit de bus en het regende super hard. Mijn mannetje belde dat zijn telefoon was uitgevallen en dat hij al thuis was. Zo, ik was boos opeens! Ik heb even 2 uur niet met hem gepraat. Haha nu kan ik erom lachen, zielig he voor hem?! Peetje; Ik heb ook het idee dat mijn buikje flink aan het groeien is. Kan dit al? Kirby; Ik duim voor je, maar ik weet zeker dat je een prachtig hartje te horen krijgt! Probeer er ook van te genieten! X Neia
Oh bedankt Beebie. Nou wij weten al een meisjes en een jongensnaam, haha. Maar met sinterklaas gaan wij het vertellen aan iedereen. En dan vragen wij voor kerst een namenboekje. Slim he 8) ! Wie weet zijn er nog andere mooie namen. X Neia