Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik denk dat het of je banden zijn, of je baarmoeder. Ik heb ook van die krampjes, en zeker toen ik rond de 29/30 weken was. Denk dat je baby een groeispurt doormaakt nu! Rustiger aan doen helpt misschien wel, even lekker op bed/bank liggen straks?

2. Amle

Amle Niet meer actief

Ja, dat zal het wel zijn.
    De kleine is ook steeds zo actief.... en de harde buiken worden ook steeds meer/erger.
    Straks inderdaad maar ff op de bank liggen ofzo.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Heb jij ook dat je af en toe denkt 'Ga nou eens slapen?!'. :( Ik word er soms helemaal naar van, al dat gedoe in mijn buik.. Maar aan de andere kant is het ook wel fijn. Ik voel steeds meer geschuif en minder schopjes trouwens. En vingertjes volgens mij, kriebeltjes. Je kunt zo goed voelen dat ze groter en sterker worden!

4. Amle

Amle Niet meer actief

Nou, mijn werkdag zit erop (gelukkig..!).
    Nu lang weekend en bezig in het huisje, spullen kopen en nog ff mijn verjaardag tussendoor vieren. Doordat we dan toch bij mijn ouders zijn, kan ik dan waarschijnlijk ook wel ff online komen om de verhalen weer bij te lezen. Dus tot dan en anders tot maandag!

Liefs Elma

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Elma, fijne verjaardag! En alvast gefeliciteerd! Tot snel!

6. Niet meer actief

Karlijn Ja die uitslag had ik gisteren gekregen, van dat cardio-boxje. Hij had wel gezien dat mijn hart af en toe op hol slaat en extra slagen maakt, maar dat schijnt erbij te horen in de zwangerschap. En omdat mijn hart schijnbaar zo sterk is kan ik het goed voelen. Wel moest ik dan meer rust nemen (nog meer...).
    Ook ik denk af en toe eens Adriaantje ( van Bassie en Adriaan, mijn naampje voor ukkie omdat dat af en toe zo'n acrobaat is, Marc vind dat niet leuk dat ik ukkie Adriaantje noem hihihi) ga nou eens slapen ofzo, of schop eens ergens anders tegenaan! Die kriebeltjes voel ik ook. Hele af en toe denk ik dat het luchtbelletjes zijn in het vruchtwater maar dat kan natuurlijk helemaal niet :( :rolleyes: .
    Oja, hier zijn alle supermarkten dicht morgen, Marc en ik gaan vanavond met zijn 2-en boodschappen doen want alleen lukt me echt niet meer (de grote weekboodschappen dan).

Elma Alvast veel plezier met je verjaardag en het kopen van spulletjes.

Meiden, ik moet even opgepept/moed ingesproken worden. Vrijdag moet ik weer voor de APK naar de gyn toe en dan krijg ik een inwendig onderzoek. Dat wilde ze eigenlijk de vorige keer al doen, maar daar was ik psychisch niet op voorbereid (ik heb zeg maar een 'verleden'). Ikheb namelijk nogal veel last van harde buiken, ook als ik niets doe. Zo was Marc me gisteren aan het masseren (opdracht van de cursus Samen Bevallen) en toen kreeg ik ook de hele tijd harde pijnlijke buiken. Ze wil dan gaan kijken hoe het met mijn baarmoedermond gesteld is (lengte cervix en kijken of er al iets verweekt is), ook omdat ukkie al zo laag ligt in mijn bekken (wat dat pijnlijke schaambot-gevoel veroorzaakt). Maar ik zie daar zo tegenop! Niet voor de uitslag, maar voor dat onderzoek. Het is een hele lieve vrouw, met fijne kleine handen, maar toch. Ze is wel van mijn verleden op de hoogte. Ik heb tegen Marc gezegd dat ik graag wil dat hij erbij is, maar niet hoeft te kijken maar juist naast me moet gaan staan. Met de inwendige echo's had ik niet zo'n groot probleem, da's een kwestie van iets erin schuiven (tja sorry voor de omschrijving) en op een beeldscherm kijken. Ik heb in mijn leven ook al 2 uitstrijkjes gehad en dat vond ik ook verschrikkelijk! Ik weet wel dat als je straks weeën hebt niet anders is, dat je dan ook inwendig onderzocht wordt, maar toch he?
    Pfff, en dat onderzoek heb ik over 4 weken weer...

Liefs, Tanya

7. Niet meer actief

Jij bent ook lief en een topwijf!

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Lexi heel veel sterkte met je vriendin..Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet weet wat je moet/kunt doen voor haar..en inderdaad zoals anderen ook al zeiden:L je kan er alleen maar 'zijn'voor haar. Misschien samen een cake bakken, shoppen, naar de kapper gaan of zoiets en ruimte geven om te praten als ze wil.
    Toen vriendje zijn moeder stierf (ook aan darmkanker) wist ik het ook allemaal niet, en we kenden elkaar nog maar een half jaar..Maart achteraf zegt hij vaak dat het fijnste van alles was dat ik er was. Dat 'ie dingen niet alléén hoefde te doen, maar samen. Ik weet niet of je vriendin een partner hefet maar anders is dat misschien wel handig om te weten..dingen alléén doen en verwerken is erg moeilijk .

Tantan, ook jou begrijp ik wel hoor. ik moet er zelf ook niet aan denken, allemaal van die friemelende handen en vingers en mensen daar..blegh. Dat "gewoon naar binnen schuiven"begrijp ik ook wel..Heel stom, maar het schijnt zelfs met sex zo te kunnen dat je op die manier relativeert en kan sexen zonder dat je zin hebt, dus ja zo'n echobuisje is dan niet zo'n ramp maar zo'n heel onderzoek da's toch anders he? Ik wens je veel succes, en het zal vast helkpen als Marc meegaat en als je tegen jezelf blijft zeggen dat het voor jullie kleintje is en vooral: dat het over een...(half uur, kwartier, 5 minuten, uurtje) weer voorbij is!

Ik lees ook over moeheid en dat buiten-adem zijn. Sjezus ik heb dat ook echt ontzettend momenteel..ben al buiten adem als ik alleen al een heel verhala wil vertellen aan iemand en dan te snel praat.
    Draaien op bed is op zijn zachtst gezegd K*T , de lage rugpijn is zo niet nóg K*T'er en fietsen, tillen, boodschappen, shoppen etc moet inderdaad állemaal op een heel laag pitje.
    Heb gister echt even liggen huilen omdat ik t effe niet meer trok. Door dat carpaal tunnel syndroom doen mijn handen/polsen/vingers zo'n pijn, maar om me om te draaien op bed heb ik echt wel mijn handen nodig aangezien ik mer ergens mee af moet zetten. Maar dat gaat dus niet..*zucht*

vanavond laatste keer cursus..joehoeeeeeeeeeeee..Ik ga NOOIT weer zo'n stomme cursus volgen..zonde voor mijn tijd en mijn geld.

Verder weinig nieuws..de stupid bouwvakkers zijn nog steeds bezig, alleen ze zijn bij ons al klaar..Behalve: de schilder moet de afwerking nog komen doen (en die schijnt pas te komen als de hele straat klaar is..dus dat is in Juli ergens....grmbl**) Dan komen er nog wat nieuwe bouwvakkers voor de zoldertrap en het luik..(die dan ook weer geschildert moet worden) En ik kreeg net een nioeuwe brief dat ze gaan renoveren met de wc, badkamer en keuken. Godzijdank hebben we vorig jaar vervroegd een nieuwe badkamer en keuken gekregen..maar nu komen ze dus alsnog de wc verbouwen. Er is nog geen datum bekend maar dat zal in de loop van de komende maanden worden!
    Ik word er niet goed van, ik wil de vloer leggen in de hal en de hal behangen en ik wil de babykamer inrichten en het tapijt laten leggen en ik wil al helemaaaaaaaal niet dat er straks 4 weken (stond in de brief) geboort en getimmerd en gesloopt en ge-weet-ik-veel-wat wordt als ik op knappen sta of als de beebie er net is.
    Bah ik wil rust!

(p.s. als je aangaf dat je geen renovatie wilde, zouden ze de eerste jaren niks meer renoveren stond er bij..en de wc is toch eigenlijk echt wel een ramp..maar net nu!)

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    oeps..ik ben wel erg negatief he?..sorry

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Voor degenen die me een hart onder de riem hebben gestoken over die vriendin van me: BEDANKT!
    Helaas woont ze te ver weg om lekker mee te gaan shoppen of even bij haar langs te gaan, maar misschien kan ik straks als ik met verlof ben en ze mijn steun misschien nog meer nodig heeft een dagje naar haar toe gaan...
    Ze heeft ook geen partner, maar gelukkig kan ze dit wel delen met haar vader en sinds kort ook weer met haar zus - die had zich namelijk jaren van de familie afgewend en zich in schulden gestoken enzo.
    Ze was net weer even op MSN en heb haar nog even wat moed ingesproken tot ze weer bij haar moeder ging zitten. Om haar gedachten een beetje af te leiden is ze heel fanatiek weer aan Harry Potter begonnen vanaf deel 1 (ze is nu bij het einde van 4) en dan zit ze naast het bed van haar moeder en houdt met een hand haar boek vast en met een hand de hand van haar moeder.

Ga nog even bankhangen, misschien even schrijven aan mijn boek. Lees jullie later, lieverds...

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    @ Kar: Gelukkig voel je je alweer wat beter!
    Wat een lieve meiden hier he?!

@ Niva: Dat schiet nog niet echt op met die bouwvakkers. Kan je niet vragen of ze op een ander moment kunnen komen (wanneer het jou uitkomt)?

@ Tanya: Tuurlijk zie je er tegen op, maar als het vrijdag gedaan is, is het vast allemaal meegevallen. Het is goed dat die vrouw af weet van je verleden en daar zal ze dan ook wel rekening mee houden. Spreek anders een teken af dat als het niet gaat dat ze gelijk stopt. Zodat je in elk geval het gevoel hebt dat je het in eigen hand hebt en dat het je niet overkomt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zal aan je denken. Veel sterkte alvast.

Ik was net met mijn vriendin de stad in en die vertelde dat ze zwanger is! 8 weekjes pas, maar toch! Zo leuk, zijn we toch nog even samen zwanger. Het wordt een kerstkindje.

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hey Tanya,
    Ik vind dat van dat teken geven voor degene die het onderzoek wel een slimme tip! En ik hoop voor je dat Marc mee kan, dat zal jou ook een hoop steun geven.
    Sterkte ermee, meid!
    Lex.

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hee meiden, voordat jullie me missen. Ik ben op de camping. Zal wel maandag zijn eer dat ik weer online ben.

Doei.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lexi: hoop dat je voor je vriendin op wat voor manier dan ook, een steun kunt zijn

Kar: blij dat het geen HELPP is!

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    wat blijft het hier stil! ik maak me zorgen!

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    niet doen...
    met adine,kirby, peetje, koeky en mij gaat het helemaal goed.. ;)

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik was even naar yoga. Blij dat ik nog maar 2x hoef, waarvan 1x samen met mijn vriend. Vandaag op zich wel nuttig, ging eerst ook even over het persen. Na ja dat is straks wel handig om te weten, toch?

Vanmiddag toen ik thuis kwam wel grappig trouwens, er lag een briefje van de postbode op de mat: er ligt een pakje op nr 39. Dus ik naar de buurvrouw, komt ze aan met een MEGA doos, gelukkig was ie groter dan ie zwaar was. Kwam van de verzekering (fbto) die ik vorige week gebeld had voor info over als bocco er straks is, en daarom stuurden ze me dus mijn kraampakket. Daarin van alles zoals de verbanden enzo, maar ook een handig opbergkrat en een boekje over veiligheid en een knuffelbeest.

Vooral het feit dat de tnt schreef dat het een pakje was vond ik een grappige manier van opschrijven. ;)

18. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hallo Dames...

Ik heb me hier wel eens eerder voor gesteld.. maar weinig gepost..
    Ik ben 28 julli uit gerekend van een meisje :)
    Ik heb al 2 zoontjes van 6 en 2 jaar ;)
    Ik lees al maanden mee.. ook leef ik met jullie verhalen mee...
    Ik wil vanaf nu lekker met jullie mee gaan kletsen iederdag tot jullie gek van mij worden hahaha...
    Ik wens jullie allemaal een gezonde zwangerschap...
    En Sonya one love van harte met je meisje.. heb jou verhaal ook helemaal mee gevolgd...
    Fijn dat het goed gaat met je meisie.. en jou..
    Ik hoop dat ze snel nog meer zal aan sterken en dan snel bij jullie mag zijn..
    En alle andere meiden met wie het nu minder gaat heel veel sterkte en dat julllie kleine nog lang mag blijven zitten..

Liefs van mij...

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo

DutchAngel: Ik kan het me niet meer herinneren dat je je hier eerder gemeld hebt, maar maakt niet uit, je weet dat we hier allemaal aan zwangerschapsdementie lijden he. hihihi Leuk dat je mee komt kletsen!

Ik wens alle meiden die het nu even nodig hebben heeeeeeeel veel sterkte met alles! Met de onderzoeken, pijntjes, hormonen etc etc. Kijk eens wat we met zijn allen al hebben bereikt! We zijn bijna allemaal al hoogzwanger! Nou die laatste weekjes/maandjes redden we ook nog wel hoor. We doen het samen toch! We zijn er voor elkaar.

Weten jullie nog dat ik vanochtend schreef dat ik baalde dat mijn neefje van 2 niet thuis was en ik weer naar huis kon lopen in de spoelende regen? Nou mijn zus belde dus om 1 uur vanmiddag. Ze vroeg of ik alsnog even langs wilde komen. Nou nee dus, want ik moest weg, ik moest werken. Ze bleef doorzeuren, ik moest komen, maar ik had echt geen tijd. Ik moest lopend naar de garage om de auto op te halen en dan werken. Nou toen besloten ze om snel naar mij toe te gaan. Ze was naar de kapper geweest (echt een heeeeeel ander kapsel...) en had ook nog een nieuwtje: Ze is zwanger! 12 weekjes. Ze gaat naar dezelfde Verloskundigenpraktijk als mij en was al bang dat ze mij daar zou treffen. Hihihi. De VK's daar zeiden al tegen haar: je komt me bekend voor. (Komt omdat we best wel op elkaar lijken hihi.)
    Ze heeft al 2 jongetjes en nu komt er een derde ukkie bij. Dus ik wordt weer tante! Jiehaaaa!

Nou dames, ik ga op bed...
    Groetjes Miep

20. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hahah daar heb ik de laaste maanden ook erg last van :)
    En gefeliciteerd met het tante worden :) en slaap lekker...
    En de rest ook slaaplekker..

Groetjes...

Deel Deze Pagina