Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo meiden!
    Dankje DutchAngel.
    Ik was vanmorgen al weer vroeg wakker, kreeg om half 8 ineens kramp in mijn been! Heb er nu elke nacht/ochtend last van, heel irritant. Dus ben dan ineens klaarwakker en kan dan niet meer slapen....
    Ik ga nu (een klein stukje) wandelen met een vriendin.
    Groetjes Miep

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Goedemorgen Meiden!

Even een berichtje van mij (nu de computer nog niet bezet is :) )
    Het was een ontzetend druk weekend maar we hebben het weer overleefd. Afgelopen dinsdag zijn we in ondertrouw gegaan dus nu is het wachten op het echte werk!
    Omdat Ruud deze week nog vakantie heeft zit hij meestal achter de pc en heb ik dus ook niets kunnen bijlezen.
    Maar ik ga me best doen om hem toch af en toe even achter de pc vandaan te halen en regelmatig bij te lezen!
    Hier gaat alles verder goed.
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik hoop dat alles goed gaat en dat er geen erge dingen zijn gebeurd.
    Heeft er iemand misschien een update?

Ik hoor het wel
    xx

3. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Mogge meiden!
    Ik lees dat ik mezelf gelukkig mag prijzen dat mijn vriend en ik allebei een eigen computer hebben! Zou er niet aan moeten denken om steeds te moeten wachten tot ik er eens op mag ;)
    Ik ga eens lekker relaxen!
    Laterz meiden,
    Lex.

4. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Lexi: sterkte met je vriendin.......

Dutchangel: welkom bij ons en klepper maar lekker mee......

Miep: proficiat met je zus......

Kar: fijn dat je je wat beterder voelt...

Tanya: alvast heel veel succes vrijdag. Ik vrees dat ik er dadelijk aan moet geloven. MAak me beetje zorgen over vochtverlies en ga toch maar ff bellen. Ben me nu psychisch ff op aan het laden. San gaat niet mee, moet dit gewoon alleen doen.......

Marloes; fijn je ff voorbij te zien komen.........

Ga dus nu ff verloskamer bellen en dan hoor ik het wel wat ik moet doen. LAat jullie strakkies wel wat weten.....

twinny

5. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    Hey Zanoni, gefeliciteerd met je ondertrouw! Nu op naar 7 juni en dan.. :D

Update, pfoei lastig ben bang dat ik iets belangrijks vergeet.. :( Over het algemeen genomen: Dippies, Kar, Tan - Vervelend nieuws voor Lexi over moeder van vriendin - Leuke nieuwtjes met nieuwe zwangerschappen, vriendin Jody, zus Loltsje - en vooral toch wel steeds meer kwaaltjes (banden, spieren, etc.) en een hoop moeheid..!
    Ff in een notedop, sorry als ik wat belangrijks ben vergeten!

Tantan, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, niemand vindt dat tof om mee te maken! Je vlos zal ongetwijfeld precies vertellen wat ze gaat doen, maar probeer op het moment supreme ff met je hubbie te kletsen (is wel geforceerd, maar probeer ergens anders aan te denken) - het begin is meestal het meest gespannen moment (vraag eens aan manlief wat jullie een zullen eten vanavond hihi). Als ze eenmaal aan het voelen is, kan je je langzaam proberen te ontspannen. En inderdaad, het duurt echt maar heel even en ga er vanuit dat je er echt wat aan hebt. De 1ste keer is ff spannend, maar je kijkt er straks vast heel anders tegen aan als je daarna nog een keer moet! Zet m op meid, het zal vast meevallen maar ik begrijp dat je er tegenop ziet! Komt goed!

Twinny, ben je al wijzer? Hoe is het gegaan?

Groetjes, Kaar

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Even kort want ik ga zo lunchen in Groningen..

Tanya: ik denk ook dat de tip dat je een teken geeft als het echt niet meer gaat heel goed is. En verder gewoon blijven praten, met haar en met Marc. Dus vragen of ze elke stap die ze doet wil beschrijven. Tenzij je daar natuurlijk nog naarder van wordt.. In ieder geval alvast heel veel sterkte.
    Wel fijn dat je hart in orde is! En dat het gewoon 'te' sterk is!

Twinny: hoe is het met jou? Al iets meer gehoord?

Verder: is het nou zo dat we Peetje, Kirby, Koeky, Adine en Marloes helemaal verjaagd hebben? Ik vind het wel jammer dat we ze nu helemaal nooit meer zien hier. Nogmaals, dat was niet mijn bedoeling... Ik hoop dat alles met jullie goed is en dat jullie toch nog weer eens komen buurten!

Oh ja, had nog een sms van Eveline: over ongeveer 3 weken denkt ze er weer te zijn! En haar kindje groeit zo hard en is al zo groot, dat als het op deze manier doorgroeit, de kans groot is dat ze wordt ingeleid met 37 weken! :confused: Verder gaat alles helemaal goed en is ze weer een APK door gekomen.

Nu nog leuk nieuws voor mij en Alex: Alex heeft EINDELIJK zijn vaste contract! :) :) Per 1 juni! Joepie! Ben er helemaal blij van. Al houden we nog even een slag om de arm tot hij het contract daadwerkelijk getekend heeft. Hij heeft nu anderhalve week vakantie.

Ik zal hier denk ik ook minder zijn komende week - volgende week trouwt mijn zusje en zijn we 3 dagen in het zuiden des lands.

Fijne dagen alvast!

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Is ook raar om een week te 'moeten' bijlezen en dan zo snel klaar te zijn... Waar zijn die kletskousen? Zitten die op MSN?

Reageren zou weer eens mosterd na de maaltijd zijn. Wel las ik dat iemand schreef dat ze kort terug een vraag had gesteld over een pijnlijk schaambot en dat er maar 1 reactie op was geweest. Ik heb juist het idee dat ik meer gelezen heb over 'bosnegers' en 'gekneusde dozen'. Ikzelf schreef daar ook over een week terug. Misschien heb je het gemist. :)

Volgens mij was het Kirby die schreef dat een schimmelinfectie kan overslaan op je vliezen! Hoe weet je of je een schimmel hebt? Jeuk? En wat doet je HA dan? Uitstrijkje nemen ofzo? Ik lees namelijk dat zwangeren er extra gevoelig voor zijn. Ik ben alleen een beetje bang dat ik het net zou missen als het bij mij gebeurt aangezien ik op die manier ook een nierbekontsteking had na een verwaarloosde blaasontsteking (voor de zwangerschap). Ik voel dat soort dingen dus niet, qua pijn dan. :confused:

Kar, waar ga je eten in de stad? Ik heb zin om weer in Groningen te lunchen! Bijna verlof, dus volgende week of de week erop maar een paar dagen logeren in Grunn'! Leuk!

8. Niet meer actief

Beebie Een schimmelinfectie kan je vaak herkennen aan witte korrelige afscheiding (beetje kwarkachtig). Het hoeft niet te jeuken, maar kan wel.

Twinny Nu maak je me ongerust! Het is al 4 uur geleden dat je zou bellen naar de verloskamers. Zit je nu in het ziekenhuis? Waarom gaat San eigenlijk niet mee? Wil je dat niet of kan ze niet?

DutchAngel :oops: :oops: Ook ik kan me je niet meer herinneren... :oops: :oops: , maar dan alsnog Van harte welkom!

Zanoni Trouwen wordt steeds echter he? Gefeliciflapstaard met je ondertrouw!

Kar Fijn dat het met Evelien zo goed gaat.

Kaartje Dat het de volgende keer anders zou zijn met dan inwendig onderzoek geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Ikheb ook al een paar uitstrijkjes gehad en ik vind het iedere keer weer vervelend. Niet zozeer het onderzoek zelf, maar het idee dat je er zo bij ligt. (ja ik weet het, straks als ik aan het bevallen ben is het niet anders). Ik weet dat je het lief bedoelt, maar ik denk dat dat voor mij niet geldt ivm mijn 'verleden'.

Ik mag morgen weer voor de APK en ik denk dat ze mij ook eerder gaan inleiden als de geplande 38 weken omdat ukkie afgelopen weekend ook 2½ week voorliep. Ik had een vraag gesteld bij het vk-forum. Ik vroeg me af als ukkie qua groei voorligt op schema of de longetjes dan ook voorliggen qua rijping. Ik heb nog geen antwoord gekregen, ik zal het morgen ook eens aan de gyn vragen. Morgen gaan we ook meteen kijken op de verloskamers en de kraamafdeling. Heb er nu wel zin in (die rondleiding dan he). Dat van die tip dat ik een teken ga geven aan de gyn als ze even moet stoppen is wel een goede.

Liefs, Tanya

9. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hallo meiden

Ik ben er weer. Was al ff thuis, maar we hadden bezoek, dus kon niet op de pjoet gaan zitten.

Heb gebeld vanmorgen en kon het beste gewoon ff langskomen. Heb ik CTG gehad. Het was zondagdienst, dus maar 1 gynaecoloog en die had het druk met een gecompliceerde bevalling. Heb ik anderhalf uur aan het apparaat gehangen! Minimuts vond het niet leuk, haha......... ze probeerde die dingen op mijn buik steeds weg te trappen en was errug druk, hihi. Dat zie je dus ook goed terug op het CTG, want de hartslag was steeds weg en dat ding geeft ook d ebeweging van het kindje weer met zwarte blokjes! Was meer zwart dan wit.
    Uiteindelijk kwam dan de dokter en deze heeft een echo gemaakt om het vruchtwater te bekijken en er zat genoeg om de beeb heen. Toen nog ff gekeken met de eendenbek naar mijn baarmoedermond. Alles zag er mooi uit, geen ontsluiting, geen schimmelinfectie alleen wat veel afscheiding en die staat nu op kweek. Hij heeft me in iedergeval gerust gesteld dat ik geen vruchtwater verloor en dat was de hoofdzaak.

En oja Tanya, ik had San niet meegenomen omdat het voor mij makkelijker is dit soort dingen alleen te doen helaas....... San vond het niet erg, ze maakte zich alleen wat zorgen dat het zo lang duurde en ik niet terug smste........ Maar de telefoon lag op de stoel en daar kon ik niet bij, aangezien ik aan die machine zat haha.......

Twinny

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Vind het echt jammerlijk stil....

11. Niet meer actief

Ik denk dat iedereen aan het genieten is van de vrije dag ofzo. Wij hebben vanmiddag geshopt bij de aktiebaby en daarna lekker aan spulletjes voor de kinderkamer gewerkt.

Twinny Fijn dat alles meeviel! Viel het onderzoek met die eendebek uiteindelijk mee bij je? Wat vervelend dat San zich zo ongerust maakte en dat jij niet bij je GSM kon. De volgende keer (effe afkloppen, liever niet natuurlijk) je GSM bij de hand houden ;) .

Wij hebben dus vanmiddag geshopt bij de Aktiebaby in Breda. Wij hadden in de folder de babygym gezien van Playgro Amazing Garden, afgeprijsd van €50,- voor €30,-, dus die hebben we meteen gehaald. En ook meteen wat gekleurde rompertjes, een knuffelgiraffe (van Happy horse, die oranje), wat hoeslakentjes en nog wat extra kleerhangertjes. Gisteren met de post kregen we de muziekmobiel van Playgro binnen die we gekocht hadden via Marktplaats. De grote dingen van de babykamer zijn nu klaar, de gordijntjes en rolgordijnen hangen nu ook, dus ik kan eindelijk het bedje gaan opmaken. Eergisteren had ik alle kleertjes en dekbedovertrekjes + lakentjes gewassen en gestreken, dus de kast kan nu ook ingeruimd worden. Zodra de kinderkamer echt helemaal af is zal ik eens een foto of wat plaatsen, want jullie hebben helemaal nog niets gezien van de kinderkamer. Morgen doen we rond een rondje stort zodat al het grote huisvuil weg is. Dan de kinderkamer poetsen en dan inruimen :whistle: \:D/ ! We moeten nog wel wat kleine dingetjes hebben, zoals een wandklokje, wat fotolijstjes voor de mooiste 3D-echo-foto's, een wasmandje enzo. Morgen na de APK mogen we ook gaan kijken op de kraamafdeling en de afdeling Verloskunde, mits er vannacht geen 12836324 bevallingen ineens komen.
    Vanavond hebben we weer een bijeenkomst Samen Bevallen (ondanks dat het Hemelvaart is) en ik heb er geeeeeeeeeeeeeeeen zin in... :( , ik wil gewoon lekker thuis frutten aan de babykamer....

Liefs, Tanya

12. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi,

Sonya, Blij om te lezen dat het goed met jou en Chedella gaat! Ik kan me voorstellen dat je het zwanger zijn mist...

Tantan, ik kan me voorstellen dat je erg tegen het onderzoek opziet. Probeer je in te denken waar je het allemaal voor doet! En hopelijk is alles verder goed. Veel sterkte hoor!

Niva, wat vervelend zeg die bouwvakkers een hela dag om je heen en zeker als je straks lekker rustig thuis wil zijn. Bah, ik zou er ook helemaal kriegel van worden. maar ja, niks aan te doen, als ik het zo lees...

Adine, veel plezier op de camping

Dutchangel, welkom! (nogmaals dan...)

Zanoni, proficiat met je ondertrouw!!! Nog heel even en dan zijn jullie echt man en vrouw.

Twinny, gelukkig was alles goed, toch maar goed dat je er even naar hebt laten kijken. Zijn jij en San weer gerustgesteld, hoop ik.

Kar, proficiat met het vaste contract van Alex! O, en goed om te horen dat het met Eveline goed gaat! Doe haar de groeten en we zien haar graag weer terug op het juli forum. Net als Peetje, Marloes, Koeky, Kirby.... Jullie zijn toch niet beledigd hoop ik??? Ik mis jullie gezellige verhalen. Zonder jullie is het wel héél stil hier... Ook al kon ik niet altijd alles bijlezen, mijn opmerkingen waren nooit beledigend bedoeld hoor, altijd met een knipoog...

Bij ons is de babykamer nu écht bijna klaar. Electrisch zit erin, plinten gereed. Alleen nog de verwarming en de deur verven. Morgen ga ik de winkel bellen om een afspraak te maken wanneer ze kunnen bezorgen. Dan komt de kamer, de wagen, de box, en maxi cosi in één keer...! Ook ons nieuwe bed is nu eindelijk binnen, over 2 weken komen ze dat leveren. Wauw straks alles lekker nieuw boven...!

13. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

Mar 5, 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Zanoni: Gefeliciteerd met je ondertrouw

En dames dankje voor de welkoms :)

Groetjes Brenda

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Dank jullie wel meiden voor de felicitaties!

Kaatje, dank je wel voor de update!

Karlijn
    , wat fijn dat Alex eindelijk een vast contract heeft! :whistle: Is toch weer een beetje extra zekerheid!

Tanya, veel succes bij de gyn en veel plezier bij de rondleiding! Gisteren spulletjes gekocht voor de beeb, helemaal super is dat he! En dan vandaag alles inruimen, ook dat is heeeel leuk :D Ik ben benieuwd naar de foto's!

Twinny, fijn om te lezen dat je geen vruchtwater verliest en dat je bent gerustgesteld!

15. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

Mar 5, 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Goedemorgen/Middag dames...

Zal even vertellen hoe het met mij zwangerschap staat..
    Ik ben heel erg blij als het eind julli is haha...
    Ik heb bijna niet kunnen genieten van deze zwangerschap...
    Ben woensdag ochtend nog naar de verloskundige geweest...
    Ben al totaal 16 killo aangekomen , en ik had al 2 weken een vocht voet en deed zo pijn..
    Dus haar advies was minder zout eten en wat rusten.. waar ik inmiddels al aan begonnen was..
    En ze heeft gelijk me bloed weer getest, bleek ijzertabbelete nodig tehebben...
    Aan gezien ik de laaste tijd wazig zie en duizelig ben alsof je van de werled gaat vallen..
    Dus hopelijk met meer ijzer zal dat beter gaan..
    Ik ben ook al helemaal klaar met de baby kamer..
    Heb wat foto's in me album staan we hebben gekozen voor een prinsesen thema :)...
    En de laaste kleren worden ook al gewassen, ik wil in het weekend al me box gaan neer zetten..
    En de baby vermaakt zich heel erg goed ze ligt nog wel boven in de verloskundige zij dat komt omdat je mindere zwangerschappen heb gehad dan heeft het kindje meer ruimte in je buik..
    Dus ben benieuwd waneer ze gaat draaien :)
    Ze houd me vooral snacht's wakker en schop graag in me zij en tegen me heup...
    Ik ben heel erg benieuwd hoe ze er uit zal zien maar nog even geduld, en dat ze nog lekker 2 maanden blijft zitten :)
    Nou zo weten jullie ook weer wat over mij zwangerschap :)

Groetjes...

16. Niet meer actief

Dag dames,

Ben weer terug van de gyn. Bloeddruk was goed (120/80), hartje hebben we ook mooi zien kloppen. Gewicht, ja sorry, weer 2 kilo eraf wat het totaal nu op -18 kilo brengt. Maar de gyn maakt zich nog steeds geen zorgen, want ukkie doet het nog hartstikke goed. En toen dat inwendige onderzoek. Ik heb geen ontsluiting of verweking. Wel voelde ze dat ukkie tegen de baarmoedermond aanlag. Over 2 weken krijg ik weer een groeiecho. De rondleiding was ook erg leuk. Ik vond alleen de verloskamer erg klinisch maar dat zei de vk die me rondleidde ook. Als ik ingeleid wordt kom ik eerst op een meerpersoonskamer totdat de weeën beginnen, dan ga ik naar de 'weeënkamer', dat is een 1 persoons-kamer met bank voor de partner, TV en radio, eigen douche en WC (helaas geen bad). En als de echte bevalling begint dan ga ik naar de verloskamer. Het beleid is daar dat je ukkie het eerste uur op je buik komt te liggen, mits het natuurlijk medisch verantwoord is. Wat ik niet zo leuk vond is dat ik pas naar huis mocht als de kinderarts geweest is. Stel, ik ben om 11 uur 's ochtends bevallen en de kinderarts komt die dag niet meer langs, dan mag ik pas de volgende dag naar huis als hij geweest is. Dus ik meteen tegen Marc, dan ga je maar het hele ziekenhuis doorzoeken en sleep hem dan maar aan zijn jas mee terug ;) :) . Ach ja, nu vind ik het niet leuk, maar misschien kijk ik er straks anders tegenaan. Ik wordt niet meer in week 36 getoucheerd, maar week 38. Anders heb je kans dat door dat toucheren de bevalling alsnog spontaan begint en dat moeten we natuurlijk niet hebben. Waarschijnlijk, heel waarschijnlijk (pin me er niet op vast, kan altijd nog veranderen) gaat het 27 juni beginnen voor ons! Dus nog 6 weken en dan ben ik mama!

Nog iets leuks, we waren een kamer aan het uitruimen omdat we vandaag naar de stort gingen. Kom ik een tas tegen met spulletjes die ik ooit voor mijn verjaardag gekregen had, inclusief kaarten enzo. Dus ik kijken wat er allemaal inzat, bleek er nog een bon van €15,- van de Blokker in te zitten die we voor 3 augustus in moeten ruilen. Dus ik denk dat we vanmiddag even naar de Blokker gaan om nog wat spulletjes te halen voor de kinderkamer (fotolijstjes, wasmandje, wandklokje). Kijk, dat zijn nou leuke dingen om terug te vinden! We hebben ook nog een Irsi-bon van €10,- dus die komt ook mooi van pas. Verder zit ik met smart te wachten op het vakantiegeld en loon (komt pas over een week), want ik wil kopen kopen kopen! De laatste dingen die we nog nodig hebben, zoals babyfoon, flessenwarmer, verzorgingspulletjes, kleine dingen zoals extra hydrofielluiers, washandjes, extra monddoekjes, je weet wel. En ook nog wat knuffels enzo.

Liefs, Tanya

17. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Tanya, heel herkenbaar, dat kopen kopen en kopen :)

Fijn dat je weer APK bent goedgekeurd! Je wordt nu dus waarschijnlijk een Juni mama, dan gaat het wel heel snel :)

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Gelukkig ging het allemaal goed. Nu lekker shoppen!
    Dat ga ik ook zo doen. Heb het lijstje mee van de kraamzorg, dus wat we nog niet hebben ga ik zo maar eens in slaan.

Trouwens, ik ging er van uit dat de temperatuur van de baby, maar vooral van mij tegenwoordig wel met zo'n oorthermometer gecontroleerd wordt. Maar ik hoorde van mijn schoonzusje dat dat niet het geval is. Moet gewoon ouderwets in je kont (of is dat in 2 jaar alweer veranderd [-o<). Ik vind dit dus niet leuk. Wat een tegenvaller :cry: .

19. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tanya: fijn dat het er weer op zit voor je. Viel het erg tegen? Ik vond het met de eendenbek wel meevallen, hoefde ook niet zo diep. En gaat er dadelijk om spannen wie van ons 2 het eerste mama wordt, hihi...

Vissie: gaaf hoor als alles zo tegelijkertijd komt, hebben wij ook gehad!

Ben nu bezig met de laatste beetje verven aan ons bord voor buiten de deur. Heb een Garfield gemaakt en hij is best leuk geworden hoor!

twinny

20. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    jody: moet je gewoon nog in de bibs opgenomen, want dat is toch het beste. Vind ik ook geen prettig idee hoor, maar de kleine van mijn schoonzusje geeft er geen kik bij, dus zal wel meevallen!

Twinny

Share This Page