Juli 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kimkivits, Oct 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hey meiden,
    Jammer dat het zo rustig is hier, ik was wel benieuwd naar wat nieuws van de 'afwezigen'.
    Hier alles wel aardig, ben een beetje duf vandaag dus er komt niet zoveel uit mijn handen. De was is zo'n beetje het actiefste, kan je nagaan.
    Maar hopelijk ga ik zo de fut vinden om orde in de chaos die de babykamer heet te scheppen, want dat is nu een beetje een opslagplaats geworden voor alles wat met bocco te maken heeft. Tja dat heb je ervan als je van alle kanten van de familie zakken met kleertjes krijgt en de wieg ook arriveert. Dus eens zien of mijn vriend straks wat dingen naar zolder kan/wil brengen en dan kan ik daar mijn slag slaan.

O ja verder had ik nog een paar vraagjes, misschien hebben degenen met ervaring daar informatie over?

1: Deze vraag is voor de docenten onder ons: weet een van jullie of en zo ja waar in de cao staat dat we onze vakantie niet kwijt zijn als we zwangerschapsverlof hebben? Was ik aan het zoeken maar kon het niet vinden. Hopelijk weet een van jullie dat?

2: Ik zit me stiekem een heel klein beetje zorgen te maken over mijn boobs, want die doen nog hoegenaamd niets en nu vraag ik me af wanneer die 'in actie' horen te komen ivm borstvoeden. Er waren al mensen die last hadden van lekkende borsten, en op dat moment vond ik het alleen maar prettig dat ik dat niet had, maar nu het nog maar 7 weken weg is voordat bocco eraan komt denk ik: wanneer gaan jullie het dan doen? Iemand ervaring of een website waar ik dat kan lezen?

Thanks en fijne middag nog!
    x Lex.

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    \

Dank je wel! (en je hoeft je niet te schamen hoor, dat is nergens voor nodig)

3. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    Hey Lexi, dat vroeg ik mijzelf nou ook al af! Maak me er ook wel een beetje zorgen over, ik had het er toevallig gister nog over met iemand..
    Mn boobs ook niet eens erg gegroeid dus ik vraag me ook af of er iets aan de hand is? Ik zal het volgende week ook es aan de vlos vragen..

Niva, veel plezier komende week!

4. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Lexi..Ik heb geen antwoorden voor je..Maareh..Ik bedacht me gister hetzelfde vwb mijn boobs..die zien er nog totaal niet "voed-klaar'uit...

5. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    haha kaartje, we waren tegelijk met een zelfde antwoord richting La lex :) Gedeelde smart is halve smart zalk maar zeggen dan ;)

6. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    :D Hihi inderdaad een troost! :D

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hahaha meiden inderdaad gedeelde smart halve smart. Allemaal vragen aan de VK dus bij volgende afspraak!
    En anders plan B - maar dan moet ik dus echt allerlei dingen in huis gaan halen van flessenzooi, en het leek me juist zo fijn als ik die ingebouwde flessen gewoon kon gebruiken.

Of zouden ze gewoon pas 'aan' gaan wanneer de beeb eruit is? Dat vraag ik me af...

8. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Bij mij lekker ze ook nog niet, maar als mijn vriend er aan zit (leest aan zuigt :oops: ) dan komt er dus wel iets uit zegt hij.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahahaha Zanoni...! ;)
    Alex gruwt er van dat er 'spul' uit komt bij mij. (Ook maar heel af en toe hoor.)
    Maar meiden maak je niet ongerust, ze gaan inderdaad pas echt 'aan' als je bevallen bent! Dan schijnen ze in een paar dagen 2 cupgroottes te kunnen groeien en doen ze erg veel pijn!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik moest even reageren hoor! :)

Sterrekind: ben benieuwd hoe je verlof je gaat bevallen! Fijn dat je er weer vaker bent!

Vissie: hoe is het bij jou geworden? Ben erg benieuwd!

Elma: je klinkt weer helemaal vrolijk! Dat doet me goed. Ben ook benieuwd naar jouw kamertje.

Twinny: een echo..! Ben jaloers! ;) Ik kan ook goed voelen dat er minder ruimte komt in mijn baarmoeder, het schuift ook wat af vlak onder mijn huid. Als ik (of Alex) over mijn buik wrijven wordt hij er ook wakker van tegenwoordig. Erg gezellig.

Wij hebben gisteren planken opgehangen en vandaag het bedje opgezet. Ik heb ook foto's gemaakt dus die ga ik zo in het album zetten. Het is superleuk geworden! Morgen gordijntjes ophalen en ophangen, en dan kleine spulletjes erin.
    De commode van de ouders van Alex komt nog, daar gaan we het badje opzetten. Maar dat duurt nog even.

Verder hou ik ontzettend veel vocht vast, doet echt pijn. Snap het niet, heb ik nog niet eerder gehad. Zal wel van het weer komen.

Vanochtend voelde ik me echt zoooo beroerd na het eten dat ik weer naar bed ben gegaan. Heel raar slap gevoel, hartkloppingen, hoofdpijn en duizelig. Zere buik. Raar... Even in de gaten houden.

Oh ja, ik zal ook een buikfoto van vanmiddag in mijn album zetten... Eng hoor.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Foto's staan in mijn album...

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Prima buik toch Kar? Waarom eng? Zit alleen wat lager dan de mijne maar je bent ook een week verder dan ik he...

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Lexi: in mijn verlof vallen 6 weken zomervakantie en die krijg ik aan mijn zwangerschapsverlof geplakt. Ik heb dus 16+6 weken verlof. Dit geldt alleen voor het VO, in het basisonderwijs krijg je max 3 weken terug. Staat overigens in de cao

14. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

May 15, 2005
    1,191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hey dames geen zorgen om mij hoor, als er iets is horen jullie het heb gewoon geen zin om te computeren lees af en toe even maar verder niks. borstvoeding komt wel zodra kleine is geboren en er aangelegd wordt de 1e keer binnen uur na bevalling en dan komt het wel goed. geen zorgen je hoeft niet te gaan lekken bij mij kom het al wel weer meer maar ben ook nog maar een dik jaar van de bv af en nu alweer voorbereiden van mijn lichaam. verder heb ik steeds gigantisch last van indalingsweeen poeh steeds krampen onderin mijn buik. kan nu helaas ook niet meer op mijn buik slapen uk protesteert dan heftig was nog niet zo.

groetjes Wietske

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi meiden,

Alle spullen zijn gisterochtend gebracht en mijn vriend heeft meteen de kommode en de kast in elkaar gezet. De kleur is echt heel mooi! We hadden van een kleurenstaal gekozen, dus het wat even afwachten, maar het is precies wat we bedoelden. Ik zal morgen eens een foto maken, dan zien jullie wat ik bedoel. Het is nu nog wel kaal, er hangen nog geen gordijnen (zijn wel besteld en komen over 1,5 week) en er moet nog kleur in. Ik wil oranje spulltjes er in hebben. Woensdag ga ik met een vriendin shoppen. Dan gaan we allemaal spullen kopen van badje tot aankleedskussen en flessen. Het ledikantje hebben we nog niet in elkaar gezet, we gaan eerst de familie wieg gebruiken. Ook de box staat nog in de doos. De wagen heb ik wel al even uitgepakt, en die is precies zoals op het plaatsje in mijn foto album.

Sonya, wat een goed bericht meid! Ik ben zo blij voor jullie! Wat super dat jullie kleine meid het zo goed doet!

Elma, heerlijk dat je nu eindelijk aan je babykamer kunt beginnen!

Sterrekind, heerlijk zeg lekker verlof, geniet er maar van!

Niva, geniet van je midweekje weg! En rustig aan hoor!

Lexi, herkenbare vraag van de borsten... ik bedacht me gisteren nl hetzelfde. Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat de natuur dat vanzelf regelt... En zo niet, nou ja dan wordt het de fles, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd!

Kar, mooie buik hoor, moet je helemaal niet eng vinden!!! En je kamertje is ook heel mooi, Die oranje muur, heel mooi!

tomenjerry, voel je niet verplicht om te reageren hoor! Het is helemaal vrijblijvend en je moet dat alleen doen als je daar zelf zin in hebt. Vervelend dat je zo'n last hebt van krampen!

Ik voel de beeb vandaag een stuk minder, je gaat je dan toch een beetje zorgen maken, maar we hebben maar tegen elkaar gezegd dat hij waarschijnlijk een lekkere luie zondag aan het houden is... :)

16. Niet meer actief

Dag dames,

Ik bennet terug van een avondje ziekenhuis. Ik was gaan douchen om 5 uur vanmiddag en ik ben niet goed geworden onder de douche. Ik werd heel duizelig en draaierig, misselijk en stond ophet punt om flauw te vallen. Ook had ik echt heel veel last van mijn buik. Gelukkig was Marc er ook bij dus die heeft me afgespoeld (stond net met mijn kop in de shampoo). Ik ben onafgedroogd op de WC gaan zitten, een kwartiertje ofzo. Dan vlug afgedroogd en gauw op bed gaan liggen. Maar de pijn in mijn buik trok niet weg en ik kreeg er ook nog ontzettende koppijn bij. Even voor de duidelijkheid, ik douch altijd heel erg lauw (bijna koud volgens Marc). Toch maar om half 7 gaan eten, maar ik zat niet echt lekker. Ik had ook om de 5 minuten een harde buik, maar was te dwars om het ziekenhuis te bellen. En mijn arme schat maar bezorgd zijn. Weer op bed gaan liggen en heb uiteindelijk toch maar gebeld. Moest meteen komen. Ik moest urine inleveren, werd aan de CTG gelegd voor een uur. Daar registreerden ze de hartslag van ukkie en de weeënactiviteit. Alleen dat laatste was moeilijk te meten omdat ik nog maar (bijna) 33 weken ben en dus de uitslag niet betrouwbaar is. Ik had dus wel steeds harde buiken maar de CTG registreerde niets daarvan. Wel was ukkie superbeweeglijk. Na een uur kwamen ze vertellen dat ik dus een fikse blaasontsteking heb. Ik heb ook weer een inwendig onderzoek gehad en had gelukkig geen ontsluiting waardoor ik niet hoefde te blijven. Ik heb antibiotica gekregen voor vanavond en morgenochtend, en dan moet ik morgen een receptje halen bij de apotheek. Ik ben eigenlijk best wel een beetje pissig op mijn gyn omdat ik al langer aangaf dat ik last had van harde buiken en afgelopen vrijdag zei ze dat dat erbij hoorde. Nou, niet in deze mate dus. Afijn, ik moet dus veel drinken en nog meer rust nemen. En van dat laatste baal ik een beetje want ik wilde vanavond de babykamer schoonmaken en morgen helemaal inrichten, bedje opmaken enzo. Nou ja, dat moet dan maar even wachten. Ik ga nu zo lekker slapen hoop ik, ik zal morgen reageren op de eerdere berichtjes.

Liefs, Tanya

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Tanya, wat vervelend allemaal voor je en wat stom idd van die gyn dat hij het niet in de gaten had. Hopelijk helpt de antibioticum snel en knap je snel op.

19. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Die van mij vind het ook niks hoor :)

20. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    Tanya, hoe voel je je vandaag? Gaat het al iets beter?

Share This Page