Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Wat raar dat dat alleen voor de zomervakantie geldt?! Maar wat ik me vooral afvroeg (want op zich wist ik het al wel) is waar dat dan op papier staat, want met al het gelazer op school heb ik ook nog eens het idee dat de rector en plv rector geen idee hebben dat die regel van vakantie en verlof veranderd is. En ik heb gewoon geen zin in gezeik dus dan kan ik ze een boekje onder de neus duwen of zeggen dat het in de cao staat onder puntje zoveel punt zoveel.

Het ging trouwens inderdaad om de moeder van een vriendin van mij. Maar dat is gisteren afgelopen: ze msnde me even om te zeggen dat ze was overleden. Wel een raar idee, vooral om dat zo via de msn te vertellen, maar denk ik beter dan het laten gaan en dat wij ons zorgen maken. Ze had er zelf wel vrede mee, die vriendin, want haar moeder had al zo lang pijn, en de laatste dagen konden ze zelfs haar hand niet meer aaien omdat al haar spieren zo verkrampt waren. Dus maar beter zo, denk ik...
    Stiekem ben ik dan soms wel blij dat ik nog ruzie kan maken met mijn moeder, ook al word ik soms he-le-maal gek van haar en haar gebemoei.

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mogge dames,

Ben weer terug van de camping. Lekker geluierd en helemaal niks gedaan. Nou ja, het luk me toch niet meer om het stuk duin over te wandelen naar het strand toe.

Lexi, wat een naar bericht van je vriendin. Ze was erop voorbereid, maar toch komt het altijd nog onverwachts. Snap best dat ze er nu vrede mee heeft. Iemand zo zien lijden is echt heel erg om te zien. Je kunt nu niet veel doen, maar een luisterend oor zal ze in de toekomst nog weleens nodig hebben.

Sterrekind, lekker zeker, dat je nu verlof hebt.

Kar, gefeliciteerd, dat Alex nu zijn vaste contract heeft.

Tanya, Wat een sukkel van een gyn. Zou het wel even flink onder zijn neus wrijven. Beterschap meis.

Sonya, wat een lekker positieve berichten steeds van jouw. Houden zo en dat je je kleine meisje gauw mee naar huis mag nemen.

Vissie, ben benieuwd naar je spulletjes. Bij ons staat het ledilantje ook nog ingepakt. Wij hebben voor de eerste tijd ook een wiegje. En de box staat ook nog in de doos.
    Leuk he om die wagen in elkaar te zetten. Ik wilde er gelijk mee naar buiten, maar dan hadden ze me geloof ik toch echt voor gek verklaard. :D

Niva, fijne vakantie.

Lekkende borsten, gelukkig geen last van. Mag van mij best nog wel even wegblijven. Ik ga er van uit dat de natuur dit uit zichzelf allemaal wel regelt en dat het na de geboorte wel opgang komt.

3. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Hi meiden,

Ok die borsten - geen zorgen maken dus, mooi!

Kar, je hebt een SUPER mooie buik! En een prachtig kamertje!

Lexi, sterkte - ook voor je vriendin, maar zo te lezen kan ze inderdaad goed relativeren...

Tanja sjeetje dat is schrikken joh, je gyn had inderdaad op zn minst wel wat kunnen checken ja! Heeft een nachtje slapen je goed gedaan?

Vissie leuk! Spulletjes! En dat met die wagen lopen Adine, dat doe ik al een tijdje binnen (buiten de deur inderdaad nog iets te genant :oops: )

Adine heb je nog een beetje droog gehouden (het weer dan he :x ) op de camping? Volgend weekend met Pinksteren weer?

Nou nog 3 daagjes werken deze week en als ik dan donderdag naar huis ga is het JOEPIE! :whistle: Verlof!

Verder gaat alles prima hier, ik heb wel wat krampjes die ik nog niet eerder heb gevoeld - misschien aan het indalen? Ook als ik lang heb gezeten, loopt het ff irritant...

Hebben jullie ook dat nu na de 30 weken als je iets voelt dat je denkt pffff tis toch niks?
    En als je sommige stevige krampen voelt, dat je je dan afvraagt hoe een wee in vredesnaam moet voelen :(
    Ben erg benieuwd naar alles hihi :D

4. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Allemaal fijne dagen gehad? Genoten van het mooie weer?

@Sterrekind: heerlijk verlof, geniet ervan!
    @Niva: veel plezier tijdens je midweekje weg.
    @Twinny: een extra echo... *jaloers*. geniet ervan en ik hoop dat alles gewoon goed is!
    @Lexi: ik heb ook nog geen 'lekkende' borsten e.d. Zal vast goed gaan komen; is toch alleen maar fijn dat we er nu nog geen last van hebben.
    @Karlijn: je buik ziet er schitterend uit en ook het kamertje begint vorm te krijgen. Leuk, die commode voor de rode muur!
    @Wietske: goed om te horen dat het gewoon goed met je gaat en reageren is niet altijd nodig hoor.
    @Tanya: doe rustig aan meid. En wat vervelend dat je gyn geen aandacht aan je blaasontsteking heeft gegeven. Gelukkig knap je meestal snel op zodra je aan de antibiotica begint!
    @Adine: welcome back. Fijn dat je lekker geluierd hebt ;)

Hier eigenlijk weinig nieuws.
    Zaterdagavond werd ik nog verrast; ik wou mijn verjaardag eigenlijk niet vieren maar mijn moeder en hubbie hebben toch een surprise-party georganiseerd. Dus om 20.30 uur stond de hele vriendenploeg plotesling voor de deur! Zo ontzettend leuk en gezellig. Vooral de kleine is erg verwend met cadeaus, waaronder de spullen van Playgro Amazing Garden (die wou ik zo graag hebben!). Het was wel vermoeiend, zeker omdat de laatste mensen pas om 01.30 uur weggingen, maar het was de moeite waard; zeer gezellig.
    Hubbie is ook al begonnen met het inelkaar zetten van de babykamer; het bedje staat en ziet er al prachtig uit. De commode wordt iets meer werk, het lijkt wel een compleet bouwpakket! Dit gaat hij volgend weekend afmaken. Als dan de kamer helemaal klaar is; enigszins ingericht dan ga ik foto's maken; maar een hint: het is heel erg mooi :D

Met de kleine gaat het overigens erg goed; nog steeds volop beweging (om af en toe moe van te worden en soms zelfs pijnlijk!), maar ik kan wel echt merken dat er minder ruimte is!

Liefs Elma

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Kaartje, aan de kust is het vaak net iets beter weer, dan in het binnenland. Gistermiddag kwam de eerste regen, maar dat was geen probleem. Heb de caravan een beetje gesopt en hubbie heeft vast voor IEtje een slaapplaats gemaakt. Volgend weekend gaan we weer. Maar dat zal, denk ik, wel de laatste worden. Ik pas haast niet meer op het bed in de caravan. Die is maar 70 cm breed. :D

Ik hoop, als alles goed mag gaan, in augustus nog lekker 2 weekjes naar de camping te kunnen.

6. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Hihi :D das lastig draaien dan in bed ja! Wel lekker daar om tot rust te komen aan de kust en wat klinkt dat schattig ' een slaapplaats voor IETje gemaakt' :D

Ik wilde wat afspreken voor eind juli naar de camping met een groepje vrienden, maar ik ga passen - misschien als ons kleintje vroeg geboren wordt en snel in een ritme is (en dan voor 1 nachtje ofzo), maar daar ga ik totaal niet van uit!
    Dat wordt dus lekker in de eigen tuin chillen met de kleine wat ook heeerlijk is. Wat dat betreft zitten we wel allemaal in een goed beval-seizoen!

7. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Gossie Tantan, dat is ook wat zeg! Gelukkig nog geen ontsluiting. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Lexi, erg naar dat de moeder van je vriendin is overleden. Vreselijk dat ze nog zoveel pijn had, wat dat betreft is het misschien maar beter zo. Maar toch, het blijft een vreselijk idee...

Adine, welkom terug van de camping. Hihi, met de wagen buiten al rondjes lopen... Nou nee, dat zie ik me nog niet doen. Voorlopig staat hij hier gewoon binnen en kijken we er af en toe even naar. Maar vanavond verhuisd hij toch echt naar boven voorlopig dan hè?

Elma, wat een leuke verrassing! Nog gefeliciteerd hoor!

Ik ga zo eens alle spulletjes op de babykamer zetten en dan eens lijstjes nalopen om aan te kruisen wat ik nu eigenlijk nog nodig heb...

8. Niet meer actief

Zo, zal eerst even reageren op eerdere berichtjes.

Kirby Dubbel goed nieuws! Wat fijn dat je niet meer de hele dag plat hoeft te liggen! Enne, niet de hele babywinkel leegkopen hè ;) ;) ;) ?

Karlijn Heb jij geen kraamzorglijstje van te voren gehad? Bij mij zat hij bij de informatiepapieren die ik in week 10 ofzo opgestuurd kreeg. Hij is niet veel anders als de andere uitzetlijsten, althans bij mij dan. Jij hebt een hele mooie buik! Hou je wel die buikpijn in de gaten en zodat je niet net als ik gisteren naar het ziekenhuis moet?

Sonya Jij ook al zo geweldig nieuws! Fijn dat je meisje aan de borst mocht, lijkt me idd heel bijzonder!

Niva Ik ben waarschijnlijk te laat, maar veel plezier met je midweekje weg! Wij gaan waarschijnlijk toch een last-minute Landal doen, want die stacaravan van mijn broer zie ik toch niet zo zitten.

Twinny Veel plezier bij de echo (als je hem al niet gehad hebt)! Wij hebben volgende week donderdag weer een echo!

Lexi Je hoeft je geen zorgen te maken over je boobs. Van te voren wel of niet lekken wil niet altijd zeggen dat de bv lukt of niet. Net zoals Karlijn zegt, na de bevalling....

Wietske Jammer dat je niet meer op je buik kan slapen (is zooooooo lekker, kan het helaas al vanaf week 20 niet meer ofzo :( )

Vissie Ook wij hebben oranje accesoires! Is zo'n leuk kleurtje vind ik! Ben benieuwd naar je foto's!

Lma Die spullen van Playgro Amazing Garden zijn echt heel leuk hè? Wij zijn begonnen met een plafonniere na te maken van die bloem (die foto's staan in mijn album) en toen zijn we helemaal losgeslagen :oops: . We hebben ook dat speelkleed gekocht (met die slak als kleed, wel nieuw) en 2 mobiles via marktplaats (1 voor het bedje en 1 voor de box), een boxslinger (ook via MP) een kinderwagenboog (wederom via MP). We hebben ook een boxslinger gekregen van Playgro maar die is niet van Amazing Garden, maar wel heel leuk! Nu wil ik ook nog een trekmobiel voor boven de commode, die heb ik al bij de Prenatal gezien. En nu is Marc bezig met het zelf maken van die bloemetjes voor op het commodeplankje en het hemeltje. Beetje moeilijk uit te leggen maar als alles af is zal ik foto's plaatsen en dan zal je zien wat ik daarmee bedoel.

Lopen met de kinderwagen Hebben we al buiten gedaan, maar dan wel mét Tygo onder het mom van 'hij-moet-leren-naast-de-wagen-te-lopen', en natuurlijk ook voor mij want ik moet dat ook leren, lopen met de wagen én Tygo tegelijkertijd. Dus dames, ritsel ergens een hond vandaan ;) en naar buiten! (ik voelde me wel een beetje lopen hoor, had de wagen volgepropt met knuffels en ik liep er achter met een dikke buik...)

Ikke Ik heb niet echt lekker geslapen vannacht, had weer eens last van wiebelbenen. Mijn buik is wel rustiger geworden maar wel gevoelig. Ik ga het idd tgen mijn gyn zeggen volgende week, ze zal het al wel gehoord hebben met het overleg vanmorgen. Zometeen ga ik even langs de apotheek en prikpost (zit naast elkaar), want ik moest weer op suiker en HB gecontroleerd worden (standaard). Alleen heb ik niet zo'n zin om te gaan. Ik moet zo wel door, want de prikpost sluit om 12 uur.

Liefs, Tanya

9. Amle

Amle Niet meer actief

Het is inderdaad erg leuk spul, ik ga ook via MP de rest proberen bij elkaar te zoeken...! Jullie zijn ook goed op weg; de lamp is trouwens heel mooi geworden!

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Eind juli zal ik ook nog niks afspreken. Dat is het lekkere van een vaste stacaravan. daar ga je gewoon heen als het mooi weer wordt. En met regen, ga je gewoon weer naar huis. ;)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen meiden,

Tanya: Jeetje, schrikken zeg! Gelukkig is het 'maar' een blaasontsteking, ik hoop dat je harde buiken hierdoor wel verdwijnen. Raar inderdaad dat die gyn niet doorgevraagd heeft.. Ik vind het knap van je dat je dat gaat zeggen tegen haar, ik zou dat nooit durven (ben echt een watje :oops: ).

Lexi: Gecondoleerd met de moeder van je vriendin. Ik kan me voorstellen dat jij haar ook kende, als het je beste vriendin is? Veel sterkte voor jullie allemaal.

Sonya: Was jou gisteren helemaal vergeten! Wat een goede berichten toch elke keer weer! En dat ze ook bij je gedronken heeft, super! (En lukt het al een beetje met de foto's? ;) )

Elma & Vissie: ben echt erg benieuwd naar jullie foto's van de kamertjes!

Kaartje Fijne laatste werkweek! Ik heb ook officieel verlof donderdag, al zit ik natuurlijk al een tijd thuis nu. Maar het idee dat het dan 'legaal' is, is wel heerlijk hoor!

Adine: Welkom thuis! kan me voorstellen dat je in de caravan niet lekker meer ligt. Eigen bed is soms al ellende genoeg...

Ik heb iets minder dat ik denk 'het is vast niets' als ik iets voel, maar ben dan ook al 2 keer naar het ziekenhuis geweest met rare klachten. Ik ben er trouwens wel totaal van overtuigd dat de baby het gaat redden mocht hij nu komen. En dat is wel een heerlijk rustig idee. Hij hoeft nu alleen nog even wat dikker te worden in mijn buik! Ik maak me meer zorgen over mezelf.

Ik heb het idee dat er iets mis is met mijn suiker-huishouding, maar met prikken de laatste keer was alles 'goed'. Al vond ik de waardes errug laag. Toen ik 10 was is er al een keer hypoglycemie bij me geconstateerd en ik heb het idee dat dat nu de kop op steekt. (Soort van omgekeerde van diabetes) Heb net brood op en voel me alweer zo wankel en naar.

De kraamzorg komt zo! En vanmiddag ga ik met mijn moeder de gordijntjes ophalen en nog wat stof kopen voor een kussen in de 'voedingsstoel'.

Ik zit er nu trouwens de hele tijd aan te denken hoe dat kleine kereltje straks in dat grote, grote bed ligt te slapen. In zijn eentje, op zijn eigen kamertje.. :( Ik vind het zo zielig.. Maar om nu nog een wieg te gaan kopen.. :( Twijfel!

Tot misschien vanmiddag/vanavond!

12. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Inderdaad Adine, sowieso helemaal vrij nemen heel Juli om te wennen enzo!

Tanja, die wiebelbenen he, zijn dat een soort tintelingen die je weleens kan voelen - die zwangerschapskwaal? En dat je daardoor gewoon echt niet in slaap komt? Kan dit ook bij je armen voorkomen? Mijn linkerarm voelde namelijk ook zo raar vannacht (en daar ga je natuurlijk van aaaalles van denken :( )
    Wat zou je er tegen kunnen doen? Bewegen (uit bed gaan dus) ofzo? Is er iets wat helpt bij jou?

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Kaartje/Tanya: volgens mij zijn het je bloedvaten die het te zwaar hebben?

Ik heb wel de laatste week erg veel last van wat ik noem 'groeipijn' (zo voelde het als kind). Echt heel zere onderbenen en sinds een paar dagen ook onderarmen, ellebogen, knieën. Ik neem dan een paracetamol en dat helpt een beetje. Kan ook met vocht vasthouden te maken hebben geloof ik.

14. Kaartje

Kaartje Actief lid

5 dec 2006
    195
    0
    0
    Hi Kar, tja das waar ook, we zijn op dezelfde dag uitgerekend met Zanoni :D legaal verlof is inderdaad ook een mijlpaal voor je hoor! Nog een paar daagjes :)

Kan me wel voorstellen van die wieg, ik heb er zelf een van marktplaats gekocht voor een prikkie. Ik heb alleen nog steeds geen idee met wat voor stof ik m wil laten bekleden door mams.
    Kan je niet kijken of je iets goedkoops en leuks tegenkomt en het daar vanaf laat hangen? Nieuw zou inderdaad zonde zijn denk ik omdat je m kort gebruikt.
    Of eens om je heen laten vallen, er is vaak wel een vriendin van de buurvouw van de schoonzus etc. die misschien een leuke wieg te leen heeft?

Peetje, Kirby, Marloes, Koeky - hoe is het op de MSN?

15. Niet meer actief

Het kan inderdaad ook in je armen zijn. Het voelt alsof je je benen moet bewegen anders krijg je een heel naar en raar gevoel erin (geen pijn ofzo, maar wel heel raar/naar gevoel, beetje combi net geen kramp/slaap/tintelingen). Even bewegen en het is weer weg, maar komt gauw weer terug. En je kan er inderdaad wakker van liggen...Wat bij mij helpt in mijn benen dan is even een stukje lopen, maar daar heb ik niet altijd zin in als ik net in bed lig ;) . Toen ik nog Risperdal gebruikte (antipsychotica) had ik het ook in mijn armen, ik moest dan gewoon iets doen met mijn armen, bv dingen tillen ofzo, of een stukje schrijven. Normaal heb ik het alleen in mijn been waar ik geen steunkous aan heb, maar vanmorgen ook in die andere. Die steunkous helpt wel tegen de wiebelingen, maar gisteravond had ik hem niet aan gehad na het douchen en in het z'huis en ik merkte het meteen. Ze zeggen ook wisseldouches, dat dat helpt (koud-warm-koud water). Wat Karlijn zegt zou best kunnen, dat het met je bloedvaten te maken heeft, ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Liefs, Tanya

16. Niet meer actief

Hé. niet alles voor mijn neus wegkapen op MP hè ;) ;) ;) ? Nee hoor geintje. Je kan echt hele leuke dingen daar weghalen, gewoon Playgro intikken als zoekfunctie (niet Playgro Amazing Garden, want niet iedere verkoper weet dat het van amazing garden is). Wij hebben wel het speelkleed nieuw gekocht, vond ik iets frisser (en hij was €20,- afgeprijsd bij de aktiebaby :) ). Ik heb ook eens op de site van Playgro gekeken (http://www.playgro.com), en oei wat hebben ze veel leuke dingen daar! Hebben hebben hebben! (ja sorry)

Liefs, Tanya

17. Niet meer actief

Werkbeschrijving hebben? ;) ;) ;)

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Ja, dat wilde ik ook zeggen, kijk eens op marktplaats, misschien dat je daar een leuke wieg kan vinden voor een prikkie?

19. Amle

Amle Niet meer actief

We hebben al een lamp hangen... maar toch bedankt! :D
    Waarschijnlijk kopen voor in het nieuwe huis (over een half jaar dus) zo'n 'punt-muts' lamp of een lamp die op een sterrenhemel lijkt...

20. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

CHEDELLA GAAT WOENSDAG NAAR ONS EIGEN STREEK ZIEKENHUIS!
    whaaaaa. wereld nieuws. vanmorgen heeft de kinderarts besloten dat het niet nodig is dat ze nog langer op de nicu afdeling verblijft. ze mag over naar de kinderafdeling.
    ze weegt nu 1500 gram. drinkt 2 x per dag uit de borst en de rest krijgt ze via de sonde.
    ze ligt alleen nog in de couveuse voor te groeien.
    en dat kan ook dichterbij huis.
    wel erg spannend maar ook wel fijn dat ik na ruim een maand weer samen met de papa naar ons eigen huisje kan.
    De artsen blijven ons maar vertellen dat we een heel sterk en dapper meisje hebben en dat ze alles erg snel al kan.
    \ :) :) wij natuurlijk helemaal trots!

Deel Deze Pagina