Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amle

Amle Niet meer actief

WAUW Sonya wat een goed nieuws; gefeliciteerd. Geniet er maar weer heerlijk van!

Liefs Elma

(ben trouwens nog wel nieuwsgierig naar foto's ;) )

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Sonya, wat een geweldig nieuws:D Wees maar trots op jullie meisje.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sonya wat een heerlijk nieuws! :) :) Ik geloof ook dat jullie een sterk en dapper meisje hebben!
    En heerlijk weer naar je eigen huisje en bed. Geniet er maar van.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje, ik heb de kraamzorg echt lang aan de praat gehouden... :oops: Ze is net weer weg. Ze was echt super aardig. En we hebben handige tips gekregen en hoeven niet belachelijk veel aan te schaffen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt!

5. Amle

Amle Niet meer actief

Fijn gevoel lijkt me ;) .

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

LExi: buiten dat mijn boobs wat groter zijn geworden in het begin van de zwangerschap doen ze verder ook niets hoor. Vraag anders gewoon de volgende keer eens aan de vk.

Kar: mooie foto's, vind dat rood/oranje erg mooi hoor.Trouwens je hebt een hele mooie buik zeg! Was jij dat niet die laatst voor Helpp in het ziekenhuis was. Hou het in de gate meid, want vocht, duizelig etc. zijn allemaal tekenen. Anders gewoon weer bellen hoor......

Vissie: ben benieuwd hoor naar de fotoos. Fjin dat de kleur goed is en alvast veel plezier met shoppen.

Tanya: tjee dat is wel ff schrikken zeg. GElukkig dat met de beeb alles oké is. Tja gyno's kunnen nu eenmaal niet alles zien helaas, maar urine onderzoek had ze toch wel al eens kunnen laten doen! Hoop dat de medicijnen snel aanslaan en beterschap dus maar.......En die wiebelbenen zijn trouwens ook erg herkenbaar!

Adine: fijn dat je er weer bent en dat je lekker geluierd hebt!

LMa: klinkt als een gezellige verjaardag elma, leuke verassing van je moeder en vriend. En ik kreeg op mijn verjaardag ook veel voor de kleine, hihi...

Sonya: wat een onzettend goed en fijn nieuws....

Zo de echo hebben we al gehad. Ze ligt nog altijd achter, maar vanmiddag krijgen we weer meer te horen. Moet me denk ik maar gewoon geen zorgen maken, maar doe je ergens toch vanzelf.....

Twinny

7. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Sonya, geweldig nieuws allemaal.
    Lees ook geen bevallingen gelukkig.
    Wel vervelend nieuws van je beste vriendins moeder lexi, gecondoleerd.
    Tanya, wel voorzichtig doen hoor. Gelukkig is het een blaasontsteking.
    Kar, gelukkig bij jouw geen Helpp.
    Voor de mensen die ik vergeten ben sorry. :oops:

Nou heb ff snel bij gelezen. Moet er weer vandoor. Moet naar de fysio. doei doei

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wow Sonya, dat is goed nieuws! Wat gaaf zeg! Ook lekker voor jullie dat jullie weer naar huis kunnen. Nu zitten jullie toch in het Ronald MacDonald huis? Gefeliciteerd en geniet er maar van!

Kirby goed om te lezen dat jullie kleine meid het zo goed doet. Dat heeft ze natuurlijk voor een groot deel aan haar mama te danken. Jij hebt je immers erg rustig gehouden vanaf (was het niet) week 18! (als ik het mis heb dan spijt me dat) Ik vind dat je dan ook wel erg trots mag zijn op jezelf!

Elma het moet lekker zijn voor je dat je nu eindelijk in jullie kinderkamer aan de slag kan. Je hebt zolang in onzekerheid gezeten waar jullie zouden zitten als die kleine zou komen. Natuurlijk was het je eigen keus, maar daarom niet minder lekker dat je het nu wel weet. Veel plezier met de inrichting!

Sterrekind geniet van je verlof!!

Tanya was naar dat je een blaasontsteking hebt opgelopen. Ik kan me aan de éne kant wel voorstellen dat je pissig bent op de gyn dat hij dit niet heeft gemerkt. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij niet bij iedere vrouw met harde buiken denkt aan blaasontsteking. Daarnaast is het misschien ook niet zoveel moeite om urine te controleren.

urine Vraag ik me eigenlijk meteen af of de verloskundige niet makkelijk kan controleren of je blaasontsteking hebt. Je bent er als zwangere toch meer vatbaar voor en je neemt toch iedere controle urine mee. Misschien is het wel een test die zij niet mogen doen hoor, ik heb geen idee, maar vroeg het me ineens af.

Tanya ik vraag me trouwens wel af waarom je de kinderwagen met knuffels hebt volgestopt toen je buiten ging wandelen? :confused: Het moet er inderdaad raar uit hebben gezien! Hahaha! Maar de logica erachter snap ik wel. Zodra Marc weer werkt en jij alleen thuis bent zal de hond toch echt uitmoeten! Wel slim dat je alvast oefent.

MSN Zitten de kletskousen echt op MSN? Is dat privé of kan een ieder van ons daar ook bij?

Lexi ik ben benieuwd hoe de wieg eruit ziet! Laat maar weten als je de foto hebt geplaatst. Wat leuk trouwens dat je ouders hun verjaardagen toch samen kunnen vieren ondanks een scheiding. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker lijkt me.

wieg Wij hebben de wieg van mijn zus te leen. Zij heeft hier 33 jaar terug zelf ingelegen en toen ze zwanger was haar eerste heeft mijn moeder de wieg weer opgesnort. Dat is het voordeel als dingen bij bekenden terecht komen! De 2 kinderen van mijn zus (9 en 7) hebben dus ook in deze wieg gelegen. Zij heeft de wieg 9 jaar terug wel helemaal opgeknapt; de rietenmand helemaal geschuurd en geschilderd en van haar trouwjurk heeft ze de bekleding laten maken. Onze frummel gaat dus ook in deze wieg slapen in het begin. Lekker bij ons op de kamer! 8)

ff ego Hier gaat alles nog steeds erg goed! Donderdag is mijn laatste werkdag en dan heb ik verlof! Ik kijk er nu wel echt naar uit. Vooral ook omdat we hier nog midden in de verbouwing van de kinderkamer en badkamer zitten. En ff snel ergens naartoe lopen levert steeds vaker een harde buik op. Het is allemaal nog erg goed te doen, maar ik heb het wel gehad.

Afgelopen weekend zijn we lekker naar Maastricht geweest. Mijn moppie had me hiermee verrast. Een laatste weekendje weg zonder die kleine. En aangezien we op het moment geen douche hebben in huis vond ik het dubbel zo lekker! :D En door samen te spannen met mijn werkgever ben ik vandaag ook nog eens extra vrij! Zoooo lekker!

Zo nu eerst maar eens lekker lunchen...

Fijne dag!

9. Amle

Amle Niet meer actief

Het is zeker een heerlijk gevoel om nu eindelijk met de kinderkamer aan de slag te gaan. Ik ben er ook echt blij mee en trots op.

Urine inleveren bij VK? ik hoef nooit iets mee te nemen, ben ook dus nooit getest op eiwit in urine of blaasontsteking? Is zeker bij elke VK anders?

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Ow heerlijk zeg!
    Ik heb nog helemaal niks gedaan eigenlijk... Toch echt zo eens die lijstjes erbij pakken...

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Dutchangel, Welkom bij de Juli-mama’s!

Miep, wat leuk dat je weer tante wordt.

Kar, wat lekker dat je mannetje een vast contract krijgt, geeft toch meer rust.
    Heel erg leuk dat rood op het kametje.
    En een mooie bolle buik.

Vissie, ben wel benieuwd naar het kamertje.

Twinny, heb je nog geen foto van het bord?
    Wat krijg je vanmiddag te horen?

Kirby, ben je al aan het shoppen geslagen?
    Klopt het dat als het bandje eraf gaat eigenlijk ook de bevalling begint?

Sonya, wat mooi om te lezen dat Chedella de kracht heeft om uit je borst te drinken.
    En heerlijk dat ze dichterbij huis komt te liggen.

Lma, waar zijn de foto’s???

Melanie, wat lekker dat de verbouwing opschiet.
    Ik heb nu verlof dus zeeën van tijd, ik kom snel kijken.

Niva, geniet lekker van het midweekje.

Lexi, maak je maar niet druk om de borstvoeding.
    Bij Pepijn heb ik nooit gelekt voor de bevalling, hij was eruit en 2 uurtjes daarna begonnen ze te lekken. En Pepijn kwam met een keizersnede.

Tantan, pas je een beetje op!
    Doe maar lekker rustig aan.
    Ik slaap nu met een aardig dik kussen tussen mijn benen en ik moet zeggen mijn wiebelbenen zijn minder geworden.

Kaartje, ik heb ook wel als ik rare steken voel, van wat is dit?
    Lekker, jij gaat ook bijna je verlof in.

Beebie, wat lekker dat jij ook bijna met verlof gaat.
    Hopelijk komt het einde van de verbouwing inzicht en kan je gaan genieten.

12. Amle

Amle Niet meer actief

Die komen als de kamer af is.... nog 2 weken?
    Ik hoop rond die tijd ook (eindelijk) internet thuis te hebben, dus dan gaat het allemaal wat makkelijker. Nu moet ik de foto's via mijn ouders of werk erop zetten; niet altijd even handig!
    Dus nog heeeel even geduld ;)

13. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Sonya, wat een geweldig nieuws meid! Lekker dichtbij huis met je meisje! Wat zijn jullie vast heel trots dat ze zo sterk is!

Twinny, bedoel je dat ze nog achter ligt met de groei? Vanmiddag hoor je meer, dus hou ons op de hoogte.

Koeky, bij jou alles ok, verder???

Elma, ik moet wel iedere keer urine meenemen naar de huisarts. Ik vroeg de vorige keer, waarom dat precies was. Toe zei ze, dat de meeste VK's het niet meer doen, maar dat het bij haar nog steeds een automatisme is, bij een verhoogde bloeddruk ziet ze meteen of er eiwitten in de urine zitten en ook een blaasontsteking kan ze snel ontdekken.... Dus ik denk dat iedere ha/vk dat verschillend doet.

Morgenmiddag mag ik weer.

O ja foto's die had ik beloofd te maken. hmm... zal ik toch eens iets moeten gaan doen. Jemig wat ben ik lui vandaag. :oops:

14. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    En nu over mezelf.

Ik ben helemaal vergeten te vertellen hoe het met mijn vriendin en de foto's was afgelopen.
    Ik had haar gemaild en het verhaal uitgelegd waarna ik een mailtje van haar kreeg dat ze het niet zo bedoeld had.
    Ze wilde alleen mij beschermen zodat er niet allemaal shoot aanvragen zouden komen omdat ik er op het moment geen zin in heb.
    Dus ik was erg opgelucht, ze had ook het verhaal aangepast.
    Alleen had ik dit verhaal wel even eerder hier mogen vertellen. :oops:

Net mijn telefonische intake gehad met de kraamverzorgster (10 min).
    Ik krijg 44 uur.
    Alleen is mijn kraampakket nog niet binnen.
    Net Unive gebeld, en ik krijg geen pakket daar ben ik niet voorverzekerd. :(
    Nu zo de kraamhulp maar even bellen wat ik nog moet kopen.
    Ik ga toch in het ziekenhuis bevallen dus ik hoef volgens mij geen heel pakket.

15. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Dat is ook stom, iedereen zou toch gewoon zo'n pakket moeten krijgen? Vind ik hoor!

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Kar, moet een fijn gevoel zijn dat je er vertrouwen in hebt dat alles goedkomt!

Sonya, wat fantastisch dat jullie meisje naar het streekziekenhuis mag! Hopelijk blijft ze het zo goed doen, dan kan ze al over een paar weekjes met jullie mee naar huis!

Tanya, auw blaasontsteking! Gelukkig kan dat met medicatie verholpen worden! Pas je wel een beetje op jezelf?

Twinny, denk niet dat je je zorgen moet maken over het feit dat de kleine iets achter ligt…. Zou het misschien niet komen omdat je toch wat later uitgerekend bent? Want als ik me goed herinner, dan was jij ook eerst voor 8/07 uitgerekend en dat hebben ze dan iets later een paar dagen vervroegd…

Beebie, het was van week 13 :) ipv week 18! Nuja het is bijna voorbij… nog ff genieten van m’n laatste weekjes! Fijn dat alles ok is met jou en je ook bijna verlof hebt meis!

Sterrekind, geniet van je verlof meis! Er is zo’n 95% kans dat de bevalling op gang komt nadat het bandje verwijderd is… dat bandje wordt immers zigzag door je baarmoederhals genaaid en je kan je wel voorstellen dat als ze dat daaruittrekken dat enorm stimuleert… nog meer als strippen eigenlijk. Mijn baarmoederhals is ook al verstreken, dus de kans is heel groot dat ik op 20 of 21 juni beval… als het natuurlijk nog niet eerder weer op gang is gekomen. Heb nog niet geshopt neen, durf eigenlijk niet echt haha :) Fijn dat je kraamzorg ook geregeld is en dat euvel met je vriendin is opgelost!

Ik moet bij de gyn ook altijd een staaltje ochtendurine meenemen… om te testen op suiker, blaasontsteking en eiwitten…

Vissie, fijn dat alles ok is met jou :)

Liefs
    Kirby

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik dacht dat zoiets bij je basisverzekering hoorde. raar hoor.

18. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Nee, bij Univé dus niet.
    Alleen wist de kraamzorg niet wat ik nodig had. :(
    Dat moet ik overleggen met de verloskundige, beetje vreemd.

19. Jacquelien

Jacquelien Actief lid

9 jul 2006
    173
    0
    16
    Werk op een woongroep voor mensen met een verstand
    Friesland
    sonya Wat fijn dat alles goed gaat met jullie kleine!! Hoop dat ze snel naar huis mag, maar dat zal vast nog wel even duren of niet?

tantan Dat is schrikken geweest! Gelukkig is het maar blaasontsteking, maar dat kan ook zeer vervelend zijn. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Lma/vissie Ben erg benieuwd naar de foto's van de kamers!

verlof Ik zit nu volledig in de ziektewet maar het is heerlijk om thuis te zijn, ik kan nu alles op mijn gemakje schoonmaken en in de tuin bezig zijn. Ik mis alleen de bewoners en collega's wel, dat is weer een nadeel nu ik niet meer autorijden mag :( . Voor degenen die met verlof zijn, lekker genieten!

krampen Ik heb hier s'nachts veel last van, zodra ik op bed lig begint het. Het voelt al menstruatiepijn, straalt uit naar mijn onderrug en bovenbenen. Wat zou dit zijn?? Indaling of nu al oefenweeen???

Gr Jacquelien

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hoi dames

ik zal me hier ook weer eens melden.
    ik heb niet alles bijgelezen sorry maar dat komt binnenkort.

ik ben al weer een tijdje ziekjes. veel overgeven en een barstende koppijn. dus vorige week dinsdag bloeddruk laten meten bij de vk maar die was maar ietsjes verhoogd dus ik moest vrijdag terugbellen als ik me nog steeds niet lekker voelde en de beeb nog steeds rustig was.
    vrijdag nog steeds niet beter plus die avond daarvoor erge buikpijn gehad (bovenkant buik). dus vrijdag vk bij mij thuis geweest en bloeddruk was iid veel te hoog en er zaten eiwitten in mijn urine. dus weer een ritje naar het zh. daar weer urine en bloeddruk geconroleerd en bloedprikken en ctg. het was nog geen zw. vergift. maar er zat iets niet goed. er waren nml wel eiwitten en hoge bloeddruk maar niet genoeg om echt te spreken van vergift. dus nu hebben ze extra bloedonderzoek gedaan omdat het misschien aan mijn schildklier ligt die niet goed werkt...

dus donderdag krijgen we de uitslagen...

wel leuk nieuws te melden:
    baby weegt al 5 pond! en wordt geschat op 35 weken en 5 dagen. het wordt dus een grote baby en als het nu zou komen gaat hij het zeker wel redden ;)

leon speelt donderdag de finale vd nacompetitie en kan dus promoveren! hoop dat ik me tegen die tijd beter voel want wil zeker mee feesten als ze winnen!

kar heb wel ff in jou album gespiekt en je hebt een prachtige buik!

tanja, gvd wat is jouw gyn stom geweest! ik wens je heeeeel veel beterschap en hoop echt dat de medicijnen snel aanslaan want een blaasontsteking is niet mis!

sonya, wat fijn dat je kleine meid het zo goed doet! het is echt een vechtertje :)

twinny, ik snap wel dat je je toch een beetje druk maakt, dat zou elke mama doen! maar mijn vriendin heeft een baby in haar buik die 2 weken achter loopt en de artsen maken zich niet druk want verder doet de beeb het goed. ze wordt alleen heel erg klein hahah

elma, succes met de kinderkamer! hij gaat vast en zeker heeeeeeeel mooi worden!

sterrekind, wat stom dat je geen pakket krijgt! het lijkt me toch wel handig als je wat kleine dingen uit zo'n pakket in huis hebt zoals kraamverband ofzo.... jij had toch ook een vriend die in de nacompetitie speelde? hoe heet hij en bij welke club speelt hij? misschien kennen ik enleon hem wel!

ok de rest komt als ik me weer beter voel.

dikke x meiden

Deel Deze Pagina