Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Sonya wat een super nieuws meid!

2. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ja meid wat een heerlijk nieuws om te lezen...
    Wat fijn zeg hopelijk wordt het alleen maar beter :)
    Wat fijn dat jullie nu een ziekehuis dichter bij huis hebben..

Groetjes Brenda

3. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Zo, ik heb even al mijn spullen geïnventariseerd en een lijstje gemaakt met wat ik nog nodig heb. Het valt me eigenlijk best mee. Ik had me er eerder nog niet in verdiept en dacht dat ik nog kweetniet wat in moet slaan, maar het valt dus mee. Het enige waar ik dus niet uitkom zijn die benamingen en beschrijvingen van het beddegoed. sjonge jonge, de ene lijst heeft het over molton hoeslakens en onderleggers, de andere over molton bedzeiltjes en matrasbeschermers. Dan weer hoes en onderlakens en ook nog bovenlakens. Ik ga geloof ik maar eens in een winkel vragen wat nu precies de bedoeling is, want hier wordt ik niet echt wijzer van...

o ja, vergeten een foto te maken... Nou ja, zo bijzonder is het nu ook nog niet, veel te kaal nog...

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Kim, wat kl*te meid. het gaat bij jou ook bepaald niet vlotjes hè? Is het ene geweest komt het andere weer om de hoek kijken. Knap dat je zo positief blijft! (je hebt geen andere keus...maar toch...) Die beeb van jou zal vast wel eerder komen! Maar het is een fijn idee dat hij het zeker zou redden als hij nu zou komen! Wens Leon succes, ik hoop dat je mee kunt feesten!

Jacqueline, geniet maar lekker van je 'verlof' alles heerlijk op het gemakje. Ik kan helaas niet meepraten over krampen. Daar heb ik geen last van. Ja ik wordt wel vaker even wakker snachts, maar ik val daarna ook redelijk snel terug in slaap... Dus ik kan je geen advies geven.

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Nou hier gaat het wel goed hoor. Er is net bij de fysio B.I. geconstateerd dus heb er leuke oefeningen bij. Ga zo eerst maar eens eten en weer tukkie doen.

6. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hè, getsie dat is minder leuk. Nou maar goed je oefeningen doen, hopelijk verlicht dat een beetje..

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    BOE!

Ik zit bij mijn zwangere schoonzusje. En ik ben even achter de pc gekropen.
    Ik mis jullie vreselijk. Gelukkig heb ik met een tweetal nog wel een beetje contact.
    Nog hooguit 3 weken en dan heb ik weer internet! Heeft veel te lang geduurd!
    En dan kom ik jullie weer heeeeeel veel pesten.

Het gaat redelijk met me. Van de week vreselijk veel stress gehad en daardoor hele harde buiken, ging even totaal niet goed. Maar inmiddels gaat het weer.

Ukkie wordt erg groot geschat door de verloskundigen. Als ik echt tot de 40 weken uitdraag dan schat ze het nu op ruim 4500 gram. Dus waarschijnlijk wordt het voor mij geen thuisbevalling maar zullen ze me gaan inleiden rond de 37/38 weken. Eerst maar zien of ik er 8 pond uit kan persen. Maar goed, dat zeiden ze bij de controle op 30 weken en vorige week met 32 weken. Dus eerst maar kijken hoe het blijft gaan.

Wel heerlijk, mijn kleintje in mijn armen sluiten.

Ow... SONYA... GEFELICITEERD met je kleine meid. Fijn dat alles goed met haar gaat. Flink schrikken, zo vroeg al bevallen. Maar fijn dat het goed gaat!

KUS voor iedereen!

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hééé Eef!

Wat leuk dat je even komt buurten! Bij jou dus ook een grote beeb, net als bij Kim. vervelend zeg die harde buiken. gelukkig gaat het nu iets beter. Hou je rustig en nog een paar weekjes geduld!

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heee Vissie!
    Leuk dat er even iemand LIVE is ;)
    Ga zo wel eten en daarna weer naar huis, maar goed, heb in ieder geval even iets van me kunnen laten horen!

Ja, een grote uk. Dit doordat mijn suiker erg hoog is, maar nog net geen zwangerschapssuiker. Moet dus nu echt heel erg uitkijken met het eten van dingen waar suiker in zit. Volgende week weer opnieuw suiker prikken. Ik word helemaal lek geprikt.

En ik blijf vreten. Als ik niet eet dan word ik opnieuw misselijk en kots ik opnieuw alles onder. Dus ik blijf heel veel crackers, fruit en brood eten.

Goed, ik hoor dat het eten klaar is... dus... TOT SNEL!

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Heeee Evelien is still alive! Welkom terug, meid, en ik ben nu al BANG voor het moment dat jij weer internet hebt ;)

Sonya: geweldig nieuws zeg!

Kim: wanneer gaat het jou nou eens meezitten?

Koeky: BI, that sucks! (maarum... hoe voelt dat? :oops: )

Vissie: ja een hoop moet je inslaan he? Ik zie soms ook door de bomen het bos niet meer, maar dan denk ik: ach alles wat ik nog niet heb dat kopen we dan straks wel.

Tanya: ik hoefde eerder ook nooit urine mee te nemen hoor, nu pas voor het eerst. Als ik last van mijn buik had en vermoedde dat het iets met mijn blaas te maken had dan ging ik gewoon naar de HA. De VK bij mij adviseerde dat ook steeds, dus ik ga er van uit dat die geen expertise hebben over blaasontstekingen. Succes ermee!

Nou dat was weer even wat ik onthouden heb, sorry voor de mensen die ik vergeten ben...

Ik heb het gevoel dat ik op knappen sta, dat mijn buik steeds aan het overstretchen is. Maar misschien heb ik wel gewoon weer teveel gegeten :cry:

Oh en heeft iemand nog tips over hoe ik met mijn pushy moeder om moet gaan? Kreeg afgelopen donderdag twee zakken met babykleding van toen mijn zusjes en ik klein waren (mijn jongste zusje is notabene ook al 28!), en niet alleen zijn die lang zo modieus niet meer (duh!) maar ook veel te vaak gewassen en ruw geworden. Hoe zeg ik nou tegen mijn moeder dat ik ze niet wil zonder op haar tenen te trappen?

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Lex, ik heb dat gevoel ook hoor, dat ik op knappen sta... heel vervelend... zeg dikwijls tegen m'n mannetje dat ik gauw ga ontploffen :)

Eum, kun je 't niet gewoon zeggen aan je ma? Dat er nu een hele andere mode is enz? Ik weet het anders niet... ik heb het geluk dat m'n moeder dat eigenlijk zelf wel beseft enz...

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

kim poeh hee, jou zit het ook niet mee. Hoop dat verder alles goed gaat met je en tuurlijk dat Leon de nacompetitie wint (hij speelde toch bij VVV? Zou wel tegek zijn, is volgens mij al lang geleden dat ze een competitie hebben gewonnen)

tanja succes met de blaasontsteking. Wens je veel beterschap!

sonya wat goed nieuws! Hoop dat ze snel op gewicht is dat ze mee naar huis mag. Maar naar een ziekenhuis in de buurt is ook heel erg fijn.

sterrekind heb het niet helemaal meegekregen over je kraampakket. Maar wist je dat je ze ook bij de Prenatal kunt kopen? (teminste in een Prenatal Warehouse, zitten vaak op industrieterreinen)

jaqueline die krampen schijnen best veel voor te komen bij zwangeren. Heb er zelf gelukkig heel weinig last van, alleen een zeurend aankomend krampgevoel. Je hebt daar oefeningen voor en op de zwangerschapsgym adviseerden ze om 's avonds voor slapen gaan de benen te (laten) masseren. Als je kramp hebt moet je het been strekken en de tenen naar je toe strekken ipv strekken.

koeky Heb je erg veel last van B.I.? Hoop dat de oefeningen goed helpen.

lexi helaas geen tips voor pushy moeders met zakken oude babykleertjes (hoewel de babykleertjes van vroeger wel ontzetten vintage en hip zijn nu ;)). Misschien dat er toch 1-2 dingetjes inzitten die je leuk vind of kunt gebruiken. Heb pushy vrienden en familie die met zakken vol kleding komen aanzetten (hoef eigenlijk voor de komende 3 jaar absoluut niks meer te kopen) wat leuk is hou ik en de rest gaat naar het goede doel.

He he, we zijn hier eindelijk aan de babykamer begonnen. Bedje en alles is afgelopen weekend in elkaar gezet. Nu nog een berg verhuisspullen uit de hoek laten verdwijnen en dan kan ik eindelijk de babykamer gaan in richten!

Vandaag een "ahum" nieuwe auto gekocht (witte ford sierra uit 1994 op LPG) dus nu nog mijn rijbewijs opnieuw aanvragen bij de gemeente (dik jaar geleden, als het niet langer is inmiddels, is mijn tas uit de auto gejat en ik heb nogsteeds geen nieuw rijbewijs aangevraagd, maar ja ook amper gereden omdat ik niet de kans wilde lopen om ome agent uit te leggen waarom ik al dik jaar met een procesverbaal op zak loop)

Mijn schoonmoeder heeft gebeld en ze is toch op tijd terug van haar wandeltocht naar Spanje (ze loopt de compostilla pelgrimstocht) om bij de geboorte van haar eerste kleinkind te zijn. Ze verwacht dat ze nog 4 weken nodig heeft om daar aan te komen, ze is nu ergens bij de grens van spanje :D

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Goh, wat is het stil vanavond....

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Jekkia, fijn dat je moeder een beetje heeft doorgelopen! (haha) Moet ze dan maar blijven doen. Jemig wat een tocht zeg!

Lexi, ik zou de zakken wel even doorspitten en als je dan echt niks leuks ziet, zou ik het gewoon eerlijk zeggen. "Mam bedankt voor de zakken, maar ik heb alles bekeken, en het is toch wel erg 'oud' allemaal en niet echt van deze tijd. Wil je ze nog terug of zal ik ze wegdoen?"

Meiden, ik ga slapen.

Weltrusten!

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Sorry, was naar koorrepetitie. Ga nu slapen dus weer geen kletsie kletsie!

16. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja en dan wilde ze alles notabene weer terug naderhand zodat een van mijn zussen er in de toekomst nog wat aan zou hebben...! Pfff gek mens! Ze lijkt wel een hamster ;)

Ik ga ook maffen :)

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hallo,

Kim: Meid, wat een ellende bij jou! Bah. Ik hoop dat het niets ernstigs is... En dat je je snel weer iets beter voelt. Zodat je mee kunt feesten met Leon! Hou ons op de hoogte he?!

Jekkia: Fijn dat jij nu ook aan de slag kunt! Met dat rijbewijs komt vast wel goed hoor. Je hoeft toch niet opnieuw af te rijden als je nog zo jong bent?

Fijn om Koeky, Chantal en Kirby ook weer even te zien! En Eveline natuurlijk! Heb ik haar net gemist.. :(

Ik was hard aan het shoppen! We hebben nu dingen als hydrofiel-luiers, basisrompertjes, spuugdoekjes etc in huis. Wel veel harde (zere) buiken en bekaf. Dus zo maar eens naar bed.

Dat met dat beddegoed vind ik ook verwarrend (Vissie vond dat ook, toch?!)! Ik ga geen molton om het matrasje kopen omdat we er zo'n speciale hoes omheen hebben (geen Aerosleep); vond de kraamzorg prima. Wel een hoeslakentje, daar overheen een bedzeiltje (alleen bij de billen/beentjes), daaroverheen een molton onderlegger. En dan nog een hydrofiel luier bij het hoofdje. En natuurlijk een lakentje en een dekentje. Pfff... En dan moet hij ook nog kleren aan in bed! In JULI! ;) :confused:

Ik denk dat ik er de komende dagen weinig ben. Wij gaan voor 3 dagen naar Brabant: morgen is mijn schoonvader jarig, mijn zusje trouwt woensdag en de familie mag allemaal blijven slapen in een hotel! Dus donderdag pas weer terug. Dan laatste les yoga en ik denk dat ik het dan wel echt heb gehad...

Dus als ik jullie niet meer spreek/lees: geniet van het zomerse weer dat er aan komt! Verwen jezelf, met ijsjes etc. ;) en tot snel maar weer! Kus!

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo meiden!

Hier ben ik ook weer even! Ik heb wel elke dag alles gelezen hoor, maar had geen tijd of puf om steeds te reageren. Ik zal eens even kijken wat ik nog onthouden heb:
    Sonya: Super zulk goed nieuws! En wat geweldig dat jullie kleine meid uit de borst drinkt! Oh wat zul je je op zulke momenten gelukkig voelen!
    Kim: Pffff, nou dat weer.... Sterkte meid! En blijf zo lekker positief, dan red je het zeker wel!
    Ik heb nog een hele mooie buik gezien van iemand die zich er blijkbaar voor schaamde :rolleyes: Is echt niet nodig hoor (weet zo niet meer wie dit was). De buik ziet er echt heel mooi uit!
    Evelieveling: Welkom terug! Leuk om weer eens wat van je te horen! We zijn je nog steeds niet vergeten hier hoor! We denken vaak aan je. Vind het nu trouwens wel lang duren voor Peeetje weer wat van zich laat horen....
    Elma: Bij mijn vk is het zo dat ik vanaf week 36 urine mee moet nemen, dat hoef ik nu dus ook nog niet hoor.
    Lexi: Ik zou toch ook proberen om mijn moeder duidelijk te maken dat de kleren niet meer van deze tijd zijn en dat ze ze beter kan bewaren voor als 1 van je zusjes ooit nog zwanger wordt ;) ;) Haha, nee hoor, dan zit je zusje ermee opgescheept. Als je haar uitlegt dat de mode tegenwoordig wat anders is, zal ze dat toch wel begrijpen? En kijk de zak maar eens na, misschien zit er een kledingstukje bij die je wel leuk vind. Dan haal je die eruit en is je moeder vast al blij. Of je haalt er een stelletje uit (wat je dan nog wel redelijk leuk vindt) die jullie ukkie aan kan als oma oppast ;) .
    Jekkia: Wowie, das een eind lopen voor je schoonmoeder! Ongelooflijk zeg!

Ik weet zeker dat ik nog mensen vergeten ben... Sorry daarvoor! (Ik heb last van zwangerschapsdementie, ahum, is dat een goed excuus? ;) )

Met mij gaat het wel aardig. Vandaag weer iets beter dan de laatste paar dagen. Ik zat er echt even doorheen.... Alles deed me zeer, de bosnegers kwamen regelmatig langs en ook mijn buik voelde zo 'flauw' aan. Ook zat ik geestelijk even in een dipje. Slapen ging ook niet zo lekker. Afgelopen nacht heb ik wel goed geslapen, wel een paar keer wakker maar in totaal wel 10 uren geslapen (en dat had ik wel ff nodig). Ik ben nog steeds 'gewoon' aan het werk en wil dit ook volhouden! Ik moet na morgen nog 4 weken werken en dan heb ik verlof. Pffff, ben jaloers op de meiden die nu al verlof hebben! Maar jullie verdienen het want jullie zijn al verder dan mij.
    Mijn buik voelt steeds 'gevulder'. Alsof ukkie er binnenkort niet meer in past als ie zo doorgroeit. Ukkie ligt heel erg bovenin, met als gevolg dat het pijnlijk is als ik gewoon zit. Ook schopt ie dan regelmatig tegen mijn ribben, auuwwwtssjjj. Mijn huid voelt ook zo strak, alsof het elk moment kan scheuren.... Nou ja, we zien het wel. Als het goed is gaat ukkie binnenkort ook wat meer beneden in de buik wonen toch?

Donderdag heb ik de intake van de kraamzorg. Ben benieuwd wat ze allemaal gaat bespreken.....

Nou ik ga op bed, tis al laat.... Morgen uitslapen en weer een late dienst....

Groetjes Miep en minimiep

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, nog een berichtje in de juli-mama's sfeer: Ik heb vandaag een dikke ijsco gehad op mijn werk! Een soort van magnum. Oh heeeeerlijk! Een client was met zijn vrijwilliger naar het zwembad geweest en omdat dit de laatste keer zwemmen van het seizoen was kregen ze een ijsje. Hij vond dat ik en mijn collega ook wel een ijsje hadden verdiend. Dus zijn hij en de vrijwilliger na het zwemmen nog naar de snackbar geweest en hebben ze voor ons elk een ijsje gekocht. Super toch?!?!

Andere clienten vroegen nog of de baby wel ijs mocht... hihi. Ik zei zolang de baby nog bij mij in de buik zit wel, maar als de baby straks geboren is mag ie alleen maar melk drinken. De clienten vroegen zich ook af of de baby het nu niet koud kreeg in de buik met die koude ijsco die ik naar binnen werkte.....

Groetjes Miep

20. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    HA, het is na middernacht dus bij deze:

Marloes en Melanie zijn nu ook HOOGZWANGER

Deel Deze Pagina