Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Lexi, ben je lid bij de AOB? Daar kun je vast ook informatie krijgen over hoe het zit met zwangerschapsverlof en de vakantie en zij hebben vast ook een boekje o.i.d.

Sterrekind, mijn verlof gaat pas 4 juli in, maar mijn laatste lesdag is al 14 juni en dan heb ik het ook eindelijk wat rustiger. Eigenlijk schandalig dat we zo vlak bij elkaar wonen en het is ons nog steeds niet gelukt om iets af te spreken... :oops:

Sonya, wat leuk dat Chedella overgeplaatst kan worden...is toch weer een hele stap op weg naar huis.

en verder weet ik het zo 1,2,3 niet meer....

Gisteravond nog onverwachts bezoek gekregen van de Clown van het Magic Circus dat momenteel op het veldje hiernaast zit. Zijn al een jaar of 3 bevriend met de directeur en een van de Clowns. Dus hij kwam ff gezellig langs. Morgen gaan we naar de voorstelling kijken. De kinderen zijn al helemaal opgewonden. Is altijd wel weer leuk om te zien.

Zo, en nu ga ik snel naar bed. Volleybal was best vermoeiend vandaag, 4 tegen 5, dus da's hard werken.

Slaap lekker allemaal....

Zijn er trouwens nog meer die vrijwel elke ochtend met kramp in hun benen wakker worden? Wist vanochtend weer niet waar ik het zoeken moest en dan overeind komen vanaf die stomme matras....Zal blij zijn als mijn bed eindelijk op bedden staat....als ik uberhaupt eindelijk weer een bed heb!

2. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Kim: Wat vervelend voor je meid, dat je weer niet lekker bent. Het zit je ook niet mee. Vindt het knap van je dat je zo positief blijft denken. En wat goed om te horen dat het met de kleine zo goed gaat. Je zult vast eerder bevallen dan 1 juli!
    Jaqueline: geniet van je 'verlof'. Kom je inderdaad eindelijk aan je eigen dingen toe.
    Koeky: BI, wat naar. Succes ermee en ik hoop dat de oefeningen werken.
    Evelieveling: goed om weer ff van je te horen, wij missen jou natuurlijk ook heel erg. We duimen dat je ons over 3 weken weer flink komt 'lastig vallen' ;) .
    Jekkia: gefeliciteerd met jullie nieuwe auto!
    Karlijn: geniet van jullie uitje. Veel plezier! En ik heb trouwens ook nog steeds moeite met hoe ik het bedje op moet maken. Wij hebben Aerosleep en dan hoef je (volgens een vrouw bij de prenetal) geen molton onderleggen en geen zeiltje te gebruiken!
    Marloes/Melanie: gefelicitieerd; jullie zijn ook HOOGZWANGER!

Hier verder weinig nieuws te melden.
    Heb steeds wat vaker last van maagzuur, vooral 's ochtends. Tevens zijn de harde buiken ook een terugkerend iets. Gisteren na het douchen was ik kapot, had totaal geen energie meer. Ben ook echt toe aan verlof, maar moet helaas nog 2,5 week :( Morgen weer een bezoekje aan de VK, zal vast allemaal wel weer goed zijn!

Liefs Elma

3. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    @sonya gewelidig nieuws meid!!!

@EVELIEN BOE!!!!! fijn je te horen meid!!
    ik had hier nog wat liggen maar geen postzegel hihi
    wat een flinkertje krijg je zewg oefff...

@koeky... das pijnlijk ja b.i.. doe je rustig aan?

kzou niet weten kaartje.. msn staat bij mij heeeel zelden aan..
    gebruik het niet vaak.

@Dutchangel, Welkom.

niet overal.. kreeg hem ook alleen maar omdat ik aanvullend vz bent anders moest ik hem zelf betalen.

@sterrekind hij ook te koop bij prenatal he...

@tantan jee meid..voel je je al wel beter? Hoop dat je er snel vanaf bent. is het nog gelukt met paint?? of heb je het niet gevonden?

@kim..ook al een grote beeb? hihi dat overgeven..wanneer hou het op he.. hier ook nog elke dag!!! pff

@Jacqueline lekker dat je verlof heb...

@karlijn fijna dagen!

wou nog meer pennen maar.. bleehhhhh... niet lekker nog...
    :(

4. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Kun je je zus misschien beter maar al voorbereiden.... :)

5. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Goedemorgen!

Kar, ja dat beddegoed vind ik vreselijk ingewikkeld. Ook al leg je het uit, dan nog denk ik, watte??? Maar dat komt vanzelf wel goed.
    veel plezier op de bruiloft!

Miep, ik heb nu een weekje vrij, maar daarna moet ik ook nog 3 weken en een dag werken, dus je bent niet alleen hoor! jammie, lekker een ijsco!

Melanie (en Marloes) proficiat met jullie hoogzwangerschap! Enne Melanie, ben jij nog steeds aan het volleyballen??? Dat gaat toch ook wel niet meer zo makkelijk? Ik heb gelukkig geen kramp als ik 's morgens wakker wordt. Er zijn wel oefeningen voor, die je voor het slapen gaan kunt doen om de kramp te verminderen, doe je dat wel??

Peetje, goed om even wat van je te horen. Hoe is het nu verder met je? Bij jou gaat het ook niet van een leien dakje. Kun je nu wel een beetje je rust nemen, of heb je daar nog steeds moeite mee???

Zo, ik proberen een iets productievere dag te houden dan gisteren. Eerst eens even naar de bakker en het groentenkraam... Tot zo.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Sterrekind: heb ik nooit bij stil gestaan, dat je daar niet verzekerd voor zou kunnen zijn! Grappig dat jij een telefonische intake had..

Kirby: opzich ligt ze maar ietsie onder het gemiddelde, ze had alleen wat kortere bene, maar dat kon ook aan de echo liggen. Maak me maar niet druk!

Jacqueline: zou het niet weten,maar als je je ongerust maakt gewoon de vk bellen hoor. Misschien komt het gewoon door de platte lighouding en dat de kleine ergens op drukt? Probeer anders eens wat hoger te gaan liggen..

kimmie: fijn om ff wat van je te horen zeg! Wat ontzettend vervelend dat jij zoveel tegenslagen hebt in je zwangerschap! Hopelijk knap je vlug op en zet de vergiftiging niet door. Hou het wel goed in de gaten meid!

Evelien: wat leuk weer ff van jou te lezen. Kan me voorstellen dat het je frustreerd dat je geen internet hebt! O grote baby zeg, hihi, denk dat ie van ons in die van jou verzuipt! Tot gauw maar weer.....

Lexy: tjee zou niet weten hoe ik dat taktisch ging brengen. Ik zou waarschijnlijk gewoon rechtuit tegen me ma zeggen dat ik wel eens zou kijken of er nog wat bruikbaars inzat en het anders altijd nog leuk is voor de pop ofzo.....

Jekkia: wel leuk dat je schoonmoeder er optijd zal zijn. Mijn ouders zijn nu ook op vakantie en zijn in mijn wk 37 ook weer thuis....

KAr: veel plezier in brabant en doe lekker rustig aan hoor meid!

Miep: fijn dat je weer beetje hebt kunnen bij tanken. Dat van dat boven in liggen herken ik wel, hihi...meen steeds dat er iets door me middenrif heen wil duwen en zit zelf ook de hele tijd scheef om het iets van ruimte te geven....

Melenanie: proficiat met het hoogzwanger zijn, hihi.. Veel plezier alvast in het circus vandaag...

Peetje: fijn jou ook weer ff voorbij te zien komen. Vervelend dat je nog niet lekker bent....

Gister bij de gyno was verder alles oke. Ze was ook te vrede over de echo. De kleine ligt ietsie onder het gemiddelde, maar zeker goed. Had wel wat korte beentjes, maar ach........die van mij zijn ook geen stelten hoor! BLoeddruk was oke, buik was perfecte grote en gewicht groeide ook mooi.
    Vandaag weer met me oma naar de dokter, pppfff..moet ik alles 1000x uitleggen, zal straks wel weer bekaf zijn. Misschien ga ik dadelijk nog maar ff naar de kapper ook! En eigelijk moet ik ook nog ff naar de markt!

T wordt weer een druk dagje....

twinny

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Joehoeee! Alle juli-mama's zijn HOOGZWANGER! (ja toch? of ben ik iemand vergeten die nog niet zover is?)

En natuurlijk 1 ECHTE mama! Sonya natuurlijk.

Wat zijn we goed he, met zijn allen!

8. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Hihi, we zijn super!

9. Amle

Amle Niet meer actief

.... wat een rust hier ....

Snap ik op zich ook wel hoor, heb zelf eigenlijk ook weinig nieuws te melden. Ik hoop dat, als we er de puf dan nog voor hebben, we elkaar tijdens het verlof allemaal bezig weten te houden tot de 'deadline'! ;)

Liefs Elma

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Zal ik dan nog eens wat vertellen...

Ik ben vanmiddag bij de huisarts op controle geweest en alles was weer goed. Hartje klopt nog steeds, plasje was goed, bloeddruk 120-70 en een half kilootje erbij, wat het totaal op 3.6 brengt. (ik heb even op mijn kaart gespiekt naar het begin gewicht, ik dacht dat ik meer was aangekomen, maar toch niet dus) Niet jaloers zijn hoor meiden, ik heb al genoeg gewicht van mezelf... :oops:

Dus eigenlijk ook niks nieuws of spannends, maar wel leuk dat het allemaal nog steeds voorspoedig gaat.

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    @ Chantal=> Nog 2 daagjes meis en dan VERLOF! Heerlijk. Geniet ervan!
    @ Kim=> Mooi dat het goed gaat met de kleine, jammer dat het bij jou nog niet helemaal zonder problemen verloopt. Sterkte! Dus jij ook een groot kind. Die van mij werd gisteren op 34 weken geschat.
    @ Koeky=> Doe je rustig aan met je BI?!
    @ Evelien => Goed om weer eens wat van je te horen. Jij ook al een groot kind. Wat is dat toch met die Juli-moeders?
    @ Lexi => Tja, wat betreft de kleertjes: Misschien zeggen dat je al meer dan genoeg hebt (voor de eerste weken/maanden) en wat je niet mooi vind gewoon niet aantrekken en dan later zeggen dat ze al zo veel had dat je niet eens alles hebt kunnen gebruiken ;) .
    @ Jekkia => Gefeliciteerd met jullie 'nieuwe' auto!
    @ Vissie => Goed advies wat betreft de gekregen kinderkleertjes.
    @ Kar => Veel plezier in Brabant. Hoop dat jullie een hele mooi dag hebben morgen als je zusje trouwt! Laat je nog even weten hoe het was?
    @ Miep => Knap hoor dat je nog zoveel werkt! Ik herken het 'gevulde' gevoel en de pijnlijke ribben (volgens mij zijn die van mij echt gekneusd volgens mij :) ). Haha, dat de baby het koud krijgt van het ijsje!
    @ Melanie => Kramp, tja niet smorgens maar wel op andere momenten en vaak alleen in mijn voeten.
    @ Elma => Succes bij de VK morgen. Ik ben ook moe na het douchen hoor! Ga nu gewoon wat eerder douchen en dan nog even chillen op bed. Dat werkt wel.
    @ Twinny => Mooi van je goeie APK!
    Borsten => Ja, die van mij zijn aan het begin ook een cupje gegroeid, maar nu niets meer en ook nog geen lekkages (gelukkig). Ik ben benieuwd hoe groot ze gaan worden met de borstvoeding. Heb nog geen voedingsbh's gekocht omdat ik niet weet welke maat ik moet nemen. Hoe doen jullie dat?

Even wat anders (niets ernstigs, maar heb wel even jullie hulp nodig):

Ik had net mijn vriend aan de lijn en die vertelde me iets wat ik eigenlijk niet mag weten, maar hij wist het ook niet meer.
    Blijkbaar willen mijn moeder en de vriendin van mijn broertje een babyshower voor mij organseren. Nou weet ik al niet of ik dat leuk vind, maar dat terzijde. Mijn moeder heeft een goede vriendin van mij opgebeld om te vragen of zij kan helpen met wat zaken (wie er uitgenodigd moeten worden, die dan ook benaderen en mij krijgen waar ik moet zijn op het moment supreme, en wat dan al nog meer). Zij kon ook niet weten dat die vriendin net zelf 9 weekjes zwanger is en gisteren een zware bloeding heeft gehad (zit dus niet zo lekker in haar vel).

Wat is nou mijn probleem:
    1. mijn vriend heeft het gevoel dat ie vergeten wordt in het hele verhaal.
    2. mijn vriendin heeft wel wat anders aan het hoofd.
    3. ik sta er niet om te springen (en niet in de laatste plaats omdat ik niet zo goed overweg kan met de vriendin van mijn broertje).
    4. zitten de mensen die uitgenodigd worden wel op zoiets te wachten?
    5. hoe pak ik dit nou verstandig aan zonder iemand de kwetsen?

Hopelijk kunnen jullie helpen met wat adviezen en hoe jullie er tegen aan kijken.
    Ik heb afgesproken met mijn vriendin dat ik er een nachtje over ga slapen en dat ze me morgen even belt. Hoef niet te werken morgen, dus dan heb ik de tijd om langs mijn ouders te gaan, mocht dat nodig zijn.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs Jody

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Oei Jody, jij zit in een lastig parket. Ik weet niet hoe de relatie is met je moeder. Heb je een goede relatie, dan is dit volgens mij wel bespreekbaar. Noem de dingen op, die je hier boven beschrijft. Vind ik wel redelijke dingen om dit even met je ma door te spreken. Ik zal het niet langs me heen laten gaan. Straks zit jij met een feestje waar je niks aan vind en je moeder denk dat ze jouw een plezier doet. Dan kan ze het geld wel aan iets leukers besteden. ;)

13. Amle

Amle Niet meer actief

Jody: dat is inderdaad een lastige situatie. Maar zoals Adine ook al aangeeft; als de band met je moeder goed is, kun je het gewoon bespreekbaar maken. De punten die je aangeeft waarom je erover twijfelt zijn erg duidelijk en zeer begrijpbaar. Succes!

Vissie: fijn dat je APK weer goed is verlopen!
    Volgens mij wordt er bij veel meiden hier de baby groter geschat dan dat we daadwerkelijk zwanger zijn. Ik ben nieuwsgierig of ze mij hier morgen ook wat over vertellen!

14. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Pfff Jody... Je zou dit inderdaad bespreekbaar kunnen maken met je moeder. Maar ik begrijp dat jij dit dus eigenlijk nog niet mocht weten, dus als je erover begint tegen je moeder dan heeft zij misschien ook zoiets van Huh, hoe weet je dat we dit willen gaan doen?
    Maar goed, dat maakt het probleem eigenlijk alleen nog maar groter. Als ik jou was zou ik er toch tegen je moeder over beginnen. Het zou eigenlijk een feestje moeten worden om jullie een plezier te doen, maar dat wordt het dus w.s. niet. Dus is het toch beter dat ze haar deze moeite bespaard....
    Je kunt haar toch gewoon voorleggen dat je vriendin op dit moment niet lekker in haar vel zit en dat ook jij weinig zin hebt in die drukte. Wees gewoon eerlijk, dat lijkt me het beste.
    Succes!
    Groetjes Miep

15. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Jody, ik ben het helemaal eens met wat hierboven al is gezegd. Probeer het gewoon bespreekbaar te maken met je moeder en noem inderdaad de punten op die je hierboven ook hebt beschreven. En misschien kunnen jij en je mannetje (omdat jullie nu ook op de hoogte zijn) wel mee helpen met de organisatie, en dan bedoel ik vertellen wat je wel en niet graag zou hebben, en wie er wel en niet uitgenodigd moeten worden enz.

Ik hoop dat je er vandaag uitkomt!

16. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Hey Meiden,

Even snel.
    Het is ongelofelijk maar mijn schoonzusje is terug, het blijkt dat ze er nog erger uitziet dan de eerste keer maar gelukkig is ze levend terug!
    Ik ga nu mijn schoonmoeder bellen om te horen hoe het gaat.
    Ik ben heel erg blij dat ze terug is maar ook ben ik een beetje bang voor wat nog komen gaat.

17. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Jody, lastig hoor!
    Ik zou denk ik ook open kaart spelen, zeker gezien je vriendin. Het wordt in elk geval nu toch heel moeilijk om nog verrast te gaan zijn... Succes ermee, ik hoop dat je er uit komt!

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Veel sterkte ermee. Heel fijn dat ze terug is, maar tegelijkertijd ook weer veel zorgen natuurlijk!

19. Amle

Amle Niet meer actief

Goedemorgen Ladies,

Sterrekind: wat een goed nieuws dat je schoonzusje terug is gevonden. Succes met het verdere verloop!

Verder hier (weer) weinig activiteit.
    Ook ik heb, sinds gisteren, niets nieuws te melden.

Fijne dag allemaal!

Liefs Elma

20. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Ik ga een dagje shoppen, dus ik spreek jullie morgen weer!

Fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina