Hoi meiden Vissie: heel veel plezier met shoppen en genoeg uitrusten hoor! ELma: succes bij de VK..... Sterrekind: fijn dat je schoonzusje weer terecht is, kan me het dubeele gevoel ook wel voorstellen. Hopelijk krijgt ze de hulp die ze nodig gaat hebben..... Jody: tjee lastig. Kan me voorstellen dat je vriend het je verteld heeft. Dat ze hem er niet bij betrokken hebben.....kan natuurlijk omdat feestje ook beetje voor hem is, maar dan nog. Ik denk dat je eerlijk moet zijn tov je moeder. Je kan ook aandragen waarom je vriend het heeft verteld en de bovengenoemde argumenten zijn ook duidelijk. Tis inderdaad om jou een plezier te doen, maar denk niet dat dat het geval zal zijn. Dan is het toch ook zonde van hun tijd etc etc. Lastig........ succes ermee.... Hier verder alles oke. Gister in de stad geweest, tjee was best vermoeiend. Heb ook de knoop doorgehakt dat we maandag 4 juni de laatste keer gaan werken! Was eigenlijk niet zo moeilijk, want de keren dat ik daarop moet werken heb ik afspraken in het ziekenhuis en dan zou 15 juni de laatste keer worden, maar dat is 2 weekjes ofzo voor de bevalling! twinny
Mogge, Sterrekind, wat een goed nieuws zeg. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze ook al in nederland is? Vissie, veel plezier met shoppen. Hier verder ook geen nieuws. Straks even naar de fysio en voor de rest luieren in het hangmatje vanmiddag.
Als eerste: wat is het hier ontzettend rustig! (moet zeggen dat ik dat niet zo erg vind, nu kan ik tenminste een keer meelezen) Om even in te gaan op Jody: Eerlijk zijn is wel het belangrijkste. Maar om niet de hele verrassing te verpesten zou je vriend dan niet wat hints aan je moeder kunnen geven? Dat je vriend er niet echt bij betrokken wordt is op zich niet zo heel raar.. Meestal zijn babyshowers echt vrouwenfeestjes. Vorig jaar hebben mijn moeder en ik een babyshower georganiseerd voor mijn twee zussen en daar waren ook alleen maar vrouwen aanwezig. De mannen hadden er ook echt niet bij willen zijn. Voor zover ik het weet vond iedereen het ook heel leuk. We hadden bij de uitnodiging een kleine kadotip gezet, op het feestje bleek dat de helft van de mensen ontzettend veel kadootjes hadden gekocht (vonden mn zussen niet erg). Verder zijn we toen rompertjes en mutsjes etc gaan bekleuren met textielstiften. Was echt heel leuk. Maar als je het echt niet wilt, maak dit dan wel duidelijk! Het zou ook niet leuk zijn als je moeder er achteraf achter komt dat je het niet leuk vind/vond. Dan heeft ze alle moeite voor niks gedaan. ----------------------------------------- Hier gaat alles goed verder. Baby schopt flink tegen mn ribben aan en ik merk dat het nu wel heel vermoeiend wordt. Maar morgenochtend moet ik voor het laatst werken! Daar kijk ik wel heel erg naar uit! Vanmiddag worden de meubeltjes voor de babykamer eindelijk bezorgd! Dan kan ik eindelijk alles gaan inruimen Vanavond weer naar Zw. cursus (samen bevallen)
Om maar weer in herhaling te vallen: jammer dat het zo rustig is Ik ga er nu maar vanuit dat iedereen heerlijk rustig aan doet, 'loungend' in de tuin en genietend van dit schitterende weer Verder hoop ik dat het met iedereen gewoon zo goed gaat, dat hier niets te melden is! Mijn werk zit erop voor vandaag en ga zo naar de VK. Morgen kom ik met een update. Tot dan! Liefs Elma
Ik was even snel mijn laatste werkjes voor vandaag aan het nakijken (want moet om 3 uur bij de VK zijn voor een hernieuwde APK) zodat ik dan daarna lekker kan loungen en in de tuin zitten Overigens nog een heerlijke en typische juli-mama tip: danone straciatella kwark met verse frambozen erdoor is echt SUPERlekker!
Sorry erg lang geleden dat ik wat geschreven heb maar hier ben ik weer. Ik heb jullie verhalen wel meegelezen maar had echt geen puf/tijd om echt wat te schrijven. En eigenlijk zelf ook niet zoveel te melden. Hier gaat alles in een keer geweldig. De tijd vliegt voorbij, ik voel me goed, ben sinds vorige week zelfs niet meer flauwgevallen (begin het bijna te missen haha). Volgende week vrijdag gaat officieel mijn verlof in. Ondanks dat ik allang niet meer mag werken kijk ik er ontzettend naar uit. Nu hoef ik niet meer tegen mensen te zeggen dat ik thuis zit maar gewoon dat ik Zwangerschapsverlof heb. Voelt denk ik heerlijk om dat te mogen zeggen. As zaterdag krijgen we nog een mini 3D echo sessie in Helmond. Kijk er zo naar uit. Is nu een leuke aanbieding voor 40 onder de noemer: de laatste loodjes. Gaan ze proberen nog een mooi portret te maken van de kleine. Vriendin van me heeft dit in de laatste weken ook nog laten doen en haar kleintje leek er echt sprekend op toen het geboren werd. Hoop dat het bij ons ook lukt en anders is het No cure, no pay. Nu ga ik even kijken of ik nog weet wat er allemaal geschreven is de laatste dagen. @lexi: Mijn moeder had ook nog tassen vol met goedbedoelde "rotzooi" van vroeger bewaard. Haha waarschijnlijk zijn wij zo over 20-30 jaar ook. @Sonya: Wat geweldig dat jullie kleine meid het zo goed doet en lekker wat dichter bij huis komt. Heerlijk! @Urine: Ik las dat iemand hierover schreef. Ik hoef dat ook pas vanaf de 36 weken mee te nemen. @Marloes & Melanie: Hartelijk gefeliciteerd met jullie hoogzwangerschap @Kim: Balen dat je je nog steeds niet lekker voelt. Nog een paar weekjes meid! @Twinny: Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis. En die korte beentjes... boeien! Als alles verder maar goed is toch? @Vissie: Stiekem ben ik wel jaloers op je gewichtstoename van 3,6kg. Ik ben altijd slank geweest maar de kilo's vliegen er nu aan en moet daar nog steeds erg aan wennen. Afgelopen week bij de Vk gaf de weegschaal +15 kg aan en ik moet nog wel wat weekjes. Maar goed het is voor een goed doel. @Jody: Lastig verhaal. Ik persoonlijk zou er ook niet op zitten te wachten. Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande reacties. Gewoon op een eerlijke nette manier open kaart spelen richting je moeder. Lijkt me trouwens wel moeilijk om te doen hoor, je wil haar natuurlijk niet kwetsen. @Sterrekind: Heel veel succes en sterkte met je schoonzusje! Wat een heftige situatie.. @Pinkpuma: Geniet van je laatste werkdag morgen
Hi Vissie, ik speel idd nog twee keer per week volleybal. Gaat prima, al ben ik wel wat langzamer in mijn reactie en springen bij het net lukt natuurlijk ook niet meer, maar voor de rest is het prima te doen. Het seizoen is 1 juli afgelopen, dus dan is helaas voorlopig de laatste keer.... En over de krampen, nee, ik doe geen oefeningen, welke zijn dat dan? Jody, kan je vriend niet misschien met je moeder praten, want kennelijk mag hij wel ervan af weten.. moet ie maar net doen alsof hij er zo zijn vraagtekens bij heeft over het idee? Sterrekind, toevallig zat ik er laatst nog aan te denken, dat ik helemaal niets heb gehoord over hoe het nou met je schoonzus was afgelopen. Maar gelukkig heb je nu dus 'goed ' nieuws. Ze is in elk geval terecht, maar het is waarschijnlijk maar afwachten hoe ze er aan toe is en hoe het nu verder moet?
Ik heb even een paar vraagjes... Kun je een baby vanaf de geboorte in een campingbedje laten slapen? Ik bedoel wanneer je ergens op bezoek gaat. Ik vraag dit omdat ik niet zo'n grote auto tot mijn beschikking heb en een campingbedje alweer veel minder ruimte inneemt dan de reiswieg. Hoelang mag je een baby in de maxicosi laten liggen? Hierover doen zo'n tegenstrijdige verhalen de ronde. Het lijkt mij namelijk zo handig dat wanneer ik even naar de winkel moet.. alleen de maxi cosi op het onderstoel hoef te klikken en klaar.. Dan heb ik niet het gesjouw met die grote reiswieg. Alvast bedankt!
Hoi Landa, in het campingbedje slapen lijkt mij geen probleem. Het matras is natuurlijk van veel slechtere kwaliteit, dus het is niet de bedoeling dat je kindje daar tot zijn 3e in ligt, maar voor een middagdutje of een weekje op vakantie is dat geen probleem. En met die maxicosi ging ik ook altijd ff naar de winkel. Geen uren, maar wel om ff iets te halen. Onze kids zijn in de maxicosi ook een paar keer op en neer naar Duitsland geweest en dan zit je toch al gauw 6 uur in de auto. Tussendoor wel pauzes gehouden en ff eruit, maar tijdens de rit zitten ze er toch in. Groetjes, Melanie
Wij hebben een campingbedje in de caravan staan. Daar gaat de beeb ook gelijk in. Wat ik nog wel erbij koop is een extra matras. De matrasjes van het campingbedje zijn niet echt dik.
Heeft er iemand hier ook zo veel last van harde buiken? Ze zijn af en toe best pijnlijk, zeker met opstaan en lopen (heb ook nog eens last van mijn bekken). Sinds dinsdag heb ik me ziekgemeld omdat ik weer veel heb moeten overgeven (last van maagzuur en misselijkheid) en vanaf toen zijn de harde buiken ook erger geworden.
Heel herkenbaar, Jekkia. Ik kan ook al niet meer lekker slapen, wordt regelmatig wakker van pijn in mijn heup.Draai ik om, dan na 2 uur wordt ik wakker, doet die andere heup weer zeer en zo gaat dat de hele nacht door.
Goedemorgen dames, Ik ga niet meer op alles reageren want ik ben vergeten waar ik de vorige keer gebleven was, mijn excuses daarvoor. Jekkia Laat je controleren op blaasontsteking! Ik schreef hier vorige week ook over harde buiken en kon zondagavond naar het ziekenhuis omdat ik niet goed werd onder de douche en regelmatig terugkerende harde buiken had. Ik bleek blaasontsteking te hebben. Nu heb ik nog steeds harde buiken, maar alleen als ik wat gedaan heb (en dat hoeft niet veel te zijn). Sterrekind Wat fijn dat je schoonzus terug is. Heeft Ana je nog daarbij geholpen of niet? Sonya Wat fijn dat je kleine meisje wat dichterbij huis komt! Landa Ben je al eens eerder in Helmond geweest bij Kijk Nou? Wij zijn er 2x geweest, 1x voor het 3D+pakket en 2 weken geleden voor een uitgebreidere Laatste Loodjes pakket (wij kregen een wat uitgebreidere omdat ukkie de eerste keer niet goed meewerkte, zo kregen wij alles vastgelegd op DVD en alle foto's op CD-ROM gratis + wat extra metingen). Het is zo'n lieve en fijne man die de echo's doet! Campingbedje Die gaan wij ook aanschaffen als we een weekend naar zeeland gaan, naar mijn ouders en schoonouders. Net als wat Melanie zegt, voor 'even' kan het geen kwaad. Misselijkheid Nog steeds een dagelijks terugkerend ritueel hier... , elke ochtend breng ik nog steeds offers aan de Grote Porceleinen Pot... Tygo We merken dat hij wat rustiger wordt. Maar zijn grote liefde (een blonde labteef) is nog wel steeds zijn favoriet, maar in plaats van dat hij er steeds de hele tijd op zit, is het nu nog maar een paar keer en dan is het spelen. Dus ik denk dat het een definitieve hakkie-takkie-weg-zakkie wordt! Ikke Ik ben vanmorgen al vroeg op drift geraakt. Ik was weer eens vroeg wakker en kon absoluut niet meer slapen. Kon niet meer lekker liggen en had last van mijn heupen, bekken en rug. Dus ik eruit, meteen het bed afgehaald (Marc was er ondertussen ook al uit) en in de wasmachine gestopt, de boel beneden opgeruimd, alles afgestofd, WC gepoetst, alles gezogen. De eerste was is net klaar dus die ga ik zo buiten ophangen, de 2e ligt al klaar om gewassen te worden. Ik gloof dat dit nesteldrang heet toch? Ik profiteer meteen van het goede weer. Nu heb ik wel veel last van mijn buik (ik geloof ook dat ik het rustig aan moest doen ), maar die nesteldrang is nog niet vaak voorgekomen dus daar profiteer ik maar meteen van. Ik ben ook nog van plan om de ramen te gaan doen vandaag. Ik merk dat gisteren en vandaag het plassen weer wat moeilijker gaat en dat ik heel laag in mijn onderbuik weer wat pijn/kramp begin te krijgen. Mijn kuur is nog niet voorbij, dus ik wacht het nog even af. Liefs, Tanya
Idd heel herkenbaar, wordt je niet wakker van de pijn in je heupen dan is het wel vanwege kramp / plassen / pijn in je oren / wiebelbenen / manlief die je voedingskussen ook heel lekker vindt liggen en hem inpikt . Liefs, Tanya
Goedemorgen ladies, @Jekkia: vervelend zijn ze hé, die harde buiken. Ik heb ze nu ook steeds vaker. Is toch ook een teken dat we het rustiger aan moeten doen! @Melanie: vindt het nog knap dat je nog steeds aan volleybal doet. Ik zou er totaal geen puf meer voor hebben. @Landa: fijn om te horen dat het (weer) goed met je gaat! En ik kan goed begrijpen dat het lekkerder is om te zeggen dat je verlof hebt, dan dat je 'ziek' thuis zit. Gisteren de APK weer gehad. Zoals gewoonlijk weer binnen 5 minuten buiten. Het was ook de laatste keer bij de VK-praktijk, want als we zijn verhuisd, heb ik de controles gewoon bij de huisarts. Alles was weer goed, ik heb opzich ook geen rare klachten. Bloeddruk 125/65, de kleine ligt nog steeds met het hoofd naar beneden (en zal hoogstwaarschijnlijk ook niet meer veranderen!), maar nu met de rug links (dit was steeds rechts). Dit had ik zelf ook al gevoeld, want ik wordt regelmatig rechts in mijn zij geschopt . Hartje was ook weer gelijk gevonden en sterk aanwezig. Al met al prima dus! Daarna de stad ff in geweest en nog wat spulletjes gehaald, waaronder een voedingskussen. Kijken of dit een beetje prettig zit. Ook nog een boxspiraal van Playgro gekocht en een muziekbeertje voor in het bedje (van het geld wat ik van mijn schoonouders op mijn verjaardag heb ontvangen; vandaar nieuw en niet van MP!). Tevens kon ik eindelijk de Kruidvat doos ophalen; wat een domper. Tuurlijk is het gratis en dus mooi meegenomen, maar de inhoud viel vies tegen! Vannacht voor het eerst niet lekker geslapen, ben regelmatig wakker geweest; kon mijn draai niet vinden en had steeds last van maagzuur. Hopen dat dit niet zo blijft! Verder geen nieuwtjes, fijne dag allemaal en geniet van dit mooie weer (zolang het nog kan!). Liefs Elma
Welke welke? Sorry ben helemaal niet nieuwsgierig... , wij hebben er nu 2 Ik ben ook benieuwd welk muziekbeertje je hebt. Ik zoek nog een leuke trekmobiel (niet te groot) voor onder het plankje boven de commode. Liefs, Tanya
Tanya: boxspiraal hebben we de onderste op de foto (amazing garden). Het trekbeertje is niet groot, lichtblauw/bruin/wit, maar het merk schiet me ff niet te binnen. Het is niet echt bekend (bij mij niet in ieder geval). .... na wat zoekwerk via google en MP heb ik het gevonden; het is van Tiamo!...
hoi meiden Landa: fijn ff wat van je te horen. Heerlijk dat alles zo lekker loopt. En die 15 kilo, hihi die heb ik ook al hoor. Mijn schoonzusje is super dun en kwam bij beide zwangerschappen 20 kg aan.......ach tis er ook allemaal vanaf gegaan hoor! Melanie: tjee dat jij nog volleybalt! Ach als je je er goed bij voelt, waarom ook niet hè! Jekkia: heb inderdaad wel een harde buik als ik lang gezeten heb en dan plots ga lopen, of te lang aan het lopen ben. Vervelend dat je je weer zo naar voelt, maar als je je zorgen maakt moet je echt gewoon ff de vk bellen hoor..... Adine: dat van die heupen is erg herkenbaar! 's morgens heb ik ook altijd opstart problemen om van de plaats af te komen hihi..... Tanya: ik geloof ook dat je wat te veel doet, hihi! Rustiger aan doen meis en goed in de gate houden of het erger wordt, want anders op tijd weer plasje inleveren! Nestel maar rustig verder en fijn dat MArc al uit bed was toen je het ging verschonen, haha! Elma: fijn dat de apk weer goed was, geniet maar lekker verder. Verder gaat hier alles zijn gangetje, zie me buik elke dag meer groeien hihi! Gister was ze echt super pijnlijk aan het draaien, moest gewoon me hand op me buik blijven houden om beetje tegen te drukken! Merk dat ik 's avonds wel moe ben, maar niet meer makkelijk in slaap kom, voel me erg onrustig in armen en benen. Gelukkig hoef ik niet vroeg op te staan en het wordt dan ook al gauw 9u voordat ik me bedje uit ben! De box staat inmiddels ook in de woonkamer, dan kunnen de katten er alvast aan wennen dat ze er niet in mogen! twinny
Wat hebben veel van jullie last van slecht slapen. Ik ook wel. Vooral omdat ik 's nachts minstens 1 en meestal wel 2x naar het toilet moet. Af en toe doet omdraaien echt ontzettend zeer in mn bekken. Ik lees ook veel over maagzuur: om dat te voorkomen kun je het beste kleinere porties eten, je kindje zit nu heel hoog dus je maag heeft niet zoveel ruimte meer. En probeer zoveel mogelijk op je linkerzij te liggen. Schijnt dat je slokdarm iets opzij loopt en als je op je rechterzij ligt je maaginhoud dan iets naar boven kan lopen. Enne houden jullie harde buiken goed in de gaten! In principe is een harde buik altijd een teken dat je teveel gedaan hebt. Bij mij op de zwangerschapscursus zat iemand die 12x per uur een harde buik had (iedereen was ook wel heel verbaasd dat ze nog doorwerkte). Maar de cursusleidster zei toen ook dat ze zich meteen ziek moest melden.