Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ja ik geloof ook dat ik wat teveel gedaan heb. Ben een beetje ingestort nu... :oops:

Hier staat hij ook al. De katten hebben er nog niet naar omgekeken eigenlijk, verbaast me wel, aangezien we katten hebben die overal in willen (ik heb ze ook al diverse keren uit de wandelwagen moeten halen). Nu scheelde het wel dat we de box al een tijdje ingeklapt hadden staan beneden wegens ruimtegebrek boven. Sinds 1½ week ofzo is hij uitgeklapt.

Liefs, Tanya

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo meiden!

Ik heb net de intake gehad van de kraamzorg. Ik heb recht op 44 uren. En omdat ik bij de Friesland verzekerd ben krijg je er per dag een uurtje bij. Dus niet 8 dagen van 5,5 uur, maar 6,5 uur.

Slecht slapen, pffff hier ook hoor! Het is of op de ene zij of op de andere zij. Maar op het laatst doen mijn heupen en schouders zeer. En het is een hele klus om me om te draaien in bed. En dan nog 1 of 2 keer per nacht naar de w.c. Maar we houden vol meiden! Het aftellen is begonnen!

Maagzuur: hier ook nog steeds. En inderdaad op de linkerzij heb ik er minder last van als op de rechterzij.

Box: Staat hier nog niet in de woonkamer, komt wel, over een paar weekjes ofzo. Hij staat nu nog ingeklapt boven.

Ik zal straks om 1 uur even de thuiszorg bellen om een kraambed te bestellen (schijnt dat je er bij moet zeggen dat het voor een thuisbevalling is en dan krijg je er ook een po bij etc.)

Ik heb trouwens ook mail gehad dat ik mijn kruidvatdoos op kan halen. Ben benieuwd..... Valt tegen heb ik gehoord.

Groetjes Miep

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oh ja, ik heb aangegeven dat ik geen stagiaire bij de bevalling wil.... Zie dat echt niet zitten hoor. Verder maakt het mij niet uit dan mag er gerust een stagiaire bij zijn....

Tsjeempie! Wat is het lekker weer zeg!

4. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    @campingbedje: bedankt voor jullie antwoorden.

@Jekkia: Ik heb wel last van harde buiken maar eigenlijk niet zo vaak meer. Een tijdje geleden had ik het met regelmaat en inderdaad ook 's nachts. Erg pijnlijk en vervelend!

@Tanya: Wij hebben eerst een pretecho gehad in Uden. Hierbij werkte ons kindje ook niet echt mee helaas. Nu hoorde ik van vriendinnen zulke goede verhalen over Kijk nou. En heb ik contact opgenomen met die man om te vragen of het wel de moeite waard was voor ons. Dit gezien de vorige pretecho. De man was uiterst vriendelijk en bood ons voor hetzelfde bedrag nog een extra cd rom aan. Dus we gaan het gewoon nog een keertje proberen. Ik kijk er wel naar uit. Hoop zo dat we nu het gezichtje toch nog eens goed te zien krijgen en niet alleen maar handjes ervoor.
    ps die Nesteldrang dat ken ik maar al te goed. Ik ben nooit opruimerig geweest maar nu moet alles de laatste weken netjes zijn. Onder het mom van: Wat moet de kraamverzorgster straks wel niet denken van dit vieze huis ;).. Manlief wordt er een beetje gek van haha.

@Lma: Fijn te horen dat je APK weer goed was. Heerlijk van genieten!
    En de kruidvatdoos vond ik ook echt tegenvallen. Maar goed t is gratis ;) .

5. Amle

Amle Niet meer actief

Krijg je bij de Friesland een uur extra? Super, daar ben ik ook verzekerd. Ik moet de intake nog hebben; ze zullen hier nog wel ff mee wachten totdat we zijn verhuisd.

Ook ik moet nog een kraambed bestellen, maar weet niet waar? Thuiszorg? Weet niet eens waar dat hier zit?

Ik heb gisteren de Kruidvat doos opgehaald; inderdaad een flinke domper. Het is dan wel gratis, maar het viel me toch tegen. Inhoud:
    - bewaarblik voor Friso poedermelk
    - speentje
    - 2 pampers
    - mini flacon Natusan
    :(

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dag meiden,

Ik ben weer thuis..! Het was echt SUPER leuk. Ze zijn zooo verliefd en gek op elkaar. Ze hadden ook prachtig weer natuurlijk, helemaal geweldig. Ze hebben er zelf ook enorm van genoten, dat vind ik nog het fijnste. Ik was helemaal ontroerd de hele dag, heb tranen met tuiten zitten huilen bij de ceremonie - en ik was nog getuige ook dus iedereen had er goed zicht op! :( Heb mijn best moeten doen niet over het trouwboekje te huilen, hihihi. ;)
    We mochten ook nog blijven slapen met zijn allen, in een superleuk hotel. Vanochtend ontbijten en toen weer terug naar Assen. Ben nu wel moe, heb slecht geslapen ook al waren het superfijne bedden. Zo maar een dutje doen denk ik. En dan Morris weer uit het pension halen! Ben heel benieuwd hoe hij het heeft gehad.

Sterrekind: wat heerlijk dat je schoonzus er weer is! Zorgelijk hoe ze er aan toe is, maar toch fijn dat ze weer terecht is tenminste.

Tanya: ga jij nou ook eindelijk eens wat beter voor jezelf zorgen meid?! Rustig aan doen! Of moeten we boos worden? ;)

Verder fijn om te lezen dat het met iedereen z'n gangetje gaat. Behalve de slaap- en maagzuurproblemen natuurlijk. Maar inderdaad, aftellen is begonnen. Nog 6 weken...! Al hoor ik van iedereen dat 'ie waarschijnlijk wel eerder komt. Zul je zien, loop ik door tot 43 weken. :(

Oh ja, mijn baby is 'gemiddeld' geschat hoor, zowel door de gynaecoloog bij 28 weken als bij de VK vorige week. Dus hier geen reus (zegt ze hoopvol)!

Geniet van het mooie weer! Lekker met een ijsje erbij...

7. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    @Elma: Kijk anders even op de site van de thuiszorg.. staan vast wel de adressen op.

Grrr moet even klagen weet even niet meer wat te doen. Zoals ik al eerder typte heb ik niet zo'n grote auto wanneer mijn mannetje niet thuis is.
    Ik vandaag vol goede moed eens een keertje de wandelwagen in mijn auto proberen te leggen. Wat blijkt, ik moet mijn hele auto verbouwen om het onderstel er in te krijgen. Als de reiswieg er dan nog bij moet dan kan ik alleen mezelf en de kleine nog vervoeren verder niets meer.
    Deze wagen hebben we geleend van een vriendin van mij omdat we als de kleine uit de reiswieg gegroeid is een kleine buggy wilde aanschaffen.
    Het is een x-adventure triple swivel.
    Misschien dat we via MP ofzo toch nog maar een kleinere combiwagen moeten gaan aanschaffen... Help was hier helemaal niet op voorbereid. En heb ook geen idee meer wat te doen.

Sorry moest het even kwijt.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    He Landa, wat een domper! Dat is wel irritant ja, dat het niet past.. Past de maxi-cosi op de wagen? Dan zou je af en toe de reiswieg thuis kunnen laten, als je kort weg gaat?
    Je kunt via MP proberen als je toch een andere wil, maar ook in winkels gewoon vragen - desnoods proberen een showmodel te krijgen?

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ja, ik heb nu ook officieel verlof vanaf vandaag. :( Hopelijk gaat het nu 'beter' voelen. Ik baal er nog steeds van, nu heb ik dus gewoon 2 weken minder na de bevalling omdat ik ziek ben! Grrr..

10. Amle

Amle Niet meer actief

Ben inderdaad al ff aan het sneupen geweest op de site van thuiszorg! Thanx.

Snap dat je het ff kwijt moet.
    Ik heb ook een kleinere auto (ford fiesta 3-deurs) dan hubbie (fiat stilo 3-deurs) en heb nog steeds niet geprobeerd of de kinderwagen wel past. Wij hebben de Quinny Speedy, die vouwt wel redelijk klein dus ik denk dat het wel moet passen mits ik de achterbank neerklap. Dat betekent dat ik ook niet veel meer mee kan nemen. Is toch ook niet nodig? Als we weekendjes weggaan ofzo dan nemen we toch de grotere auto mee (al is dit ook krap, maar er past meer in die kofferbak!). Ik zou het eerst gewoon ff aankijken, anders kun je altijd alsnog MP doorzoeken!

Karlijn: fijn dat jullie zo leuk weg zijn geweest en het mooie weer was natuurlijk een extra bonus!
    Fijn dat je nu ook officieel verlof hebt, kan begrijpen dat dat net ff prettiger voelt!

11. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland

www.tfw.nl is het geloof ik, Thuiszorg de Friese Wouden. 0900-8801 (10 cent p/m.) Ik was eigenlijk nog wat te vroeg met bestellen, ik moet nog 8 weken en eigenlijk kun je het pas 6 weken van te voren doen. Maar ze heeft het wel geregeld hoor.

Ja 1 uur extra, ze hebben een afspraak met de Friesland. Dit uur wordt niet genoteerd op de indicatie maar je krijgt dat uur er wel bij elke dag.

Haha das inderdaad niet veel in die kruidvatdoos.... Nou ja, gratis he! :)

12. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties:
    Het probleem is dat ik echt de bank plat moet doen om het onderstel erin te krijgen...
    Ik heb daar echt geen zin in, volgens mij belemmert me dit gedoe dadelijk echt in mijn doen en laten. Ik heb alleen geen idee wat ik nu voor een compacte wagen moet gaan zoeken. Ben daar totaal niet mee bezig geweest..
    Maar t komt vast goed, er komt in ieder geval wel een andere.

13. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wij hebben ook niet een grote auto hoor (wij hebben allebei een peugeot 206). We hebben de Quinny Speedy SX en die past opgevouwen en uit elkaar gehaald (haha de wieltjes eraf) net in de kofferbak. Dan de reiswieg op de achterbank en junior in de maxi cosi voorin.... Geen idee of we er ook met zijn drieen in kunnen en de kinderwagen erbij.....
    Ach lukt vast wel. De helft van de achterbank naar voren en daar de kinderwagenbak neerzetten, dan de cosi op de andere helft van de achterbank en vriendje en ik voorin. Zal wel passen denk ik.

En als junior groter is hoef je die grote reiswieg immers niet eens meer mee.... Dus het is even voor een paar maanden. En dat is ook nog in de zomer dus zo vaak zullen wij met zijn drieen niet samen in de auto weggaan, tenminste niet met ook nog de kinderwagen mee.....

Groetjes Miep

14. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    @Miep: Daar ga ik dus ook naar op zoek. Een kinderwagen waarvan het onderstel in ieder geval in z'n geheel in de kofferbak kan. Ga MP maar eens rond surfen.

15. Niet meer actief

Karlijn Welkom terug en wat fijn dat je het zo fijn hebt gehad! En nee, niet boos worden, mijn lichaam heeft me al terug gefloten vandaag. Marc heeft voor de 352625x keer beloofd de ramen te zemen vanavond maar dat beloofd hij al een week of 6... Veel plezier met je officiele verlof!

Landa Wat balen dat de kinderwagen niet goed past. Misschien idd voor een showmodel kijken ofzo. Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben bij Van Asten in Tilburg (Burgethout Superstore, heb je in heel nederland zitten) een combiwagen vandaan voor een hele voordelige prijs. Deze stond buiten opgesteld met €250,- korting, omdat de vorige eigenaars hem terug gebracht hebben omdat ze een miskraam gehad hebben. De winkel moet hem dan terugnemen, maar mogen hem niet meer voor de volle prijs verkopen. Het enige wat er niet opzat was garantie en een regenhoes. Maar 2ehands heb je ook geen garantie en een regenhoes hebben we voor €10,- gehaald, gewoon een universele. Ik kreeg net ook weer een folder binnen van Van Asten en daar staan ook hele voordelige wagens in.

Miep Zo jij boft met elke dag een gratis uur extra kraamzorg!

Ik moet tegenwoordig met een kussentje in mijn rug op de bank gaan zitten. Anders zit ik teveel in elkaar en lijtk het wel alsof ukkie klem zit. Met dat kussentje zit ik net iets rechter. En ook moet ik iets met de benen uit elkaar zitten :oops: , want anders heb ik het gevoel dat ukkie dan ook klem zit.

Hebben jullie al gezien dat bij Prenatal aanstaande zaterdag vroege vogel actie is? Als je tussen 8 en 11 uur afrekent krijg je 20% korting. Dus ik ben zaterdag vroeg in de stad te vinden ;) ik slaap toch slecht en ben vroeg wakker, nou Marc nog.... Die slaapt echt als een blok overal doorheen. Zo stond ik laatst naast mijn bed te springen en vloeken vanwege de kramp en pijn in mijn kuiten en hij had het niet eens door. Zelfs als Tygo 's nachts piept omdat hij diarree heeft en er dus uit moet hoort hij dat niet. En ik mag 's nachts niet met Tygo gaan lopen van hem dus moet ik hem wakker maken. Vervolgens duurt het nog 10 minuten voordat hij wakker is, ja dan ben ik al gaan lopen want Tygo piept niet voor niets denk ik dan, die staat krom van de kramp natuurlijk. Ik hoop dat dat straks met ukkie wel anders is. Marc komt 's ochtends ook heel moeilijk zijn bed uit :idea: hij heeft 3 wekkers, de mijne, de zijne en zijn GSM, en alledrie 45 minuten van te voren af laten lopen, en dan steeds om de 9 minuten, en dan moet ik hem nog elke keer wakker maken zodat hij zijn wekkers uitzet, snappen jullie dat ik af en toe heel sjaggie ben 's ochtends? Verder hou ik wel van hem hoor...

Liefs, Tanya

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey meiden,

Allereerst bedankt voor jullie tips.
    Ik ben eerst gisteren met mijn vriendin gaan praten over hoe en wat precies.
    Toen ben ik langs mijn ouders gereden maar die waren er niet. Thuis met mijn vriend gesproken en die spuwde zowat vuur.... er waren allemaal dingen die hem dwars zaten m.b.t. mijn ouders. Hij heeft zijn hart gelucht en ik heb geluisterd. Ik deel zijn visie niet helemaal, maar kan me wel voorstellen dat het hem dwars zit. Daarna heb ik hem gevraagd of het zo klaar is voor hem of dat het nodig is om langs mijn ouders te gaan om e.e.a. uit te spreken. Dat laatste werd het. Heel moeilijk, voor ons allemaal, want hoe pak je zoiets aan. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat, ondanks dat ik sommige dingen waar hij zich druk overmaakt anders ervaar, ik achter hem sta en zal steunen hierbij. Ik vind het belangrijker dat hij het kwijt is want ik schrok best wel van zijn reactie toen ie alles aan mij vertelde. Hij zat echt met een knoop in zijn maag. Maar ja, dat betekende wel dat ik dus niet voor mijn ouders kon kiezen, terwijl ik denk te weten waarom zij reageren in bepaalde situatie.
    Dus pa en ma gebeld dat we wilden komen om serieus te praten (die kregen ook de schrik van hun leven denk ik). We zijn voorzichtig begonnen met de babyshower-situatie en dat was zo geregeld. Maar daarna gooiden wij wat zaken op die minder goed aankwamen. Mijn moeder in tranen naar buiten en wij wisten echt hoe daar op te reageren. Uiteindelijk heel goed gepraat, maar toch heb ik nu zo'n vervelend knagend gevoel. Zijn we 'te' duidelijk geweest? Ik denk dat we er goed aan hebben gedaan, maar toch voel ik me schuldig nu. Ik ben in elk geval blij dat wij er samen stonden, ondanks dat ik dus nu mijn ouders moest 'afvallen', hoop dat ze me het niet kwalijk nemen. Moet ik anders nog iets doen nu? Ik weet het niet. Ik hoop echt dat ze niet boos of verdrietig zijn of denken dat ik hun geen goede ouders vind, want dat is ECHT NIET het geval.
    Het helpt wel om het hier allemaal even van me af te schrijven.

Nogmaals bedankt!

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nieuwtje: Morgen heb ik een sollicitatiegesprek. Zullen die raar opkijken! Ben benieuwd hoe het gaat.

Tot snel weer!

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    dubbel gepost

19. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hey Jody, knap dat jullie het gesprek met je ouders gevoerd hebben. Soms is het niet leuk om te horen, maar altijd nog beter dan waneer er dingen in de lucht blijven hangen. En misschien, als je dat knagende gevoel blijft houden, dan stuur je toch je ouders nog een kaartje waarin je schrijft dat je hoopt dat ze niet boos zijn en dat je het toch goede ouders vind?

Auto: Ik stuur mijn man met de mini-auto naar zijn werk en de grote hou ik lekker zelf :)

20. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    @Jody: Knap dat jullie SAMEN in gesprek zijn gegaan met je ouders. Dat betekent duidelijk dat jullie een relatie hebben die goed in elkaar zit! Kan me wel voorstellen dat je je nu schuldig voelt. Toch denk ik dat dit het beste is wat je had kunnen doen. Ik zou inderdaad zoals Melanie al zegt nog een kaartje of bloemetje sturen met iets in de trant dat je ze wel erg lief vind ofzo.

@Auto: Haha als het geen leasewagen was zou ik ook de grote auto thuis houden. Helaas gaat dat niet. Op termijn kopen we zelf wel een wat grotere.

Deel Deze Pagina