Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Lexi, hier een recept.
    Even gegoogled voor je. :)

Pindasoep

aantal personen: 4

Ingrediënten:
    1 pot kippebouillon met stukjes vlees
    3/4 pot pindakaas
    1 fijngesnipperd uitje
    1 eetlepel sambal
    Zout
    Een scheutje ketjap
    Een handje bawang goreng of een fijngesnipperd lente-uitje
    (Fijngesnipperd hardgekookt ei)
    (Plakjes banaan)
    (Plakjes komkommer)

Bereiding:
    Bak in een soeppan het uitje met de sambal en roer er de pindakaas door
    Doe de bouillon erbij en leng die volgens de gebruiksaanwijzing met water aan
    Laat alles even doorkoken
    Breng de soep op smaak met zout en ketjap
    De ingrediënten die tussen haakjes staan, kunt u op uw bord over de soep strooien

2. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hahaha dit is echt grappig: ik was ook op het idee gekomen om te googlen en kwam dus ditzelfde recept tegen! Hoor net dat mijn vriend het niks lijkt dus misschien dan toch maar niet maken...? Of als hij er niet is ;)

3. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    http://www.gratisrecept.nl/recept/surin ... dasoep.php
    Dat is toch wel 1 van de lekkerste!

kook ze ;)

4. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow... en kleertjes wassen...
    Dat heb ik al gedaan toen ik me verveelde omdat ik niet kon forummen met jullie.

Heb daarna zelfs de strijk van de strijkplank gemieterd en alle kleertjes van pinda al gestreken!
    Dus alles kan straks netjes in de kast en de commode (tering... ik heb me toch een hoop ruimte over in die kast + commode)

5. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Allereerst wil ik zeggen dat ik gewoon hier blijf schrijven. Heb er vannacht en vandaag nog vaak over nagedacht en merk gewoon dat ik het leuk en fijn vind om te doen. De ene keer wat meer en vaker dan de ander maar goed het is dan ook geen verplichting.

Evelieveling
    : Ik slaap ook gruwelijk slecht. Ik ga veel te laat naar bed, kom niet in slaap en als ik dan eindelijk slaap word ik 100 x wakker. Toen ik niet zwanger was kon ik hier totaal niet tegen en nu.. ik kan de hele wereld aan!
    Super dat je alles wilt bijlezen wat er geschreven is maar lijkt me inderdaad niet onverstandig die via persoonlijke mailtjes te doen want volgens mij moet je nog heeeeel veel lezen. ;)
    Lijkt me heerlijk een supermarkt in de buurt die op zondag nog open is. Toen ik nog in de stad woonde had ik dat ook. Nu helaas niet meer. Dat is op dit moment maar goed ook want volgens mij zou ik vandaag de hele supermarkt hebben leeg gekocht met allemaal ongezonde dingen. ;)

Niva Een nieuwe bank? Dat willen wij ook. Wat voor een heb je gekocht?
    Ik heb gister nog een pretecho gehad. Echt ongelofelijk hoe mooi dit was. Nu zie je echt dat het kindje af is en vooral het is sprekend mijn mannetje. Dat vond ik zo apart. Ik ga proberen een foto in mijn album te zetten maar ik krijg ze nog niet voldoende verkleind. Ook niet met dat programmatje op deze site.
    Dat indalen was trouwens inderdaad een rotgevoel. Wist toen niet wat het was maar nu weet ik zeker dat toen het kindje aan het indalen was. Ben er wel erg blij mee.. de kans dat het nu nog draait is zo klein.

Twinny BLIJF alsjeblieft!! Je reactie en frustatie zijn logisch. Iedereen heeft zich nu denk ik uitgesproken over de situatie. Kom op meid, we beginnen met z'n allen met een schone lei en genieten lekker samen van onze laatste weekjes zwanger zijn!

Kar Zoals je leest blijf ik ook! De juni mama's al 5 baby's? Het gaat nu echt snel allemaal. Zit me net te bedenken dat ik over 4 weken al thuis mag bevallen.. Hoop alleen dat het nog even blijft zitten hoor!

Lexi hmmm pindasoep. Ik heb het zelf nog nooit gemaakt maar haal wel eens bij de AH zo'n blik.
    Je bent lekker bezig met al je spulletjes voor de kleine. Is echt een heerlijk gevoel als je dat zometeen achter de rug hebt. En die lakentjes? Ik zou ze ook in de wasmachine stoppen hoor, volgens mij doe je dadelijk als de kleine er is ook gewoon. T is toch niet te doen om dit telkens met de hand te wassen? pff moet er niet aan denken.

Het indalen voelde bij mij als steken in mijn ****** en een soort samentrekkingen van mijn buik. Niet hetzelfde als een harde buik. Kan het niet goed uitleggen. Op dat moment wist ik ook niet dat het het indalen was hoor. Volgens mij voelt ook niet iedereen dit. Mijn VK vertelde dat het indalen bij een eerste kindje rond deze tijd hoort te gebeuren maar dat dit erg wisselt, bij sommige gebeurd dit kennelijk pas kort voor de bevalling.
    Haha lekker onduidelijk verhaal volgens mij.

6. Amle

Amle Niet meer actief

Hé ladies,

Ben weer ff bij mijn ouders, dus heb weer ff toegang tot internet.
    We zijn dit weekend al begonnen met verhuizen. Kan moeilijk stilzitten, maar we hebben gelukkig genoeg hulp. De helft is al over, de rest deze week en komend weekend. De babykamer is zo goed als klaar. Alleen de plank boven de commode moet nog opgehangen worden. Ben ook al begonnen met inrichten. Het bedje is opgemaakt :D . Alles moet nog wel gewassen worden, maar dat komt als alles in het huis op orde is.
    Gelukkig heeft hubbie goed mee kunnen helpen en gaat het alweer iets beter met zijn been!

Behalve verhuizen niet veel meer gedaan. Als het weer het toelaat gaan we morgen ff bij de 11-stedentocht kijken. Een goede vriend van ons fietst hem dit jaar voor de ... keer.

Tot snel!

Liefs Elma

7. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Elma: Heerlijk dat er schot in de zaak komt en je al lekker aan het verhuizen bent. Dadelijk lekker genieten van jullie nieuwe huisje!

Wat ik me trouwens afvraag waar komt de naam Hubbie vandaan? Ik lees dat meerdere het over hun Hubbie hebben maar ik ken deze benaming eigenlijk helemaal niet.
    Of is het stom dat ik dit vraag? :(

8. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Owwww, het gaat er zo gaaf uitzien dat kamertje!
    Owwww, ik wil mijn ukkie erin hebben!
    Als het straks allemaal af is dan maak ik wel foto's!
    We hebben alleen nog steeds geen plinten op de vloer en nog geen gordijnen. Ik twijfel echt nog of ik overgordijnen wil of een rolgordijn of allebei.
    Maar goed, heb nog even de tijd.

Verder heb ik na lang zitten overigens erg veel pijn in mijn ribben. Komt omdat uk/de baarmoeder erg hoog zit.
    Hebben jullie dat ook?
    Word er een beetje gek van.

Vandaag helaas ook weer veel harde buiken!

9. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    evelieveling Wij hebben gordijnen, een rolgordijn en zo'n dun gordijntje nog extra voor het raam zodat er niemand naar binnen kan kijken. Bij ons lopen er namelijk mensen langs het raam van de babykamer.
    Ik vond het zo leuk om te doen.. het babykamertje inrichten en uitzoeken en inderdaad kan ook niet meer wachten tot er echt een kleintje ligt.
    Pijn in mijn ribben heb ik gelukkig niet. krijg wel erge rugpijn als ik lang zit.

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hubbie komt van husband.
    Dat is engels voor man ;) :p
    Vandaar!

11. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Haha thanks!

12. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Yes het is me gelukt. Ik heb 2 fotootjes van de echo van gister in mijn album kunnen plaatsen!
    Mijn avater is nu zelfs mijn kleine.....

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oooh Landa, wat een schattig koppie! :) Echt mooie foto's!

Ik heb net alle onderdelen van de kinderwagen die we gisteren gehaald hebben uitgepakt en uitgeprobeerd. Alles erop, eraan, inklappen etc. Tjee dat wordt nog veel oefenen! Kregen we ook als tip van de kraamzorg: oefen met de maxi-cosi in de auto voor je gaat bevallen. Anders sta je zo te hannessen met die baby bij het ziekenhuis. ;) Hihihi, ik zie het al voor me. Echt. :(

Hier geen pijn in ribben, wel een drukkend gevoel, volgens mij liggen zijn billen onder mijn rechter ribben. Wel weer enorme pijn in mijn billen nu. Dus ik ga zo weer stoppen.

Wij hebben een verduisterend rolgordijn en daaroverheen krijgen we nog gordijntjes. Die afgelopen maandag klaar hadden moeten zijn maar nu nog ruim een week duren! :evil: Als ze hangen komt er een foto. Ik vind ze erg leuk, kindertekeningen van huisjes en boompjes in rood, roze, blauw, oranje.

Ik heb ook nog 2 enorme dozen kleertjes op zolder staan van mijn schoonzusje. Die moeten ook nog uitgezocht worden. Maar ik heb er zoooo geen puf voor en/of zin in...

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Had ik me net misselijk gegeten aan de suikerpinda's, komt Alex thuis met een softijsje... :) :) Voorlopig geen avondeten hier dus.
    We eten wel gezond, en verantwoord voor de baby: zalmmoot en aardappel/courgette schotel uit de oven.
    Van vette vis krijg je elegante kindertjes! Dus als hij op ballet wil, heeft hij een voorsprong... ;)

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Morgen ben ik 8 MAANDEN ZWANGER! :confused: :confused:

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou ja zeg! Er is een 6e baby geboren bij de juni-mama's! Die gaan hard...! Valsspelers, inderdaad Lexi. Hier kunnen wij toch niet tegenop!

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Hahaha ja wat je wel niet doet als je je verveelt he!

Ik moet straks vast ook strijken maar heb alle rompertjes en andere zooi zonder opdruk gewoon in de wasdroger gemieterd, scheelt wel zo'n berg strijken! Maar met onze was erbij had ik toch wel een hoop stapels dus ben nog even niet klaar hoor! Maar de lichte was 40 graden hangt aan de lijn/zit in de droger, en de rode was zit nu in de machine. Morgen doe ik dan wel de lichte was 60 graden. Bonte en donkere wassen wachten dan lekker nog maar even. Moet me morgen tenslotte ook nog voorbereiden op dat stomme gesprek op school...
    Ik gooi trouwens alles gewoon in de commode, ook al heb ik ook nog ruimte in de kast (mijn kast), maar zolang het in de commode past vind ik dat net zo makkelijk hoor. Ding is immers groot zat!

Ik zal zo trouwens eens proberen of ik de foto van onze nieuwe stoel kan plaatsen!

18. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Evelieveling, erg mooie foto!
    Zelf gemaakt?
    Dat recept lijkt me ook erg lekker, toch maar is maken.
    Pijn in je ribben herken ik goed, ik heb soms het gevoel dat de kleine onder mijn ribben wilt groeien.

Landa, ik weet niet hoe het indalen voel, hier is het nog niet ingedaald en van Pepijn kan ik het me niet meer herinneren.
    Wat een schatje, lekker bol koppie.

Lma, wat lekker dat de babykamer klaar is.
    Nu even foto’s maken. :)

Kar, zoek die dozen lekker in etappes uit.
    Je hebt nog even de tijd.
    Nou roep dat maar niet te hard dat wij niet tegen de Juli mama’s op kunnen.
    Er zijn hier al een paar meiden waarvan vast staat dat het kindje eerder komt.

Hier vanmiddag zandkoekjes gebakken, Pepijn was helemaal door dollen.
    Erg leuk.

19. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    hoi allemaal, alles goed met jullie Evelieveling welkom terug meid enne natuurlijk nog gefeliciteerd. hier gaat het wat minder wordt knetter gek heb de griep loop al sinds donderdag met pijn en vrijdag avond hoge koorts. wordt gek van het zweten zelfs als ik niks aan heb loop ik nog te puffen bahh ben het het zat. maar nog minimaal 4 weekjes volhouden en dan mag uk komen al ga ik van eerder uit het is na mijn idee goed aan het indalen. echt steeds pijn onderin grr Eva-loraina daalde pas tijdens de bevalling in dus gaat nu echt heel vlot. nou tot later voor iedereen een dikke knuffel en speciaal voor twinny een extra dikke met kusje van Eva-loraina om je erdoor te helpen.

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ga met de kat naar de dierenarts (lekker duur, weekend en avondtarief).
    Is denk ik gebeten/gekrabd door een andere kat en heeft een abces.
    Die heeft ie gelijk open gebeten, stinken... niet normaal.
    En ik mag er niet naar kijken, dan gaat ie gelijk blazen, bijten etc.

Deel Deze Pagina