Juli 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kimkivits, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Je bedoelt als je in het kraambed ligt?
    Heb ik ook al over zitten denken; ik slaap altijd naakt dus heb geen 'pyama's' o.id.
    Ik koop denk ik wel zoiets ja, hemdje/broekje, of pyama met korte mouwen. Je moet die kraamverbanden toch bedekken... :(

2. Amle

Amle Niet meer actief

Daar heb ik nog niet eens aan gedacht.
    Ik slaap ook altijd naakt; moet denk maar een pyjama aanschaffen ofzo :( Ik denk een lang shirt met korte mouw ofzo.

Fijne avond allemaal nog. En slaap lekker alvast.
    Tot snel!

Liefs Elma

P.s. ik hoop volgende week foto's van de kinderkamer online te kunnen zetten!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Slaap lekker Elma, tot snel! Ben benieuwd naar je kamer, klinkt goed allemaal!

4. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Lma, trusten!

Ik slaap dus ook altijd naakt.
    Maar het is misschien ook wel handig als het een hempje met knoopjes is i.v.m. borstvoeding.
    Laat me even weten als jullie iets leuks hebben gevonden. :)

5. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik heb wel een big t-shirt gekocht bij de Zeeman voor de bevalling.
    Kan moeilijk naakt gaan liggen in het ziekenhuis. :)

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    oh, ik ben zo jaloers op jullie allemaal...jullie zijn gewoon klaar met alles, babykamer, kleertjes wassen, inrichten....en wij zitten hier nog steeds te camperen in eigen huis!:(
    We hadden eigenlijk gehoopt Maura en Myron's nieuwe kamers af te krijgen, maar helaas, met al dat schilderwerk, electriciteit en plinten leggen lukt het toch niet...Dus wordt het weer een week later...Ik baal er echt enorm van dan ik mijn spullen nergens kwijt kan, nergens goed bij kan en steeds om de droogrekjes heen moet balanceren als ik bij de klerenkast wil....
    Genoeg geklaagd.....Ben vandaag nog een keer met de kids naar het circus geweest, ze vonden het weer helemaal top!
    Lexi, hij komt dit jaar nog in Heinkenszand ;) , dus als je nog niet bevallen bent....
    He, Evelievling, dat jij daar zin in hebt al die pagina's nog doorspitten van weken terug......
    En van wie was nu de Avatar-foto? Elma of Landa? In elk gevaal heeft die kleine een lief gezichtje...*smelt*
    Sterrekind, ben nog steeds benieuwd hoe het jullie gelukt is je schoonzus terug te vinden (of misschien praat je er liever niet over?)

En voor de rest weet ik het ff niet meer...maar 't is ook hoogste tijd om naar bed te gaan...
    Slaap lekker allemaal..
    Groetjes, Melanie

7. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    oh ja, nog een ding wat ik wilde vragen voor dat ik het vergeet...
    Ik wil eigenlijk graag een gipsafdruk van mijn buik en borsten maken...this is my last chance!
    Heeft een van jullie dat ook gedaan/ laten doen? Ik heb het een keer op tv gezien. Diegene had gewoon haar buik dik met vaseline ingesmeerd en een oude BH aangehouden. Kon je de afdruk meteen aan de BH-bandjes ophangen. Maar ze had dus iemand die het gips voor haar erop deed en volgens mij moet dat ook, want anders ga je teveel bewegen als je het zelf doet, toch?

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik slaap ook altijd naakt. Ik heb rond moederdag een slaapshirt (zonder voorsluiting) gekocht bij zeeman met daarop 'best mama in town'.
    Vond ik wel toepasselijk voor het bevallen zelf.
    En van mijn mams heb ik 2 pyama's gehad met shirts met knoopjes. Zij moest zelf ook veel van die dingen halen voor in het ziekenhuis. Dus daar ben ik makkelijk aangekomen.

Ook ik loop nog steeds in strings rond. Ik krijg de kriebels van grote tenten, die kruipen toch wel tussen mijn bilspleet en dat zit helemaal niet lekker, dan heb je het gevoel dat je een compleet dekbed tussen je hol hebt. Dus ik moet nog wel wat van die tenten gaan kopen voor na de bevalling.

Het lange nabloeden... ik ben benieuwd. Vroeger was ik heel heftig ongesteld, ruim 1,5 week. Maar de laatste jaren was ik zelden langer dan 1 dag ongesteld. Dus het zal mij vies tegenvallen denk ik.
    Als het evenredig zou zijn... dan heb ik nu 9 maanden ongesteldheid overgeslagen... laat het dan het dubbele zijn, 18 dagen bloeden... dat kan ik nog wel aan ;)

MelanieM: dat doorspitten... dat doe ik niet voor jullie hoor! Ik ben gewoon zelf te nieuwsgierig! Ik moet gewoon weten wat ik heb gemist ;) :p
    En wie weet haal ik er nog wel goede tips vandaan hihi!

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Echt niet...
    de namen van onze pinda hebben hier al open en bloot gestaan! ;)
    Ik ben alleen nog op zoek naar de betekenis van 1 van de namen!

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hallo dames-van-juli !

We hoorden dat er al iemand van jullie bevallen is, dus het is nu voor jullie ook echt begonnen!
    Bij ons zijn er al 6 bevallen en we zijn allemaal zenuwachtig wie de volgende is ...
    Ik wilde jullie suc6 wensen en geniet nog van de zwangerschap! :thumup:

11. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Jemig, slapen jullie allemaal uit vandaag ofzo?
    Het is hier wel stil hoor!

ff een stomme vraag...
    Eigenlijk wilden wij na de bevalling een glaasje champagne drinken. Maar... dat mag zeker niet eens als je borstvoeding wil geven?

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Een glaasje kan echt geen kwaad hoor volgens mij... vraag ff na bij je vk of kraamzorg!

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

tja.......

Vat ff samen wat ik gelezen heb. Veel trek in lekker eten, hihi. Lege kasten en commodes. Verhuizingen, boodschappen. Kreeg een dikke kus van iemands dochter, lief! Naaktslapen. Indalen. Hele mooie foto's.

Hier al 2 pyjamaatjes gekocht voor in het ziekenhuis. Indalen ben ik denk ik nog verre van, want voel mini nog altijd rondjes draaien! Kasten hier ook al ingeruimd hoor.

Ga nu brownies bakken voor het bezoek..........

twinny

14. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Melanie Volgens mij kan je wel zelf je buik ingipsen, moet altijd even drogen. En anders vraag je je kids om te helpen ofzo, vinden ze vast leuk. En lukt het niet, probeer het gewoon opnieuw. Wel smeren met vaseline van te voren anders gaat het zo plakken hihihi.

Evelieveling Dat is echt wel een hele mooi foto! Ik wou dat ik zulke foto's van mezelf kon maken, maar ik heb helaas niet zo'n mooie buik als jou... :( . Ik had nog een vraagje aan jou. Karlijn vertelde hier eens dat Pinda zo voor lag op groei en dat je daarom ingeleid werd in week 37. Waarom is dat dan? En waarom in week 37? Ik zal het even uitleggen waarom ik dat vraag. Onze uk loopt ook zo giga voor (2½ week de vorige keer). Nu wil mijn gyn me pas gaan inleiden tussen week 38 en 39. Mijn bevalling mag absoluut niet spontaan beginnen ivm die bloedverdunners die ik gebruik. Nu ben ik zo bang omdat uk zo groot is dat de kans op een spontane bevalling heel groot is en dus eerder is als 38 weken. Volgens de vk hier op het forum maakt het voor het kindje niet veel uit of je gaat bevallen met 37 of 40 weken, qua rijping en ontwikkeling.

Slapen Hier ook altijd naakt, ik zat te denken aan een bevalshirt zonder mouwen ofzo. En voor na die tijd moet ik nog even wat shirtjes/pyjama's zoeken met knoopjes aan de voorkant. Enne, ik gebruik nu wel die grote tenten :oops: , moet er nu niet aan denken om juist met een string te lopen omdat ik dan juist het gevoel heb dat alles in mijn bilnaad zit. Grappig dat iedereen dat weer anders ervaart.

Dekentje Ik ga een goedkoop dekentje verknippen/naaien voor in de kinderwagen. Ik heb zelf dekbedovertrekjes gemaakt voor in de kinderwagen, dus dat dekentje zie je toch niet. En nu kan ik hem zelf zo groot maken als ik wil. Nog een vraagje van mij uit, hebben jullie een jasje gekocht voor de kleine? Ik twijfel nog zo erg, aangezien het een zomerkindje wordt en je dus absoluut niet weet hoe warm het is. Ik heb dan zoiets, als we naar huis gaan vanuit het ziekenhuis kan ik altijd nog even gauw een dekentje in de maxi-cosi doen. Als we gaan wandelen gaat waarschijnlijk 9 van de 10 keer de kleine in de kinderwagenbak en daar kan ik dan weer een dekentje overheen doen.

Kinderkamer Jippie!\:D/ Hij is bijna af! :whistle: Ik ga straks even de vloer weer schoonmaken en dan zal ik eindelijk eens foto's maken en plaatsen want het enige wat jullie gezien hebben is de zelfgemaakte lamp. En ook wij hebben zoveel ruimte over in de commode en kast, ach die worden vanzelf gevuld denk ik zo...

Liefs, Tanya

15. Niet meer actief

Uitslapen :(: Wat is dat :(: ;) Slapen op zich is al een ramp, laat staan eens lekker uitslapen...

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik moet het nog afwachten hoor.
    Maar uk is aan de grote kant. Te zien op de echo en te voelen.
    Is het een groeispurt, of blijft uk zo groeien... dat is de vraag.
    Als uk gewoon blijft groeien en nu niet even stil gaat staan qua groei, dan schatten ze uk op zo'n 4500 gram.

Natuurlijk is het zo dat uk er zelf klaar voor moet zijn, anders komt uk er toch niet uit. Maar in principe is het bij deze praktijk het beleid om bij een eerste kindje eerst maar te oefenen met een galiameloen. Als je dat eruit krijgt, dan laten ze een tweede kindje gewoon zitten tot het formaat watermeloen heeft ;)
    Dus onder het motto... pers eerst dit er maar eens met goed resultaat uit, als je dat aankan dan kan een volgend kindje gewoon voldragen worden.

Dus in week 36/37 gaan ze een beetje bepalen hoe het verder gaat. Als uk dan nog zo groot is dan gaan ze waarschijnlijk strippen, primen en weet ik veel wat allemaal niet meer.
    Ben daar nog niet te diep op ingegaan, ik zie het allemaal wel.

In principe is er dus geen risico voor mij of uk, maar is het hier gewoon de gang van zaken.
    Uk is waarschijnlijk groot doordat ik een hoog suikergehalte heb.

17. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Goedemorgen dames. Ik heb vandaag sinds maanden kunnen uitslapen! Yes Heerlijk.

Evelieveling Hoop dat het lukt met de verzekering. Tjee wat een hoop geld.
    Strings? Ik heb er eentje die ik nog fijn vind zitten. De rest zijn allemaal van die hele lage met touwtjes voor onder m'n heupbroeken. Die zitten echt niet lekker mee. Draag nu van die hippe (not!) zwangerschapsstrings en die zitten heerlijk. Voor na de bevalling heb ik van die strakke boxershortjes. Past makkelijk zo'n dik verband in.

Kleren na de bevalling Hier nog een naaktslaper. Koop binnenkort maar een paar simpele shirtjes en broekjes. Een echte pyama vind ik ook niks. Heb bij de hema wel zo'n 'lelijk' big shirt gekocht om in te bevallen.

Melanie Ik moet er niet aandenken om nog in de rotzooi te zitten. Ben zo opgelucht dat ik hier zo goed als klaar ben met alles. Ik ben namelijk een klein beetje een controlefreak ;) Maar goed om je moed in te praten: het komt echt wel goed bij jullie!
    Ik he geen idee hoe dat werkt met zo'n gipsafdruk. Wel een leuk idee!

Twinny Fijn dat je er bent. Heb je je toch bedacht? hmmmmm brownies..

alcohol Na de bevalling mag je rustig een glaasje champagne hoor. Mijn VK vroeg zelfs of ik af en toe van een donker biertje of rode wijn hield aangezien dit na de bevalling goed zou zijn voor de borstvoeding. Met mate natuurlijk. maar ik neem aan dat een glaasje champagne dan ook geen kwaad kan.

Tanya Ik heb een heel dun vestje gekocht. Geen echt jasje, volgens mij zit dat ten eerste totaal niet lekker voor die kleintjes en ten tweede mocht het toch nodig zijn dan pak ik wel een extra dekentje ofzo.
    Ben benieuwd naar de foto's van jullie kamertje.. hup snel maken.

dekentje Ik ga mijn moeder eens even aan het werk zetten om een dekentje op maat te maken ;)

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow, dus over een tijdje zitten wij hier gewoon 's nachts te kletsen i.p.v. dat we in bed liggen te slapen?
    Ben ik niet meer alleen 's morgens vroeg of midden in de nacht?
    Gezellig! :)

Goed, ik ga naar het ziekenhuis. Aan de ctg. Ze gaan eens kijken hoe het met de ontsluiting is, de buikactiviteit, bloeddruk etc.
    Buik is nu in ieder geval keihard. Ik kan niet voelen hoe uk ligt... Valt niet door de spieren/harde buik heen te prikken.
    Dus ik hoop stiekem een beetje op een echo!

KUS

19. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Evelieveling De schoonzus van een vriendin van mij zou ook een kindje krijgen dat flink voor lag op de groei. Zij zou met 37 weken ingeleid worden. Met 35 weken kwamen ze erachter dat het kindje wel erg groot werd en durfden ze het niet aan nog langer te wachten dus het kindje werd gehaald. Wat bleek een gezonde knul van 2700 gram...
    Had dus helemaal niet gehaald hoeven worden.. ik weet er verder niet het precieze van maar volgens mij zeg ik het goed als ze gewoon heel veel vruchtwater had?

Moest ineens aan dit verhaal denken nu ik de jouwe hierboven las. Maar goed ik ga er vanuit dat dit gewoon een foutje was van de artsen.
    Ps Succes in het ziekenhuis!

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ben ik nog even. Landa... weet niet of zij ook een extra echo had gehad... maar de groei kan je toch pas echt goed bekijken met een echo.
    En dan kan je ook zien hoe het met het vruchtwater zit (geloof ik).
    Dat is niet overdreven bij mij en op de echo leek uk ook al 'mollig'.
    Niet lang, maar mollig.

Mijn zussen hebben allebei zw.suiker gehad en allebei reuzen van kinderen.
    Oudste van mijn zus was bij de geboorte al 53 cm. en 5500 gram.
    Dus denk dat het misschien ook wel daarmee te maken kan hebben... omdat het in de familie zit.

Maar goed, over de grootte maak ik me niet druk. En of het gehaald wordt of niet ook niet.
    Het moet er toch uit, of het in week 36 of week 42 is.
    En of het nu 2500 gram is of 5500... pijn doet het toch wel!

Eerst maar zorgen dat de ontsluiting niet verder gaat en ik niet in het ziekenhuis hoef te gaan liggen.
    Dat uk nu nog lekker binnen blijft spelen!

Deel Deze Pagina