Ik bedoelde ook zeker niet dat ik je verhaal niet geloof hoor! Ik moest alleen even denken aan hun verhaal.. Eigenlijk maakt het ook allemaal niks uit als het maar gezond ter wereld komt maar pfff 5500 gram bij de geboorte? Moet er nu nog niet aan denken dat ik dat eruit moet persen. Het stukje dat je al ontsluiting hebt, heb ik gemist sorry. Inderdaad maar een ding: Ukkie blijf nog lekker binnen spelen!
môge dames, jeeeee, heftige discussies gehad dit weekeinde... is gezond hoor, je hoeft het ook niet altijd met iedereen eens te zijn en hier wordt gezegd: "al pratende, begrijp je de mensen". Ik hoop dat door iedereen gepost blijft worden, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Maar iedereen moet zich natuurlijk wel op z'n gemak voelen... goed, spuit 11 in de bocht. Eef en Sterrekind: echt GEWELDIGE fotos!!! waauw, ik heb ergens nog een oude vergroter in het berghok staan (nog van m'n kunstacademietijd) en krijg meteen de kriebels, hihi. Jammer dat we niet meer mogen vliegen, anders had ik me graag door jullie laten fotograferen!! Kirby!: zie je snel even voorbij flisten, heb je nog mijn pbtje gehad met de update voor de lijst? doe je dat nog? Hoe is het met je herwonnen (relatieve) vrijheid? Geniet je ervan? Twinny: je samenvatting is beknopt én slaat de spijker op z'n kop! haha... hij is leuk, vooral als je het snel leest. Slaap zelf halfnaakt (met broekje omdat ik nogal veel last van afscheiding heb) en denk dat ik voor het ziekenhuis een oud dun nepzijden pyamaatje meeneem dat een kort broekje heeft en een hempje met korte mouwtjes en knopen voor, het is hier zo warm dan (ik hoef me dan ook geen zorgen te maken over vestjes en mutsjes voor de kleine, die gaat gewoon in een mouwloos rompertje de deur uit, zal zowiezo uit d'r luier drijven vd warmte). Ik voel haar ook nog steeds rondstruinen, heb wel vaker steken in m'n schaamstreek en soms een raar drukkend gevoel maar dat zijn maar momenten. Onze dame is nog steeds zeer actief en hikt wat af! (soms meerdere keren per dag!), hou m'n hart vast als die er straks uitkomt.
Tantan: had even je echo's niet gezien, wat een schatje!!! En je buikfoto is ook mooi! Ben trouwens waarschijnlijk eind augustus met een beetje geluk (als alles goed gaat tenminste) een week of 2 in jou woonplaats, zouden we elkaar dan kruisen ergens op de oude markt met onze kinderwagens, zonder dat we daar erg in hebben?? (en dan botsen en elkaar binnenmonds vervloeken, maar zeggen: "geeft niets hoor, gaat u maar eerst", grrrr ). Als je het leuk vind om elkaar ff te zien, stuur ik je nog wel een pbtje als het idd ervan komt, dan kunnen we tenminste na de aanvaring een kopje koffie nemen op een terrasje!
Ben er weer. Niet meer ontsluiting gekregen. Wel verdomd veel activiteit in die buik van mij. Ik moet het rustig aan doen. Mag niet meer dweilen en stofzuigen omdat je daarbij je buikspieren teveel aanspant wat weer prikkelingen kan veroorzaken wat je baarmoeder doet samentrekken. Ik mag dus nog thuis blijven, maar mag vrijdag gewoon weer naar het ziekenhuis. Ze twijfelen nog of ik over moet naar de gyn i.p.v. de vlos. Ben verder een beetje boel boos. Jerry was even 'vergeten' dat ik naar het ziekenhuis moest vandaag. Dus hij is 'chauffeur' voor zijn broer. Samen naar Rozenburg om een X-box te halen (tweedehands) voor een andere broer. Die had vandaag geen tijd om hem te halen. Nu vraag ik je... alsof Jerry geen heerlijke vrije pinksterdag heeft en nog dingen te doen. Maar goed, zijn andere broer had dus gezegd 'ik haal hem wel'. Maar vergat even dat ie tijdelijk geen auto heeft. Dus Jerry zou meegaan, maar rijdt nu het hele stuk (in mijn auto). Is al vanaf half 10 weg en is op zijn vroegst om 4 uur thuis. Dus... ik denk dat ik het kan vergeten... dat kamertje komt vandaag niet meer af. Hij staat verdomme altijd voor iedereen klaar. Het lijkt wel of klusjes bij anderen ook altijd belangrijker zijn dan de dingen thuis. Baal er nu gewoon even van. Had hem graag bij me gehad in het ziekenhuis en had nu zo graag het kamertje af gehad! Zo... genoeg geklaagd. Ik ga met mijn pootjes omhoog op de bank zitten!
Ja, idd, heb tot kwart over elf in bed gelegen, hihi..Meallán lag ook nog heerlijk te slapen (hij weet gewoon wat goed is voor z'n mama ).Heb me net pas aangekleed en Maura en Myron lopen ook nog in hun pyjama....Maar ja, wat wil je met dit weer.... Enne, een glaasje champagne kan heus geen kwaad, hoor! Evenmin als een glaasje wijn of bier! Waar je wel mee uit moet kijken is deftig eten, uiten, bonen , knoflook e.d. Want je baby kan er ontzettend last van krijgen omdat de darmpjes het nog niet aan kunnen.
Deftig eten? Dus ik mag niet meer met mes en vork eten? Moet het gewoon met mijn handen naar binnen schuiven?
Ik heb geleerd dat ukkie nu al smaakpapillen heeft en een soort van proeft wat je zelf eet. Dus als je heftig gekruid eet dat ze het al wat gewend zijn. En na de zwangerschap gewoon rustig opbouwen. Niet gelijk heel pittig en sterk, maar steeds wat meer kruiden erbij. Dan gaat het prima... heb ik van horen zeggen. Maar 12 juni heb ik een voorlichtingsavond van borstvoeding natuurlijk en dan leren we hopelijk een heleboel.
Ow Melanie, vergat ik helemaal te reageren op jouw vraag over die gipsafdruk. Afgelopen zomer tijdens ons scoutingkamp zijn we gipsafdrukken van gezichten gaan maken, dus de kids moesten allemaal een partner zoeken en dan elkaars gezicht om de beurt begipsen. Daarvoor hadden we rolletjes gips gekocht bij de hobbywinkel, soort van dat verbandgaas met gips erin verwerkt, en dat moest je dan natmaken en kon je gewoon op je gezicht leggen. Hoefde ook niks moeilijks met vaseline te doen. En die jongens en meiden (jaar of 12) vonden het nog leuk ook. Dus op naar de hobbywinkel en dan zou ik het gewoon door je kids laten doen, vinden ze vast geweldig! Beetje goed verdelen en een redelijk dikke laag erop en dan komt het goed. Is ook lekker snel droog dus wat wil je nog meer?
Hallo dames Tanya: Ik heb geen jasje gekocht, lijkt me eerst niet nodig. Zoals je zegt kun je snel een dekentje over junior doen, van die piepkleine jasjes willen toch zoooo moeilijk aan bij die ukkies. Ik slaap ook altijd naakt, dus moet ook nog even kijken wat ik aan doe tijdens en na de bevalling.... Ik draag ook nog steeds gewoon strings zoals altijd. Moet er niet aan denken om tenten te dragen. Zal na de bevalling wel moeten om die enorme k*tlappen te bergen.... En dat net in het heetst van de zomer..... Evelieveling: OINK! 4500 gram! Dat is een joekel.... Huh, die van je zus was 5500 gram, wowie! Dat is een complete peuter, haha. Is het zo dat als junior heeeel erg druk is, dit een teken is dat je zelf te druk bent? Bij mij gaat ie ook zooo tekeer, elke dag weer! Gelukkig dat je geen ontsluiting hebt gekregen. Ontsluiting is een heel eng woord.... nu nog wel tenminste, doet me echt denken aan dat de bevalling dichtbij is. Rustig meid, ik snap dat je boos bent op je mannetje. Maar blijf kalm! Er komen nog meer dagen. Schrijf je frustraties anders op en laat dat je mannetje lezen als ie thuis komt.... Dit helpt bij mij wel altijd. Ik heb zulke leuke foto's van Evelieveling en Sterrekind in hun albums zien staan, dus ik heb ze mannetje laten zien en gevraagd of hij ook wil proberen om leuke foto's van mij en mijn buik te maken. We zijn wel eens vaker aan het fotograferen geweest, hihi (sexy foto's van mij....) We hebben gewoon een 'normaal' huis, tuin en keuken (digitaal) toestel hoor. Mannetje is nu naar het werk (late dienst) en morgenochtend gaan we misschien even foto's schieten, hihi. Twinny: Heb je nog een paar brownies over gehouden? Lust ik ook wel namelijk! Ik voel ook dat junior regelmatig de hik heeft. En de ene keer voel ik dat steeds helemaal beneden en de andere keer bovenin of aan de zijkant. Dus junior draait nog lekker alle kanten op. Hihi. Groetjes Miep
Hiep, hiep hoera, mijn papa is vandaag 54 jaar! Ik ben echt een papa-kindje. Mijn broer en mijn zus zijn mama kindjes en mijn jongste zus is ook weer een papa-kind. Maura is ook een 100%-papa-kind, Myron is een mama-kind en Meallán is allebij...Ben beniewd wat onze jongste straks wordt. Bij Myron was het zelfs zo erg, dat mijn moeder hem altijd oedipus noemde....en Maura kan niet slapen als papa niet thuis is!
Ja precies, wat nou sjiek! Maar even terzijde: dat van die knoflook en dat soort dingen, daar heb ik dus weer andere dingen over gehoord. Want in landen waar dat spul standaard in het eten zit krijgen de kinderen er ook geen last van. En bovendien las ik ook weer ergens dat hoe gevarieerder je eet tijdens het borstvoeden, hoe kleiner de kans dat je een lastige eter krijgt later omdat je beeb dan al aan allerlei verschillende smaken gewend is. Maar ja, daar komen we al doende wel achter toch?
Bedankt voor je tip over het gipsen, Lexi. We hebben hier een hobbywinkel vlakbij, ga morgen meteen kijken. Ik kocht anders altijd gipsrolletjes bij de apotheek, maar daar moet je dus echt vaseline onder begruiken, anders trek je al die fijne haartjes mee en dat lijkt me op mijn buik nou niet echt lekker.....
Melanie, gefeliciteerd met de verjaardag van je papa! Gaan jullie nog feesten vandaag? Ik lees MC Donalds! Mmmm, heb gisteren een sunday ijsje gehad, caramel met nootjes, mjamm.
Deze koppen hangen hier aan de muur. Een tijger, leeuw en olifant. En onze lamp. Ben nog op zoek naar meer koppen, dus als je nog plaatsen weet waar ze te koop zijn. Ik weet toevallig dat er ook zo'n ijsbeer is...
Dames... dit is de tip! Gips je doos mee! Dan heb je straks ook nog een idee hoe je doos eruit zag voordat het een ontplofde egel werd! Maar dan is alles gelijk weer perfect geharst! Hoeven we niet moeilijk te doen met het scheermes Enne... congrats with your daddy!
We eten hier heel gevarieerd en echt vrijwel alles, maar mijn kids zijn nogal kieskeurig wat groente aan gaat, dus ik weet niet of dat met die lastige eters wel opgaat...... Wij hebben in principe 2 regels: 1 Je eet wat de pot schaft, en eet je nik heb je pech! 2 Geen avondeten willen = geen toetje krijgen!
En de commode. Het plankje moet dus nog worden opgehangen. Op het bovenste gedeelte van het plankje komen dan de knuffels, het onderste gedeelte de verzorgingsproducten. We willen dan tegen de muur nog een spiegel plaatsen zodat ukkie zichzelf kan bewonderen! (en die roze knuffels heb ik gekregen, die heb ik nu weer opgeborgen, Jerry heeft ze nog niet gezien... ze zijn wel erg meisjesachtig!)