Hallo meiden! Ben weer terug van de VK. En zowaar: goed nieuws! Bloeddruk was 135/80, hoger dan de vorige keer maar wel okee. Ze vond het een mooie buik ( ) en heel goed gegroeid sinds vorige keer. Baby ook dus. Nog lang niet ingedaald, zoals ze zei. Zou volgende week moeten gaan gebeuren, maar in ieder geval voor de 38e week. Ik was me vanochtend op de weegschaal alleen kapot geschrokken, want was in 2 weken tijd RUIM 2,5 KILO aangekomen! Ik dus helemaal in de stress over zwangerschapssuiker. Maar ik hou ook veel vocht vast en dat was het, ze maakte zich totaal geen zorgen tenminste. Het schijnt dat je dat vocht nodig hebt om straks te kunnen bevallen. Ik moet volgende week terug omdat mijn bloeddruk 'rommelig' blijft. En moet nu standaard elke keer urine meenemen. (Deze keer geen eiwitten trouwens) Dus ik kan zo lekker mijn straciatella/orange cake gaan bakken! Tanya: Wat een prachtige buik! Groeit als kool zo te zien! Niva: Is je tapijt inmiddels gearriveerd? Knapt een huis altijd zo van op, nieuw tapijt. Jij hebt ook een mooie buik! Heel hoog zit hij, heb jij het ook zo benauwd? Elma: Dat gevoel dat je heel diep moet ademhalen om genoeg zuurstof naar je hersenen te krijgen, inderdaad.. Heel naar. Ik kan ook absoluut NIET meer op mijn rug in bed liggen. Doet veel pijn in mijn hele buik, maar dan gaat mijn hart ook racen en krijg ik het benauwd. Er wordt dan duidelijk een ader afgekneld ofzo. Sinds ik dat weet, slaap ik trouwens een stuk rustiger. Ik dacht namelijk dat ik 's nachts elke keer wakker werd van de stress, maar dat blijkt dus gewoon omdat ik op mijn rug lag...
Over luiers: heb een pak pampers uit de Blije Doos, en ga er nog een pak bijkopen. Misschien Kruidvat, daar hoor ik goede verhalen over. 2 pakken moet toch eerst voldoende zijn? Ik denk dat het goed is verschillende merken te proberen (zei de kraamzorg ook). Ik ben ook zo'n doos: Ik zie Alex al in de winkel voor me, met beschuiten en muisjes en luiertjes op de band als de baby er net is.. *smelt*
Karlijn: fijn dat alles goed was bij de VK. Zwangerschapssuiker; hoe weet je nou of je zoiets hebt? Ik heb namelijk steeds meer dorst; dat is toch een teken? Nou ja, maandag weer voor controle, neem ik uit mezelf wel urine mee. Twijfel namelijk ook of ik blaasontsteking heb of niet (normaal herken ik het wel, maar nu wijt ik alles aan de zwangerschap...). De kleine is nog steeds over-actief. Tot pijnlijk aan toe. Wel fijn dat ik elke dag voel dat het goed gaat, maar af en toe mag het wel iets minder. Ik kan niet eens meer op mijn rechterzij liggen, mijn ribben zijn te pijnlijk (gekneusd?). Op mijn rug slapen is hier ook al niet meer aan de orde, veel te zwaar. Dus alleen de linker-zij blijft over
Heel snel, moet mijn vriendin ophalen. Stond zo weer buiten bij de vlos. Weegschaal was lief voor me, bloeddruk was laag (100/50), uk ligt goed, zelfs al een stukje in mijn bekken, alleen de benen naar mijn rechterribben uitgestrekt en dat doet dus zo'n pijn. Uk lag zo'n 3 weken voor op de groei, nu nog zo'n 2. Dus waarschijnlijk een groeispurt gehad en staat nu stil. Mag als ik wil helemaal bij de gyn gaan lopen, maar ik heb aangegeven dat ik liever bij hun blijf i.v.m. mijn verleden. Ik heb liever iemand aan mijn bed die ik al vaker heb gezien. Dat vind ik vertrouwelijker. Wil niet zomaar een mutsenprutser. Dus voorlopig dubbele afspraken, bij de gyn en bij de vlos. Kar... fijn dat het bij jou allemaal oke was! Op de rest reageer ik later wel. En nee Niva... dat was nog 'lang' haar. Nu is het 'kort'. Ik zal straks ook wel ff foto van mezelf maken!
Elma: de VK zei tegen mij dat je eigenlijk niet kunt merken dat je suiker hebt, dat is het verraderlijke eraan. Veel aankomen is een teken, jijzelf maar de baby dus ook. Verder is dorst wel een teken van diabetes, maar ik weet niet of het ook voor zwangerschapssuiker geldt. Kan me voorstellen dat je moe wordt van zo'n drukke baby. Zeker als het nog pijn doet ook. Lijkt me heel waarschijnlijk dat je ribben gekneusd zijn ja! Ik denk dat ik geluk heb, zijn billen liggen onder mijn rechter ribben, en bij de linkerkant ligt mijn placenta. Dus als hij daar schopt, voel ik het gedempt en doet het geen pijn. Ik heb net nog nagevraagd of het normaal was dat ik de baby eigenlijk vooral voel 'schuiven' en niet zozeer schoppen, en dat was heel normaal. Hij heeft gewoon weinig ruimte. Gelukkig maar..
Eveline: fijn dat alles zo goed was! Dubbele afspraken.. Ach, wie weet zit er nog wel een echo voor je in dan! Heel veel plezier vanmiddag! Ik ga nu mijn cake bakken. Tot later!
Ben ik weer. Was een lang weekend op de camping. Ik zag hele leuke kamertjes voorbij komen. Vind ik altijd erg leuk om te zien hoe iedereen zijn kamertje inricht. Iedereen met zijn eigen smaak en ik vind ze eigenlijk allemaal erg leuk. Eef en Kar, fijn dat het bij de vlos allemaal goed was. Melanie, je kan ook gewoon een zak met gipspoeder kopen. Bij de bouwmarkten hebben zie die in verschllende soorten maten. Ben je een stuk goedkoper uit. Werkt net zo goed. Vandaag moet ik suikerprikken. Doe het zelf, dus ik hoef daarvoor niet naar het zh. Mijn suikergehalte komt niet vaak boven de 6 uit, dus dat zit wel goed. Hier weinig gekke dingen. Volgens mij kan IEtje nog alle kanten op en ik voel het ook overal nog. Voor de rest weet ik het niet meer. Hoofd is nu echt een vergiet.
Ik vraag maandag wel ff aan de huisarts (die nu de controles doet, bij ons is geen VK in het dorp) hoe ik zeker kan weten of ik wel/niet zwangerschapssuiker heb. Hoop het niet! Ben ook niet ineens veel aangekomen ofzo... De kleine ligt bij mij met de voetjes rechts, dus precies waar ik zo'n pijn aan mijn ribben heb. Kans is dus groot dat ik daar gewoon bont en blauw getrapt ben - haha . Ach, het is wel vol te houden, alleen vermoeiend. Lopen wordt ook steeds moeilijker en pijnlijker. Kan wel merken dat de laatste loodjes (al zijn het nog zeker 6-10 weken...) het zwaarst zijn.
Thnxx ben er ook wel erg trots op..en mamz gaat er nog eentje maken voor boven (deze staat beneden in de woonkamer) .. maareh..eten om 14.30?
Kim: ik zie dat je online bent (of misschien je moeder?). Hoe is het met je??? Tijd niets gehoord, dus hoop op geen bericht, goed bericht! Liefs Elma
Lma lijkt me erg vervelend die ribben..gek he dat je gewoon 'beurs'getrapt kan worden dan door zo'n ukkie evelien fijn dat alles goed was en Adine welkom terug, heb je t naar je zin gehad? Beetje uit kunnen rusten? JOEHOEEEEE de tapijlegger is er! duurt maar een half uurtje zei ie..pies of keek dus.. Over cake gesproken..ik ga eens effe wat snaaien..
Over cake gesproken, die van mij zit in de oven! Echt slecht - zeker nu: ik lik nog steeds de lepel af met beslag.. Rauwe eieren, niet zo slim...! Maar het is zoooo lekker vind ik. Ik heb een reep donkere chocola met sinaasappelsmaak door het beslag gedaan (in stukjes natuurlijk) en wat Nesquick (had geen cacao). Hopelijk wordt het iets. Ruikt al lekker tenminste!
Ik ga mijn nieuwe strijkplank en strijkijzer maar eens uitproberen denk ik. En een wasje babyspullen bij elkaar zoeken. We hebben eigenlijk al het beddegoed wit en ik ben zo bang dat ik er iets gekleurds bij doe waardoor alles roze wordt ofzo.. Zou echt iets voor mij zijn namelijk. Adine: fijn dat je er weer bent. Hoe was het weer bij jou? Veel regen gehad of viel het mee? Was dit nu de laatste keer voor je?
Hallo meiden, Het weekendje weg was héérlijk. Gezellig met een heleboel vrienden! Wel erg vermoeiend, maar ik heb vandaag nog om een beetje bij te komen. Morgen moet ik helaas weer gaan werken. Dat is wat minder. Verder bij jullie alles goed? Ik ga even bijlezen en reageren, tot straks!
Zo daar ben ik ook weer even. Eens kijken of ik overal op kan reageren, zit een beetje met mijn hoofd bij andere dingen dus kan zijn dat ik straks allerlei mensen/onderwerpen vergeet. Dan alvast mijn excuses! @Gesprek: nou dat was dus mooi zwaar KUT. Sorry voor deze term, maar die kerel was echt zo gaan zitten van 'wat kom je doen' en vroeg maar meteen of ik het niet gewoon had kunnen laten zitten aangezien er op het verslagformulier ook de optie stond om te tekenen voor gezien ipv akkoord. En het gesprek daarna was dus ook niks, want hij had zijn mening allang gevormd en niets wat ik zei kon hem daar vanaf helpen. Zijn mening was heilig en de mijne slechts 'een mening'. Nou ja lekker met 2 maten meten is dat! Maar had mijn vriend gesmst (op de fiets naar huis) en die belde dus toen ik thuis was en heeft me weer een beetje uit de dip gepraat. Hij is toch ook zo lief. Zei bijvoorbeeld dat je het er blijkbaar niet door zijn reet had kunnen inblazen al had je nog 100x gelijk gehad, en dat het soms ook al genoeg kon zijn om te weten dat je gelijk had ook al bleven zij volhouden dat dat niet zo was. Ik ga me nu maar even voorbereiden op het niet hebben van een baan, en dan ga ik in oktober (helaas dan dus 4 weken minder verlof doordat mijn contract per 1 aug afloopt) wel weer naar iets anders zoeken. Ik kan tenslotte genoeg. En als ze per ongeluk tóch een paar lesuren over hebben dan is het weer mooi meegenomen, toch? Zal blij zijn dat mijn verlof woensdag over een week begint! En straks eerst maar eens therapeutisch weer kleertjes strijken en vouwen, de was is immers helemaal KLAAR nu en het laatste hangt nog aan de lijn. @Tanya: wat een 'kleine' buik heb jij zeg? Hahaha nee dan moet je maar niet zo'n minifoto plaatsen hoor @Eef: wel weer lief dat je de striae wil weg-fotoshoppen, kan dat ook met echte? Dan hou ik me voor die van de puberteit aanbevolen! Overigens heb ik al wel luiers in huis, maar dat zijn katoenen. Ik wacht even de afspraak met de kraamzorg af aanstaande dinsdag om te kijken wat ik er nog bij nodig heb, vermoed dingen als spelden of klitteband-dinger en misschien wat inlegvellen - hoop dat zij weet waar je die halen kan! En wat een ge-wel-dig woord: mutsenprutser! Ik denk dat we die wel in het zwangerevrouwenwoordenboek kunnen zetten, net als mijn bolliemode. Jouw woord geeft precies aan wat het betekent, daar hoeft niets meer over uitgelegd te worden! @Kieteltje: je hebt toch niet 2 uur en 3 kwartier in de RIJ gestaan hoop ik? En af en toe gaan zitten he? Je bent tenslotte HOOGzwanger! @Ana: wat lief dat je man zo voor de kleine zingt! Mijne is niet zo van het zingen en van het praten tegen mijn buik, maar gelukkig praat hij wel tegen mij. En ach, als hij strakkies maar tegen bocco praat is het ook al wel goed toch? Zingen doe ik dan zelf wel. @Kar: goeie score bij de VK! Mijn bloeddruk was vorige week helaas wél omhoog gegaan, maar ja dat komt vast van de stress van mijn werk En die kilo's en dat vocht: lekker laten zitten, gaat er vanzelf weer af. En het is voor een goed doel he! Ow enne: stuur ook even een stukje cake naar Zeeland? Iets met chocola gaat er altijd wel in! @Haar: ja kort haar is vast makkelijker met kids. Maar echt kortwieken ga ik het niet, dat staat mij volgens mij voor geen meter (hoewel ik nu dus wel afgevallen ben dus een beetje een ander gezicht heb, dus wie weet?). Maar heb schouderlang haar dus met een beetje geluk komt dat goed. Zal het nog een keer laten bijwerken voor ik de beeb eruitpoep, en daarna zien we het wel verder. Ben eerder bang dat kind straks zich vreselijk gaat uitleven op mijn bril dan op mijn haar! Zo, nu ga ik naar zolder voor de was. Hoewel ik natuurlijk best mijn pc (en dus internet-radio of mediaplayer) mee naar zolder kan nemen en tussen het strijken door verder met jullie kan kleppen? Alles werkt tegen de werkstress he?
Haha dat heb ik dus eergisteren met mijn witte sokken gedaan. Alleen: een sok dus maar. Die was na de witte was in de machine blijven plakken en daarna deed ik de rode was. Dus toen had ik een witte en een net-niet-meer-witte sok Heb ze maar weggegooid, maar wel een stomme actie (van die sok dan, had die maar niet moeten blijven hangen in de wasmesjien).
He balen zeg.... Heel irritant als je tegen een muur aan zit te praten. Heb je enig idee wat je anders zou willen/kunnen gaan doen? Mijn contract duurt tot februari en daarna wil ik ook iets anders gaan doen. Het lijkt er steeds meer op dat dat lesgeven gaat worden... (Wiskunde en/of natuurkunde.) Heb jij enig idee wat voor opleiding je daarvoor moet doen, om je tweedegraads te halen bijvoorbeeld (ik ben afgestudeerd in een relevant vakgebied). Euhm.... ja wel dus. Toen de rij langs de koffiehoek kwam heb ik even gezeten, maar verder gestaan. Gelukkig ben ik een behoorlijk fitte hoogzwangere En bovendien bestond natuurlijk de hele rij uit toeters... Ze deelden nog wel een paar keer water uit. Als je niet direct onder een airco stond was het soms erg warm. Maar goed, we hebben nu wel heel goedkoop een mooi boxkleed, een maxi cosi en een borstkolf! (En ja Tanya, het was inderdaad zaterdag met de vroege vogel korting. We wisten dat dat er aan zat te komen, toen we de Prenatal en de Babyplanet tegen elkaar uitgespeeld hadden voor de beste aanbieding... ).
Vissie, ook fijn dat jij weer heelhuids terug bent en goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Lexxx wat ontzettend balen van dat gesprek zeg. Toch heeft je vriend gelijk, sommige mensen zijn al op voorhand zó overtuigd van hun gelijk, of van plan "je af te schepen"Al kom je dan met de meest ware waarheid op de proppen, dan nóg geven dat soort mensen geen centimeter toe. Het is natuurlijk pure onrecht (en daar word ik altijd erg kwaad om) maar je 'zal het er maar mee moeten doen" Lekker is dat als je zo afhankelijk bent van zulke losers (zo ik scheld effe met je mee) Maar hey, je hebt bijna verlof..fok it, ga lekker genieten nu! En zoals je zelf al zegt: je kan genoeg! dus laat ze daar maar lekker effe in de str*nt zakken. En nu: Dames..Ik ga werken! Meneer de tapijtsmeerder is weg, heb nog 15 euro van de prijs af kunnen toveren en nu mag vriendje straks stofzuigen en opruimen zodat ik morgen als ik uit mijn werk kom het kamertje in kan ruimennnnnnnnnnnnnn! eindelijk! (de schilder is nog steeds niet geweest, maar die bekijkt t straks maar lekker en zorgt maar dat ie nergens een spatje op maakt..ik zet morgen alles er in!) Oke fijne dag ladyzzz en gentz (want er zijn nog steeds stiekum mannen en hubbies die meelezen vermoed ik zo) Liefs