Pinkpuma: schitterend kamertje. Vind je behang (?) ook erg leuk! Qua eten/drinken heb ik tijdens de hele zwangerschap niet moeilijk gedaan. Natuurlijk geen rood vlees of schimmelkaas, maar dat at ik voor de zwangerschap ook al niet. Wel drink ik elke dag minimaal 2 glazen cola; kan er niet van afblijven. Heb dit altijd al veel gedronken. Maar ja, daar tegenover drink ik geen koffie e.d. en de baby is nog volop in beweging (misschien wel een caffaine tik ). Tanya: goed om van jou te horen dat blaasontsteking tijdens de zwangerschap anders kan aanvoelen dan voor de zwangerschap. Goed om dus toch gewoon ff de urine te laten checken. Ook laat ik me ff prikken op zwangerschapssuiker, just in case! Mijn moeder vind dat mijn buik zo laag hangt. Kan dat ook zijn omdat de kleine al begint met indalen? Ik begin tevens last te krijgen van mijn (ja, hoe noem ik dat) liezen (het bot aan beide kanten van de vagina). Zal ik tijdens de controle ook gewoon ff vragen. Heb ik eindelijk eens een paar vragen, blijf ik eens langer dan 5 minuten binnen . Liefs Elma
Melanie Kan je er niets tegen nemen, tegen dat maagzuur? Is wel heel vervelend, en ook dat je 4 weken achter loopt met de planning van de kamers. Pinkpuma Ook al zo'n vrolijk kamertje, leuk! Ik was mijn oude foto's aan het doorspitten en toen kwam ik foto's tegen toen ik nog 43 kilo zwaarder was. Ik heb even een compilatie gemaakt van toen en nu. Tenminste dat nu is van toen ik 20 weken zwanger was, toen was ik 'nog maar' 38 kilo afgevallen. Maar je ziet wel verschil! De foto linksboven van 1½ geleden is gemaakt van onze huwelijksreis naar Jamaica (geweldige vakantie was dat...zucht...) Liefs, Tanya (die nu eindelijk vanachter de PC kruipt en Hermans Helden gaat kijken samen met Marc)
Kar, Miep en Pinkpuma, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het zo ervaart. En ik heb er ook zin in hoor! Maar het blijft een gek idee! Lightproducten, o, dat drink ik dus nog wel gewoon, maar niet liters in één keer hoor! En ook 4 mokken koffie op een dag. En in het weekend gaat er nog wel eens een malt biertje in.... Monique, zo zie je maar dat het toch goed is dat je thuis bent. Maar het is wel héél vervelend dat je geen begrip krijgt van collega's. Tan, ik hoop dat het meevalt dan, enne wat is Amoxyline??? Alvast een heel fijn weekend gewenst. (ik ben wel op tijd maar misschien dat ik er donderdag of vrijdag niet meer aan denk...vandaar...) Pinkpuma, dus beebje is al ingedaald, jemig dat lijkt allemaal zo snel te gaan. Maar ik heb er dan ook zo weinig verstand van. (ik bedoel dat het zo snel dichterbij komt allemaal) Voel je dat indalen altijd? Of kan het zijn dat je dat niet eens in de gaten hebt, weet iemand dat? O ja en je kamertje is erg mooi geworden zeg! Leuk zo, die muren heel origineel! Hè Melanie, vervelend zeg, zoveel maagzuur. Ik weet helaas geen middeltje, ik kan je alleen veel sterkte wensen en ik hoop dat het snel overgaat! Landa, dat wat iedereen over je zegt verschillend is herken ik ook wel. de een zegt nog niet veel te zien, de ander ziet juist weer wel veel. De een zegt dat er in mijn gezicht niks te zien is en de ander roept weer dat je het daar juist wel goed kan zien. Ach ik lag er maar een beetje om. Mensen weten soms ook gewoon niet wat ze moeten zeggen, en zeggen dus maar wat...
@Tanya: Geweldig die foto's van je! Ik zou die beeb van je maar erg dankbaar zijn dat die je zo geholpen heeft bij het 'afvallen' haha, doe ik ook. Al is het bij mij dan maar iets van 6-7 kilo, peanuts vergeleken bij jou! Zullen we morgen proberen de 1000 blz te halen? Want dan kan ik nu naar bed zonder me er zorgen over te hoeven maken. Misschien dat ik dan voor het slapen gaan nog even pride & prejudice kan uitlezen (voor de zoveelste keer) en uit kan vinden of ze elkaar ook dit keer weer krijgen aan het eind Laterzzz, Lex.
Leuk boek he, Lexi. Ik heb hem al een paar keer gelezen. Heb ook hier de DVD liggen van de tv serie. Die komt echt overeen met het boek.
Zo, ik weet niet wie het er laatst over had, maar ik heb nu dus net In the Womb gekeken op National Geographic.....echt gaaf om te zien. Of zoals mijn leerlingen zeggen: AIGHT! En over maagzuur: Maalox helpt wel goed, maar ik heb er al een paar op en het is echt naar ELKE slok dat het weer opnieuw begint...
Dag allemaal, Ik kreeg net een sms van Eveline: Ze had heel veel pijnen en verloor bloed, bleef overgeven en had harde buiken. Ze is naar het ziekenhuis geweest. Alles was okee gelukkig en ze is nu lekker naar bed. Morgen vertelt ze haar verhaal, ik weet verder ook niet wat er nou precies aan de hand was. Wel schrikken zeg. Ben zelf weer terug van voorlichting over bevallen in het ziekenhuis. Ik ga er nog steeds voor, maar het is wel karig vergeleken bij bevallen op medische indicatie hoor.. Geen pijnstilling bijvoorbeeld! Gewoon helemaal niet. En een veel minder luxe bed. Maar goed, je bevalt ook niet voor niets onder medische indicatie natuurlijk, ik moet niet klagen. Tanya: wat een verschil! Al was je, echt echt waar, ook toen al geen lelijke vrouw. Hoe is het je gelukt zo af te vallen? Gewoon wilskracht? Superknap, ik heb echt respect voor je hoor. Ben zelf ook al een aantal keren afgevallen (ook weleens 20 kg) maar dat zit er alweer aan, en meer ook. Pinkpuma: wat een leuk kamertje! En wat een prachtige buik heb je! Heb je nou meer lucht, nu je kindje is ingedaald? Ja, die lightproducten, daarom voel ik me ook zo schuldig dat ik cola light drink. Ik geloof dat het onderzoek nog niet echt heel duidelijk is, maar dat het niet goed is, is wel duidelijk.. Maar (mede door dat diëten al die jaren) ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om cola met suiker te drinken. Ik krijg die hoeveelheid suikerklontjes per glas gewoon niet uit mijn hoofd.. Ik ga zo ook maar eens naar bed. Hopelijk slaapt iedereen vannacht een beetje! Trusten!
Ik heb gisteren het deel over meerlingen gezien op Nat Geo, echt geweldig ja! Ik vind het zo wonderlijk als je ziet hoe zo'n kindje begint. Klompje cellen. En nu al een echte baby!
Hey tantan, je lijkt wel een ander persoon zeg op die foto's , wat een verschil. (je stráált ook echt op die linkerfoto trouwens) Fijn dat jullie toch nog een knoop hebben doorgehakt en samen met het tygobeest er lekker even tussenuit gaan. Waar gaan jullie? Wij zaten in overijsel..en die huisjes waren zooooo cute en romantisch..van die kleine witte boerderijhuisjes met een rieten dakje..Gottah lof it! Maar goed..nu zit ik alweer hier, in dit beschimmelde, veel te grote, kille echo'ende, instellings gemeubileerd nieuwbouwhuis (ben op mijn werk) dus heb al die romantiek alweer ver achter me gelaten. hoop dat jullie lekker zullen genieten. Wanneer ga je? Monique ook prettig weer iets van jou te horen, jammer alleen om te horen dat je al met verlof bent wat je liever nog niet wilde..maar ach, ook dat heeft wel zijn psoitieve kanten toch? (je hebt nu bijvoorbeeld tijd om cake's te bakken, buurkinderen te laten schrikken met een zelfgemaakt masker, met een portemonee aan een touwtje achter de struiken te gaan zitten etc etc)..wie wil dat nou niet? Had ik al verteld dat ik apk had gehad vandaag? Als over drie weken nog niet duidelijk is hoe beep ligt krijgen we alsnog een echo...Ineens begin ik me zorgen te maken..ik wil geen stuit! Ik wil geen keizersnee!..*snik*..ik had alles zo mooi uitgedacht in mijn badje
Even snel want ik duik zo mijn bed in Karlijn Oei dat is schrikken van Eveline! En wat raar dat als je geen medische indicatie hebt dat je dan een minder luxe bed hebt, eigenlijk gewoon belachelijk! En dat afvallen (25 kilo voor de zwschap) was geen dieet, ik noem het wel eens het stress-dieet if you know what I mean. Ik had heel veel psychische medicijnen en die heb ik de afgelopen 2 jaar helemaal afgebouwd. Afgelopen juni heb ik toen de laatste geslikt. Ik denk dat het ook daar mee te maken heeft. Dat van die gewone cola en hoeveelheid suikerklontjes had ik ook altijd. Ik ben pas begonnen met gewone cola drinken tijdens deze zwschap, in de hoop dat ik niet te veel zou afvallen. Ik neem ook weer gewone suiker in mijn thee ipv zoetjes, deed ik anders nooit. Maar ja, ik blijf afvallen... Niva Wij gaan naar Landal Heihaas. Hier in de weekbode zat een paar weken geleden een bon voor 35% korting voor Landal. Die gold maar voor een paar parken, en we hebben gekeken waar Marc lekker kon lopen met Tygo (ik trek dat niet meer jammer genoeg) en zodoende kwamen we uit op Gelderland. We vertrekken aanstaande vrijdag en we blijven tot zondagavond of maandagochtend. Vissie Amxoxyline is een antibioticum. Ze hebben vanmorgen dus mijn urine op kweek gezet om te kijken of ik daar resistent voor ben. Oh Marc komt terug van het uitlaten van Tygo dus ik stop ermee. Ga morgen weer verder lezen. Voor diegene die nog op zijn, welterusten! Liefs, Tanya
Dat bedoel ik nou ook, daar vlakbij de liezen, het bot aan beide kanten van de vagina... Dat doet bij mij zooo'n pijn de laatste weken. Ik noemde het maar het schaambot, weet niet of dat zo heet..... Ik ga de vk morgen vragen hoe het komt dat dat zo'n pijn doet.
Ja die DVD is echt geweldig! Zo goed volgens het boek en ook de mensen zijn zo goed gecast. Ik vind de serie dus echt hopen beter dan de film die vorig jaar of twee jaar terug is gemaakt, daar hadden ze ten eerste veel te veel aan gesleuteld en ten tweede was o.a. de Mr Darcy lang niet zo overtuigend als die in de BBC-serie op de DVD. Daar is die Mr Darcy echt een hottie die goed chaggo en uit de hoogte kan kijken. Haha ideetje: ik ga 'm ook weer eens kijken als ik met verlof ben!
Ja daar had ik het over. Mijn zus had me erop geattandeerd maar ik had ook de aankondiging in de gids gezien. Was wel een mooi programma maar ik vond op den duur de Amerikaans-domme manier van het presenteren (na elke reclame weer minstens 5 minuten herhalen wat er al eerder gezegd was) wel érg irritant worden!
Daar is ze weer. Ja, ik doe rustig aan. Het was behoorlijk schrikken. Waarschijnlijk is het een stuk van mijn slijmprop geweest wat ik verloren ben met wat bloed. Daarnaast inderdaad weer wat weeën activiteit. Moet vrijdag weer naar de gyn om te kijken of er niet meer ontsluiting is gekomen. Maar eigenlijk verwachtte ze dat het toch het indalen van het beebje was. Ik moet rustig doen, doe ik dat niet, dan kom ik gewoon vastgesnoerd in een ziekenhuisbed te liggen met een dwangbuis om me heen en een infuus met weeënremmers. Dus... ik luister vanaf nu wel naar mijn lichaam! Iemand schreef iets over pijn in de liezen en het bekken. Dames... dit is logisch. Je zeult nu ongeveer 10 tot 15 kilo aan extra gewicht mee. Dat gewicht kan je vergelijken met een rugtas. Alleen een rugtas kan je nog weleens wegzetten en die hangt hoger op je rug. Daarin kan je het gewicht netjes verdelen. Ukkie die beweegt, die hangt laag in je bekken en die trapt je af en toe nog helemaal verrot van binnen ook. Dus het is gewoon zwaar. Je bekken is ook nog losser gaan zitten om uk er straks doorheen te krijgen, je bekkenbanden zijn losser en je bekenbodemspieren als het goed is ook (zijn er al mensen die moeite hebben met plas ophouden?). Dus als die pijn daar te erg wordt, ga liggen... neem je rust! Want anders trek je het die laatste weken niet meer!
He Evelieveling, Schrok ook even toen ik begon te lezen. Maar gelukkig heb je al zelf gereageerd. Valt dus relatief gezien allemaal mee bij je, pfff gelukkig maar. Doe idd. maar lekker rustig aan anders komen wij je vastbinden Groetjes Monique
Het valt niet mee hoor, dat rustig aan doen. Ik wil nog zoveel. Maar goed... het komt wel goed. Ben nu op internet wat informatie aan het zoeken over de rapley methode. En ik word steeds enthousiaster. Ook al zoek ik nu informatie voor wanneer uk minimaal 6 maanden is...